Sunday, July 14, 2013

ေရနဲ႔ၾကာ


 ေရနဲ႔ၾကာ

နတ္တို႔ ဖန္ဆင္း၊ ေရကန္အသင့္ ၾကာအသင့္ …. ဆိုၿပီး ျမန္မာ့ဆိုရုိးစကားတစ္ခုရွိပါတယ္။ ကိုယ္လိုခ်င္တဲ့အရာေတြ အခက္အခဲမရွိ ရရွိတဲ့အခါမ်ိဳးမွာ ေျပာတတ္ၾကတ့ဲ စကားေလးပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ အဆင္မေျပမႈေတြ ၾကံဳရတဲ့အခါမွာ ေတာ့ ကံဆိုးသူတို႔သြားေလရာ၊ မိုးလိုက္လို႔ရြာ …. ဆိုၿပီး စကားပံုေလးေတြ ဖြဲ႔ၾကျပန္ပါတယ္။ ၾကည့္စမ္းပါဦး။ ကံေကာင္းတဲ့ သူနဲ႔ ေတြ႔ရတာက ေရ … ျဖစ္ၿပီ။ ကံဆိုးတဲ့သူေတြ႔ရတာက မိုးျဖစ္ေနတယ္။ သို႔ေသာ္တူေနတာက မိုးနဲ႔ ေရ ဟာ အႏြယ္ တစ္ခုတည္းျဖစ္ေနတာကို သတိထားမိပါ့မလားမသိဘူး။ ကံဆိုးသူေရာ ကံေကာင္းသူေရာ ႏွစ္ဦးစလံုး သူတို႔ေတြ႔ရတာ ေရပါပဲ။ ေရခ်င္းအတူတူ ဘာလို႔ ေလာဘျဖစ္မွာလဲ၊ ဘာလို႔ေဒါသျဖစ္မွာလဲ။

ကၽြန္ေတာ္တို႔ ပတ္၀န္းက်င္မွာ အျမဲတမ္းၾကားေနရတဲ့စကားတစ္ခုရွိတယ္။ အ့ဲဒါ ေလာကဓံ … ဆိုတာပါပဲ။ ကိုယ့္ဘ၀မွာ ခက္ခက္ခဲခဲ ဆင္းဆင္းရဲရဲေက်ာ္ျဖတ္လာရတဲ့အခါတိုင္း ငါ့ဘ၀က ဆိုးပါတယ္။ တို႔ကေတာ့ ေလာကဓံကို အလူးအလဲ ခံခဲ့ရ တာပါတဲ့။ ေလာကဓံရဲ႕ဒဏ္ခ်က္ေတြေၾကာင့္ ငါ့ဘ၀ႀကီးတစ္ခုလံုး ေၾကမြေနပါၿပီ …….. စံုလို႔ပါပဲ။ သူတို႔ျဖစ္ေက်ာ္ခဲ့ရတာက ဆိုးတဲ့ေနရာေတြကို ျဖစ္ေက်ာ္ရတာကိုး။ ဒီလူေတြကေတာ့ ေျပာၾကမယ္ထင္တယ္ေနာ္။ ကံဆိုးသူတို႔သြားေလရာ မိုးလိုက္ လို႔ရြာ … ဆိုၿပီးေတာ့ေပါ့။ တစ္ကယ္ေတာ့ ေလာကဓံ ရွစ္ပါးမွာ … ခ်မ္ခ်မ္းသာသာေနရတာ၊ တနည္း အဆင္ေျပေျပေနရ တာလည္း ေလာကဓံပါပဲ။ ဆင္းဆင္းရဲရဲေနရတာ၊ တနည္း အဆင္မေျပျဖစ္ေနရတာလည္း ေလာကဓံပါပဲ။ ဒီေတာ့ အဆိုး ေတြၾကံဳရခါမွ ငါ့ၾကမွ ကြက္ၿပီး ေလာကဓံကို ပိုခံရတယ္လို႔ မမွတ္ေစလိုပါ။ ကံေကာင္းသူေရာ၊ ကံဆိုးသူပါ ႏွစ္ဦးစလံုး ၾကံဳ ေတြ႔ရတာ ေလာကဓံ တစ္မ်ိဳးတည္းပါ။ ခံရတာခ်င္းတူပါရဲ႕နဲ႔ ဘာလို႔ ေလာကဓံတရားအေပၚမွာ ေလာဘျဖစ္မွာလဲ၊ ဘာလို႔ ေဒါသထြက္မွာလဲ။

