Thursday, July 25, 2013

“ေသျခင္းကင္းတဲ့ အလွတရား”


    “ေသျခင္းကင္းတဲ့ အလွတရား”


    “အလွဆင္သူ”ဆိုတဲ့ စကားလံုးကိုျမင္လိုက္တာနဲ႔ တျပိဳင္နက္ မိမိစိတ္မွာ လႊတ္ခနဲ သတိရလိုက္တာကေတာ့ ဆရာၾကီးေဇာ္ဂ်ီရဲ႕ “သင္ေသသြားေသာ္”ဆိုတဲ့ ကဗ်ာမြန္ကိုပါပဲ။
    ဆရာၾကီးရဲ႕ကဗ်ာ အစဆံုးပိုဒ္မွာ “ေၾသာ္.. လူ႔ျပည္ေလာက၊ လူ႔ဘဝကား၊ အိုရ,နာရ,ေသရဦးမည္” ဆိုတာအထိ ဖတ္ၾကည့္လိုက္ရင္ေတာ့ ဘဝကိုျငီးေငြ႔တဲ့ နိဗၺိႏၵသံလိုလို၊ သင္ခန္းစာယူတဲ့ သံေဝဂသံလိုလို ထင္လိုက္ရတယ္။

     ဒါေပမဲ့ အဲဒီေနာက္မွ တဆက္တည္းျပထားတဲ့ “မွန္ေပသည္တည္း”ဆိုတာအထိဖတ္ျပီးလို႔ တျဖည္းျဖည္း ခံစားၾကည့္လိုက္မယ္ဆိုရင္ေတာ့ ဆရာၾကီးက ဘဝကို ျငီးေငြ႔ေနတာလည္း မဟုတ္ဘူး၊ ညည္းညည္းညဴညဴနဲ႔ သံေဝဂပြားျပေနတာလည္း မဟုတ္ပါဘူး။

    ဆရာၾကီးရဲ႕ ဒီစာပိုဒ္ကိုဖတ္ၾကည့္လိုက္ရင္ ဘဝကိုအျမင္ရွင္းသူ၊ ဘဝမွာ အျပစ္ကင္းသူတို႔ရဲ႕ စိတ္ဓာတ္ခြန္အားကို အထင္းသား ေတြ႔ႏိုင္ပါလိမ့္မယ္။ အမ်ားတကာ ညည္းညဴထိတ္လန္႔စရာလို႔ထင္ရတဲ့ အို,နာ,ေသေရးကို ဆရာၾကီးက ဘဝရဲ႕ေမာင္ႏွင္အား ေလာင္စာဆီမ်ားအျဖစ္ အသုံးခ်ေနတာ၊ အသံုးခ်ေစတာျဖစ္တယ္ဆိုတာ အထပ္ထပ္အခါခါ ဖတ္ၾကည့္ရင္ ထင္းထင္းၾကီး ေပၚလာပါလိမ့္မယ္။

     ဟုတ္ပါတယ္၊ ဆရာၾကီးရဲ႕ ကဗ်ာေတြကိုဖတ္ရတာဟာ မိုနက္(Monet)ရဲ႕ ပန္းခ်ီကားေတြကို ၾကည့္ရသလိုပဲ တျဖည္းျဖည္း စူးစူးစိုက္စိုက္နဲ႔ စိတ္ဝင္တစားၾကည့္ေလေလ အဓိပၸာယ္ေတြက ေလးနက္ၾကည္လင္ျပီး ပီျပင္ပံုေပၚလာေလေလ ျဖစ္ေနပါတယ္။

    အခုလည္းၾကည့္ေလ။ ဆရာၾကီးေျပာလိုက္တာက “အိုရ,နာရ,ေသရဦးမည္ မွန္ေပသည္တည္း” တဲ့။ “အိုရ,နာရ,ေသရမွာ မွန္တယ္ေလ၊ အဲဒါ ဘာျဖစ္လဲ”လို႔ ယထာဘူတဉာဏ္နဲ႔ လူ႔ဘဝကို ေအးေအးေဆးေဆးေလး ေျပာေနတယ္ဆိုတာကိုလည္း ခန္႔မွန္းလို႔ ရပါလိမ့္မယ္။

