Thursday, July 18, 2013

အတြင္းအား ရွိဖုိ႔လုိတယ္

အတြင္းအား ရွိဖုိ႔လုိတယ္

(၁)
စာဖတ္တာေကာင္းလား ေကာင္းပါသည္။ လူတုိင္း စာဖတ္သင့္သည္။ စာဖတ္မွသာ စာကရလာသည့္ အသိပညာႏွင့္ အရာရာ ခ်ိန္ထိုးဆုံးျဖတ္ႏုိင္သည္။ အမွားအယြင္း နည္းႏုိင္သမွ် နည္းသြားေပမည္။ ပတ္၀န္းက်င္ႏွင့္ စကားေျပာခြင့္ရသည့္ အခါတုိင္းလည္း ထုံအအ ျဖစ္မေနေတာ့ဘဲ ရႈ႔ေထာင့္ အမ်ိဳးမ်ဳိးမွ ေဆြးေႏြးတင္ျပနုိင္ေပသည္။ စာဖတ္ျခင္းျဖင့္လည္း အႏုပညာတစ္ရပ္ကို ေဖာ္ထုတ္ႏုိင္ေပ၏။

သုိ႔ေပမင့္ သူ႔အရြယ္ႏွင့္သူ ခ်ိန္ထုိးဖတ္သင့္သည္။ စာဖတ္သူက အသိဥာဏ္ေသာ္လည္းေကာင္း၊ အရြယ္အားျဖင့္ ေသာ္ လည္းေကာင္း ႏုငယ္ေနလွ်င္ ဖတ္သည့္စာက ထုိသူ လုိက္မမွီႏုိင္သည့္ အေတြးအေခၚ၊ ယုတၱိလြန္စာေပမ်ားျဖစ္ေနပါမူ ဒုကၡေရာက္သြားႏုိင္သည္။ ရင့္က်က္မႈမရွိေသးေသာ အေတြးအေခၚမ်ားႏွင့္ ယုတၱိလြန္ စာေပနွင့္ အျခားျခားေသာ အႏုပညာမ်ား ေရာေမႊမိျပီဆုိလွ်င္ ထုိသူ မလြယ္ေတာ့ေပ။

မိမိတို႔ ဆယ့္ေလးႏွစ္၊ ဆယ့္ငါးႏွစ္ အရြယ္ေလာက္ကျဖစ္သည္။ သူငယ္ခ်င္း ကုိရင္တစ္ပါးက စာဖတ္တာ အလြန္၀ါသနာပါသည္။ ကာတြန္း၊ ပုံျပင္၊ ဇာတ္ေတာ္၊ ၀တၳဳမ်ိဳးစုံဖတ္သည္။ ထုိဖတ္သည့္စာအုပ္မ်ားထဲမွာ သူအလြန္ႏွစ္သက္သည့္အရာက ယုတၱိလြန္ သိုင္း၀တၳဳမ်ားျဖစ္သည္။ သုိင္းစာအုပ္ထဲမွ “၀ုန္း” ” ဒုိင္း” “ ဖုံး” “ဒုိင္း” ေတြ ဖတ္ေနရလွ်င္မူ ဆြမ္းစားဖို႔ေတာင္ ေမ့ေမ့သြားတတ္သည္။

