(ေရႊတိဂံုေစတီေတာ္ရင္ျပင္တြင္ အဓိ႒ာန္၀င္သူမ်ား၊ ပုတီးစိတ္ေနသူမ်ားအား ေတြ႕ရစဥ္ (ဓာတ္ပံု) ၿဖိဳးျပည့္စံု၀င္း)
ဗုဒၶဘာသာ ၿငိမ္းခ်မ္းမႈ မ်က္ႏႇာစာ
Time မဂၢဇင္းသည္ ကမၻာေက်ာ္ မဂၢဇင္းတစ္ေစာင္ ျဖစ္သလို ၾသဇာတိကၠမႀကီးေသာ
မဂၢဇင္းတစ္ေစာင္လည္း ျဖစ္ပါသည္။ Time မဂၢဇင္းက ႏႇစ္စဥ္ေရြးခ်ယ္ေလ့ရႇိေသာ
ထင္ရႇားသည့္ လူပုဂၢိဳလ္မ်ား၊ ျဖစ္ရပ္မ်ားကို ကြၽန္ေတာ္တို႔ အျမဲတေစ အေလးထား
ေစာင့္ဖတ္ရပါသည္။ထိုကဲ့သို႔ ဂုဏ္သိကၡာႀကီးမားၿပီး ကမၻာ့စာဖတ္ ပရိသတ္၏ ယံုၾကည္မႈကို ရရႇိထားသည့္ မဂၢဇင္းတစ္ေစာင္က ထိုကဲ့သို႔ေသာ လုပ္ရပ္မ်ဳိးကို လုပ္လိမ့္မည္ဟု မထင္မိပါ။ ဇူလိုင္ ၁ ရက္တြင္ ထုတ္ေ၀မည့္ Time မဂၢဇင္း အဖံုးတြင္ ဆရာေတာ္ ဦး၀ီရသူ၏ ပံုႏႇင့္တကြ (The Face of Buddhist Terror) 'ဗုဒၶဘာသာအၾကမ္းဖက္မႈမ်က္ႏႇာစာ' ဟု ေခါင္းစဥ္တပ္ထားေသာ စာကို ေတြ႕လိုက္ရေသာအခါ တကယ့္ကို အံ့ၾသမိပါသည္။
သတင္းစာ၊ ဂ်ာနယ္၊ မဂၢဇင္းတို႔တြင္ ႏုိင္ငံေရး၊ စီးပြားေရး၊ ဘာသာေရး၊ လူမႈေရး တို႔အေပၚ အေျခခံကာ ေ၀ဖန္သံုးသပ္ေသာ ေဆာင္းပါးမ်ားသည္ စာဖတ္ပရိသတ္အေပၚ ၾသဇာလႊမ္းမိုးမႈ အနည္းအမ်ား ရႇိႏုိင္ပါသည္။ စာဖတ္ပရိသတ္ႏႇင့္ အျမင္ခ်င္း တူတာရႇိမည္ မတူတာရႇိမည္။
သို႔ေသာ္ကိစၥမရႇိပါ။ စာဖတ္ပရိသတ္ႏႇင့္ စာေရးသူၾကားမႇာ လြတ္လပ္စြာ သေဘာထားကြဲလြဲခြင့္ ရႇိပါသည္။ သို႔ေသာ္ စာေရးသူ ေဆာင္းပါးရႇင္ဘက္က ေလးစားလိုက္နာ ေစာင့္ထိန္းရမည့္ က်င့္၀တ္မ်ား ရႇိပါသည္။ မိမိ၏ ေဆာင္းပါးပါ အေရးအသားမ်ားတြင္ (၀ါက်တစ္ေၾကာင္း၊ စာလံုးတစ္လံုးမႇအစ) တစ္ႏိုင္ငံႏႇင့္ တစ္ႏုိင္ငံ မခံခ်င္စိတ္ ေပါက္လာေအာင္ ရန္တိုက္ေပးျခင္းမ်ဳိး၊ ဘာသာတစ္ခုႏႇင့္တစ္ခု အထင္အျမင္လြဲမႇားေအာင္ ေသြးထိုးလံႈ႔ေဆာ္ေပးျခင္းမ်ဳိး မပါေအာင္ သတိျပဳ ေရႇာင္ရႇားဖို႔ လိုပါသည္။ ၎သည္ စာနယ္ဇင္းဆိုင္ရာ က်င့္၀တ္မ်ားထဲမႇာ အဓိက အေရးပါသည့္ အခ်က္တစ္ခ်က္လည္း ျဖစ္ပါသည္။
