သစ္ျမစ္ဆိုတာ လူတိုင္းသိၾကတဲ့အတိုင္း သစ္ပင္ႀကီးက အကိုင္းအခက္ေတြ
ေဝဆာေလေလ သစ္ျမစ္ ေတြက ေရၾကည္စုပ္ၿပီး ျမဳပ္သည္ထက္ျမဳပ္ေလေလပါပဲ။ ဒီလိုပါပဲ
ျမန္မာႏိုင္ငံေတာ္မွာ မ်ိဳးခ်စ္သားသုံးသားဆို တာ ရွိပါတယ္။
ျမန္မာႏိုင္ငံရဲ႕ သားေကာင္းရတနာမ်ားျဖစ္တဲ့
(၁)စာသင္သား (သံဃာေတာ္မ်ား)။
(၂)ေက်ာင္း သား။
(၃)စစ္သားဆိုတဲ့ သားသုံးသားတို႔ပဲျဖစ္ပါတယ္။
ဒီသားသုံးသားက
ျမန္မာႏိုင္ငံရဲ႕ သမိုင္းအဆက္ဆက္မွာ အေရးၾကဳံရင္ သက္လုံေကာင္းခဲ့ၾကတယ္။
အသက္ေပါင္းမ်ားစြာကို ေပးဆပ္ခဲ့ၾကတယ္။ သမိုင္းအဆက္ဆက္ အနစ္နာခံဘက္ကခ်ည္း
ေနခဲ့ၾကတယ္ဆိုတာ ဘယ္သူမွ ျငင္းလို႔မရပါဘူး။
(၁) စာသင္သားေတြကို လွမ္းၾကည့္လိုက္။ ငပိရည္ဆြမ္း ထမင္းၾကမ္းကို ေလြးရင္းနဲ႔ အေရးၾကဳံလာရင္ ေရွ႕တန္းကေန မားမားမတ္မတ္ ရပ္တည္လႈပ္ရွားခဲ့ၾကတယ္။ စာေရးသူတို႔ ေရနံေခ်ာင္းၿမိဳ႕ ေရႊေတာင္တိုက္ပါဠိ တကၠသိုလ္ႀကီးမွာ စာသင္သားဘဝမွာ ေနထိုင္ခဲ့စဥ္တုန္းက ေရႊေတာင္တိုက္ဆိုတာ ေဆးရုံႀကီးနဲ႔ ကပ္လွ်က္ဆို ေတာ့ ေဆးရုံမွာ ေသြးလိုတိုင္းလိုတိုင္း လူနာရွင္ေတြက ေရႊေတာင္တိုက္ထဲကိုပဲ ေျပးလာၿပီး အကူအညီေတာင္း ၾကတာ။
တခါတေလဆိုရင္ ညဥ့္နက္သန္းေခါင္ ေသြးလိုလို႔ လာေခၚရင္လည္း လိုက္သြားၿပီး လွဴခဲ့ရတာခ်ည္းပဲ။ ဘယ္သူ႔အေပၚက ဘယ္လိုေမွ်ာ္လင့္ခ်က္မ်ိဳးမွကို မရွိခဲ့တာ။ တခါတေလ ေသြးလိုလို႔ လာၿပီးအကူအညီေတာင္း တဲ့လူနာရွင္ေတြက ခဏခဏလာ၊ ကိုယ္ကလည္း ေသြးထပ္လွဴႏိုင္မည့္ ေလးလကမျပည့္ေသးဘူး။ မျပည့္ေသး ေပမဲ့လည္း ရက္စြဲကို ညာၿပီးေတာ့ေတာင္ လွဴခဲ့ရဘူးပါတယ္။ ေက်ာင္းက သံဃာစာရင္းေတြမွာကိုပဲ ေသြးအမ်ိဳး အစား တစ္ခါတည္း ေရးမွတ္ထားလိုက္ရတယ္။ ေဆးရုံႀကီးက ဘာေသြးလိုလို႔တဲ့လို႔ ဆိုလိုက္တာနဲ႔ အဲဒီေသြး အမ်ိဳးအစားထဲက မလွဴရေသးတဲ့ သံဃာက က်န္းမာေရးေကာင္းရင္ သြားလွဴလိုက္ရတာပါပဲ။
ရပ္ကြက္ထဲမွာ မီးေလာင္လို႔တဲ့ဆိုရင္လည္း ဒီစာသင္သားေတြကပဲ ေရွ႕ကေနဦးေဆာင္ၿပီး မီးၿငိွမ္းသတ္ တာေတြ၊ ပစၥည္းေတြကို မီးလြတ္ရာကို ေရႊ႕ေျပာင္းေပးရတာေတြ၊ ေမးေဘးဒုကၡသည္ေတြ ေနေရးထိုင္ေရးကိစၥ ေတြကို ေဆာင္ရြက္ေပးခဲ့ၾကတာပါ။ ရပ္ထဲရြာထဲမွာ မိုက္ေပ့ဆိုးေပ့ဆိုတဲ့ ေကာင္ေတြ ေသာင္းက်န္းေနၿပီဆိုရင္ လည္း သံဃာေတာ္ေတြကပဲ အမိုက္ခံ အမုန္းခံၿပီး ဝင္ထိန္းသိမ္းေပးခဲ့ၾကတာပါပဲ။