တစ္ညမွာ သူသုိင္း၀တၳဳဖတ္ေနတုန္း ညဥ့္နက္လွသျဖင့္ “သူငယ္ခ်င္း သြားအိပ္ၾကရေအာင္လုိ႔” ေျပာဖူးသည္။ ေျပာေတာ့ သူက...
“ခဏေလးပါကြ…ေနပါအုံး…၀တၳဳက အရမ္းေကာင္းေနတယ္…ငါဖတ္ျပမယ္…နားေထာင္”ဆုိျပီး ၀တၳဳစာမ်က္ႏွာမွာပါေသာ “ဖုန္းဒုိင္း” ခ်ကြက္မ်ားကို တစ္လုံးမက်န္ ဟန္က်ပန္က်.. ဖတ္ျပေလေတာ့သည္။ မိမိလည္း အားနာနာႏွင့္ နားေထာင္ေပးေနမိသည္။ ၀တၳဳစာအုပ္ထဲမွ မင္းသားကုိလည္း သူေကာက္ခ်က္ခ် ခ်ီးက်ဴးေထာပနာျပဳျပန္သည္။ “ဒီမင္းသားျဖစ္ေနလို႔ေပါ့ကြာ…ဒုိ႔ျမန္မာမင္းသားတခ်ဳိ႔ဆုိရင္ သြားျပီ၊ ဒီေတာင္ထိပ္ေပၚက ဒီလုိမ်ဳိးေလသုိင္းနဲ႔ ဘယ္လုိလုပ္ျပီး ခုန္ဆင္းႏုိင္မလဲ…လွိမ့္ခ်ပစ္ဖုိ႔ေလာက္ပဲ စိတ္ကူးမွာ.. ဒီမင္းသားကေတာ့ ေတာ္ပါေပတယ္…”ဟု သူ႔ႏႈတ္ခမ္းမွာ မရွိသည့္ မုတ္ဆိပ္ေမြးမ်ားကုိ ရွိသလုိလုိႏွင့္ အနားသက္ ဟန္ေရးျပကာ ခ်ီးက်ဴးျပသည္။

(၂)
ေက်ာင္းမွာ ၀တၳဳစာအုပ္ဖတ္တာကို ဆရာေတာ္ကမၾကိဳက္၊ ဒါေပမယ့္ သူငယ္ခ်င္းက ခုိးခုိးဖတ္သည္။ စာသင္ေက်ာင္းဆင္းခ်ိန္၊ နားေနခ်ိန္မ်ားတြင္ ေခ်ာင္တစ္ေနရာရာမွာ သူစာဖတ္ေနေပလိမ့္မည္။ အထူးသျဖင့္ သုိင္း၀တၳဳဘုတ္အုပ္မ်ား။

ၾကာလာတဲ့အခါ သုိင္း၀တၱဳကို ဖတ္ရုံမွ်မဟုတ္…သုိင္း၀တၳဳထဲမွာပါသည့္ မင္းသားက သူျဖစ္ခ်င္လာသည္။ တကယ့္လက္ေတြ႔ဘ၀တြင္၀ယ္ သူက သုိင္းေလာကအဖဲြ႔သားမ်ား၏ ဂုိဏ္းခ်ဳပ္ၾကီးျဖစ္ခ်င္လာသည္။ ျဖစ္ခ်င္လာေတာ့ သူ႔ဆႏၵအတုိင္း သူက်င့္သည္။ သုိင္းေလာက၏ အဓိက မရွိမျဖစ္ လိုအပ္သည္က အတြင္းအား၊ သူ႔ကုိ ယွဥ္ျပိဳင္လာသူတုိင္း အတြင္းေၾက ေၾကသြားၾကဖုိ႔အတြက္ အတြင္းအားရရွိေရး မျဖစ္မေန သူက်င့္ရေပေတာ့မည္။ ဒီေတာ့ ညအခါ လသာသာမွာ သူမနား…သုိင္းကစား၍သာေနသည္။ သူသိုင္းက်င့္ဖုိ႔ရန္ ေရြးလုိက္သည့္ေနရာက
နံပါတ္တစ္ ဆရာေတာ္ မျမင္သည့္ေနရာျဖစ္ရမည္။
နံပါတ္ႏွစ္ အတြင္းအားသန္႔စင္ေရးတြက္ ေလေကာင္းေလသန္႔ရရွိေသာ ေနရာျဖစ္ရမည္။
နံပါတ္သုံး အရာအားလုံးကုိ တတ္ႏုိင္သမွ် စီးပုိး ၾကည့္ရႈႏုိင္ေသာ ေနရာျဖစ္ရမည္။

သူသက္မွတ္ထားေသာ အခ်က္လက္မ်ားႏွင့္ ျပီးျပည့္စုံဆုံးေနရာက သုံးထပ္ေက်ာင္းၾကီး၏ ေခါင္မိုးေပၚ။ ဒီထက္ေကာင္းေသာေနရာ ဒီေနရာမွတပါး အျခားမရွိ။

