စိတ္ကုိ အေရာင္မဆုိးၾကပါနဲ႔
ဘဝသံသရာဟာ ဘယ္ကလာၿပီး ဘယ္ကိုသြားရမွန္းမသိတဲ့ ဝကၤဘာလိုပါပဲ။
ရႈပ္ေထြးလြန္းလွပါတယ္။ ရႈပ္ေထြးလြန္းတဲ့ဘဝသံသရာမွာ ပဲက်င္လည္ေနၾကရၿပီး ရႈပ္ေထြးတဲ့
အသိုက္အၿမံဳမွာ ရႈပ္ေထြးတဲ့သံေယာဇဥ္ေတြနဲ႔ ရစ္ပတ္ေႏွာင္ဖြဲ႕ကာ ရံုးလို႔မရတဲ့
ေႏွာင္ႀကိဳးေတြနဲ႔အတူ တ၀ဲလယ္လယ္နဲ႔ သြားလာက်က္စားေနၾကရပါတယ္။
တစ္ေန႔ ဒကာႀကီးတစ္ေယာက္ ေက်ာင္းကုိ ေရာက္လာကာ စာေရးသူ
သီတင္းသံုးတဲ့ေက်ာင္းေဆာင္ေပၚကို ေမာ့ၾကည့္ၿပီး
“အရွင္ဘုရား..ေက်ာင္းရဲ႕မ်က္ႏွာက်က္က ဘယ္က လက္သမားနဲ႔ လုပ္ထားတာလဲဘုရား” လို႔
ေမးလာတယ္။ “ ဒီလိုပါပဲ ၿမိဳ႕ထဲက ဦး…………တို႔အဖြဲ႕ကို ေခၚၿပီး လုပ္ထားတာပါ။ သူတို႔က
အလုပ္လုပ္တဲ့ေနရာမွာ လက္ရာေသသပ္တယ္” လို႔ စာေရးသူက ျပန္ေျပာျပပါတယ္။
ထုိအခါ
ဒကာႀကီးက “ဟုတ္တယ္ဘုရား၊ လုပ္ထားတာေတြက အေတာ္သပ္ရပ္ၿပီး ရွင္းရွင္းလင္းလင္းေလး
လုပ္ထားတာ တပည့္ေတာ္သေဘာက်တယ္ဘုရား၊ ဒီလိုရွင္းလင္းသပ္ရပ္မွာလဲ
စိတ္ထဲရွင္းတာဘုရား၊ အခ်ဳိ႕ေက်ာင္းေတြမွာ လုပ္ထားတာေတြက ရႈပ္ေထြးေနတာပဲဘုရား၊
ဒီလိုရႈပ္ေထြးတာေတြကို ျမင္ရရင္ စိတ္လည္းရႈပ္သြားတယ္ဘုရား၊
ဒီလိုစိတ္ရႈပ္မခံခ်င္လို႔လဲ မိသားစုနဲ႔ေတာင္မွ အရႈပ္အခံဘဲ ရွင္းေအာင္ေနတာပါဘုရား”
လို႔ေလွ်ာက္ထားလာပါတယ္။
ေအာ္….ေလာကမွာ
ရွင္းတာကိုမွ ႀကိဳက္တဲ့သူေတြလဲ ရွိပါေသးလား၊ အခ်ဳိ႕ကေတာ့ သားသမီး၊ ေဆြမ်ဳိးေတြကို
သံေယာဇဥ္ရွိေပမယ့္ ျပတ္ျပတ္သားသားဆက္ဆံတယ္။ ကူညီစရာရွိကူညီ၊ ေပးစရာရွိေပး၊
ေျပာစရာရွိေျပာၿပီး ကိုယ့္ဟာကို ေအးေအးပဲေနတယ္ လို႔ ဆိုတယ္။ ဘယ္လိုပဲေျပာဦးေတာ့
ေျမးအလွည့္ေရာက္လာတဲ့အခါမွာေတာ့ “သားအခ်စ္ ေျမးအႏွစ္” ဆိုတဲ့အတုိင္း အရင္က