ကိုယ္ကေမြးထားတဲ့ ကိုယ့္သားသမီးလည္းမဟုတ္ဘူး၊ ကိုယ့္အေမကေမြးတဲ့ ကိုယ့္ညီမလည္းမဟုတ္ ဘူး၊ ကိုယ့္အမ်ိဳးလည္းမဟုတ္ဘူး၊ ကိုယ့္ၾကင္သူသက္ထား ဇနီးမယားလည္းမဟုတ္ဘူး၊ ဒါေပမဲ့ ျမန္မာအမ်ိဳး သမီးေလးတစ္ေယာက္က လူမ်ိဳးျခား ဘာသာျခားနဲ႔ လက္တြဲသြားေနတာ အၾကည္ဆိုက္ေနတာကို ျမင္တိုင္း ျမင္တိုင္း အသည္းဆတ္ဆတ္ခါ နာတတ္တာလည္း သံဃာေတာ္ေတြပါပဲ။ ရုတ္တရက္ ဆူေဝတက္ႂကြလာတဲ့ ေဒါသယမ္းအိုးႀကီးကို မေပါက္ကြဲေအာင္ သူေတာ္ေကာင္းတရားနဲ႔ အႏိုင္ႏိုင္ထိန္းခ်ဳပ္ၿပီး ကိုယ့္အမ်ိဳးမ်ိဳး ကိုယ့္ ဘာသာ ကိုယ့္သာသနာကို ေစာင့္ေရွာက္ဖို႔ လက္ေတြ႔သာဓကေတြနဲ႔ နည္းလမ္းေပးခဲ့ၾကတာေတြကလည္း သံဃာေတာ္ေတြပါပဲ။
သံဃာေတာ္ေတြရဲ႕ ႏွလုံးသားထဲမွာ ျမန္မာအမ်ိဳးသမီးမွန္ရင္ ကိုယ့္ညီမေတြလိုပဲ သေဘာထားၿပီး ျမန္မာအမ်ိဳးသမီးတစ္ေယာက္ ပဲ့ပါသြားတိုင္း ႏွလုံးသားတစ္စ ပဲ့ေႂကြသြားသလို ခံစားၾကရတာ ခ်ည္းပဲဆိုတာ ဟုတ္/မဟုတ္ သမိုင္းျဖစ္စဥ္ေတြကို ေမးၾကည့္လိုက္ပါ။ သံဃာေတာ္ေတြဟာ (လူေတြလို) ပုဂၢလိကဆန္ဆန္ ခ်စ္စရာခင္စရာ တစ္ေယာက္တစ္ေလမွ မရွိတဲ့အခါၾကေတာ့ ျမန္မာတစ္မ်ိဳးသားလုံးကိုပဲ တန္းတူညီမွ် ခ်စ္ခင္ၾကင္နာတတ္ၾကတယ္။ အဲဒီလို ခ်စ္ခင္ၾကင္နာတတ္တဲ့အတြက္ ဘယ္ေနရာမွာ ဘာျဖစ္လို႔ တဲ့ေဟ့လို႔ ဆိုလိုက္တာနဲ႔ သူမ်ား ဓားခုတ္ရာကို လက္ဝင္လ်ိဳၿပီး ၾကားထဲက ငထြား ခါးနာခဲ့ရတဲ့အျဖစ္မ်ိဳးေတြ သမိုင္းမွာ အထင္အရွား ရွိခဲ့ၾကပါတယ္။
ႏိုင္ငံေရး သမိုင္းမ်က္ႏွာစာကို ၾကည့္လိုက္ဦးမလား။ ျမန္မာ့လြတ္လပ္ေရးသမိုင္းမွာ ဦးေဆာင္ပါဝင္ခဲ့ ၾကတာေတြကလည္း ဆရာေတာ္ ဦးဥတၱမ၊ ဦးဝိစာရတို႔လို သံဃာေတာ္ေတြပါပဲ။ အေရးၾကဳံလာရင္ အသက္ကို ပဓာနမထားပဲ လူဝတ္လဲၿပီး တိုက္ပြဲဝင္ခဲ့ၾကတဲ့ သာဓကေတြလည္း အမ်ားႀကီး ရွိခဲ့ဘူးပါတယ္။ ၈၈ အေရး အခင္းတစ္ခုလုံးမွာ အတုံးအရုံး ေသဆုံးခဲ့ၾကတဲ့အထဲမွာ သံဃာေတာ္ေတြ အမ်ားႀကီးပါခဲ့ပါတယ္။ အေရးအခင္း ကာလအတြင္း မင္းမဲ့တိုင္းျပည္လို ျဖစ္ေနတဲ့ စပ္ကူးမတ္ကူး ကာလေတြမွာလည္း သံဃာေတာ္ေတြကပဲ ဦးေဆာင္ၿပီး ကိုယ့္ၿမိဳ႕နယ္၊ ကိုယ့္ရပ္ရြာကို ထိန္းသိမ္းေစာင့္ေရွာက္ခဲ့ၾကတယ္။
ဓာတ္ဆီေစ်းေတြတက္လို႔တဲ့၊ ကုန္ေစ်းႏႈံးေတြ တက္လို႔တဲ့ အရွင္ဘုရားတို႔ ျပည္သူေတြမွာ ဒီေလာက္ ဆင္းရဲၾကပ္တည္းေနၾကတာကို ဒီအတိုင္း လက္ပိုက္ၾကည့္ေနၾကေတာ့မွာလားဘုရား၊ အရွင္ဘုရားတို႔က ေရွ႕က ဦးေဆာင္ပါ၊ အရွင္ဘုရားတို႔က ေရွ႕ကေန မားမားမတ္မတ္ ဦးေဆာင္လိုက္ရင္ လူေတြလည္း ေနာက္ကပါလာ မွာပါ စသျဖင့္စသျဖင့္ေပါ့၊ ဟိုလူေတြကေျပာၾက ဒီလူေတြက ေျပာၾကနဲ႔ အဲဒီလိုေျပာၾကတဲ့အခါ တိုင္းျပည္အေရး ငါတို႔အေရး၊ ျပည္သူ႔အေရး ငါ့အေရးပဲဆိုၿပီး ေရွ႕တန္းကေန သံဃာေတာ္ေတြက မားမားမတ္မတ္ ဦးေဆာင္ ခ်ီတက္ခဲ့ၾကလို႔ ေရႊဝါေရာင္ သံဃာ့လႈပ္ရွားမႈ(အေရးအခင္း)ဆိုတာ ေပၚလာခဲ့တယ္။ ဘယ္သူမွ အဲဒီလို ကမၻာ တစ္ဝွမ္းလုံးက တုံလႈပ္ေျခာက္ျခားသြားေအာင္ လုပ္မျပႏိုင္ခဲ့တာကို သံဃာေတာ္ေတြက ညီညီညြတ္ညြတ္နဲ႔ လုပ္ျပႏိုင္ခဲ့ၾကတယ္။