ညတုိင္း သူေခါင္းမိုးေပၚ တက္က်င့္သည္။ မိမိတုိ႔တေတြ ေယာင္လုိ႔ေတာင္ မတက္ရဲ့သည္ ေခါင္မို႔းေပၚ သူေအးေဆးတက္သည္။ ညတစ္နာရီ၊ ႏွစ္နာရီေလာက္ဆုိလွ်င္ သူ႔ ၀ုန္းဒုိင္း က်င့္သံေတြ တခ်က္ခ်က္ ၾကားရသည္။

ၾကာလာေတာ့ ေခါင္မုိးေပၚ၀ယ္ ညတုိင္း သုိင္းတက္တက္က်င့္ေနေၾကာင္း ဆရာေတာ္နားဆီ သတင္း ေပါက္ၾကားသြားသည္။ ဆရာေတာ္က မနက္တြင္ သံဃာအားလုံး ေခၚသည္။ သူ႔ကုိ ေခါင္မုိးေပၚ ေနာက္မတက္ဖုိ႔ေၾကာင္း့ သံဃာအလည္မွာ ဆုံးမသည္။ ေခါင္းမုိးေပၚ တက္လုိ႔ရသမွ် အေပါက္အားလုံးကုိလည္း တံခါးပိတ္ခိုင္းလိုက္သည္။ အဲဒီေနာက္တြင္ ေခါင္မိုးေပၚတြင္ သူ႔က်င့္ခြင့္မရ..
သုိ႔ေသာ္…ျပႆနာမရွိ သူသက္မွတ္ထားေသာ အခ်က္မ်ား အားလုံး ပ်က္စီးသြားျခင္းမဟုတ္၊ တစိတ္တေဒသ က်န္ေသးသည္။ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ ဇဲြေလွ်ာ့လိုက္လုိ႔မျဖစ္။ ရသည့္ေနရာမွာ အခြင့္ေရးေပးေရင္ ေပးသလုိ က်င့္ရမည္။ သုိင္းေလာက ဂုိဏ္းခ်ဳပ္ၾကီးျဖစ္ေရးအတြက္ ခို္င္မာစြာခ်ခဲ့သည့္ သႏၵိ႒ာန္ကုိ လြယ္လြယ္ႏွင့္ ပ်က္သြားလုိ႔မျဖစ္။

(၃)
ထုိအခ်ိန္တုန္းက တရုတ္သုိင္းကားေတြကုိ ျမန္မာ့အသံႏွင့္ ျမ၀တီတုိ႔မွလည္း အျပဳိင္အဆုိင္ ျပသေနဆဲကာလျဖစ္သည္။ ထုိျပသေနဆဲ ဇာတ္ကားေတြထဲမွာ သူအႏွစ္သက္ဆုံးကားက ကုိယ္ရံေတာ္ႏွင့္ ေက်ာက္စိမ္းေဒ၀ီ…ဇာတ္လုိက္မင္းသား နာမည္က ကိုးရႊင္။ ကုိးရႊင္ကုိ သူအရမ္းသေဘာက်သည့္ အခ်က္က မင္းသားကုိးရႊင္၏လက္စဲြ သဲမိုးဓားသုိင္း။ ဓားျပား ေသးေသးကေလး၏ ထိပ္ဖူးေလးကုိ ေျမၾကီးမွာ ေထာက္လုိက္လွ်င္ သဲေတြက မိုးသည္းဘိသကဲ့သုိ႔ ပတ္၀န္းက်င္မွာ ပလူပ်ံ၊ ေဘးက မိစၦာေကာင္ေတြလည္း အကုန္ဒုကၡေရာက္သြားေတာ့သည္။ အဲဒါကို ၾကည့္ျပီး သူေကာက္ခ်က္ခ်သည္။ ဒါဟာ သုိင္းေလာကရဲ့ မရွိမျဖစ္ အတြင္းအားေၾကာင့္ ဒီလုိ သဲမိုးေတြရြာႏုိင္တာ…