ရွင္းရွင္းေနခ်င္တဲ့သူေတြ ဘာမွ မေျပာတဲ့အတုိင္းပဲ ေျမးကို ခ်စ္ေနလိုက္ၾကတာ
ရႈပ္သြားခ်င္ရႈပ္သြားပါေစ၊ ေျမးကိုေတာ့ မပစ္ထားႏုိင္ဘူး ဆိုၿပီးေတာ့လဲ
အျဖစ္သဲတတ္ၾကပါတယ္။ ဒါဟာ သဘာဝပါပဲ။ ဘာေၾကာင္ဆိုရင္ ကာမနယ္ထဲက
ကာမဘံုသားေတြမို႔လို႔ပါပဲ။
အခုလည္း
ဘယ္ေလာက္ပဲ ရွင္းေအာင္ေနတယ္ပဲေျပာေျပာ၊ ကာမနယ္ထဲကလူသားေပမို႔ ကာမဂုဏ္နဲ႔
ကင္းရွင္းဖို႔ဆုိတာ လြယ္မေယာင္ ေယာင္နဲ႔ အလြန္ခက္လွပါတယ္။ ထိုဒကာႀကီးေျပာတာက
သားသမီး ေဆြးမ်ဳိးေတြနဲ႔ ျပတ္ျပတ္သားသား ရွင္းရွင္းေနတယ္ဆိုတာ
စိတ္ရႈပ္မခံခ်င္လို႔ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒကာႀကီးဟာ ရွင္းလင္းေရး တရားကို
တသီႀကီးေျပာလိုက္ရလို႔ ေမာသြားဟန္တူပါတယ္။ ဒါနဲ႔စပ္လို႔….
ပါဠိေတာ္မွာ
ရွင္းရွင္းေလး သန္႔သန္႔ေလး ေနတယ္ဆိုတာ ရွိပါတယ္။ ဗုဒၶစာေပမွာ ဒိဝါ၀ိဟာရ လို႔
အသံုးအႏႈန္းတစ္ခုရွိတယ္။ အဓိပၸါယ္က ေန႔သန႔္စင္တယ္ ေန႔သန္႔တယ္ လို႔ ဆိုပါတယ္။
ေန႔သန္႔ေနတယ္ဆိုတဲ့စကားလံုးဟာ ေန႔အခါမွာ
သန္႔သန္႔ရွင္းရွင္းေလးေနတာကို ေျပာတာပါပဲ။
နားလည္ေအာင္ေျပာရရင္
လူအမ်ားေတြ႕ဆံုမိၾကရင္ အမ်ားအားျဖင့္ ေလာကအေၾကာင္း သားသမီးအေၾကာင္း
စီးပြားေရးအေၾကာင္း လူမႈေရးအေၾကာင္း သာေရးနာေရးစတဲ့ကာမဂုဏ္နဲ႔စပ္တဲ့အေၾကာင္း
ေတြကိုပဲ ေျပာဆိုၾကတယ္။ ဒီိလို အသိုင္းအဝိုင္းထဲမွာ ေနရတယ္ဆိုရင္ သန္႔သန္႔ရွင္းရွင္းေတာ့
မျဖစ္ႏုိင္ပါဘူး။ ဒါေၾကာင့္ အေဖၚမပါ တစ္ေယာက္တည္း သီးသန္႔ ရွင္းရွင္းေလးေနတာကို
“ကာယ၀ိေ၀က” လို႔ေခၚတယ္။
ပိဋကတ္ေတာ္မွာ အရွင္ရ႒ပါရ
အမည္ရတဲ့ရဟန္းေတာ္တစ္ပါး သာ၀တၳိကေန
ဇာတိခ်က္ေၾကြ ေမြးရပ္ေျမျဖစ္တဲ့ ထုလႅေကာဌိကနိဂံုးသို႔ ၾကြလာေတာ္မူတဲ့အခါ