အေၾကာင္းတိုက္ဆိုင္တိုင္း သူနဲ႔ဆိုင္ရာ ဆိုင္ရာ ေဟာခဲ့တဲ့ ျမတ္စြာဘုရားရွင္ရဲ႕တရားေတာ္ေတြကို အမွတ္ရမိပါတယ္။ ကမၻာေပၚမွာလို႔ပဲေျပာရမလား၊ ေလာကမွာလို႔ပဲေျပာရမလား။ ဆိုရိုးစကားေတြ၊ ဆံုးမစာေတြ၊ ၾသ၀ါဒေတြ၊ အဆိုအမိန္႔ေတြ ပလူပ်ံေနေအာင္ကို ေပါပါတယ္။ သူတို႔ေျပာတာဆိုတာေတြ ဘယ္ေလာက္ေကာင္းတယ္ပဲဆိုဆို ေနရာတိုင္းအတြက္ အံ၀င္ ႏိုင္ပါ့မလားလို႔ ေတြးၾကည့္မိဘူးတယ္။ အားလံုးကိုသိေတာ္မူတဲ့ ျမတ္စြာဘုရားရွင္၏ သဗၺညဳတဉာဏ္ေတာ္ႀကီးနဲ႔ ေဟာၾကားထားတ့ဲ တရားေတာ္ေတြေလာက္ ထုိထို အဆိုအမိန္႔မ်ား ေကာင္းမြန္လိမ့္မယ္လို႔ မထင္ပါဘူး။ ဘာေၾကာင္လဲဆို ေတာ့ ျမတ္စြာဘုရားရွင္ရဲ႕တရားေတာ္ေတြဟာ အစ၏ ေကာင္းျခင္း၊ အလယ္၏ ေကာင္းျခင္း၊ အဆံုး၏ ေကာင္းျခင္းဆိုတဲ့ ေကာင္းျခင္း သံုးတန္နဲ႔ ျပည့္စံုေတာ္မူတဲ့အတြက္ေၾကာင့္ပါပဲ။
ခုပဲၾကည့္ေလ။ မဂၤလသုတၱန္တရားေတာ္ႀကီးမွာ ျမတ္စြာဘုရားရွင္က ပတိရူပေဒသ၀ါေသာ စ၊ ပုေဗၺ စ ကတပုညတာ၊ အတၱသမာ ပဏီဓိ စ၊ ဧတံမဂၤလမုတၱမံ ….. ဆိုၿပီး ေဟာေတာ္မူခဲ့ပါတယ္။ ဆိုလိုတာက သိလိုရင္းန႔ဲ ေမးေလွ်ာက္လာတဲ့ အုိ … နတ္သား၊ ပတိရူပေဒသ ဆိုတ့ဲ သင့္တင့္ေလ်ာက္ပတ္ေသာ အရပ္မွာ ေနျခင္း၊ ပုေဗၺ စ ကတပုညတာ … ဆိုတဲ့ ေရွးကျပဳဖူးတဲ့ ေကာင္းမႈ ကုသိုလ္ကံရွိျခင္း၊ အတၱသမာ ပဏီဓိ စ … ဆိုတဲ့ မိမိကိုယ္ကိုယ္ ေကာင္းစြာေဆာက္တည္ျခင္း ဆိုတဲ့တရားေတြဟာ မဂၤလာပါပဲ။ တနည္းအားျဖင့္ မေကာင္းတဲ့တရားေတြ ပယ္ေဖ်ာက္ၿပီး ေကာင္က်ိဳးတရားေတြ တည္ေဆာက္ႏိုင္တဲ့ ေကာင္းျမတ္တဲ့တရားေတြပါပဲတဲ့။ 

