Saturday, January 11, 2014

ေပးဆပ္ႏုိင္ခြင့္ရျခင္း၏ ပီတိ


  ေပးဆပ္ႏုိင္ခြင့္ရျခင္း၏ ပီတိ 
တခ်ိဳ႕ေသာသူမ်ားက ရယူျခင္းအတြက္ ေမြးဖြားလာၾကသည္။ တခ်ိဳ႕ကား ေပးဆပ္ျခင္းအတြက္ ေမြးဖြားလာခဲ့ၾကသည္။ အစုန္စိတ္ အေျခခံသူမ်ားႏွင့္ အဆန္စိတ္ အေျခခံသူမ်ားဟု သာမန္အားျဖင့္ ဆိုႏိုင္မည္ျဖစ္သည္။ ေလာကပါလတရားမ်ားတြင္ အသိထူးကို ပိုင္ဆုိင္ႏုိင္ခြင့္ရွိေသာ လူအျဖစ္သို႔ ကံအဟုန္ႀကီး၍ ေရာက္လာၾကသူမ်ားအေနျဖင့္ တစ္စံုတစ္ရာ ေပးဆပ္ျခင္းျဖင့္ ေလာကႀကီးကို တည္ေဆာက္ရန္ ဆံုးမထားၿပီး ျဖစ္သည္။

ဗုဒၶသည္ ေလာကႀကီးကို ေပးဆပ္ႏုိင္ရန္ ေလးသေခ်ၤႏွင့္ ကမၻာတစ္သိန္းတိုင္ ပါရမီျဖည့္ဆည္း ခဲ့ရသည္။ သိဒၵတၳ အိမ္ေရွ႕စံအျဖစ္ မင္းစည္းစိမ္ ခံစားေနရာမွ စြန္႔လႊတ္ၿပီး ေတာႀကီးမ်က္မည္းတြင္ ဒုကၠရစရိယာ (၆)ႏွစ္ က်င့္ႀကံႏိုင္ျခင္းသည္ သံုးေလာကသားတို႔အား ေပးဆပ္ရန္ျဖစ္သည္။ အဆံုးစြန္ေသာ စြန္႔လႊတ္ျခင္းတို႔ကို စြန္႔လႊတ္ႏိုင္ခဲ့သူ ျဖစ္သည္။ ဗုဒၶအျဖစ္ ေရာက္ၿပီးခ်ိန္မွစ၍ ပရိနိဗၺာန္ျပဳခ်ိန္အထိ မရပ္မနား၊ ခရီးသြား၍ ေလာကႀကီးကို ေပးဆပ္ခဲ့သူ ျဖစ္သည္။ ဗုဒၶလက္ထက္ အသိမွန္၊ အျမင္မွန္ရခဲ့သူမ်ား မေရတြက္ႏိုင္၊ ေထရ၀ါဒဗုဒၶလမ္းစဥ္ကုိ တည္ေထာင္ခဲ့ၿပီး ႏွစ္ေပါင္း ၂၅၀၀ ေက်ာ္အတြင္း လိုက္နာက်င့္ႀကံသူတို႔ အနည္းဆံုး ေကာင္းရာဂတိလားႏုိင္ၾကသူ အေရအတြက္သည္ အနႏၲျဖစ္၏။ ဗုဒၶသည္ သက္ရွိထင္ရွားရွိစဥ္ကပင္ ေလာကႀကီးအတြက္ ေပးဆပ္ခဲ့သူျဖစ္ၿပီး ပရိနိဗၺာန္ျပဳၿပီးေနာက္ သူ႔လမ္းစဥ္ျဖင့္ ဆက္လက္ေပးဆပ္ထားသူလည္း ျဖစ္၏။

ႀကီးျမတ္လွစြာေသာ ဗုဒၶကဲ့သုိ႔ ေလာကႀကီးကို ေပးဆပ္သူမ်ားရွိသလို ေလာကႀကီးတြင္ ေဒ၀ဒတ္ ကဲ့သို႔ အစုန္စိတ္ႀကီးမားစြာျဖင့္ ေမြးဖြားခဲ့ၾကသူမ်ားလည္း ရွိၾကသည္။ အေကာင္း၊ အဆိုး ဒြန္တြဲ ေနျခင္းကပင္ ေလာက၏ နိယာမတစ္ခု ျဖစ္သည္။ အေကာင္းမ်ား၍ အဆိုးနည္းရန္ ဆုေတာင္းရၿပီး၊ ေပးဆပ္သူမ်ား တစ္စံုတစ္ရာ အင္အားေကာင္းရန္သာ ဆႏၵျပဳၾကရမည္ျဖစ္သည္။