ရြာမေရာက္မီ လမ္းမွာ ဆြမ္းခ်ိန္က်လုိ႔ ဆြမ္းခံၾကြကာ ဆြမ္းဘုဥ္းေပးၿပီးတဲ့အခါ
ေကာရဗ်မင္း ပိုင္တဲ့ မင္းဥယ်ာဥ္ေတာ္မွာ ေန႔သန္႔ေတာ္မူတယ္ လို႔ ပါရွိပါတယ္။ ဒါဟာ
ေန႔အခါမွာ အေဖၚမပါ တစ္ကိုယ္တည္းေနၿပီး စိတ္ကိုလည္း ရွင္းသထင္ရွင္းေအာင္ ဖလသမာပတ္
၀င္းစားေနေတာ္မူတာကို “ေန႔သန္႔တယ္”လို႔ ေခၚပါတယ္။ ေျပာခ်င္ပါေသးတယ္။
အခ်ဳိ႕က တစ္ေယာက္တည္းေတာ့ ေနပါရဲ႕။
ဒါေပမယ့္ စိတ္မွာေတာ့ အေဖၚေတြ အမ်ားႀကီးရွိေနတယ္။ ကာမဂုဏ္နဲ႔စပ္တဲ့ အေတြးအႀကံေတြဟာ
မေကာင္းတဲ့စိတ္အေဖၚေတြပါပဲ။ တစ္ေယာက္ထဲေနတယ္ဆိုေပမယ့္ မေကာင္းတဲ့စိတ္အေဖၚေတြ
ရွိေနသမွ်ကာလပတ္လံုး ရႈပ္ေနဦးမွာပဲ။
ဓမၼပဒအ႒ကထာမွာ ေမဃိယမေထရ္ဆိုတာရွိတယ္။
သူဟာ အဲဒီတုန္းက ဘုရားရွင္ရဲ႕အလုပ္အေကၽြး ျဖစ္တယ္။ တစ္ေန႔ သရက္ဥယ်ာဥ္ႀကီး တစ္ခုကုိ
ျမင္ရတဲ့အခါ “ငါ ဒီဥယ်ာဥ္မွာ တစ္ပါးတည္းေနၿပီး တရားရႈမွတ္လိုက္ရရင္ ေကာင္းမွာပဲ”
လို႔ ေတြးၿပီး ထုိသရက္ဥယ်ာဥ္မွာ
တရားရႈမွတ္ရင္း က်န္ေနရစ္ခဲ့ဖို႔ ဘုရားရွင္ကိုေလွ်ာက္တဲ့အခါ ဘုရားရွင္က
ခဏေနပါဦးလို႔ ေျပာေပမယ့္ မရဘူး။ ေနာက္ဆံုး ဘုရားရွင္ကို ခြင့္ပန္ၿပီး
က်န္ရစ္ခဲ့တယ္။
ေမဃိယ်ေထရ္ဟာ သရက္ဥယ်ာဥ္ထဲ တစ္ပါးတည္း သီတင္းသံုးကာ
ေက်ာက္ဖ်ာခ်ပ္ႀကီးတစ္ခုေပၚမွာ တရားအားထုတ္ေနပါတယ္။ ျဖစ္ခ်င္ေတာ့
ထုိေက်ာက္ဖ်ာႀကီးေနရာဟာ ေမဃိယေထရ္ အတိတ္ဘ၀ေတြတုန္းက
ဘုရင္ျဖစ္ခဲ့ဖူးတဲ့ေနရာျဖစ္ေနပါတယ္။
တရားအားထုတ္ေနပမယ့္ စိတ္က ကမၼ႒ာန္းအာရံုမွာ မထားႏိုင္ျဖစ္ေနတယ္။ လိုခ်င္ဖြယ္ရာကာမဂုဏ္နဲ႔စပ္လို႔ ေလာဘျဖစ္ဖြယ္
အႀကံအစည္ေတြ၊ ေဒါသျဖစ္ဖြယ္အႀကံအစည္ေတြ၊
သူတစ္ပါးကို ညင္းဆဲဖို႔အႀကံအစည္ေတြပဲ ျဖစ္ေနၿပီး စိတ္ရႈပ္ေထြးေနခဲ့ပါတယ္။