ထုိစကားမွန္၏။ သာမန္လူတစ္ေယာက္က ကုိယ္ရံေတာ္မင္းသားေလး ကုိးရႊင္ကုိင္ေဆာင္သည့္ ဓားျပားထက္ အဆမတန္ၾကီးမားေသာ ေဂၚျပားၾကီးႏွင့္ သဲေတြကုိ အလီလီအၾကိမ္ၾကိမ္ ထုိးပက္ရင္ေတာင္မွ ထုိပုံထုိႏွယ္မ်ဳိး လူဆုိးေတြအားလုံး ရုပ္ပ်က္ဆင္းပ်က္ ျဖစ္သြားမည္မဟုတ္။ အတြင္းအားရွိသူက ဓားျပားေပါက္စနကေလးႏွင့္ သဲေတြ ပလူပ်ံေအာင္လုပ္ႏုိင္သည္။ ေရေပၚမွာ ရွပ္ေျပး ေျပးႏုိင္သည္၊ အႏွစ္ႏွစ္ခါခါ အားကုန္က်င့္ျပီးမွ ေလေပၚတြင္ ပ်ံႏုိင္ေလေသာ စ်ာန္ရပုဂၢဳိလ္မ်ားကုိ အတြင္းအားရွိသူက ပ်င္းသနားကေလး သနားသည္။ သူ႔လုိ မလႈပ္မရွက္ သြားႏုိင္တာမ်ဳိးေတာင္ မဟုတ္။ ရန္သူေတြႏွင့္ သတ္ရင္းပုတ္ရင္း ေလထဲမွာ အေတာင္ရွိေသာ ငွတ္တစ္ေကာင္လုိေတာင္ ပ်ံ၀ဲႏုိင္ပါေသးေတာ့…။
သူ၀တၳဳခုိးဖတ္ေနတုန္း ဆရာေတာ္မိသြားလွ်င္ စာအုပ္ကုိသိမ္းသည္။ ၾကိမ္လုံးႏွင့္ ခုႏွစ္ခ်က္ရုိက္သည္။ ဒါလည္း သူက လုံး၀မျဖဳံ…။ စာအုပ္ဆုိင္မွာ ၀တၳဳစာအုပ္ကို ဆရာေတာ္သိမ္းသြားေၾကာင္း ၀န္ခံသည္။ ျပီးေတာ့ စာအုပ္တန္ဖုိးအတုိင္း ေပးေလ်ာ္သည္။ ေနာက္ ထပ္ငွါး၊ ထပ္ဖတ္ျပန္သည္။ ဒီလုိ လုပ္ခဲ့သည္က အၾကိမ္ၾကိမ္အလီလီ…။

သူ႔က်င့္စဥ္တစ္ခုရွိေသးသည္။ ထိုက်င့္စဥ္မွာ ဖေယာင္းတုိင္ကို မီးထြန္းျပီး ၾကမ္းျပင္တစ္ေနရာရာမွာ ပထမ စိုက္ထူလုိက္သည္။ ျပီးရင္ သူက ဖေယာင္းတုိင္အနားမွာ သူ႔ရဲ့လက္ ေရွ႔တစ္ဆန္႔သာသာအကြာအေ၀း တရားထုိင္သလုိ ထုိင္လုိက္သည္။ သူ႔အတြင္းအားျဖင့္ ဖေယာင္းတုိင္မီးကုိ သတ္ျငွိမ္းဖုိ႔ပဲျဖစ္သည္။ အတြင္းအားက်င့္စဥ္ မည္မ်ွအားေကာင္းလာေၾကာင္းကုိ အဓိက စမ္းသပ္သည့္ က်င့္စဥ္ပဲျဖစ္သည္။