ဗုဒၶသည္ မင္းစည္းစိမ္ကို စြန္႔သူျဖစ္၏။ ျဖစ္လတၱံ႔ေသာ စၾက၀ေတးမင္း၏ စည္းစိမ္ကို စြန္႔၀ံ့သူလည္း ျဖစ္သည္။ ေလာကအတြက္ ခ်စ္ေသာသား ရာဟုလာႏွင့္ ခ်စ္ေသာမိဖုရား ယေသာ္ဓရာကိုလည္း စြန္႔ခဲ့သူျဖစ္၏။ သံုးေလာကသားတို႔ အျမင္မွန္၊ အက်င့္မွန္၊ ပညာမွန္ရန္ ဘ၀ကို သက္ဆံုးတုိင္ စေတးထားခဲ့သူ ျဖစ္၏။ ေထရ၀ါဒဗုဒၶလမ္းစဥ္တစ္ရပ္ကို တည္ေထာင္ၿပီး အေႁခြအရံ ႀကီးမားခဲ့ေသာ္လည္း မင္းစည္းစိမ္၊ မင္းအာဏာတို႔ကို မယစ္မူးခဲ့။ သူေတာ္စင္တို႔၏ ၿခိဳးၿခံေသာ အက်င့္သီလကိုသာ ေဆာက္တည္ခဲ့၏။ ရရာစား၊ သင့္သလိုသာ အိပ္စက္ခဲ့သူျဖစ္သည္။

ေဒ၀ဒတ္ကား ဗုဒၶႏွင့္ ဆန္႔က်င္၏။ ေနာက္ပါရဟန္း ၅၀၀ တို႔ႏွင့္ အင္အားျပ၍ ၀ါဒတစ္ရပ္ ထူေထာင္ရန္ ႀကိဳးစားသူျဖစ္၏။ မိမိထက္ တန္ခိုးႀကီးေသာ ဗုဒၶကို မလိုမ႐ႈဆိတ္သူ ျဖစ္၏။ တန္ခိုး၊ အာဏာကို မက္ေမာသူျဖစ္သည္။ တန္ခိုးအာဏာအတြက္ အိမ္ေရွ႕စံ အဇာတသတ္ကို စည္း႐ံုး ခဲ့သူျဖစ္ၿပီး တပည့္ေက်ာ္၏ ခမည္းေတာ္အား လုပ္ႀကံေစ၍ တပည့္ကို မင္းျဖစ္၊ ကုိယ္ကလည္း မင္းဆရာလုပ္လိုသူ ျဖစ္သည္။

ဆုႀကီးပန္ၾကသူမ်ားတြင္ပင္ ဤသို႔ အကြဲအျပား ရွိခဲ့ၾကဖူးသည္။

က်န္သူမ်ားသည္ ဆုႀကီးပန္မ်ား မဟုတ္ၾကေခ်။ သို႔ဆိုလွ်င္ အစုန္စိတ္ဟူေသာ အတၱႀကီးသူတို႔ႏွင့္ အဆန္စိတ္ဟူေသာ "ပရ" စိတ္ ရွိသူတို႔ မည္၍မည္မွ် အားေကာင္းၾကသည္ဆုိသည္က ေလာကႀကီးကို အက်ိဳးယုတ္ေစမႈ၊ ေလာကႀကီးအား အက်ိဳးျဖစ္ေစမႈ အတုိင္းအဆတစ္ခု ျဖစ္လာပါေခ်မည္။

ေခတ္အသိ၊ ေခတ္အေတြးတို႔ ပိုမိုထြန္းကားလာၿပီး ပညာေခတ္သို႔ ေရာက္ၿပီးဟူေသာအခ်ိန္တြင္ ၾကားရသည့္ သတင္းတို႔က ႏွလံုးေအးစရာ တစ္စက္မွမရွိ။ ကမၻာအႏွံ႔ တုိက္ခိုက္မႈမ်ားက ေနရာ မလပ္၊ သဘာ၀ေဘးအႏၲရာယ္မ်ားကလည္း မၾကာခဏ၊ ကမၻာႀကီးသည္ ေကာင္းရာ၊ ေအးခ်မ္း ရာသို႔ ေရွး႐ႈေနျခင္းမွ ဟုတ္ပါရဲ႕လားဟု အေတြးစိတ္တို႔ မၾကာခဏ ေရာက္,ေရာက္လာတတ္သည္။