ဒါဟာ အေနရွင္းေပမယ့္ စိတ္မရွင္းျဖစ္ေနတာ ျဖစ္တယ္။ ဒကာႀကီးလဲ
အေနရွင္းတယ္ဆိုေပမယ့္ စိတ္မရွင္းျဖစ္တာကုိ သတိမိဟန္ မတူပါဘူး။ တကယ္ေတာ့ အေနလဲရွင္း
စိတ္လည္းရွင္းဖို႔ သတိထားရမွာပါ။
ေနာက္ေတာ့ ရဟန္းဟာ
ဘုရားရွင္ထံသြားၿပီး သူ႔ရဲ႕စိတ္ထဲမွာ အမ်ဳိးမ်ဳိး
ျဖစ္ေပၚေနတဲ့ေၾကာင္းေတြ ေလွ်ာက္ထားပါတယ္။ အဲဒီအခါမွာ ဘုရားရွင္က “
စိတ္ရဲ႕အလိုအတိုင္း မျဖစ္သင့္ဘူး၊ စိတ္ဆိုတာ လ်င္ျမန္လွတယ္၊ စိတ္က မိမိရဲ႕အလိုကုိ
ပါႏုိင္ေအာင္ စြမ္းေဆာင္သင့္တယ္။
ေလးသမားဟာ ေကာက္ေနတဲ့ျမွားကို ေျဖာင့္ေအာင္
ျပဳစြမ္းႏိုင္သလို ကာမဂုဏ္အာရံုနဲ႔ေတြ႕တဲ့အခါ တုန္လႈပ္တတ္တဲ့စိတ္၊
လ်ပ္ေပၚေလာ္လီတတ္ တဲ့စိတ္၊ ဆံုးမဖို႔ရာခက္ခဲလွတဲ့စိတ္ကို ေျဖာင့္ေအာင္
ျပဳစြမ္းႏုိင္ရမယ္” လို႔ ေဟာေတာ္မူၿပီးတဲ့ေနာက္ ေမဃိယေထရ္
တရားျပန္အားထုတ္လိုက္တဲ့အခါ ေသာတာပန္တည္သြားခဲ့ပါတယ္။ ဒီလို
အရိယာျဖစ္သြားတဲ့ေမဃိယဟာ ထိုအခ်ိန္ကစလို႔ အေနလည္းရွင္းသလို
စိတ္လဲရွင္းလင္းသြားပါေတာ့တယ္။
ဒါေၾကာင့္ ေလာကမွာ အရႈပ္ဆံုးဟာ
ကိေလသာေတြပါ။ ဘာေၾကာင့္ဆိုရင္ ကိေလသာတရားေတြကို လက္ခံထားတဲ့သူတိုင္းဟာ
ရႈပ္ေထြးၿပီးေနရလို႔ပါပဲ၊ သားသမီးေဆြမ်ဳိးေတြနဲ႔ ဘယ္ေလာက္ျပတ္တယ္ပဲ ေျပာေျပာ
မိမိရင္ထဲက ကိေလသာေတြကို ျပတ္ေအာင္ လုပ္ဖို႔ ေမ့ေနတတ္ၾကတယ္။ ကိေလသာေတြမျပတ္ေသးသမွ်
သံသရာမွာ မဆံုးႏိုင္ေတာ့ဘဲ
မေရရာမေသခ်ာတဲ့ဘဝေတြကို ျဖတ္သန္းၾကရ ဦးမွာပါ။ ကိေလသာကင္းၿပီး တည္ၾကည္တဲ့စိတ္ဟာ
ျဖဴစင္တယ္။ ဒီလိုျဖဴစင္တဲ့စိတ္ဟာ အေရာင္ထြက္တယ္လို႔ စာေပမွာ ဆိုထားပါတယ္။
ကမၻာဦးစ လူေတြရဲ႕စိတ္ဟာ ၾကည္လင္သန္႔ရွင္းေနတဲ့အတြက္ ၿပိဳးၿပိဳးျပက္ျပက္
