အရွင္ျမတ္ဘုရား .. တိုင္းမ္မဂၢဇင္းရဲ႕ မ်က္ႏွာဖုံးက ဆရာေတာ္ ဦးဝီရသူရဲ႕ဓာတ္ပုံကို
ၾကည္ညဳိဖြယ္ မဟုတ္ဘဲ ကြန္ပ်ဴတာနဲ႔ ျပဳျပင္ထားတဲ့ ႐ုပ္ၾကမ္းပုံနဲ႔ The Face of
Buddhist Terror လို႔ ေဖာျပတဲ့ ေဆာင္းပါးကို ဆရာေတာ္တို႔ ဖတ္ၿပီးျဖစ္မည္လို႔ယူဆပါသည္။
တပည့္ေတာ္တို႔လည္း အဲဒီေဆာင္းပါးကို ဖတ္ရၿပီးေနာက္ ၿငိမ္းခ်မ္းတဲ့ ဗုဒၶဝါဒီ တစ္ေယာက္အေနနဲ႔
အလြန္ စိတ္မခ်မ္းသာ ျဖစ္ရပါသည္။ ထိုေဆာင္းပါးႏွင့္ ပတ္သက္၍ ဆရာေတာ္တို႔က မည္သို႔ တုံ႔ျပန္
လိုပါသနည္း။
မစိန္စိန္
--------------------------
အဆိပ္မဟုတ္
USAမွာ ထုတ္ေဝတဲ့ မဂၢဇင္းမွာေတာ့ ဓာတ္ပုံကို စာမ်က္ႏွာ-၄၃ မွာပဲေတြ႕ရတယ္။ ေဆာင္းပါးရဲ႕
အေပၚယံေဖာ္ျပမႈ အေနနဲ႔ ဘုန္းႀကီး နားလည္ပုံ အခ်ဳိ႕က “ဘာမဇၩိမပဋိပဒါလဲ၊ ဘာသူ႔သက္မသတ္ရ
သီလလဲ၊ နင္တို႔ ဗုဒၶဘာသာလည္း မူဆလင္နဲ႔ ခရစ္ယန္ေတြလို အစြန္းေရာက္ၿပီး အၾကမ္းဖက္တာပါပဲ။
နင္တို႔ ဘုန္းႀကီးေတြလည္း ဘင္လာဒင္လို အၾကမ္း ဖက္ဖို႔ လူေတြကို လႈံ႔ေဆာ္တာပါပဲ။
ဘာသာေရးဆိုတာ အဆိပ္ပဲ”လို႔ အျခားဘာသာေတြကိုပါ ေဝွ႔ရမ္းရင္း ပုဂၢဳိလ္တစ္ဦးကိုကိုင္ျပၿပီး
ဗုဒၶဘာသာ တစ္ခုလုံးကို စြပ္စြဲေစာ္ကားလိုတဲ့ သေဘာထားမ်ဳိးေတြ႕ရတယ္။ လူတစ္ေယာက္ရဲ႕ လုပ္ေဆာင္မႈဟာ
အခါခပ္သိမ္း မျပည့္စုံႏိုင္လို႔ အဲဒီပုဂၢဳိလ္နဲ႔ သူ႔ရဲ႕လုပ္ေဆာင္ခ်က္ကို ေဝဖန္ရင္ ျဖစ္ႏိုင္တယ္။
ဒါေပမယ့္ ဘာသာတရားတစ္ခုလုံးကို ရည္႐ြယ္ၿပီး အဲဒီလို ေျပာတာေတာ့ မတရားဘူးလို႔ ယူဆပါတယ္။
ဘိုင္ဘယ္လ္နဲ႔ ကုိရ္အာန္ က်မ္းေတြထဲက စာပိုဒ္ေတြကိုကိုးကားၿပီး အဲဒီစကားေတြဟာ ကိုးကြယ္သူကို အၾကမ္းဖက္ဖို႔ ျဖစ္လာေစတယ္လို႔ ေလ့လာသူတို႔ ေထာက္ျပေနၾကသလို ဗုဒၶက်မ္းစာထဲက ဗုဒၶမိန္႔ၾကားတာကိုကိုးကားၿပီး “ဗုဒၶဝါဒ လည္း အၾကမ္းဖက္ဖို႔ သင္ၾကားတယ္”လို႔ ဆိုႏိုင္ရင္ေတာ့ လက္ခံမွာေပါ့။