အဲဒီတုန္းကမ်ားဆိုရင္ တစ္ခ်ိဳ႕ အဖြားေတြ အေဒၚေတြက မ်က္ရည္ေတာက္ေတာက္က်ၿပီး ဝမ္းသာဝမ္းနည္းစိတ္ေတြနဲ႔ ဦးခိုက္ကန္ေတာ့ၾကရွာတယ္။ လူေတြမလုပ္ႏိုင္တာကို သံဃာေတာ္ေတြ လုပ္ျပႏိုင္ ခံတယ္။ လူေတြမလုပ္ရဲတာကို သံဃာေတာ္ေတြ လုပ္ရဲခဲ့ၾကတယ္။ လူေတြ မစေတးရဲတာကို သံဃာေတာ္ေတြ စေတးျပခဲ့ၾကတယ္။ အဲဒီတုန္းကမ်ားဆိုရင္ အစိုးရက သံဃာေတာ္ေတြကို အညိွဳးအေတးႀကီးႀကီးနဲ႔ သံဃာမ်ား တဲ့ ေက်ာင္းတိုက္ေတြကို ညဥ့္နက္သန္းေခါင္ ဝင္ဝင္စီးၿပီး ဖမ္းေခၚသြားတာေတြ၊ လက္စတုန္း ကိစၥျပတ္အလုပ္ ခံရတာေတြလည္း သံဃာေတာ္ေတြပါပဲ။
ႏိုင္ငံေက်ာ္တဲ့ နိဳင္ငံေရးသမားဆိုရင္ေတာ့ လက္စတုန္း ဘယ္လုပ္ရဲပါ့မလဲ။ အညတရ ေက်းရြာေလးက မထင္မရွားမိသားစုကေနေပါက္ဖြားလာရၿပီး ေသးေသးသိမ္သိမ္ သံဃာေတာ္ေလးေတြမွာေတာ့ ေမွးေမွးမွိန္မွိန္ ေပ်ာက္ကြယ္ခဲ့ၾကရတယ္ဆိုတာလည္း လူတိုင္းအသိပါပဲ။ လူေတြမွာ ကုန္ေစ်းႏႈံးႀကီးလို႔ ဆင္းရဲၾကပ္တည္းလို႔ ဆိုၿပီး လူေတြမလုပ္ရဲတာကို သံဃာေတာ္ေတြက ေရွ႕ကေန ဦးေဆာင္ေတာင္လွန္ခဲ့ၾကေပမဲ့ ဘယ္သံဃာေတာ္ ကေတာ့ ဘယ္ပါတီက ဘယ္လိုရာထူးမ်ိဳးဆိုတဲ့ အာဏာခြဲေဝေရးမွာေကာ ပါခဲ့ဘူးလို႔လဲ။ ဘယ္လိုအခြင့္ထူးကို မွ ပိုင္ဆိုင္ခ်င္ပါတယ္ဆိုတဲ့ အခြင့္အေရးမ်ိဳးေကာ ေတာင္းဆိုခဲ့ဘူးသလား။ ဘာေမွ်ာ္လင့္ခ်က္မွကို မထားခဲ့တာ ပါ။ ျပည္သူ႔အတြက္ ျပည္သူ႔အတြက္ခ်ည္းပဲ အရာအားလုံးကို ေပးဆပ္ခဲ့ၾကတာခ်ည္းပါပဲ။
အခုၾကည့္ေလ ၉၆၉-ဆိုတာေပၚလာျပန္ၿပီ။ ၉၆၉ အတြက္ လႈပ္ရွားေနၾကတဲ့ သံဃာေတာ္ေတြကို အၾကမ္းဖက္အဖြဲ႔အျဖစ္ျမင္လာေအာင္၊ အစိုးရ လက္ကိုင္ဒုတ္အျဖစ္ ျမင္လာေအာင္ လူမ်ိဳးျခား စက္ေသနတ္ မီဒီယာေတြက အေရးေကာင္းေကာင္းနဲ႔ ကမၻာသိေအာင္ ေရးသားျဖန္႔ေဝခဲ့ၾကတယ္။ ၉၆၉ လႈပ္ရွားမႈဆိုတာ ကိုယ့္တိုင္းျပည္ကိုခ်စ္ဖို႔၊ ကိုယ့္အမ်ိဳး ကိုယ့္ဘာသာ သာသနာကိုခ်စ္ဖို႔၊ ကိုယ့္အမ်ိဳး ကိုယ့္ဘာသာ သာသနာကို ကာကြယ္ေစာင့္ေရွာက္ဖို႔အတြက္ ကိုယ့္အသက္ကိုေတာင္ စေတးၿပီး တိုင္းျပည္အေရးအတြက္ အဓိကထားလႈပ္ ရွားခဲ့ၾကတာပါ။