ထိုအေနထားအတုိင္း သူ႔ရဲ့လက္ႏွစ္ဖက္ကုိ ေရွးကုိ အားပါပါ ဆန္႔ထုတ္လုိက္သည္။ သုိ႔ေသာ္ ဖေယာင္တုိင္မီးက မေသ။ ထုိနည္းအတုိင္း ေနာက္တစ္ၾကိမ္ သတ္ျငိမ္းျပန္သည္။ သူ၏ အရွိန္ပါပါ လက္ဖ၀ါးေလအဟုန္ေၾကာင့္ ဖေယာင္းတုိင္မီးက ရုန္႔ရင္းဆန္ခက္ ေ၀့လည္ရမ္းသြားသည္။ ဒါေပမယ့္ မီးမေသေသး။ တတိယအၾကိမ္ ၾကိဳးစားအားထုတ္လုိက္ေတာ့ ဖေယာင္တုိင္မီးက ေသသြားျပီ။ သူ႔အတြင္းအားေၾကာင့္ေတာ့မဟုတ္။ ခႏၶာကုိယ္ လႈပ္ရွားလိုက္သည့္အခါ ခႏၶာကို္ယ္ႏွင့္အတူ ခႏၶာကုိယ္ေပၚမွ သကၤန္းစကပါ လုိက္လႈပ္ရွားသြားျခင္းျဖစ္၍ သကၤန္းစ ခပ္ေသာေလေၾကာင့္ ဖေယာင္းတုိင္မီးက ေသသြားျခင္းျဖစ္သည္။ ဒီအခ်က္ကို သူမစဥ္းစားမိတာလား. ဒါမွမဟုတ္ တမင္သက္သက္ သူ၏ အတြင္းအားကုိ ခ်ီးက်ဴးခ်င္ေသာ စိတ္ေၾကာင့္လားေတာ့မသိ။ သူ႔ပါးစပ္က ၾကီးက်ယ္ေသာ ေအာင္ျမင္မႈၾကီးတစ္ခု ရသည့္အလား ေရရြတ္လုိက္သည္။
“ၾကိဳးစားအားထုတ္မႈနဲ႔ လုပ္တဲ့ အလုပ္တုိင္းဟာ တစ္ၾကိမ္မဟုတ္၊ တစ္ၾကိမ္ေတာ့ ေအာင္ျမင္ၾကစျမဲပါပဲ…ဟဲ…ဟဲ…”

(၄)
နယ္က အသက္ရွစ္ဆယ္ေက်ာ္ ဆရာေတာ္ၾကီးတစ္ပါး ညက မီးရႈိ႔ အသက္ခံလုိက္ရသည့္အေၾကာင္း မိမိတုိ႔ ဆရာေတာ္ထံဖုန္းလာသည္။ ထုိဆရာေတာ္ၾကီးမွာ မိမိတုိ႔ ေက်ာင္းထုိင္ဆရာေတာ္ၾကီး၏ ဥပဇၥ်ယ္ဆရာေတာ္ အရင္းလည္း ျဖစ္သည္။ ဆရာေတာ္က ထိုကိစၥေၾကာင့္ ရြာကုိ ျပန္သြားသည္။ ထုိကိစၥလက္သည္ေပၚေရးအတြက္ ေဆာင္ရြက္သင့္တာ ေဆာင္ရြက္ဖုိ႔ပဲျဖစ္သည္။
ရက္ႏွစ္ဆယ္ေလာက္အၾကာမွာ ဆရာေတာ္ ရန္ကုန္ကုိ ေန႔လည္ကားႏွင့္ ျပန္ၾကြလာသည္။ လမ္းမွာ ကားကပ်က္ေန၍ အခါတုိင္းအခ်ိန္ထက္ ေနာက္က်ျပီးမွ ျပန္ေရာက္လာသည္။ ဆရာေတာ္ ေရာက္လာသည့္ အခ်ိန္က ညႏွစ္နာရီခဲြအခ်ိန္…