အေရာင္တလက္လက္ထြက္ၿပီး ေတာက္ပေနပါတယ္။ ကမၻာဦးအစတုန္းက အခုလိုမ်ဳိး ေန - လ တို႔ မေပၚထြန္းေသးပါဘူး။ ကမၻာဦးလူသားမ်ားဟာ
သူတို႔ရဲ႕စိတ္ကထြက္ေပၚတဲ့အေရာင္ေတြနဲ႔ပဲ သြားလာေနၾကရတယ္။ ေနာက္ပိုင္းမွာ
အရသာရွိလွတဲ့ ေျမအဆီေျမအႏွစ္ေတြကို စားသံုးရာကေန အရသာအေပၚ စြဲလမ္းတပ္မက္တဲ့ ရသတဏွာ
ျဖစ္ေပၚလာခဲ့တယ္။
အဲဒီအခ်ိန္ကစၿပီး လူသားေတြရဲ႕စိတ္မွာ ေလာဘစတဲ့ကိေလသာအေရာင္ေတြ
အဆိုးခံခဲ့ရပါတယ္။ အေရာင္ဆုိးခံလိုက္ၾက ရတဲ့ စိတ္ေတြေၾကာင့္ သူတို႔ရဲ႕ခႏၶာကိုယ္က
အလင္းေရာင္မ်ားလဲ မထြက္ေပၚလာေတာ့ပါ။ ေလာကႀကီးတစ္ခုလံုးလဲ ေမွာင္နဲ႔မည္းမည္း
ဘယ္ကိုပဲၾကည့္ၾကည့္ ေမွာင္မည္းေနတဲ့အတြက္ ကမၻာဦးလူသားမ်ားဟာ ေၾကာက္စိတ္ေတြ၀င္တယ္။
အဲဒါနဲ႔ “အရင္လို အလင္းေရာင္မ်ားျဖစ္ေပၚလာရင္ေတာ့ ေကာင္းမွာပဲ” လို႔ သူတို႔စိတ္မွာ
ဆႏၵေတြျဖစ္ေပၚေနတယ္။ အဲဒီအခ်ိန္မွာပဲ လတစ္စင္း ထြက္ေပၚလာတယ္။
လရဲ႕အလင္းေရာင္ေၾကာင့္ လူေတြအားလံုးလဲ ဆႏၵျပည့္၀တဲ့အတြက္ ေပ်ာ္ရႊင္ေနၾကတယ္။
အဲဒီမွာ လရဲ႕ အလင္းေရာင္ဟာ သူတုိ႔ရဲ႕ဆႏၵကို ျပည့္၀ေစတဲ့အတြက္ လ ကို “ဆႏၵ” လို႔
အမည္မွည့္ေခၚၾကတယ္။ ေနာက္ ေခတ္ကာလ ေရႊ႕ေလ်ာလာတဲ့အခါ ဆႏၵ ကေန စႏၵ ျဖစ္လာတယ္။
ပါဠိစာေပမွာလဲ လကို စႏၵာ လို႔ ေခၚပါတယ္။
ဒီလိုနဲ႔ အရသာရွိတဲ့ေျမဆီေျမလႊာေတြကို
စားေသာက္လာရာကေန ေလာတဏွာေၾကာင့္ ေျမဆီေတြလဲ ေပ်ာက္ကြယ္ခဲ့တယ္။ ေနာက္ေတာ့
သေလးစပါးေတြကို စိုက္ယူစရာမလိုဘဲ ဒီအတုိင္း ခူးယူစားသံုးရခဲ့ၾကရတယ္။
ေနာက္ပိုင္းမွာ သေလးစပါးကို သူပိုင္တယ္ငါပိုင္တယ္ဆိုၿပီး အျငင္းအခံုျဖစ္ၾက၊
ရန္ေတြျဖစ္ၾကရတယ္။ ဒါဟာ စိတ္မွာ ႀကီးမားတဲ့ေလာဘ ႀကီးမားတဲ့ေဒါသအေရာင္ေတြ
လႊမ္းမိုးလာခဲ့တယ္။ ေနာက္ေတာ့ ျငင္းခံုရန္ျဖစ္ရာက ခုိက္ရန္ေတြျဖစ္ၾကတယ္။