ဒါကိုျမန္မာနိဳင္ငံ တခ်ိဳ႕ေနရာေတြမွာ အၾကမ္းဖက္မႈေတြျဖစ္တိုင္း ၉၆၉ ကိုခ်ည္းလက္ညိဳွးထိုးၿပီး အျပစ္ပုံခ်ခဲ့ၾကတယ္။ ျပႆနာရင္းျမစ္က ဘယ္သူက စတာလဲ။ ျပႆနာႀကီးထြားလာေအာင္ ဘယ္သူေတြက လုပ္ေနတာလဲဆိုတာ အေသအခ်ာ မၾကည့္ဘဲ၊ လူမ်ိဳးျခား စက္ေသနတ္မီဒီယာေတြရဲ႕ ပါးစပ္ျဖားမွာပဲ အသိ ဉာဏ္ မ်က္ကန္း အရမ္းယုံခဲ့ၾကတယ္။ အဲဒီလို အသိဉာဏ္ နည္းၾကတဲ့သူေတြဟာ ေစာလူးမင္းလို လူစားမ်ိဳး ေတြပါပဲ။ ကိုယ့္အတြက္ လုပ္ေနတာလား အမ်ားအတြက္ လုပ္ေနတာလားဆိုတာ မစဥ္းစားတတ္ၾကဘူး။
သံဃာေတာ္ေတြက ကိုယ့္အသက္ကို စေတးၿပီး ျပည္သူေတြအတြက္ပဲ လုပ္ေနၾကတာဆိုတာ သေဘာ မေပါက္ၾကတဲ့အတြက္ မ်ိဳးခ်စ္စိတ္ဓာတ္ရွိၾကဖို႔ တရားေလးအစပ်ိဳးလိုက္တာနဲ႔ ဒီကိုယ္ေတာ္က အစိုးရလက္ကိုင္ ဒုတ္၊ အၾကမ္းဖက္မႈေတြ မျဖစ္ျဖစ္ေအာင္ ေသြးထိုးလႈ႔ံေဆာ္ေနတာပဲလို႔ အထင္ေတာ္လြဲၾကျပန္ေရာ။ ကိုယ့္တိုင္း ျပည္ ကိုယ့္လူမ်ိဳးကို ခ်စ္တဲ့စိတ္ကေလးရွိတာေတာင္ အရွိကိုအရွိအတိုင္း မေျပာရဲတဲ့ အျဖစ္။ ေျပာလိုက္မိတာနဲ႔ ဦးဇင္းကေတာ့ ႏိုင္ငံေရးတရားေတြ ေဟာေနျပန္ပါၿပီ၊ ဦးဇင္းက ေဟာရဲေပမဲ့ တပည့္ေတာ္တို႔မွာက သားေတြ သမီးေတြ သံေယာဇဥ္ေတြနဲ႔ ဦးဇင္းတို႔လုိ တစ္ကိုယ္ေရ တစ္ကာယမဟုတ္ေတာ့ မနာရဲဘူး-ဆိုတာမ်ိဳးလည္း ၾကဳံခဲ့ရဘူးပါရဲ႕။ ႏိုင္ငံေရးမွန္းမသိ၊ ဘာသာေရးမွန္းမသိၾကသူေတြကလည္း တစ္ပုံတစ္ေခါင္း။ ႏွမ္းတစ္ေစ့နဲ႔ ဆီ မျဖစ္ပါဘူး၊ သူ႔ထိုက္သူ႔ကံ သြားစမ္းပါေစ-ဆိုတဲ့ လူမ်ိဳးေတြကလည္း ဒုနဲ႔ေဒး။
စကားပုံထဲမွာ ဘုန္းႀကီးအမႈ ရြာပတ္ဆိုတာရွိခဲ့ေပမဲ့ တကယ့္တကယ္ၾကေတာ့ ရြာထဲကအမႈမွန္သမွ် ဘုန္းႀကီးေတြကပဲ လိုက္ရွင္းေပးရေတြလည္း အမ်ားႀကီးပါ။ ဆြမ္းခံဝင္ရတဲ့ ကိုယ္ေတာ္ေလးေတြမွာ လူေတြရဲ႕ အခက္အခက္ အက်ပ္အတည္းေတြ၊ လူမႈဒုကၡျပႆနာေတြကို ေတြ႔ရျမင္ရၾကားေနၾကရတယ္။ အဲဒီလို ေတြ႔ျမင္ ၾကားနာေနၾကရတဲ့ အခါက်ေတာ့ လူေတြမွာ တစ္ခုခု အေရးႀကဳံလာတိုင္း သံဃာေတာ္ေလးေတြက ပါေလ သူႀကီးလုပ္ေနၾကရတယ္။ ဆရာေတာ္ႀကီးေတြကေတာ့ ဆုံးမတာေပါ့၊ ျမင္းက ျမင္းေနရာမွာ မေနပဲ ေခြးေနရာ မွာ သြားေနေတာ့ ဒုတ္နဲ႔အရိုက္ခံရတာေပါ့-တဲ့။ ဘုန္းႀကီးက ကိုယ့္အလုပ္မဟုတ္တာကို သြားလုပ္ေတာ့ ဒီလိုပဲ အရိုက္ခံရတာေပါ့လို႔ ဆိုလိုခ်င္တာပါ။ ဆရာေတာ္ႀကီးေတြကေတာ့ ေျပာအားရွိတာေပါ့။