အမ်ဳိးဘာသာ သာသနာကို ခ်စ္ျမတ္ႏိုးသူတိုင္း မိမိဘာသာႏႇင့္ သာသနာကို ကာကြယ္ေစာင့္ေရႇာက္ ၾကမည္သာ။ ဗုဒၶဘာသာမႇ မဟုတ္ပါ အစၥလာမ္ျဖစ္ေစ၊ ဟိႏၵဴျဖစ္ေစ၊ ခရစ္ယာန္ျဖစ္ေစ ဘာသာတိုင္းက ထိုကဲ့သို႔ပင္ သေဘာထားၾက ပါလိမ့္မည္။ မိမိဘာသာကို ကာကြယ္ေစာင့္ေရႇာက္ျခင္းသည္ တျခားဘာသာကို ထိခိုက္ေစာ္ကားရာ ေရာက္သည္ဟု မယူဆသင့္ပါ... |
စာနယ္ဇင္းသမား စစ္စစ္သည္ အဂတိတရားေလးပါး ကင္းရႇင္းဖို႔ လိုပါသည္။ ခ်စ္ေသာေၾကာင့္လည္း မမႇန္ကန္သည့္ သတင္းမ်ဳိးမေရးရ (ဆႏၵဂတိ)၊ မုန္းေသာေၾကာင့္လည္း မမႇန္ကန္သည့္ သတင္းမ်ဳိးမေရးရ (ေဒါသဂတိ)၊ ေၾကာက္ရြံ႕ေသာေၾကာင့္လည္း မမႇန္ကန္သည့္ သတင္းမ်ဳိးမေရးရ (ဘယာဂတိ)၊ ေသခ်ာမသိ နားမလည္ဘဲႏႇင့္လည္း မမႇန္ကန္သည့္ သတင္းမ်ဳိး မေရးရ (ေမာဟဂတိ)။
အဆိုပါ Time မဂၢဇင္းမႇ ေဆာင္းပါးရႇင္ (Hannah Beech) သည္ အဂတိေလးပါးထဲမႇ တစ္ပါးပါးႏႇင့္ ၿငိစြန္းေနေသာေၾကာင့္ သာလ်င္ ထိုေဆာင္းပါးကို ေရးသားခဲ့ပံု ရပါသည္။ 'ဗုဒၶဘာသာ' ႏႇင့္ 'အၾကမ္းဖက္မႈ' ဆိုေသာ စကားစုႏႇစ္စုသည္ ဆန္႔က်င္ဘက္ အသြင္ကို ေဆာင္ေနပါသည္။ ဗုဒၶဘာသာသည္ အၾကမ္းဖက္၀ါဒ မဟုတ္ပါ။ တစ္ယူသန္၀ါဒ မဟုတ္ပါ။ အစြန္းေရာက္၀ါဒ မဟုတ္ပါ။
ၿငိမ္းခ်မ္းေသာ၀ါဒ၊ အက်ဳိးအေၾကာင္း ဆင္ျခင္သံုးသပ္ေသာ၀ါဒ၊ အစြန္းႏႇစ္ဖက္မႇ ေရႇာင္ရႇားေသာ အလယ္လမ္းစဥ္၀ါဒ သာျဖစ္ပါသည္။ ထိုကဲ့သို႔ေသာ ဘာသာေရးကို အၾကမ္းဖက္မႈႏႇင့္ ပူးတြဲကာ ေခါင္းစဥ္တပ္လိုက္ျခင္းသည္ ဗုဒၶဘာသာကို တျခားဘာသာမ်ား အထင္အျမင္ လြဲမႇားေအာင္ ရန္တိုက္ေပးရာ ေသြးထိုးလံႈ႔ေဆာ္ေပးရာ ေရာက္သည့္အျပင္ မလိုလားအပ္သည့္ ပဋိပကၡမ်ားကို ဖိတ္ေခၚသလိုလည္း ျဖစ္ေနပါသည္။
အမ်ဳိးဘာသာ သာသနာကို ခ်စ္ျမတ္ႏိုးသူတိုင္း မိမိဘာသာႏႇင့္ သာသနာကို ကာကြယ္ေစာင့္ေရႇာက္ ၾကမည္သာ။ ဗုဒၶဘာသာမႇ မဟုတ္ပါ အစၥလာမ္ျဖစ္ေစ၊ ဟိႏၵဴျဖစ္ေစ၊ ခရစ္ယာန္ျဖစ္ေစ ဘာသာတိုင္းက ထိုကဲ့သို႔ပင္ သေဘာထားၾက ပါလိမ့္မည္။ မိမိဘာသာကို ကာကြယ္ေစာင့္ေရႇာက္ျခင္းသည္ တျခားဘာသာကို ထိခိုက္ေစာ္ကားရာ ေရာက္သည္ဟု မယူဆသင့္ပါ။