ဒီလိုနဲ႔
ဒီလုိျငင္းခံုရန္ျဖစ္ေနလို႔ အက်ဳိးမရွိဘူး။ ဒီျပသနာကို
ေျဖရွင္းေပးႏုိင္တဲ့လူတစ္ေယာက္ေတာ့ ထားမွရမွာပဲဆိုၿပီး အားလံုးသေဘာတူစြာနဲ႔ စြမ္းႏုိင္တဲ့လူတစ္ေယာက္ကို
လူႀကီး သမုတ္ၾက(ေျမာက္တင္ၾက)တယ္။ ဒီလို လူအမ်ားက ၀ိုင္းၿပီး
သမုတ္ေပးလုိက္တဲ့လူႀကီးကို အခုအခါမွာေတာ့ သမတ (သမုတ္ = သမတ) လို႔ ေခၚၾကတာပါ။
ေျပာခ်င္တာကေတာ့
ကမၻာဦးစလူသားမ်ားရဲ႕စိတ္ဟာ အစမွာ သန႔္ရွင္းခဲ့ေပမယ့္ ေနာက္ပိုင္းမွာ ေလာဘ
ေဒါသအေရာင္ေတြ အဆိုးခံလိုက္ရတဲ့အခ်ိန္ကစလို႔
ရိုးသားမႈ ျပတ္သားမႈမရွိေတာ့ ပိုၿပီးရႈပ္ေထြးလာပါတယ္။
ကိုယ္လိုခ်င္တဲ့အရာဆိုရင္ တရားေသာ မတရားေသာ နားမလည္
ရေအာင္ယူတဲ့တဲ့အက်င့္ေတြရွိလာတယ္။ လုိခ်င္တာ မရရင္ ေဒါသေတြ ျဖစ္လာတယ္
ရေအာင္ယူမယ္ဆိုတဲ့ မတရားေလာဘေၾကာင့္ လူမ်ဳိးတစ္စုနဲ႔တစ္စု ခုိက္ရန္ေတြျဖစ္ၾကရတယ္။
စစ္ပြဲႀကီးေတြ ျဖစ္ၾကရတယ္။ ဒါဟာ
လူေတြရဲ႕စိတ္ကို အေရာင္ဆိုးလိုက္လို႔ ျဖစ္ရတာပါ။
ဒါနဲ႔စပ္လို႔….
လူေတြရဲ႕စိတ္ကို
ေျပာင္းလဲသြားေစတတ္တဲ့အေရာင္အခ်ဳိ႕ကို ေျပာခ်င္ပါေသးတယ္။
(၁) ကာမစၧႏၵနိ၀ါရဏ။ ။ အဆင္း၊အသံ၊အနံ႔၊အရသာ၊အေတြအထိ ဆိုတဲ့
ကာမဂုဏ္အာရံုအေပၚမွာ ႏွစ္သက္လိုခ်င္ေနတာေတြ ျဖစ္ေနတာပါ။ နားလည္ေအာင္ေျပာရရင္၊ ဇနီး၊မယား၊ သမီး၊သား၊ လင္သား၊ေဆြမ်ဳိးဥာတိ၊
ပစၥည္းဥစၥာ လယ္ယာကိုင္းကၽြန္းဆင္ျမင္းစတဲ့ သက္ရွိ သက္မဲ့ေတြအေပၚမွာ
ႏွစ္သက္လိုခ်င္ေနတာျဖစ္တယ္။ အရင္းစစ္ေတာ့ ေလာဘအေရာင္ပါပဲ။ ကာမဂုဏ္အာရံုမွာ
ႏွစ္သက္လိုခ်င္ေနပီဆိုရင္ ေလာဘက စိတ္ကို အေရာင္ျခယ္ေပးလုိက္တာ ျဖစ္တယ္။
(၂)ဗ်ာပါဒနိ၀ါရဏ။ ။ စိ္တ္ပ်က္ စိတ္ဆိုး အလိုမက် အာဃာတ၊