လူ႔ေလာကအသိုင္း အဝိုင္းနဲ႔ အနီးကပ္ဆက္ဆံရတာမွ မဟုတ္တာ။ လူေတြရဲ႕ အခက္အခက္ အက်ပ္အတည္းေတြ၊ လူမႈဒုကၡ ျပႆနာ ေတြကို ေန႔စဥ္ေန႔စဥ္ ေတြ႔ျမင္ၾကားနာေနရတာက စာသင္သားသံဃာေတာ္ေတြမို႔လား။ ဒီေတာ့ အေရးရယ္ အေၾကာင္းရယ္ ျဖစ္လာၿပီဆိုရင္ စာသင္သားေလးေတြကပဲ မေနႏိုင္ မထိုင္ႏိုင္ ေရွ႕ကေန ဓားစာခံ ျဖစ္ၾကရတယ္။ တစ္ခ်ိဳ႕လူေတြကလည္း စာသင္သားသံဃာေတာ္ေတြကို “အရွင္ဘုရားတို႔က ေနာက္ပိုင္းက ဘာသံေယာဇဥ္မွ ရွိတာမဟုတ္ဘူး။ လုပ္စရာရွိတာ ရဲရဲဝံ့ဝံ့လုပ္ပါ”ဆိုၿပီး လူေတြ မလုပ္ႏိုင္တာ၊ မလုပ္ရဲတာ မွန္ သမွ် စာသင္သားေတြကို ေျမွာက္ပင့္ေပးတတ္ၾကတယ္။
ေျမွာက္ပင့္ေပးေပး မေျမွာက္ဘဲနဲ႔ ပင့္ေပးေပး အမ်ိဳး ဘာသာ သာသနာကို ထိပါးေစာ္ကားလာရင္ ဘယ္သံဃာေတာ္ကမွ လက္ပိုက္ၾကည့္မေနတတ္ဘူး။ လူေတြဆို တာက ကိုယ့္မိသားစု ကိုယ့္အသိုင္းအဝိုင္းေလး မထိပါးရင္ အသာေနတတ္ၾကတယ္။ သံဃာေတာ္ေတြဆိုတာ က တစ္တိုင္းျပည္လုံးက ပစၥည္းေလးပါးကို ဘုန္းေပးသုံးေဆာင္ေနၾကရတာဆိုေတာ့ ျမန္မာျပည္သူတစ္ရပ္လုံး ဟာ ကိုယ့္ေက်းဇူးရွင္ေတြ၊ ကိုယ့္မိသားစုေတြလို သေဘာထားတတ္ၾကတယ္။ ၿမိဳ႕ထဲရြာထဲမွာ လူမ်ိဳးျခား ဘာသာျခားအုပ္စုတစ္စုက ျမန္မာေတြကို ဝိုင္းအႏိုင္က်င့္ေစာ္ကားေနတာျမင္ရင္ လူေတြကေတာ့ ကိုယ္နဲ႔မဆိုင္ ရင္ သက္ေသလိုက္ေနရမွာစိုးတာနဲ႔ကို ေဝးေဝးကေန ကြင္းေရွာင္သြားတတ္ၾကေပမဲ့ သံဃာေတာ္ေတြကေတာ့ မေနသာဘူး။ ျမန္မာေတြ ေစာ္ကားေနတဲ့ အုပ္စုကို ျပန္ေဆာ္ထည့္လိုက္ၾကတာခ်ည္းပဲ။
ဒီလို ျဖစ္စဥ္ သာဓကေတြက အမ်ားဆိုမွ အမ်ားႀကီးပဲ။ ဆရာေတာ္ေလး ဦးဝီရသူဆိုရင္ ျမန္မာေတြရဲ႕ လူမ်ိဳးေရး ပဋိပကၡမွန္သမွ်ကို ဒိုင္ခံေျဖရွင္းေပးေနခဲ့တာ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ ၾကာခဲ့ပါၿပီ။ ကိုယ့္အသက္ကို ပဓာန မထားပဲ သူလို စြန္႔စားရဲတဲ့သူမ်ိဳး ဘယ္မွာမွကို ရွာလိုမေတြ႔ခဲ့ဘူး။ ဘယ္သူ႔သမီးကို ဘယ္လူမ်ိဳးျခားက မတရား ေစာ္ကားလို႔တဲ့၊ ကားတင္ေျပးလို႔တဲ့၊ မယားအျဖစ္ သိမ္းပိုက္ၿပီး သူတို႔ဘာသာ မကူးေျပာင္းလို႔ အမ်ိဳးမ်ိဳး ႏွိပ္စက္ လို႔တဲ့ စသည္ျဖင့္ စသည္ျဖင့္ လူမ်ိဳးေရးအၾကမ္းဖက္မႈေတြနဲ႔ ပတ္သက္လာရင္ ရဲေတြကလည္း ေငြကို အထုပ္ လိုက္ပုံေပးထားလိုက္ရင္ လက္ပိုက္ၾကည့္ေနၾကတာ။
အဲဒီအခါက်ေတာ့ ဒီဆရာေတာ္ေလးေတြကပဲ ဦးေဆာင္ ၿပီး ျပႆနာေပါင္းစုံကို ဦးေဆာင္ေျဖရွင္းေပးခဲ့ၾကတာခ်ည္းပဲ။ ဦးဝီရသူတို႔ ေျဖရွင္းေပးခဲ့ရတဲ့ လူမ်ိဳးေရး ပဋိပကၡ ျပႆနာ ဖိုင္တြဲႀကီးေတြက သူ႔အခန္းထဲမွာ အထပ္လိုက္ အထပ္လိုက္ တိတိက်က် မွတ္တမ္းတင္ထားတယ္။ ဒါကို ဘာသာျခား လူမ်ိဳးျခားေတြက ဒီကိုယ္ေတာ္ေလးကို မတရား နာမည္ပ်က္ေအာင္ လုပ္ေနၾကတယ္။ ဒီ ကိုယ္ေတာ္ေလး လုပ္တဲ့အလုပ္မွန္သမွ်ကို အစိုးရက တားဆီးေႏွာက္ရွက္ေအာင္၊ ဒီကုိယ္ေတာ္ေလး လုပ္သမွ် ကို ျပည္သူေတြက ေနာက္ကေန မလိုက္ရဲေအာင္၊ ဒီကိုယ္ေတာ္ေလး လုပ္ေနတာမွန္သမွ်ကို အၾကမ္းဖက္လႈပ္ ရွားမႈလို႔ ျမင္လာေအာင္ မီဒီယာေတြကို ေငြပုံေပးၿပီး နာမည္ဖ်က္ေနၾကတယ္။ ဒီေတာ့ လူေတြရဲ႕စိတ္ထဲမွာ သူ တို႔အတြက္၊ သူတို႔ သားသမီးေတြရဲ႕ ေနာင္ေရးအတြက္ အသက္စြန္႔လုပ္ေနရတာကို နားမလည္ၾကဘူး။ ဒီကိုယ္ ေတာ္ေလးေၾကာင့္ပဲ အၾကမ္းဖက္မႈေတြ ျဖစ္ေပၚေနရတယ္လို႔ အထင္အျမင္လြဲေနၾကတယ္။
ဟိုပါတီ ဒီပါတီက လူေတြကလည္း အစိုးရက သူတို႔ကို မလႈပ္ရဲေအာင္ အျမစ္ျပတ္ေျခမႈန္း ႏွိပ္ကြပ္ေန စဥ္တုန္းကေတာ့ သံဃာေတာ္ေတြကို ဦးစီးေခါင္းေဆာင္အေနနဲ႔ ေရွ႕တန္းတင္ေပးခဲ့ၾကတယ္။ သံဃာေတာ္ေတြ ေရွ႕တန္းကေန ဦးေဆာင္ေတာ္လွန္ခဲ့ၾကလို႔ ပြင့္လင္းျမင္သာတဲ့ေခတ္ကိုလည္း ေရာက္လာေရာ သံဃာေတာ္ ေတြက ကိုယ့္ေနရာကိုယ္ ကိုယ့္ဝိနည္းစည္းကမ္းအတိုင္း ေနပါေတာ့လား။ လူေတြၾကားထဲမွာ ေနရာတကာ ဟိုေနရာပါခ်င္ ဒီေနရာပါခ်င္နဲ႔ ပါခ်င္လို႔ခ်ည္း ေနၾကတာပဲ-ဆိုၿပီး ဝိုင္းၿပီးလက္ညွိဳးထိုးၾကျပန္ေရာ။ သံဃာေတာ္ ေတြက နဂိုကထဲက ဘယ္လို အခြင့္အေရးမ်ိဳးကိုမွ လိုခ်င္တပ္မက္တာမဟုတ္ဘူး။ ျပည္သူေတြ ဆင္းရဲတြင္းထဲ မွာ အတိဒုကၡေရာက္လြန္းလို႔သာ ၾကားထဲက အမိုက္ခံၿပီး ဝင္ပါေနရတာ။
နာဂစ္မုန္တိုင္းကာလတုန္းက အျဖစ္ဆိုးႀကီးေတြကို ျပန္ၾကည့္လိုက္ပါဦး။ အဲဒီအခ်ိန္တုန္းက ဧရာဝတီ တိုင္းဘက္ေတြမွာဆို လူေတြသိန္းနဲ႔ခ်ီၿပီး ေသဆုံးခဲ့ၾကတယ္။ အစာေရစာ ငတ္ျပတ္ၿပီး အသက္ရွင္ က်န္ရစ္ေန ၾကတဲ့သူေတြကို ဘာသာျခား လူမ်ိဳးျခားေတြက အစာေရစာေတြ ေနရာေတြေပးၿပီး သူတို႔ဘာသာထဲ ဝင္ဖို႔စည္း ရုံးၿပီး ပြဲလန္႔တုန္း ဖ်ာခင္းခဲ့ၾကတယ္။ ဒါကိုတဲ့ သီတဂူဆရာေတာ္၊ မဇၥ်ိမဂုဏ္ရည္ဆရာေတာ္၊ ေရႊညဝါဆရာ ေတာ္စတဲ့ ႏိုင္ငံေက်ာ္ဓမၼကထိက ဆရာေတာ္ေတြက ဦးေဆာင္ၿပီး အနယ္နယ္ အရပ္ရပ္က ေစတနာရွင္ေတြက ဝိုင္းဝန္းပံ့ပိုးလွဴဒါန္းခဲ့ၾကလို႔ ဖ်ာခင္းေဘးမွ ကင္းေဝးခဲ့ၾကရတယ္။ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕မွာရွိတဲ့ သစ္ပင္တိုင္းလိုလို အပိုင္း ပိုင္းျပတ္ၿပီး အမႈိက္ပုံႀကီးလိုျဖစ္ခဲ့ၾကတဲ့အခါမွာလည္း သံဃာေတာ္ေတြရဲ႕အင္အားနဲ႔ တစ္ဖက္တစ္လမ္းက ကူညီရွင္းလင္းေပးခဲ့ၾကတယ္။