အခ်ိဳ႕ႏုိင္ငံမ်ားတြင္ အဆိုးထက္၊ အေကာင္းက မ်ားသည္။ အခ်ိဳ႕ႏိုင္ငံမ်ားမွာမူ အေကာင္းထက္ အဆိုးက ပို၍မ်ား၏။ အဆိုးမ်ားေသာ ႏိုင္ငံမ်ားတြင္ "အူမ မေတာင့္၍ သီလ မေစာင့္ႏုိင္ၾက"၊ ကမၻာ့ႏိုင္ငံေရး၊ စီးပြားေရး၊ စစ္ေရး ဦးေဆာင္ႏုိင္ငံျဖစ္ေသာ အေမရိကန္ ျပည္ေထာင္စုတြင္ Civil Society ဟုဆိုသည့္ အရပ္ဘက္ လူမႈအဖြဲ႔အစည္း လြန္စြာအားေကာင္း၏။ ထိုအဖြဲ႔အစည္းတို႔ အားေကာင္းသည္ႏွင့္အမွ် သူ႔ႏုိင္ငံအက်ိဳး ေကာင္းရာေကာင္းမႈအတြက္ မ်ားစြာ သယ္ပုိး ႏုိင္ၾကသည္။ ဆိုးေသာႏုိင္ငံမ်ား၊ လူမႈဒုကၡတြင္းမွ မတက္ႏုိင္ၾကေသာ ႏုိင္ငံမ်ားတြင္ Civil Society အားမေကာင္းသည္ကို ေတြ႔ႏိုင္သည္။ Civil Society အားေကာင္းေသာ ႏုိင္ငံမ်ားတြင္ အစိုးရက အနည္းငယ္လြဲမွားမႈ ရွိလွ်င္ပင္ ျပန္လည္ခ်ိန္ညႇိ ထိန္းသိမ္းႏုိင္စြမ္း ရွိၾကသည္။ ထိုအရပ္ဘက္ လူမႈအဖြဲ႔အစည္းအား မေကာင္းေသာ ႏုိင္ငံမ်ား၌ ျပည္လည္ထိန္းညႇိမႈ မရွိႏိုင္ေတာ့ေခ်။

ဓန၊ ၾသဇာအာဏာ၊ ေက်ာ္ၾကားမႈတို႔သည္ လူအမ်ား ေတာင့္တရာျဖစ္၏။ လူတို႔ကလည္း ထိုအရာမ်ား၏ သားေကာင္ ျဖစ္ေလ့ရွိ။ ပညာမႀကီးလွ်င္ သားေကာင္ဘ၀မွ ႐ုန္းမထြက္ႏုိင္၊ ထိုအရာမ်ားကို အမွန္သံုးစြဲႏုိင္ခဲ့လွ်င္ အမ်ားေကာင္းရာေကာင္းက်ိဳးကို သယ္ပိုးႏုိင္မည္ ျဖစ္ေသာ္လည္း အမွားသံုးစြဲမိလွ်င္ သို႔မဟုတ္ အစုန္စိတ္ျဖင့္ ကုိယ္က်ိဳးသံုးစြဲခဲ့လွ်င္မူကား အမ်ား၏ ဘ၀သည္ ဆန္႔က်င္ဘက္သို႔ ေရာက္သြားေတာ့သည္။

ဂ်ာမနီမွ ဟစ္တလာ၊ အီတလီမွ မူဆိုလီနီတို႔သည္ စစဥ္က ဘာမွမဟုတ္ၾကေသာ ္လည္း  အာဏာ ေစာင္းထက္လာေသာအခါ သူတို႔ ကိုယ္ပိုင္လမ္းစဥ္မ်ား ခ်မွတ္၍ ကုိယ့္ျပည္သူေရာ၊ အျခား ႏိုင္ငံမ်ားကိုပါ ဒုကၡတြင္းသို႔ ေရာက္ေစခဲ့ၾကသူမ်ား ျဖစ္သည္။ ရံဖန္ရံခါတြင္ ပညာႀကီးသူ၊ အေျခ အေနေပးသူမ်ားမွာ အမ်ားအတြက္ "ဟစ္ေကာင္း" မ်ားျဖင့္ ကုိယ့္အတြက္ ကုိယ့္အတၱရွာၾကသူမ်ား ျဖစ္လာေလ့ရွိသည္။ ေနာက္လုိက္တို႔ အတၱႀကီး၍ မေထာင္းသာေသာ္လည္း ေခါင္းေဆာင္တို႔ အတၱႀကီးေသာ္ ေလာကႀကီး ပ်က္ဖြယ္ရာသာ ျဖစ္သည္။