ဒီတရားေတြသာ က်င့္ရင္ က်င့္တဲ့သူလည္း အက်ိဳးရွိ၊ သူနဲ႔ ဆက္ စပ္ေနတဲ့ ပတ္၀န္းက်င္လည္း အက်ိဳးရွိေစတ့ဲတရားေတြပါပဲ။ေနရာေကာင္းတ့ဲ။ လူတိုင္းလိုခ်င္ၾကပါတယ္။ လိုခ်င္တဲ့ေနရာကို အခက္အခဲမရွိ ရၾကတာကိုပဲ နတ္တို႔ဖန္ဆင္း၊ ေရကန္ အသင့္ ၾကာအသင့္ လို႔ဆိုၾကတာပဲေလ။ ေနရာေကာင္းဆိုေပမယ့္လည္း ဘယ္လိုေကာင္းတာမ်ိဳးလဲ ျပန္ၾကည့္ပါဦး။ ကုသိုလ္၊ ပညာ၊ ဥစၥာ တစ္ခုခုရေနမွကို ေနရာေကာင္းလို႔ ေခၚထိုက္မယ္ထင္တယ္။ သို႔ေသာ္ ပညာေတာ့ရပါရဲ႕ သတၱ၀ါ ေတြပ်က္စီးေၾကာင္းေတာ့ မျဖစ္သင့္ဘူး။ ဥစၥာပစၥည္းေတာ့ရပါရဲ႕။ သတၱ၀ါေတြ စေတးၿပီးမွ ရတာမ်ိဳး၊ မေကာင္းတ့ဲ မိစၧာဇီ၀ ကေနရတာမ်ိဳး မျဖစ္သင့္ဘူး။
ဒီလိုဆိုရင္ ပညာရွာတဲ့ေနရာမွာ၊ တနည္း ပညာရတဲ့ေနရာဆိုတာ ကုသိုလ္ျဖစ္ဖို႔ ေထာက္ပံ့ ႏိုင္ရမယ္။ ဥစၥာရွာတဲ့ေနရာမွာ၊ တနည္း ဥစၥာရတဲ့ေနရာမွာ ကုသိုလ္ျဖစ္ဖို႔ ေထာက္ပံ့တဲ့အရာေတြ ျဖစ္ေနရင္ ေကာင္းမယ္ လို႔ ယူဆပါတယ္။ကုသိုလ္၊ ပညာ၊ ဥစၥာ ရတာဟာ အေၾကာင္းမဲ့မဟုတ္ဘူး။ အေၾကာင္းရွိတယ္။  တို႔ဗုဒၶက အေၾကာင္းကိုရွာျပတယ္။ အဲ့ဒါက ေတာ့ ေရွးေကာင္းမႈကံ ရွိလို႔ပဲတဲ့။ ေရွးေကာင္းမႈကံ ရွိလို႔ကိုပဲ ျမတ္စြာဘုရားရွင္ကို ဖူးေတြ႕ရတယ္။ တရားေတာ္ေတြကို နာယူခြင့္၊ က်င့္ၾကံႏိုင္ခြင့္ရတယ္။ ဘုရားသားေတာ္ ရဟန္းသံဃာေတြကို ဖူးေမွ်ာ္ခြင့္ရတယ္။ ဒါဟာ နည္းတဲ့အခြင့္အေရး မဟုတ္ဘူးေနာ္။