ႏိုင္ငံတကာကိုေရာက္ေနၾကတဲ့ သံဃာေတာ္ေတြကိုၾကည့္လိုက္ဦးမလား။ ခ်မ္းသာႂကြယ္ဝ အဆင္ေျပ ၾကတဲ့ သူေတြက ပစၥည္းေလးပါး အေထာက္အပံ့လွဴဒါန္းၾကလို႔ အဆင္ေျပေျပ ေအးေအးလူလူ သီတင္းသုံးႏိုင္ ေပမဲ့ ဒုကၡေရာက္လာတဲ့သူေတြကိုလည္း အၿမဲတမ္းအကူအညီေပးေလ့ရွိၾကပါတယ္။ အခုတစ္ေလာ မေလးရွား မွာ ဒုကၡေရာက္ေနၾကတဲ့သူေတြကို ကက္ပုန္းေက်ာင္းဆရာေတာ္က အစစအရာရာ ကူညီေဆာင္ရြက္ေပးေန တယ္ဆိုတဲ့ သတင္းေတြ ၾကားရသိရပါလိမ့္မယ္။
အခုတေလာ အမ်ိဳးေစာင့္ဥပေဒေပၚေပါက္ေရးဆိုၿပီး သံဃာေတာ္ေတြ စတင္လႈပ္ရွားေနၾကျပန္ၿပီ။ ဒါကို လည္း တစ္ခ်ိဳ႕က အမ်ိဳးမ်ိဳး ေဝဖန္ပုတ္ခတ္ေနၾကေလရဲ႕။ လူ႔အခြင့္အေရးတို႔ ကုလသမဂၢပဋိညာဥ္စာတမ္းတို႔ ဆိုတဲ့ အေထာက္အထားေတြနဲ႔ ခိုင္ခိုင္လုံလုံ သက္ေသျပၿပီး ကက္ကက္လန္ ရန္ေတြ႔ေနၾကျပန္ၿပီေကာ။ ကိုယ္ တိုင္က အမ်ိဳးကို မေစာင့္ေရွာက္ခဲ့လို႔ လမ္းမွားကို ေရာက္ခဲ့ၾကရင္ေတာင္ သူမ်ားေတြက အမ်ိဳးေစာင့္တရား၊ ေလာကပါလတရား အမွန္တရားကို ေဖာ္ထုတ္တဲ့ေနရာမွာ ေစာဒကတက္ၿပီး မကန္႔ကြက္သင့္ဘူးလို႔ထင္ပါ တယ္။ လူတိုင္းသိတဲ့ ဥပမာကို ေျပာျပမယ္။ ကိုယ္လက္အဂၤါ မစုံဘဲ ေမြးလာတဲ့ မိဘတိုင္းကို ေမးၾကည့္လိုက္ သူတို႔ သားသမီးေလးေတြ ကိုယ္ဝန္ေဆာင္တဲ့အခါမွာ ေမြးလာမည့္ ကိုယ့္သားသမီးေလးေတြကို ကိုယ္လိုပဲ ကိုယ္လက္အဂၤါ မစုံဘဲနဲ႔ ေမြးလာေစခ်င္သလား၊ ဒါမွမဟုတ္ ကိုယ္လက္အဂၤါျပည့္ျပည့္စုံစုံနဲ႔ လူေတာ္လူေကာင္း ေလးေတြ ေမြးလာေစခ်င္သလား-ဆိုတာကို။
ကိုယ္ကိုယ္တိုင္က အေၾကာင္းအမ်ိဳးမ်ိဳးေၾကာင့္ လမ္းမွားကိုေရာက္ခဲ့ရင္ သူမ်ားေတြကိုလည္း ငါလိုပဲ သူတို႔ လမ္းမွားေရာက္ပါေစ-လို႔ နည္းမွားလမ္းမွားေတြကိုပဲ ဆက္ေပးၾကမွာလား။ နည္းမွန္လမ္းမွန္ေရာက္ ေအာင္ ကူညီၾကမွာလား။ ဒါကို အေလးအနက္ စဥ္းစားၾကေစခ်င္တယ္။ နိဳင္ငံတကာကို လွမ္းေမွ်ာ္ၾကည့္လိုက္ ဘယ္နိဳင္ငံမဆို ကိုယ့္အမ်ိဳးကို မပ်က္စီးရေအာင္ ကိုယ့္နည္းကိုယ့္ဟန္နဲ႔ ကာကြယ္ေစာင့္ေရွာက္ၾကတာခ်ည္းပဲ။ ကိုယ့္လူမ်ိဳး ကိုယ့္တိုင္းျပည္အတြက္ ကိုယ့္အသက္ ကိုယ့္မိသားစုအသက္ကို ပုံေအာၿပီး စေတးခဲ့ၾကတာခ်ည္း ပါပဲ။
ကိုယ့္အမ်ိဳးကို မပ်က္စီးေအာင္ ကာကြယ္ေစာင့္ေရွာက္တယ္ဆိုတာ ျမန္မာတစ္ႏိုင္ငံထဲ မဟုတ္ဘူးဆိုတာ ကိုေရာ သိၾကပါရဲ႕လား။ ဒီမိုကေရစီႏိုင္ငံေတြကလည္း ဒီမိုကေရစီေဘာင္ထဲကေန ဒီမိုကေရစီ စည္းကမ္းနဲ႔ အညီ ကိုယ့္အမ်ိဳးမပ်က္စီးရေအာင္ ကာကြယ္ေစာင့္ေရွာက္ၾကတာခ်ည္းပဲ။ အခု သံဃာေတာ္ေတြ လႈပ္ရွားေန တဲ့ အမ်ိဳးေစာင့္ ဥပေဒေပၚေပါက္ေရးဆိုတာကလည္း ကုိယ့္ျမန္မာအမ်ိဳးသမီးငယ္ေတြ ဘာသာျခား လူမ်ိဳးျခား လက္ထဲ ပါပါသြားရာကေန တျဖည္းျဖည္းနဲ႔ မ်ိဳးတုန္းေပ်ာက္ကြယ္မည့္ အေျခအေနမ်ိဳး မေရာက္ေအာင္ အကာ အကြယ္ယူတဲ့ လႈပ္ရွားမႈတစ္ခုပါပဲ။ ဘယ္သူ႔ကိုမွ ခ်ဳပ္ခ်ယ္တာလည္း မဟုတ္ဘူး၊ နစ္နာေအာင္လုပ္တာလည္း မဟုတ္ဘူး။ သူတို႔ေတြ အခုလို လုပ္ေနၾကတာ သူတို႔ဘာမွမဆိုင္ပဲ ငါတို႔အတြက္ အမုန္းခံၿပီး လုပ္ေနၾကတာပါ လားဆိုတာကို နားလည္သင့္တယ္။