    ဒီေနရာမွာ ပရိနိဗၺာန္ျပဳဖို႔ သံုးလအလိုေလာက္မွာ ဘုရားရွင္က အရွင္အာနႏၵာမေထရ္ကို မိန္႔ၾကားခဲ့တဲ့ “အနစ ၦရိယံ ေခါ ပေနတံ အာနႏၵ ယံ မႏုႆဘူေတာ ကာလံ ကေရယ် = အာနႏၵာရ လူရယ္လို႔ ျဖစ္လာျပီးရင္ ေသၾကရတယ္ဆိုတာ ဘာမွ အဆန္း မဟုတ္ပါဘူး”ဆိုတဲ့ စကားေတာ္ကိုလည္း ျပန္လည္ၾကားေယာင္မိစရာပါ။

    ေသတာ အဆန္းမဟုတ္ဘူးလုိ႔ ေျပာထားေလေတာ့ “ဒါက ဘာကဆန္းသလဲ” ဆိုတာ ဆက္ျပီး စဥ္းစားဖို႔လိုတာေပါ့။ အေျဖကေတာ့ လြယ္လြယ္ကေလးပါ။ “ေသတာဟာ အဆန္းမဟုတ္ဘူးဆိုမွေတာ့ ေနတာကသာ ဆန္းတယ္”လို႔ ဆိုရမွာေပါ့။ ေနတာဟာ ဘယ္လိုဆန္းသလဲဆိုတာကို ဆရာၾကီးက ေနရာေစ့ ေထာင့္ေစ့ေအာင္ အေသအခ်ာ ရွင္းျပထားပါတယ္။

     ၾကည့္ေလ -
    “သို႔တျပီးကား၊ သင္ေသသြားေသာ္၊ သင္ဖြားရာေျမ၊ သင္တို႔ေျမသည္၊ အေျခတိုးျမင့္၊ က်န္ေကာင္းသင့္၏”တဲ့။

    ေသမ်ဳိးေတြျဖစ္လို႔ ေသရမွာမွန္ေသာ္လည္း မေသခင္အတြင္းမွာ ေနခ်ိန္ဆိုတာ လူတိုင္းမွာ ရွိၾကတာပဲ။ ေနခ်ိန္မွာ အမွတ္တမဲ့ ေနၾကသူေတြအတြက္ေတာ့ ေသခ်ိန္ေရာက္ျပီးတဲ့အခါမွာလည္း ဘာမွ် အမွတ္တရ က်န္ရစ္မွာ မဟုတ္ပါဘူး။ ရေတာင့္ရခဲ လူ႔ဘဝၾကီးကို ရရွိထားတဲ့ လူသားတစ္ေယာက္အေနနဲ႔ ေသရြာထဲမွာ မေသရာမွတ္တိုင္ေတြ စိုက္ထူႏိုင္စြမ္းရွိၾကပါတယ္။

     အဲဒါကို ဆရာၾကီးက အေလးအနက္ သတိေပးထားတာပါ။ “သင္ဖြားျမင္ရာ သင့္ရပ္သင့္ရြာ၊ သင့္ေဒသသင့္ႏိုင္ငံ တိုးတက္ေရးအတြက္ သင္စြမ္းႏိုင္သမွ် ေဆာင္ရြက္ခဲ့ပါ၊ သင္စိုက္ထူခဲ့တဲ့ တိုးတက္မႈမွတ္တိုင္မ်ားဟာ သင္ေသသြားေသာ္လည္း မေသမေပ်ာက္ ထာဝရလွပေနပါလိမ့္မယ္”လို႔ သတိေပးလိုက္တာပါ။