ထို႔အျပင္ ျမန္မာႏိုင္ငံသည္ လြတ္လပ္စြာ ယံုၾကည္ကိုးကြယ္ခြင့္ ျပဳထားသည့္ ႏုိင္ငံျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ဗုဒၶဘာသာ၀င္မ်ားသည္ ႏုိင္ငံတြင္းရႇိ တျခားဘာသာ၀င္မ်ားအေပၚ အၾကမ္းဖက္ဖို႔ေနေနသာသာ အခုဆိုလွ်င္ ဘာသာေပါင္းစံု ၿငိမ္းခ်မ္းစြာ အတူယႇဥ္တြဲ ေနထိုင္ဖို႔အတြက္ ဗုဒၶဘာသာ ဘုန္းေတာ္ႀကီးႏႇင့္ လူပုဂၢိဳလ္မ်ားက တျခားဘာသာ၀င္မ်ားႏႇင့္အတူ လက္တြဲကာ ႀကိဳးပမ္းေဆာင္ရြက္လ်က္ ရႇိပါသည္။
လက္ရႇိျမန္မာႏိုင္ငံသည္ 'ဒီမိုကေရစီ အသြင္ကူးေျပာင္းေရး' အတြက္ ျပင္ဆင္ေနစဥ္မႇာ ၾကံဳလာသမွ် ပဋိပကၡမ်ား၊ အခက္အခဲမ်ား၊ အတားအဆီးမ်ားကို တတ္ႏုိင္သမွ် ႀကိဳးစားေျဖရႇင္း ေနစဥ္မႇာ Time မဂၢဇင္း၏ လုပ္ရပ္သည္ 'မီးေလာင္ရာေလပင့္' ကာ 'ေရနစ္သူ၀ါးကူထိုး' လိုက္သည့္ အေနအထားမ်ဳိး ျဖစ္ေနသည္မႇာ မ်ားစြာ၀မ္းနည္းဖြယ္ ေကာင္းလႇပါသည္။
ဗုဒၶဘာသာ၀င္မ်ားသည္ ၿငိမ္းခ်မ္းစြာ ေနထိုင္ခ်င္သူမ်ား ျဖစ္ပါသည္။ ဗုဒၶျမတ္စြာကလည္း ၄၅ ၀ါ ကာလပတ္လံုး 'ၿငိမ္းခ်မ္းေရးတရား' ကိုသာ အစဥ္တစိုက္ ေဟာၾကားလာခဲ့ပါသည္။ တစ္ခါတုန္းက ကပိလ၀တ္ျပည္ႏႇင့္ ေကာလိယ ျပည္ႏႇစ္ျပည္ေထာင္သည္ ေရာဟဏီျမစ္ကို အေၾကာင္းျပဳၿပီး စစ္ျဖစ္ဖို႔ ျပင္ဆင္ၾကပါသည္။ ထိုအခါ ျမတ္စြာဘုရား ႂကြေတာ္မူလာ၍ 'စစ္ျဖစ္လွ်င္ ျပည္သူအမ်ား ေသေက်ပ်က္စီး ရမည္ျဖစ္ေၾကာင္း၊ စစ္ျဖစ္မည့္အစား စည္းလံုးညီညြတ္စြာ အတူယႇဥ္တြဲ ေနထိုင္ၿပီး ေရာဟဏီျမစ္ေရကို ခြဲေ၀သံုးစြဲသင့္ေၾကာင္း' ၿငိမ္းခ်မ္းေရး တရားကို ေဟာေတာ္မူခဲ့ပါသည္။
ထို႔ေၾကာင့္ 'ၿငိမ္းခ်မ္းေရး' ကို လိုလားေသာ ဗုဒၶဘာသာကို 'အၾကမ္းဖက္' ဆိုသည့္ စကားလံုးႏႇင့္ ယႇဥ္တြဲကာ သံုးစြဲျခင္းသည္ မည္သို႔မွ် မျဖစ္သင့္ မျဖစ္အပ္ မျဖစ္ထိုက္ေသာ လုပ္ရပ္သာ ျဖစ္ပါေၾကာင္း။
- Written by ေမာင္ၾကည္
http://www.first-11.com