သူငယ္ခ်င္းက သူ႔ခ်ဥ္ေထာင္က်ဥ္းက်ဥ္းေလးထဲမွာ ဖေယာင္တုိင္မီးႏွင့္ အတြင္းအားက်င့္ျပီးသကာလ အတြင္းအားေတြ ျဖစ္ညွစ္သုံးလုိက္ရေသာေၾကာင့္ ႏွစ္ႏွစ္ျခိဳက္ျခိဳက္ အိပ္ေမာက်ေနေလသည္။ တျခား သံဃာအာလုံးလည္း က်ိန္းေနၾကသည္။
ဆရာေတာ္က သူသီတင္းသုံးသည့္ ေက်ာင္းထဲကို ၀င္ဖုိ႔ တံခါးကို တြန္းဖြင့္လုိက္သည္။ ထုိ႔ေနာက္ ဆရာေတာ္ရဲ့ က်ယ္ေလာင္ေသာ အာေမဋိတ္ အသံ
"မီး…မီး…"
“ေဟ့ေကာင္ေတြ ထပါ..ထပါ” ဟု ကုိရင္၊ ဦးဇင္းေတြကုိလည္း ပ်ာသလဲလဲ လွမ္းႏွဳိးေနရင္းႏွင့္ သူ႔မွာ ပက္ထားသည္ အေပၚရုံ သကၤန္းၾကီးကုိ အသင့္ပါလာေသာ ေရသန္႔ဘူးထဲမွ ေရႏွင့္ ျမန္ျမန္ျဖန္းကာ မီးစစဲြေနျပီျဖစ္ေသာ သူငယ္ခ်င္း၏ ခ်ဥ္ေထာင္ကုိ ဖုံးအုပ္လုိက္သည္။ ဆရာေတာ္သာ သူတပါးတည္း ရုန္႔ရင္းဆန္ခက္ျဖစ္ေနသည္။ အိပ္ဟန္ဆုိး၍ ခ်ဥ္ေထာင္ျပင္ပ ေရာက္ေနေသာ သူငယ္ခ်င္းက ႏုိးဖုိ႔ ေနေနသာသာ ဆံခ်ည္တစ္ေရြ႔မွ်ပင္ မလႈပ္။

ဆရာေတာ္၏ ၾကိဳးစားအားထုတ္မႈေၾကာင့္ မီးက ေသသြားသည္။
ဆရာေတာ္ ေဒါသူပုန္ထသြားသည္။ ၾကိမ္လုံးယူကာ သူငယ္ခ်င္းကုိ ရုိက္၍ႏွဳိးသည္။ ျပီးေတာ့ သူ႔ေက်ာင္းေဆာင္တြင္ အိပ္ေနသည့္ သံဃာအားလုံးကုိ အကုန္ထဖုိ႔ ေျပာလုိက္သည္။
အဓိကတရားခံ သူငယ္ခ်င္းႏွင့္ သံဃာအားလုံး အကုန္တန္းစီ ထုိင္ခိုင္းသည္။ ျပီးေတာ့ သူငယ္ခ်င္းကို စျပီး ဆူေလေတာ့သည္။

“ငါကေတာ့ ငါ့ရဲ့ ဥပဇၥ်ယ္ဆရာေတာ္ မီးရႈိ႔အသတ္ခံလုိက္ရလုိ႔ ရြာျပန္တယ္။ ရြာျပန္ေတာ့လည္း လက္သည္တရားခံက မေပၚေတာ့ လြန္စြာ စိတ္မေကာင္းျဖစ္ရျပန္တယ္။ အခု ရန္ကုန္ကုိ ျပန္လာျပန္ေတာ့လည္း ေက်ာင္းေရာက္ေရာက္ခ်င္း ေတြ႔လုိက္ရတဲ့ ျမင္ကြင္းက မီးေလာင္ေနတဲ့ ျမင္ကြင္း။ ေလာင္တာကလည္း မင္းရူးလုိ႔ ေလာင္တာ။ မဟုတ္တရုတ္ အတြင္းအားက်င့္မႈေတြေၾကာင့္ မင္းခ်ဥ္ေထာင္မီးေလာင္တာကုိ မင္းက မီးေလာင္ေနတဲ့ ခ်ဥ္ေထာင္ေဘးမွာ ဘာမွမျဖစ္သလုိပဲ၊ အိပ္ေနလုိက္တာ။ ငါသာ ျပန္မလာရင္ ငါ့ေက်ာင္းတစ္ေက်ာင္းလုံးလည္း ျပာျဖစ္ျပီ။ အဲေတာ့ မင္းအတြင္းအားကုိ ဒီတစ္ခါ ငါကုိယ္တုိင္ စိန္ေခၚမွ ျဖစ္ေတာ့မယ္..ကဲ..ေမွာက္ကြာ..”
ဆရာေတာ္က သူငယ္ခ်င္းကုိ ေမွာက္ခို္င္းသည္. ျပီးေတာ့ ၾကိမ္လုံးႏွင့္ ရုိက္သည္။ လက္ကုိ တအားလႊဲေဆာ္သည္။ ဆရာေတာ္ရုိက္တာကို ေဘးက ၾကည့္ေနေသာ မိမိတုိ႔ပင္ လန္႔သည္။ ဒါေပမယ့္ သူငယ္ခ်င္းက ထင္သေလာက္ ဟန္မပ်က္ ေအးေအးေဆးေဆးပင္။ ဆရာေတာ္က ဆယ္ခ်က္ရုိက္ျပီး လက္သာ ေညာင္းသြားသည္။ သူငယ္ခ်င္းက ေအးေဆး။
ဦးဇင္းၾကီးတပါး ထပ္အရုိက္ခိုင္းျပန္သည္။ ဆယ္ခ်က္။ သူငယ္ခ်င္းက အကယ္တႏၱဳအတြင္းအား ရေနျပီလားမသိ။ ပ်င္းေတာင္းပ်င္းေသးတယ္ ဆုိသည့္ သေဘာ…။ အခ်က္ႏွစ္ဆယ္ ရုိက္ျပီး ဆရာေတာ္က ရုိက္တာ ရပ္ခိုင္းလုိက္သည္။ ျပီးေတာ့ သူက်ိန္းသည့္ အခန္းထဲသုိ႔ တံခါးကုိ ၀ုန္းဒုိင္းအသံၾကာေအာင္း ပိတ္ကာ ၀င္သြားေတာ့သည္။