    ဆရာၾကီးေျပာလိုက္မွ သတိျပဳမိတယ္။ မိမိတို႔ဖြားရာအရပ္ ေဒသဝန္းက်င္မွာ “ဖိုးလူတုတ္ဇရပ္”တို႔၊ “ဖိုးေရႊေအာ္သရက္ေတာ”တို႔၊ “ဖိုးထြန္းလင္းဆည္”တို႔ဆိုတာေတြ ခုအထိ မေသမေပ်ာက္ ထင္ရွားရွိေသးတယ္။ မူလတည္ေဆာက္ခဲ့တဲ့ ပုဂၢိဳလ္ၾကီးေတြကေတာ့ မိမိတို႔ရဲ႕အဘိုးမ်ားေတာင္ ခပ္ေရးေရးသာ မီလိုက္တယ္ဆိုေတာ့ ရတနာပံုေခတ္ဦးေလာက္ကလို႔ ခန္႔မွန္းရပါတယ္။

     ခုဆို ႏွစ္ေပါင္း(၁၅၀)ဝန္းက်င္ေလာက္ ရွိေရာေပါ့။ ဒါေပမဲ့ ဒီေနရာေတြဟာ ေတာထဲေတာင္ထဲ သစ္ခုတ္ဝါးခုတ္ဖို႔ လွည္းအုပ္နဲ႔ ခရီးသြားၾကသူေတြအတြက္ နားခိုရာအရပ္၊ ေသာက္သံုးရာေရအျဖစ္နဲ႔ ခုတိုင္ ကူညီေပးေနဆဲျဖစ္လို႔ ဒီအမည္ေတြဟာ ဝန္းက်င္ေဒသတဝိုက္က မွီတင္းေနထိုင္ၾကသူတို႔ရဲ႕ ရင္ထဲမွာေတာ့ ခုထိ မေသမေပ်ာက္တဲ့အလွမ်ားအျဖစ္ ထင္က်န္ရစ္ဆဲပါ။

    ဒီလို ေသျခင္းကင္းတဲ့ အလွမွတ္တိုင္ေတြ စိုက္ထူခဲ့ဖို႔ဆိုတာ အသြင္သဏၭာန္အားျဖင့္ ၾကီးက်ယ္ခမ္းနားမွရယ္လို႔ မဟုတ္ပါဘူး။ ေစတနာၾကီးၾကီးမားမားနဲ႔ ျပဳလုပ္မယ္၊ လူမ်ားစု ၾကီးၾကီးမားမားနဲ႔ သက္ဆိုင္မယ္ဆိုရင္ ေရအိုးစင္ကေလးတစ္ခုဟာလည္း ၾကီးမားတဲ့ အလွမွတ္တိုင္ၾကီးတစ္ခု ျဖစ္ႏိုင္တာပါပဲ။ 

    မိမိတို႔ငယ္စဥ္က ရြာနဲ႔မိုင္ဝက္ေလာက္ကြာတဲ့ ေခ်ာင္းေကြ႔နားမွာ ဖိုးၾသလွဆိုတဲ့ ဒကာၾကီးရဲ႕ ယာခင္းတစ္ခုရွိတယ္။ ယာခင္းရဲ႕အစပ္မွာ သရက္ပင္ၾကီးတစ္ပင္က အေတာ္ေလး အရိပ္အာဝါသေကာင္းပါတယ္။ ဖိုးၾသလွက အဲဒီသရက္ပင္ၾကီးရဲ႕ေအာက္မွာ အခြသံုးခုပါတဲ့ ေတာသစ္ပင္တစ္ခုကို ခုတ္ျဖတ္ျပီး ေရအိုးစင္ကေလး လုပ္ထားတယ္။ ေရအိုးမွာ အုန္းမႈတ္ခြက္ ဝါးရိုးတပ္ေရမႈတ္ကေလးတစ္ခု တပ္ထားျပီး ဝါးႏွီးအုပ္ေဆာင္းကေလးနဲ႔ အုပ္ထားပါတယ္။