ဓမၼသည္ အဓမၼထက္ အင္အားႀကီးသည္ဆိုေသာ္လည္း အေရအတြက္အားျဖင့္ ၂၀ ရာစု တစ္ခုလံုးတြင္ အဓမၼအရာကသာ ပို၍မ်ားသည္ကို ေတြ႔ရသည္။ ၂၁ ရာစုသည္လည္း ၂၀ ရာစုႏွင့္ မ်ားစြာဆန္႔က်င္မည္ဟု မဆိုႏုိင္ေသး။

သမုိင္းတစ္ေလွ်ာက္ ရတတ္ရာရာကို ဖတ္႐ႈသည့္အခါ မဟတၱမဂႏၶီလို၊ မာသာထရီဇာလို ေလာကအတြက္ ေပးဆပ္ခဲ့ၾကသူမ်ားကို ႀကိဳၾကားေတြ႔ရေသာ္လည္း အေရအတြက္ကား အေတာ္နည္းပါး၏။ ကိုယ့္တုိင္းျပည္လည္း ဖြတ္ဖြတ္ညက္ညက္ေၾက၊ တျခားတုိင္းျပည္မ်ားကိုလည္း ဒုကၡေပးခဲ့ၾကေသာ ေအဒီအာမင္လို၊ မီလိုဆိုဗစ္(ခ်္)လို အဓမၼ၀ါဒီသမားမ်ားကား မ်ားျပားလွကုန္၏။ အၾကမ္းဖက္မႈ (Terrorism) သည္ ၂၀ ရာစုကုန္ခါနီးက အေနာက္ႏုိင္ငံမ်ားတြင္သာ အျဖစ္ မ်ားေသာ္လည္း ၂၁ ရာစုအ၀င္တြင္ အာရွသို႔ ေကာင္းစြာ ကူးစက္၀င္ေရာက္လာၿပီ ျဖစ္သည္။ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးစကားမ်ား ေျပာေသာ္လည္း အရာကားမထင္၊ ကမၻာႀကီး ပို၍ မၿငိမ္းခ်မ္းရာသို႔ ဦးတည္ေန၏။ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးအတြက္ တည္ေထာင္ခဲ့ေသာ ကမၻာ့ကုလသမဂၢႀကီးမွာ ႀကိဳးဆြဲ အ႐ုပ္တစ္ခုထက္ ဘာမွမပိုခဲ့။ အရာမထင္ေသာ ဆံုးျဖတ္ခ်က္မ်ား ခ်မွတ္ရာ ေနရာတစ္ခုမွ် သာျဖစ္ၿပီး ၿငိမ္းခ်မ္းေရးအတြက္ အေရးယူေဆာင္ရြက္ႏုိင္မႈတြင္ ေကာင္းစြာ အားကိုးမရႏုိင္ေပ။

ၿငိမ္းခ်မ္းေရးကို မေတာင့္တသူမရွိဟု ယံုၾကည္သည္။ သို႔ေသာ္လည္း လက္ေတြ႔တြင္ကား ကမၻာႀကီး မၿငိမ္းခ်မ္း၊ အစုန္စိတ္ႀကီးသူ၊ အတၱစိတ္ႀကီးသူ၊ အဓမၼ၀ါဒီမ်ား အင္အားတစ္စံုတစ္ရာ ေကာင္းေသာေၾကာင့္ ျဖစ္သည္။

"အျမန္ ၿငိမ္းခ်မ္းၾကပါေစ" ဟုသာ ဆုေတာင္းျဖစ္သည္။

သို႔ေသာ္လည္း ဆုႀကီးပန္သူမ်ားမဟုတ္၍ ဆုေတာင္းတုိင္း မျပည့္၀တတ္။ သို႔ဆိုလွ်င္ ဘာလုပ္မည္နည္း။

ကုိယ္ကလည္း ဘာမွမဟုတ္ေတာ့ လုပ္ႏုိင္သည္ကုိသာ လုပ္ရန္ျဖစ္ေတာ့သည္။ ကံကေလး ေကာင္း၍ ရခဲ့ေသာ လူ႔ဘ၀ ရလာသည့္အခ်ိန္ကေလးတြင္ ေပးဆပ္သူျဖစ္ခြင့္အတြက္ ႀကိဳးစား ၾကည့္သည္။ သီလေစာင့္ႏုိင္ရန္ အူမေတာင့္ဖို႔ အရင္ႀကိဳးစားရသည္။ အတိတ္ကံ၊ ပစၥဳပၸန္ကံႏွင့္ ႀကိဳးစားမႈတို႔ တုိက္ဆိုင္ေသာေၾကာင့္ အူမေတာင့္ရန္ တစ္စံုတစ္ရာ ဖန္တီးႏုိင္ခဲ့သည္။