ဘိုင္ဘယ္လ္နဲ႔ ကုိရ္အာန္ က်မ္းေတြထဲက စာပိုဒ္ေတြကိုကိုးကားၿပီး အဲဒီစကားေတြဟာ ကိုးကြယ္သူကို အၾကမ္းဖက္ဖို႔ ျဖစ္လာေစတယ္လို႔ ေလ့လာသူတို႔ ေထာက္ျပေနၾကသလို ဗုဒၶက်မ္းစာထဲက ဗုဒၶမိန္႔ၾကားတာကိုကိုးကားၿပီး “ဗုဒၶဝါဒ လည္း အၾကမ္းဖက္ဖို႔ သင္ၾကားတယ္”လို႔ ဆိုႏိုင္ရင္ေတာ့ လက္ခံမွာေပါ့။
အမုန္းရင္းျမစ္
ဗုဒၶဝါဒီ တစ္ဦးအေနနဲ႔ ျပန္ရွင္းျပခြင့္ ရွိပါတယ္ .. က်မ္းဂန္က သူတစ္ပါးအသက္ကို
မသတ္ဖို႔ သင္ၾကားေပမယ့္ ကိုယ့္ကို ထိ လာတဲ့အခါ သာမန္ လူသားအေနနဲ႔ ေဒါသမႊန္ၿပီး “ငါက
ဗုဒၶဘာသာ၊ ငါးပါးသီလ ထိန္းရမယ္”ဆိုတဲ့ အသိတရား ကင္း လြတ္လို႔ စိတ္ကို မထိန္းႏိုင္တဲ့အတြက္
လက္လြန္ကုန္ၾကရတာပါလို႔။
ဒါေၾကာင့္ ဒီအၾကမ္းဖက္မႈေတြကို ဗုဒၶဝါဒေၾကာင့္ ျဖစ္ရတယ္လို႔ခ်ည္း တစ္ဖက္သတ္အျပစ္တင္လို႔ မျဖစ္ႏိုင္ဘူး။ ရန္ျဖစ္လို႔အထိနာၾကၿပီဆိုရင္ ႏွစ္ဖက္လုံးမွာ အမုန္းတရားဆိုတာ ျဖစ္လာစၿမဲပါ။
ဒါေၾကာင့္ ဒီအၾကမ္းဖက္မႈေတြကို ဗုဒၶဝါဒေၾကာင့္ ျဖစ္ရတယ္လို႔ခ်ည္း တစ္ဖက္သတ္အျပစ္တင္လို႔ မျဖစ္ႏိုင္ဘူး။ ရန္ျဖစ္လို႔အထိနာၾကၿပီဆိုရင္ ႏွစ္ဖက္လုံးမွာ အမုန္းတရားဆိုတာ ျဖစ္လာစၿမဲပါ။
ဘယ္သူ႔ကို ဘယ္သူက အမုန္းတရားေတြ ပြားေနတယ္ ပြားေအာင္လုပ္ေနတယ္လို႔ တစ္ဖက္တည္းကိုပဲ
အျပစ္ဆိုခြင့္ မရွိဘူး။ ဘာသာတရားနဲ႔လည္း မဆိုင္ေတာ့ဘူး။ ဟုတ္ပါတယ္ .. ယုံၾကည္မႈတူရာ
ေပါင္းစည္းသြားတဲ့ သေဘာေတာ့ ရွိတာေပါ့။ ဒီလိုျဖစ္လို႔သာ ဘာသာေရးကို အဆိပ္လို႔ဆိုရင္
လူမ်ဳိးစုတစ္ခုကလာတဲ့ ေဆာင္းပါးေရးသူနဲ႔ ၎ရဲ႕ မိသားစု ကိုက အဆိပ္လို ျဖစ္ေနမွာပဲ။
လူတစ္စု
ခရစ္စတိုဖာ ဟစ္ခ်င္းစ္ ဆိုသူက God is not great စာအုပ္ကို ေရးေတာ့ သတင္းစာဆရာေတြက
စာေရးသူကို သူရဲ ေကာင္းဆိုၿပီး ဝိုင္းဝန္း လက္ခုပ္တီးေပးၾကတယ္။ အဲဒီ စာအုပ္လည္း
Bestseller ျဖစ္သြားတယ္။ အာရွကလူက ဘာသာ ေရးဟာ ဘိန္းနဲ႔တူတယ္ေလာက္ပဲ ေျပာေပမယ့္ ဒီလူက်ေတာ့
ဘာသာေရးဟာ အားလုံးရဲ႕ အဆိပ္အေတာက္ပဲတဲ့။