     မနီးမေဝးမွာရွိတဲ့ ေခ်ာင္းထဲမွာလည္း လက္ယက္ေရတြင္းကေလးတစ္ခုကို ကြ်ဲႏြား မဝင္ႏိုင္ေအာင္ ဝါးျခံကေလး ခတ္ထားတယ္။ ေရအိုးစင္ကေလးမွာ ေရမျပတ္ေအာင္ တစ္ေန႔သံုးၾကိမ္ေလာက္ျဖည့္ထားေတာ့ ေျမေသာက္ေရအိုးကေလးဟာ အျမဲပဲ စြတ္စိုေအးျမေနပါတယ္။ ရြာနီးခ်ဳပ္စပ္ ခရီးသြားတို႔ရဲ႕ အားထားနားေနရာ စခန္းေထာက္ကေလးေပါ့။

     သားစဥ္ေျမးဆက္ ဒီအစဥ္အလာေကာင္းေလးကို ဆက္ထိမ္းထားလို႔ ခုထိလည္း ခရီးသြားေတြ ေနပူလို႔ နည္းနည္းပင္ပန္းလာျပီဆိုရင္ “ကဲ ခပ္သုတ္သုတ္ကေလး လွမ္းၾကစို႔ေဟ့.. ဖိုးၾသလွေရအိုးစင္ေရာက္မွ တစ္ေထာက္နားၾကစို႔”လို႔ ေျပာစမွတ္ ျပဳၾကတုန္းပါပဲ။ ဖိုးၾသလွကြယ္လြန္သြားေပမဲ့ သူ႔ရဲ႕အမည္ကေတာ့ ေသျခင္းကင္းစြာပဲ လွပေနလ်က္ပါ။

    အခုေျပာခဲ့တာေတြဟာ ေစတနာရွိသူတိုင္း အလြယ္တကူ တည္ေဆာက္ႏိုင္တဲ့ မေသရာ အလွတရားကေလးေတြပါ။ ဒီထက္ပိုျပီး ခမ္းနားေအာင္ တည္ေဆာက္ခဲ့မယ္ဆိုရင္ေတာ့ ဘာအထူးေျပာစရာ လိုေတာ့မလဲ။ “လွည္းဝန္ရိုးသံ တညံညံ၊ ပုဂံဘုရားေပါင္း”တို႔လိုပဲ ျဖစ္မွာေပါ့။

    ဒီထက္တဆင့္တက္ျပီးေတာ့လည္း ဆရာၾကီးက -
    “သင္၏မ်ဳိးသား၊ စာ,စကားလည္း၊ ၾကီးမားတက္ျမင့္၊ က်န္ေကာင္းသင့္၏”တဲ့။ ဒါကေတာ့ ရွင္းပါတယ္။ ဒီေန႔ ျမန္မာစာေပေလာကမွာ ေက်ာက္စာမ်ားကစျပီး ပ်ဳိ႕၊ ကဗ်ာ၊ လကၤာ၊ ရတု၊ စကားေျပတို႔ပါ အျပည့္အစံု ေလ့လာစရာ ဂုဏ္ယူစရာေတြဆိုတာ ေရွးပညာရွင္မ်ားရဲ႕ မေသႏိုင္တဲ့အလွမ်ားပဲ မဟုတ္လား။

     သင္လည္း သင္စြမ္းႏိုင္ရာကေန ဒီအလွတရားေတြ လွသက္ရွည္ေအာင္ ျဖည့္စြက္ထမ္းေဆာင္မယ္ဆိုရင္ သင္ေသသည့္တိုင္ သင့္ရဲ႕မေသႏိုင္တဲ့ အမေတ အလွတစ္ခုေတာ့ ေလာကထဲမွာ ထင္က်န္ရစ္ခ့ဲမွာပါ။ ရွင္မဟာသီလဝံသ၊ ရွင္မဟာရ႒သာရတို႔ရဲ႕ ပ်ဳိ႕ကဗ်ာမ်ား၊ လယ္တီဒီပနီမ်ားနဲ႔ မဟာဂႏၶာရံုဆရာေတာ္ရဲ႕ ဘာသာဋီကာမ်ား စသည္တို႔လိုပဲေပါ့။ အဲဒီလို ထင္က်န္ရစ္ေစဖို႔ ဆရာၾကီးက သတိေပး တိုက္တြန္းလိုက္တာပါပဲ။