 ဘုရားပြင့္လို႔သာ ဓမၼရတနာပြင့္တာ၊ သံဃာရတနာပြင့္တာ။ ဘုရားမပြင့္တဲ့အခါမွာ ထမင္းအလွဴျဖစ္ေခ်ဦး ေတာ့။ သံဃာမပြင့္တဲ့အတြက္ ဆြမ္းအရာမေျမာက္ဘူး။ သံဃာကိုေလာင္းလွဴခြင့္ရမွ ဆြမ္းအရာေျမာက္တယ္။ ဒီလိုမ်ိဳး ဒါန အမႈေတြ၊ သီလအမႈေတြ၊ ဘာ၀နာအမႈေတြ ျပဳလုပ္ႏိုင္တာ ေရွးကေကာင္းမႈကုသိုလ္ရိွခဲ့ဖူးလို႔ဆိုတာ မေမ့ၾကပါန႔ဲ။ အကုသိုလ္ ကံေၾကာင့္ ၾကက္ကေလးသြားျဖစ္ဦး။ ေန႔စဥ္သူစားသမွ် ပိုးေကာင္မႊားေကာင္းေတြခ်ည္းပဲ။ ေသမွစားတာမ ဟုတ္ပဲ၊ သတ္စားတာဆိုေတာ့ ေန႔စဥ္ ပါဏာတိပါတကံ ထိုက္ေနတယ္။ သူတို႔ေရာက္တ့ဲေနရာ ဘယ္ေလာက္ဆိုးလိုက္ သလဲ။ ဒါေၾကာင့္ ေနရာေကာင္းရတာဟာ ေရွးေကာင္းမႈရွိလို႔ပါပဲ။
ေရွးေကာင္းမႈကံေၾကာင့္ ေနရာေကာင္းမွာေနရၿပီ ဆိုတဲ့အခါမွာ အတၱသမာ ပဏီဓိ စ … ဆိုတ့ဲ မိမိကိုယ္ကို ေကာင္း ေအာင္ထိန္းဖို႔ အထူးလိုအပ္ပါတယ္။ ေကာင္းေအာင္ထိန္းတယ္ဆိုတာ ဘယ္လိုမ်ိဳးလဲဆိုေတာ့ ဒါနေတြ မျပဳျဖစ္ရင္ ျပဳျဖစ္ရ မယ္၊ သီလေတြ မေဆာက္တည္ျဖစ္ရင္ ေဆာက္တည္ျဖစ္ရမယ္၊ သမထ၊ ၀ိပႆနာ ဘာ၀နာေတြ မပြားမ်ားျဖစ္ရင္ ပြားမ်ား ျဖစ္ရပါမယ္။ မိမိရဲ႕ ကာယကံ အမႈေတြ မမွားရေအာင္ ထိန္းရမယ္၊ ၀စီကံအမႈေတြ မမွားရေအာင္ ထိန္းရမယ္၊ မေနာကံ အမႈေတြ မမွားရေအာင္ ထိန္းရမယ္။ 

မိမိကိုယ္ကိုယ္ ေကာင္းေအာင္ ထိန္းသိမ္းေနထိုင္ျခင္းဟာ ေကာင္းျမတ္တဲ့ မဂၤလာပါ ပဲ။ ဘာေၾကာင့္လဲဆိုေတာ့ အတၱာနံ ရကၡေႏၱာ ပရံ ရကၡတိ နာမ။ မိမိ ကိုယ္ကို ေစာင့္ေရွာက္ျခင္းဟာ တစ္ေလာကလံုး ကို ေစာင့္ေရွာက္ရာ ေရာက္လို႔ပါပဲ။ ဒီလိုပဲ    ပရံရကၡေႏၱာ အတၱာနံ ရကၡတိ နာမ။ တစ္ေလာကလံုးကို ေစာင့္ေရွာက္ျခင္း ဟာလည္း မိမိကိုယ္ကိုယ္ ေစာင့္ေရွာက္ျခင္းပါပဲလို႔ မွတ္သားဖူးပါတယ္။အမ်ားအားျဖင့္ ၾကာဆိုတာ ေရမွာေပ်ာ္တာပါ။ ေလမွာ ပြင့္ၿပီး ညႊန္မွာရွင္သန္ၾကတဲ့အမ်ိဳးလည္း ျဖစ္ပါတယ္။ ေလထဲမွာ လွလွပပ ပြင့္ဖူးေနတဲ့ ၾကာပန္းေလးေတြဟာ ျမင္သူတို႔ရဲ႕ ရင္ကို ေအးျမေစပါတယ္။ ေရနဲ႔ ၾကာေၾကာင့္ ေရကန္ႀကီးဟာ တင့္တယ္ပါေပတယ္။ သို႔ေသာ္ ေအာက္ဆံုးက ညႊန္ေတြကိုလည္း မေမ့နဲ႔ဦး။ 