သီရိလကၤာနဲ႔ ထိုင္းႏိုင္ငံတို႔မွာ ဗုဒၶဝါဒ လူသတ္သမား (Buddhist Murderer) ေတြက လူနည္းစုေတြကို သတ္ျဖတ္လို႔ ဗုဒၶဝါဒလည္း လူသတ္တာပါပဲတဲ့။ ကမၻာတစ္လႊားမွာ မိမိတို႔ရဲ႕ လက္ရွိဘာသာေရးကို လက္မခံႏိုင္ ျဖစ္ရာကေန ဘာသာ တရားအားလုံးကို မေကာင္းျမင္သြားၿပီး အေပၚယံအေၾကာင္းတစ္ခုနဲ႔ ဗုဒၶဘာသာကိုပါ အဲဒီလို အၾကမ္းဖက္မႈထဲ ဆြဲထည့္ လိုတဲ့ အုပ္စုတစ္ခုရွိေနတယ္။
ကိုယ့္ကုိယ္ကို အလြန္ အထင္ႀကီးေလ့ရွိတဲ့ သတင္းစာသမားဆိုသူ ခပ္မ်ားမ်ားဟာ ဒီလို လူအုပ္စုထဲမွာပါေလ့ရွိတယ္။ အားလုံးကို တုတ္ၾကမ္းနဲ႔ ရမ္းထားတာေထာက္ရင္ အခင္းျဖစ္ပြားေစတဲ့ အဆိုပါေဆာင္းပါးကိုေရးသူလည္း ထိုလူစုရဲ႕ ယူဆပုံနဲ႔တူလို႔ “အကန္းေဖာ္ရွာသူ”လို႔ ဘုန္းႀကီးတို႔က ျပန္ေခ်ခြင့္ရွိပါတယ္။
ဘယ္သူမွား
ေဆာင္းပါးေရးသူေရာ မဂၢဇင္းအဖြဲ႕ပါ ကုိယ့္အျပစ္လြတ္ေအာင္ (သို႔မဟုတ္ စည္းကမ္းရွိလို႔
လုပ္ေနက်အတိုင္း) ေမးျမန္းခဲ့တာေတြကို တိပ္ေခြနဲ႔ ဖမ္းထားႏိုင္တယ္။ ဒါေၾကာင့္ ကာယကံရွင္
ေျပာတဲ့အတိုင္း မေရးဘူးဆိုတာ စကားျပန္ရဲ႕ အမွား လည္း ျဖစ္ႏိုင္တယ္။
ဒါေၾကာင့္ ဆရာေတာ္ သံဃာေတာ္တို႔မွာ သတင္းမီဒီယာနဲ႔ေတြ႕ၿပီး အေရးႀကီးတဲ့စကား ေျပာေတာ့မယ္ဆိုရင္ ခပ္ေပါ့ေပါ့ မလုပ္ဘဲ အမွန္အတိုင္းတိတိက်က် ဘာသာျပန္ႏိုင္တဲ့ ကိုယ့္အထဲကလူလိုပါတယ္။ မေသခ်ာရင္ မေျပာပါနဲ႔။ လာေမးသူ ဟာဘယ္အႀကံအစည္ ရွိတယ္ဆိုတာကို မသိႏုိင္ဘူး။
အမ်ားစုဟာ မိမိနဲ႔ ႏိုင္ငံမတူ၊ ယုံၾကည္မႈနဲ႔ ယဥ္ေက်းမႈေတြ ကြဲျပားတဲ့အတြက္ မည္သူ႔ကိုမွ်
မည္သည့္အခါမွ် ကိုယ့္ကို ႏွစ္သက္သူလို႔ လြယ္လြယ္နဲ႔လက္ခံၿပီး ဘယ္ေတာ့မွ ကိုယ့္ႏွလုံးသားထဲက
အားလုံးကိုယုံၾကည္စြာ ဖြင့္မခ်မိပါေလနဲ႔။ သူတို႔က မ်က္ႏွာေပးသိပ္ေကာင္းၿပီး ဟန္ေဆာင္တာ
ပိရိလြန္းတယ္။
သူတို႔ဘဝ
ကေလးေတြကို ေျပာရဲ ဆိုရဲေအာင္ စည္းကမ္းလိုက္နာေအာင္ ေလ့က်င့္ေပးတယ္ ဆိုတာမ်ဳိးေတြက
ဒီဘက္ရဲ႕ ေကာင္းတဲ့ ႐ႈေထာင့္ေပါ့။ ဒါေၾကာင့္ တည္ၿငိမ္ ေကာင္းမြန္သူေတြ ရွိတာကိုလည္း
မျငင္းပါဘူး။
ဒါေပမယ့္ ၎တို႔ဆီမွာ ၎တို႔ရဲ႕ သုေတသနအရပဲ ငါးဆယ္ရာႏႈန္းထက္မနည္းတဲ့ ကေလးေတြဟာ