    ေလာကေရးမွာ ေလာကသေကၤတအရ မေသရာအလွမွတ္တိုင္မ်ား စိုက္ထူႏိုင္ေရးသာမက တကယ့္ကိုမွ “အမေတ”လို႔ေခၚရတဲ့ မေသရာပန္းတိုင္အစစ္ၾကီးျဖစ္တဲ့ နိဗၺာန္မဂ္ဖိုလ္တိုင္ အျမင့္ျမတ္အခိုင္မာဆံုး အလွမွတ္တိုင္ၾကီးအထိ စိုက္ထူႏိုင္ေရးအတြက္ကိုေတာ့ ဆရာၾကီးက -
    “သင္ဦးခ်၍၊ အမွ်ေဝရာ၊ ေစတီသာႏွင့္၊ သစၥာအေရာင္၊ ဉာဏ္တန္ေဆာင္လည္း၊ ေျပာင္လွ်က္ဝင္းလွ်က္ က်န္ေစသတည္း”လို႔ တုိက္တြန္းလိုက္ပါတယ္။ “ေလာကေရးလည္း မဖ်င္းနဲ႔၊ ဓမၼေရးလည္း မကင္းနဲ႔”ဆိုတဲ့ ေရွးလူၾကီးသူမတို႔ရဲ႕ အဆံုးအမအတိုင္း ဆရာၾကီးကလည္း ထပ္မံတိုက္တြန္းလိုက္တာပါ။

     ဒီေန႔အထိ ဗုဒၶဘာသာဝင္သူေတာ္စဥ္တို႔ရဲ႕ စစ္မွန္တဲ့ ကိုးကြယ္ရာျဖစ္တဲ့ ျမတ္ဗုဒၶသာသနာေတာ္ဆိုတာ အရွင္မဟာကႆပအစရွိတဲ့ မေထရ္ျမတ္အဆက္ဆက္တို႔နဲ႔ အဇာတသတ္မင္းအစရွိတဲ့ သာသနာ့ဒါယကာအဆက္ဆက္တို႔ စိုက္ထူခဲ့တဲ့ အမတ မွတ္တိုင္ၾကီးပဲ မဟုတ္လား။ ဒီမွတ္တိုင္ၾကီး ဆက္လက္ တည္တန္႔ထြန္းလင္းေရးအတြက္ သင္လည္း တစ္တပ္တစ္အားပါဝင္ခဲ့ဖို႔ ဆရာၾကီးက တိုက္တြန္းလိုက္တာပါ။

    ဟုတ္ပါတယ္။ လူတိုင္းမွာ လူစြမ္းလူစဆိုတာ အနည္းနဲ႔အမ်ားဆိုသလို ရွိၾကတာခ်ည္းပါပဲ။ ကိုယ့္ရဲ႕လုပ္ႏိုင္စြမ္းေတြ၊ လုပ္ပိုင္ခြင့္ေတြကို မေသရာအထိ မရည္မွန္းဘဲ မေသခင္ ကိုယ္က်ဳိးသက္သက္အတြက္သာ လုပ္ကိုင္ေနၾကမယ္ဆိုရင္ေတာ့ “ေျခရာလည္းေပ်ာက္၊ ေရလည္းေနာက္”ဆိုသလိုပဲ သင့္ေျခရာမ်ား ေပ်ာက္သြားတာနဲ႔ တျပိဳင္နက္ သင့္ရပ္ရြာ၊ သင့္ႏိုင္ငံအတြက္ ဘာေျခရာလက္ရာမွ အက်ဳိးရွိရွိ ထင္က်န္ရစ္စရာ မရွိႏိုင္သလို သင့္ရဲ႕သားစဥ္ေျမးဆက္အတြက္လည္း ကဲ့ရဲ႕ဖြယ္ရာ ဂုဏ္ပ်က္စရာမ်ားနဲ႔ မ်က္ႏွာမလွ ျဖစ္က်န္ရစ္ခဲ့ၾကရမွာပါ။