ညႊန္မွာေပါက္ေနတ့ဲၾကာဟာ ညႊန္ေတြမကပ္ ပဲေနလို႔သာ တင့္တယ္တာပါ။ ညႊန္ေတြမကပ္ေအာင္လည္း ေရမွာေပ်ာ္မွ ျဖစ္ပါမယ္။ ပြင့္တဲ့အခါမွာေတာ့ ေရေရာ ညႊန္ေရာ မရွိတဲ့ ေလမွာပဲ ပြင့္ၾကပါတယ္။ ဒီလိုပါပဲ။ အရိယာသူေတာ္ေကာင္းေတြဟာ ေမြးဖြားႀကီးျပင္းတာေတာ့ ကိေလသာေတြ ထူ ထပ္တဲ့ ညႊန္ေတာထဲမွာပါ။ သို႔ေသာ္ ေရနဲ႔ တူတဲ့ ကုသိုလ္တရားေတြမွာပဲ ေပ်ာ္ၾကပါတယ္။ ပြင့္တဲ့အခါမွာေတာ့ ကုသိုလ္ အကုသိုလ္တရားတို႔ လြန္ေျမာက္တဲ့အရပ္မွာ ပြင့္ထြန္းၾကပါတယ္။ ထိုသို႔ပြင့္ထြန္းၾကလို႔လည္း ေလာကႀကီးကို တင့္တယ္ ေစခဲ့ပါတယ္။ေရမွာေပါက္တဲ့ၾကာကေတာင္ ေရကန္လွပေအာင္ အလွဆင္ႏိုင္ခဲ့ရင္၊ ေလာကအလယ္ေမြးဖြားလာတဲ့ တို႔ေတြက ေလာကႀကီး လွပေအာင္ တန္ဆာဆင္ေပးနိုင္ဖို႔ လိုအပ္ပါတယ္။
ဒါေၾကာင့္လည္း ကံဆိုးတဲ့သူေတြ႔တဲ့ မိုးန႔ဲ ကံေကာင္းတဲ့ သူေတြ႔တဲ့ ေရ … အတူတူပါပဲလို႔ နားလည္ခဲ့ရင္ ေလာကဓံ အဆိုးေတြနဲ႔ပဲ ၾကံဳၾကံဳ၊ ေလာကဓံ အေကာင္းေတြနဲ႔ပဲ ဆံုဆံု၊ တနည္းအားျဖင့္ ကုသိုလ္ျဖစ္စရာနဲ႔ပဲ ၾကံဳၾကံဳ၊ အကုသိုလ္ျဖစ္စရာနဲ႔ပဲ ၾကံဳၾကံဳ ကုသုိလ္ျဖစ္ေအာင္မ်ား ေျပာင္းလဲၿပီး ေကာင္းမႈတရားဆိုတဲ့ ေရထဲမွာ ေပ်ာ္ခဲ့မယ္ဆိုရင္ နိဗၺာန္ဆိုတဲ့ၾကာပန္းႀကီးဟာလည္း ပြင့္လာမွာပါပဲ။ ထိုသို႔ေသာ ၾကာပန္းပြင့္လာတာဟာ ေလာကကို အလွဆင္တာပါပဲလို႔ ေဆြးေႏြးရင္း နိဂံုးခ်ဳပ္ပါရေစ။အားလံုးေသာ သတၱ၀ါေတြ အျမင္လည္းရွင္း စိတ္လည္းရွင္း လက္ငင္းခ်မ္းသာၾကပါေစ။

သုခရိပ္