Singal Mother ေတြနဲ႔ ေနရလို႔ အ႐ြယ္ေရာက္တဲ့အခါ စိတ္ထိခိုက္ လြယ္တယ္။ အေျပာင္းအလဲ ျမန္တယ္။
သူ႔စကားေၾကာင့္ တစ္ဖက္လူ ဘယ္လို ခံစားသြားရမွာကို မစဥ္းစားဘူး။
ကိုယ္ရရင္ ၿပီးေရာ။ အားနာတယ္ဆိုတဲ့ စကားလုံးမရွိ။ တစ္ခုခု စိတ္ထဲစြဲသြားရင္ ေနာက္လူက
ဘာေျပာေျပာ မၾကား ေတာ့ဘူး။ အျပင္ပန္းအရ သပ္ရပ္သားနားၿပီး ဘာဘြဲ႕ရ၊ ဘာအရာရွိ ဆိုေပမယ့္
တစ္ခါတစ္ရံ ကေလးစိတ္မ်ဳိးနဲ႔ စက္႐ုပ္လို လူေတြလည္း အမ်ားႀကီးပါပဲ။ အဲဒီလို လူေတြ ဆုံးျဖတ္ရင္
ရာႏႈန္းျပည့္ မမွန္ႏုိင္ေတာ့ဘူး။
ဒီေတာ့ ေဆာင္းပါးေရးသူ အပါအဝင္ အဆိုပါ မဂၢဇင္းရဲ႕ လက္ရွိ တည္းျဖတ္အဖြဲ႕ထဲက အဆုံးအျဖတ္ ေပးႏိုင္သူေတြထဲမွာ ဖီိလင္မဲ့ လူ႔စက္႐ုပ္ေတြ မပါဘူးလို႔ အာမမခံႏိုင္ဘူး။ ဒါေၾကာင့္ ယခင္ကျမန္မာႏိုင္ငံ သို႔မဟုတ္ ဗုဒၶဝါဒနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး မည္သို႔ ေရးခဲ့သည္ျဖစ္ေစ ၎တို႔ရဲ႕ ယခု ဆုံးျဖတ္ခ်က္ကိုေတာ့ လက္ခံဖို႔ မျဖစ္ႏိုင္ဘူး။
ဒီေတာ့ ေဆာင္းပါးေရးသူ အပါအဝင္ အဆိုပါ မဂၢဇင္းရဲ႕ လက္ရွိ တည္းျဖတ္အဖြဲ႕ထဲက အဆုံးအျဖတ္ ေပးႏိုင္သူေတြထဲမွာ ဖီိလင္မဲ့ လူ႔စက္႐ုပ္ေတြ မပါဘူးလို႔ အာမမခံႏိုင္ဘူး။ ဒါေၾကာင့္ ယခင္ကျမန္မာႏိုင္ငံ သို႔မဟုတ္ ဗုဒၶဝါဒနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး မည္သို႔ ေရးခဲ့သည္ျဖစ္ေစ ၎တို႔ရဲ႕ ယခု ဆုံးျဖတ္ခ်က္ကိုေတာ့ လက္ခံဖို႔ မျဖစ္ႏိုင္ဘူး။
သတိထား
သူတို႔ ယဥ္ေက်းမႈက နင္ေကြၽးလို႔ ငါစားတာ၊ ငါျပန္ေကြၽးစရာ မလိုဘူးဆိုတာမ်ုိး။ သူတို႔ဆီမွာ
အတုံ႔အလွည့္ဆိုတာ ရွိ ေတာ့ရွိတယ္ ရွားတယ္ဆိုတဲ့ အထဲကပါ။ ဒါေၾကာင့္ ဘုိစုတ္ေတြနဲ႔ေတြ႕တဲ့အခါ
အေၾကာင္းမသိဘဲ ခင္လို႔သနားလို႔ ဆိုၿပီး ဘာတစ္ခုမွ အလကားမေပးပါေလနဲ႔။ တန္ရာတန္ေၾကး ပိုက္ဆံေတာင္းပါ။
ဒုကၡ ေရာက္ရင္ေတာ့ ေစတနာနဲ႔ကူညီသင့္ တာေပါ့။
အထူးသျဖင့္ သနားလြယ္တဲ့ ရဟန္းေတာ္ေတြ သတိထားသင့္တယ္။ ဗုဒၶဘာသာကို စိတ္ဝင္စားလို႔ဆိုၿပီး