     တစ္ေလာကလံုးကိုစိုးပိုင္တဲ့ ဧကရာဇ္ဘုရင္ၾကီးပင္ျဖစ္ေသာ္လည္း သူပိုင္ဆိုင္အုပ္စိုးရာ ေလာကအတြက္ အက်ဳိးျပဳတဲ့ မေသရာမွတ္တိုင္ တစ္ခုတစ္ေလမွ မစိုက္ထူရစ္ခဲ့ဘူးဆို၇င္ေတာ့ သစ္ပင္ၾကီးလို ထီးထီးမားမားေနခဲ့ျပီး သစ္ရြက္ကေလးလို မထင္မရွား ေၾကြသြားသူသာ ျဖစ္ရမွာပါ။

    ဒီေနရာမွာ ကဗ်ာဆရာ ဦးတင္မိုးရဲ႕ “ငါကား ဖခင္ျဖစ္ေခ်ျပီး”ဆိုတဲ့ ကဗ်ာကေလးကလည္း အေလးအနက္ သတိထားစရာတစ္ခုပါပဲ။ ကဗ်ာကေလးကေတာ့ -
    “ငါအေဖကား၊ ေရႊေငြဥစၥာ၊ အာဏာမင္းစက္၊ ရာထူးမက္ဟု၊ သက္ရွက္ မခံေတာ့ပါျပီ။
    ငါ့အေဖကား၊ ေနရာတစ္ခု၊ ရလိုမႈတြက္၊ အလုအယက္၊ ေျခကိုဖက္ဟု၊ သားရွက္ မခံေတာ့ပါျပီ။

    ငါ၏စိတ္ထား၊ ငါ့စကားသည္၊ သားတုိ႔ေရွ႕ေဆာင္၊ သားတို႔တန္ေဆာင္ ျဖစ္ေခ်ျပီ”တဲ့။
    ဆရာေဇာ္ဂ်ီက ေသျခင္းရဲ႕ေနာက္မွာ သားစဥ္ေျမးဆက္ ဂုဏ္တက္စရာ ေသျခင္းကင္းတဲ့ အလွမ်ားထင္က်န္ရစ္ေအာင္ ရပ္ရြာ၊ ေဒသ၊ အမ်ဳိး၊ ဘာသာ၊ သားသနာမွာ စြမ္းႏိုင္ရာက အလွဆင္ခဲ့ၾကဖို႔ တိုက္တြန္းလိုက္တာပါ။

    ဆရာတင္မိုးကေတာ့ အသက္ပင္ရွင္ေသာ္လည္း ေသသူလို႔ဆိုရေလာက္ေအာင္ အက်ည္းတန္အရုပ္ဆိုးလွတဲ့ မၾကားဝ့ံ မျမင္ဝံ့စရာ၊ သားစဥ္ေျမးဆက္ ဂုဏ္ပ်က္စရာ၊ မ်က္ႏွာမေဖာ္ဝ့ံစရာ၊ အက်ည္းတန္မႈမ်ဳိးေတြကို ေရွာင္ရွားဖို႔ သတိေပးလိုက္တာပါ။

    ဆရာတင္မိုး သတိေပးသလို ဂုဏ္ပ်က္စရာမ်ားကို ေရွာင္ရွားျပီး ဆရာၾကီးေဇာ္ဂ်ီ တိုက္တြန္းခဲ့သလို သားစဥ္ေျမးဆက္ ဂုဏ္တက္စရာျဖစ္တဲ့ ရပ္ရြာအလွ၊ ေဒသအလွ၊ ႏုိင္ငံအလွ၊ စာေပယဥ္ေက်းမႈအလုပ္မ်ားနဲ႔ အေရးအၾကီးဆံုးျဖစ္တဲ့ ဘာသာ သာသနာအလွမ်ားကို “လုပ္ပိုင္ခြင့္ရွိသမွ်၊ လုပ္ႏိုင္စြမ္းရွိသမွ် အားသြန္ခြန္စိုက္ တည္ေဆာက္အလွဆင္ၾကပါစို႔”လို႔ တိုက္တြန္း ေဆာ္ၾသလိုက္ပါရေစ။ ။

    ဓမၼေဘရီ အရွင္ဝီရိယ (ေတာင္စြန္း)