စိတ္ညစ္တာေတြ ျဖစ္ေနတာကို ေျပာတာပါ။ အရင္းစစ္ေတာ့ ေဒါသအေရာင္ပါပဲ။ ဒါကလဲ ေဒါသျဖစ္ဖြယ္ေတြနဲ႔ ႀကံဳရင္ မိမိစိတ္ကို ေဒါသက
အေရာင္ ျခယ္ေပးေနတာ ျဖစ္တယ္။
(၃)ထိနမိဒၶနိ၀ါရဏ။ ။ထိုင္းမိႈင္း
၊ ပ်င္းရိ တာေတြ ျဖစ္ေနတာကို ဆိုတာပါ။ အရင္းစစ္ေတာ့ ေမာဟ အေရာင္ပါပဲ။
ဒီလိုထိုင္းမိႈင္းပ်င္းရိေနပီဆိုရင္ စိတ္ကုိ ေမာဟက အေရာင္ျခယ္ေပးေနတာ ျဖစ္တယ္။
(၄)ဥဒစၥ၊ကုကၠဳစၥနိ၀ါရဏ။ ။စိတ္ျပန္႔လြင့္တာ၊ စိတ္ေလတာ၊ ပူပန္တာေတြ
ျဖစ္ေနတာကို ေျပာတာပါ။ အရင္းစစ္ေတာ့ ေလာဘ၊ ေဒါသစတ့ဲ ကိေလသာေတြပါပဲ။ တစ္ခါတစ္ရံ
စိတ္ေတြ မတည္ၿငိမ္ဘဲ ဟိုေရာက္ ဒီေရာက္၊ ဟိုေတြးဒီေတြး ျဖစ္ေနတာေတြ၊ တစ္ခါတစ္ရံ
မေကာင္းတာေတြ ျပဳလုပ္မိ ေျပာမိ ေတြးမိထားတယ္ဆိုရင္ အဲဒီျပဳလုပ္ေျပာဆို
ေတြးေတာထားတာေတြအေပၚ ေတြးၿပီး ပူပန္ေနတယ္ဆိုရင္ စိတ္ကို ေလာဘ၊ေဒါသစတဲ့
ကိေလသာအေရာင္ ျခယ္ေပးေနတာ ျဖစ္တယ္။
(၅)၀ိစိကိစၧာနိ၀ါရဏ။ ။ သုိ႔ေလာသို႔ေလာ ယံုမွားသံသယျဖစ္ေနတာကို
ဆိုတာပါ။ အရင္းစစ္ေတာ့ ေမာဟပါပဲ။ အဲဒီလို ယံုမွားသံသယျဖစ္ေနပီ ဆိုရင္ စိတ္ကို
ေမာဟက အေရာင္ျခယ္ေပးေနတာ ျဖစ္တယ္။ အခ်ဳပ္ေျပာရရင္ ကိေလသာအေရာင္ေတြ လို႔ ေျပာရမွာပါ။
အထက္က
ဆိုခဲ့တဲ့အတုိင္း စိတ္ဟာ ပကတိအတုိင္းဆိုရင္ ျဖဴစင္ေနေပမယ့္ ကိေလသာအေရာင္မ်ား
အဆိုးခံရတဲ့အတြက္ ရႈပ္ေထြးသြားရပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္
ရွင္းရွင္းေနခ်င္တဲ့စာခ်စ္သူမ်ားလဲ အားလံုးနဲ႔ ကင္းကင္းရွင္းရွင္း ေနရံုမွ်နဲ႔ေတာ့
ကင္းရွင္းၿပီလို႔ မဆိုႏိုင္ေသးပါ။ စိတ္အညစ္အေၾကးေတြကင္း ေအာင္ ေဆးေၾကာဖို႔
လိုပါေသးတယ္။ ဒီအတြက္က ဘာ၀နာတရားကို က်င့္သံုးေပးဖို႔လိုအပ္ပါတယ္ဆိုတာ
ေျပာရင္း……. နားပါဦးမည္။ ။
ဓမၼအလင္းေရာင္