အေရး ေပး၊ ထဲဝင္ျပင္ထြက္၊ ပေရာပရည္ ဘယ္ေတာ့မွ မလုပ္မိပါေလနဲ႔။ စည္းျခားထားပါ။
သို႔မဟုတ္ အဆိပ္ကဲ့သို႔ ေဝးေဝးကေရွာင္ပါေလ။ ကုိယ့္ဖက္က အားနည္းခ်က္ကို သူတို႔
ေကာင္းေကာင္း သိတယ္ဗ်ဳိ႕။ အဲဒီ ေဆာင္းပါးကို ေရးတဲ့ မ်က္ႏွာျဖဴမဆိုရင္ ကိုယ္ေတာ္တို႔
ေကြၽးတာကို အဝစားၿပီး ကိုယ္ေတာ္တို႔ ေခါင္းကိုသာမက ရွင္ေတာ္ဗုဒၶရဲ႕ မဏိေတာ္ကိုပါ ကေလာင္သြားနဲ႔
ေခါက္သြားတယ္ မဟုတ္လား။ သင္ခန္းစာ ယူေတာ္မူၾကပါ။
ကိုယ့္ကိုယ္ကို ကာကြယ္ဖို႔အတြက္လည္း လမ္းေဘးထြက္ၿပီး ေဟာ္လန္ႀကီးနဲ႔ မေအာ္ဘဲနဲ႔ သူမ်ားေတြလို အေဆာင္ထဲမွာ သိုသိုသိပ္သိပ္ ျဖစ္သင့္တယ္။ အထူးသျဖင့္ ယခုလိုအခ်ိန္အခါမ်ဳိးမွာေပါ့။
လူ႔အခြင့္အေရး
မူဆလင္ေတြ World
Trade Center
ကို ေလယ်ာဥ္နဲ႔ ဝင္တိုက္လို႔ လူေပါင္း ၃၇ဝဝ ေလာက္လည္း ေသေရာ၊ ဘုခ်္အစိုးရ က ခ်က္ျခင္းလက္တုံ႔ျပန္တဲ့
အေနနဲ႔ အာဖဂန္ကို သြားတိုက္လို႔ အရပ္သားေတြေသတဲ့အခါ မူဆလင္အမ်ားစုနဲ႔ ႐ုရွားကပဲ လူ႔အခြင့္အေရး
ေအာ္တယ္။
က်န္တဲ့ကမၻာက အေတာ္ ႏႈတ္ဆိတ္ႏိုင္အားတာကို သတိျပဳမိတယ္။ အင္း .. သူ႔ကို မထိေသးရင္ လူ႔အခြင့္အေရး၊ သူ႔ကို ထိရင္ေတာ့ သူ႔အခြင့္အေရး ျဖစ္သြားတာပဲ။ ကူညီေရး ဘာညာလာၿပီး၊ ေနာက္ဆုံးကူညီခံေတြမွာေတာ့ ဆင္ပါးစပ္ကို ေကာ္ဖီဇြန္းနဲ႔ ႏွမ္းပက္သေလာက္ပဲ။ သူတို႔ကပဲ ၿမိဳးၿမိဳးျမက္ျမက္ ယူသြားၾကတာပါ။
ဒီေတာ့ ကိုယ့္ျပည္တြင္းမွာ ကိုယ့္ကိုယ္ကို ကာကြယ္တဲ့ အခြင့္အေရးဟာ ကိုယ့္အခြင့္အေရးပါပဲ။ အၾကမ္းေတာ့ မဖက္မိပါ ေစနဲ႔။ စိတ္ကိုထိန္းၿပီး တည္တည္ၿငိမ္ၿငိမ္ ေအးေအးခ်မ္းခ်မ္း တစိုက္မတ္မတ္ စုေပါင္းစြမ္းအားနဲ႔ တရားဝင္လာေအာင္ အခ်ိန္ယူၿပီး လုပ္ေဆာင္သြားရမယ့္ အေနမ်ဳိးရွိပါတယ္။
ေျမေခြးငပု
အေရးတႀကီး စဥ္းစားႏိုင္ဖို႔ Thos C. Thrum ရဲ႕ “ဟာဝိုင္ယီ လူထုပုံျပင္မ်ား” စာအုပ္ထဲက
ပုံျပင္တစ္ခုကို ျမန္မာမႈ မြမ္းမံၿပီး မွ်ေဝလိုက္ပါတယ္။ ေခါင္းစဥ္က “ေျမေခြးငပု”တဲ့
..