တျခားသံဃာအားလုံးက အထူးသျဖင့္ မိမိက “သူငယ္ခ်င္း နာလား ဘယ္လုိေနလဲ” ေမးေတာ့ သူကေအးေဆးစြာ ျပန္ေျပာသည္။

“နာေတာ့ နာတာေပါ့ကြာ..ဒီလိုရုိက္ခ်က္မ်ဳိး မင္းတုိ႔ ခံၾကည့္စမ္းပါ မင္းတုိ႔ ေသးထြက္မတတ္ နာလိမ့္မယ္…ဟဲ…ဟဲ…ေတာ္ေသးတာေပါ့ ငါက အတြင္းအားက်င့္ထားေပလုိ႔ ႏုိ႔မုိ႔စုိ မလြယ္ဘူး…”

ေအာ္…သူငယ္ခ်င္းရယ္… ဒီေလာက္ အဗ်င္းခံရတာေတာင္မွ သူ႔အတြင္းအားက ကယ္ေပလုိ႔တဲ့...။

(၅)
ဘယ္အရာမဆုိ အတြင္းအားလုိေပသည္ပဲ။ ဒါေပမယ့္ သူငယ္ခ်င္းတစ္ပါးက သူလိုခ်င္ခဲ့၍ က်င့္ခဲ့ေသာ အတြင္းအားမ်ဳိးေတာ့ မဟုတ္။ ပတ္၀န္းက်င္၏ ရုိက္ခက္မႈေၾကာင့္ မိမိကုိယ္ကိုမိမိ တုန္လႈပ္မႈျဖစ္မသြားရသည့္ အတြင္းအားမ်ဳိး၊ ကုိယ့္အရြယ္၊ ကုိယ့္အသိဥာဏ္ႏွင့္ မလုိက္ေလ်ာေသးသည့္ စာပဲဖတ္ဖတ္၊ တရုတ္ကား၊ ကုိရီးယားကားေတြကိုပဲ ၾကိဳက္လုိ႔ၾကည့္ၾကည့္၊ ဖတ္ေပါ့၊ ၾကည့္ေပါ့…
ဒါေပမယ့္ ထုိအရာေတြက ေပးလုိက္သည့္ ယုတၱိလြန္ ဒါမွမဟုတ္ သာမန္ အတြင္းအားေတြကုိ ကိုယ့္သႏၱာန္မွာရွိသည့္ အတြင္းအားႏွင့္ ခ်ိန္ထိုးျပီ ေလ်ာ္ညီစြာ ျပန္တုိက္ခိုက္ႏုိင္ဖုိ႔ေတာ့ လုိေပလိမ့္မယ္….။

ေမာ္ကြန္းသစ္
၃.၈.၂၀၁၁