အူမေတာင့္မႈအတြက္ အဆံုးမသတ္ႏုိင္လွ်င္ အစုန္စိတ္ႀကီးသူ ျဖစ္လာပါမည္။ တစ္စံုတစ္ရာ အတုိင္းအဆအထိ အူမေတာင့္မႈအတြက္ ေဆာင္ရြက္စီမံၿပီးသည့္အခါ က်န္ဆဲအခ်ိန္အတြက္ ေပးဆပ္ႏုိင္သူအျဖစ္ ႀကိဳးစားမိသည္။ ေသျခင္းတြင္ အရြယ္အကန္႔အသတ္ ရွိသည္မဟုတ္၊ ႀကိဳတင္အသိေပးစနစ္လည္း မထား၊ အခ်ိန္မေရြး မရဏမင္းက တံခါးေခါက္ခြင့္ ရွိေန၏။

ကိုယ့္အတြက္ကုိယ္ အူမေတာင့္ရန္ ႀကိဳးစားစဥ္က တစ္စံုတစ္ရာ ေအာင္ျမင္မႈအတြက္ ပီတိတစ္ခု ခံစားခဲ့ရဖူးသည္။ မိသားစု စား၊ ၀တ္၊ ေနေရး လံုၿခံဳအဆင့္သို႔ ေရာက္ေသာအခါကလည္း ပီတိတစ္ခု ခံစားရျပန္ပါသည္။ "အရာရာသည္ မတည္ၿမဲတတ္" ဟူေသာ ႏွလံုးသြင္းႏုိင္မႈျဖင့္ ေလာကကို ရင္ဆုိင္ႏုိင္ရန္လည္း အသင့္ျပင္ထားႏုိင္ခဲ့သည္။

ထိုက္သင့္ေသာ တစ္ကုိယ္ေရ သီလေစာင့္ထိန္းႏုိင္ျခင္းအတြက္လည္း မတူညီေသာ ပီတိတစ္ခုကို ခံစားရျပန္သည္။ ဘာမွမဟုတ္ေသာ္လည္း သဲတစ္ပြင့္မွ် လူပီသေသာလူျဖစ္ေအာင္ ႀကိဳးစားသည့္ အခါ၌လည္း ပီတိတစ္ခု ခံစားရျပန္သည္။ သဲပြင့္မ်ားလာသည့္အခါ သဲပံု ျဖစ္ႏုိင္ပါသည္။ လူပီသ ေသာလူျဖစ္ရန္ အဆန္စိတ္ကို ေမြးရပါသည္။ အဆန္စိတ္သည္ စြန္႔လႊတ္စိတ္၊ ေပးဆပ္လိုစိတ္ ျဖစ္သည္။

စြန္႔လႊတ္စိတ္၊ ေပးဆပ္လိုစိတ္ အထုိင္က်ေသာအခါ ရလာေသာ "ပီတိ" တို႔သည္ ေရွးက စားခဲ့ရေသာ "ပီတိ" တို႔ထက္ ထူးကဲေသာအရသာ ရွိေနပါ၏။

ဗုဒၶသည္ ေပးဆပ္လိုျခင္းေၾကာင့္ မင္းစည္းစိမ္ကို စြန္႔ခဲ့၏။

မဟတၱမဂႏၶီႀကီးသည္လည္း ေပးဆပ္လုိစိတ္ေၾကာင့္ သူ႔ဘ၀ကို စြန္႔ခဲ့၏။

ထို မဟာလူသားမ်ားႏွင့္ယွဥ္လွ်င္ ကိုယ့္စိတ္က ဘာမွမဟုတ္၊ သဲတစ္ပြင့္ထက္ပင္ ေသးငယ္ သြားသည္၊ ကုိယ္က ဘာမွ စြန္႔လႊတ္ရသည္ မဟုတ္၊ အသက္ဇီ၀ စြန္႔ရျခင္း၊ ဥစၥာစည္းစိမ္ စြန္႔ရျခင္း ဒုကၡတို႔ကို လက္ခံရျခင္း အလ်ဥ္းမရွိ၊ ထုိက္သင့္ေသာအခ်ိန္ ထုိက္သင့္ေသာ ေငြေၾကး တစ္စံုတစ္ရာကိုမွ်သာ စြန္႔ရျခင္းျဖစ္သည္။

သဲတစ္ပြင့္သည္ ဘာမွ်မရွိပါ။
သဲပြင့္မ်ားလွ်င္ကား သဲပံု ျဖစ္လာပါ၏။
သဲတစ္ပြင့္၏ ပီတိပင္လွ်င္ ႀကီးက်ယ္ပါသည္။

ေနဇင္လတ္
၂၇-၃-၂၀၀၉ (၃း၃၀)