အင္မတန္ ေကာက္က်စ္ ရက္စက္တဲ့ ေျမေခြးငပုဟာ အႀကံတစ္ခုနဲ႔ ႐ုတ္တရက္ မထင္မရွား ဗ်ာဒိတ္ကြၽန္းကိုသြားၿပီး သူ႔လူတစ္ေယာက္ကို ေတာဝက္ေယာင္ ေဆာင္ေစကာ ေမ်ာက္စိတ္တိုရဲ႕ အိမ္က ေၾကးဆည္းလည္းကို ခုိးခိုင္းသတဲ့။
အင္မတန္ ေကာက္က်စ္ ရက္စက္တဲ့ ေျမေခြးငပုဟာ အႀကံတစ္ခုနဲ႔ ႐ုတ္တရက္ မထင္မရွား ဗ်ာဒိတ္ကြၽန္းကိုသြားၿပီး သူ႔လူတစ္ေယာက္ကို ေတာဝက္ေယာင္ ေဆာင္ေစကာ ေမ်ာက္စိတ္တိုရဲ႕ အိမ္က ေၾကးဆည္းလည္းကို ခုိးခိုင္းသတဲ့။
သူ႔ေၾကးဆည္းလည္း ခိုးခံရတာကို ေမ်ာက္စိတ္တို သိသြားၿပီး ေတာဝက္နဲ႔ ရန္ျဖစ္တယ္။
ေမ်ာက္စိတ္တိုဖက္က ေမ်ာက္အုပ္ ႀကီးပါလာ၊ ေတာဝက္ကလည္း ေတာထဲကဝက္ေတြကို အကူအညီေတာင္း၊
ေနာက္ဆုံး အုပ္စုလိုက္ ရန္ပြဲႀကီး ျဖစ္သြားလို႔ ေမ်ာက္ေတြလည္း အၿမီးျပတ္၊ ေတာဝက္ေတြလည္း
အသိုက္ပ်က္သတဲ့။
ဒါနဲ႔ ေမ်ာက္စိတ္တုိရဲ႕ စိုက္ခင္းက အသီးအ႐ြက္ကို ေဝစုရတဲ့ ႀကံ႕သူေတာ္လည္း စိတ္မေကာင္းျဖစ္ၿပီး ေမ်ာက္ေတြ ဖက္က ကာဆီးကာဆီးလုပ္သတဲ့။ ဒီေတာ့ ေဘးကညာသံေပးတဲ့ ဆင္အုပ္ႀကီးကေရာ ေတာဝက္႐ိုင္းေတြကပါ ႀကံ႕သူေတာ္ကို ေအာ္သူေအာ္ ဆဲသူဆဲသတဲ့။
အဲဒီ အခ်ိန္မွာ ေျမေခြးငပုဟာ သူတို႔ ဝ႐ုန္းသုန္းကား ျဖစ္ေနတာေတြကို ၿခဳံပုတ္ေအာက္က ပုန္းၾကည့္ရာကေန ဒီေကာင္ ေတြ ဒီလိုျဖစ္မွ ဗ်ာဒိတ္ကြၽန္းက ရတနာသိုက္ကို ငါ တူးႏိုင္မွာလို႔ ေတြးၿပီး ပါးစပ္တစ္ျခမ္းနဲ႔ မဟာၿပဳံး ၿပဳံးရင္း ယစ္ရည္ခြက္ကို ငွဲ႔ေနေလသတဲ့။ ပုံျပင္က ဒီမွ်သာ။ သင္ခန္းစာ .. ျပႆနာဖန္တီးသူက ေျမေခြးငပုပါတဲ့။
အရွင္ေကလာသ (ဓမၼာစရိယ၊ B.A(Philo),M.A(Buddhism)