ကိုယ့္နိဳင္ငံမွာက ႏိုင္ငံေလးကသာ က်ဥ္းေပမဲ့ လူမ်ိဳးေတြကလည္း ေပါင္းစုံ၊ ဘာသာစကားေတြက လည္း မ်ားမွမ်ား၊ အေတြးအေခၚေတြကလည္း နက္နက္နဲနဲ မရွိၾကေတာ့ တိုင္းျပည္အတြက္ လိုအပ္ခ်က္ ဥပေဒ မူၾကမ္းတစ္ခုတင္မယ္လို႔ လုပ္လိုက္တာနဲ႔ ဟိုကထကန္႔ကြက္၊ ဒီကထကန္႔ကြက္နဲ႔ အလုပ္တစ္ခု ၿပီးေျမာက္ တယ္ရယ္လို႔ကို မရွိဘူး။ တစ္ခ်ိဳ႕ ဒီမိုကေရစီႏိုင္ငံေတြမွာက လူခ်မ္းသာေတြက ႏိုင္ငံေရးသမားေတြကို ေငြေပး ဝယ္ၿပီး လက္သပ္ေမြးထားၾကတယ္။ သူတို႔ စီးပြားေရး ထိခိုက္မည့္ ဥပေဒမ်ိဳး၊ သူတို႔ မလိုခ်င္တဲ့ ဥပေဒမ်ိဳး လႊတ္ေတာ္မွာ တင္သြင္းေတာ့မယ္ဆိုရင္ သူတို႔လက္သပ္ေမြးထားတဲ့ လႊတ္ေတာ္အမတ္ေတြကို ေငြပုံေပးၿပီး ဥပေဒမူၾကမ္းပ်က္စီးေအာင္ ကန္႔ကြက္ခိုင္းၾကတယ္။ ေငြမ်ားတရားႏိုင္တဲ့ေခတ္က ဘယ္ေတာ့မွ ကုန္မယ္ မ ထင္ဘူး။
ဒီေတာ့ သံဃာ့အင္အား သံဃာ့စြမ္းအားနဲ႔ တိုင္းျပည္ကို ကာကြယ္ႏိုင္ဖို႔ အမ်ိဳးေစာင့္ ဥပေဒ ေရးဆြဲႏိုင္ ေရး သံဃာေတာ္ေတြက အမုန္းခံၿပီး လုပ္ေဆာင္ေနၾကျပန္ၿပီ။ ဆားဆိုတာ ပင္ကိုယ္သဘာဝက ငန္တဲ့သေဘာ ရွိေပမဲ့ အနာရွိတဲ့ လက္ကိုသြားပြတ္ရင္ေတာ့ အရမ္းစပ္မွာပဲ။ သုဝဏၰဘူမိဆိုတဲ့ အရပ္ေဒသကို ရွင္ေသာဏနဲ႔ ရွင္ဥတၱရတို႔ သာသနာျပဳ ႂကြစဥ္တုန္းကလည္း ဒီလိုပါပဲ။ အဲဒီအရပ္ကလူေတြက သံဃာေတာ္ေတြကို သူတို႔ကို သတ္ျဖတ္ စားေသာက္ေနတဲ့ ဘီလူးသဘက္ေတြနဲ႔ အထင္မွားၿပီး ခဲနဲ႔ေပါက္ၿပီး ႏွင္ထုတ္ခဲ့ၾကတယ္။ သူတို႔ကို တကယ္ ဖမ္းယူစားေသာက္ေနတဲ့ ဘီလူးအစစ္ေတြကို လက္ေတြ႔ျပၿပီး ႏွင္ထုတ္ေပးလိုက္မွ သံဃာေတာ္ေတြ အေပၚမွာ အျမင္ၾကည္လင္လာခဲ့ၾကတယ္။
အဲဒီလို ျမန္မာ့သမိုင္းေခတ္အဆက္ဆက္မွာ အဖက္ဖက္က ပါဝင္ကူညီၾကတဲ့ သံဃာေတာ္ေတြဟာ တကယ္ေတာ့ သစ္ျမစ္ေတြပါပဲ။ ပင္စည္ႀကီးက ဘယ္ေလာက္လွလွ၊ အခက္အလက္၊ အဖူး၊ အပြင့္၊ အသီးေတြ ဘယ္ေလာက္ပဲ ေဝဆာပြင့္ဖူးေနပါေစ၊ သစ္ျမစ္ကေတာ့ ဟိုးေအာက္ေျမႀကီးထဲမွာပါပဲ။ သစ္ပင္ႀကီးျမင့္မားၿပီး ခမ္းနားတင့္တယ္ေလေလ သစ္ျမစ္ေတြက ဟိုးေအာက္ေျမလႊာကို ေရာက္ေလေလပါပဲ။ တိုင္းျပည္ႀကီးဘယ္ ေလာက္ေကာင္းစားၿပီး ဘယ္ေလာက္ခမ္းနားထယ္ဝါေနေန သံဃာေတာ္မ်ားအဖို႔ကေတာ့ အာရုဏ္တစ္နပ္၊ ေန႔ တစ္နပ္နဲ႔ ခ်ပ္ဝတ္လႊာ(သကၤန္း)တစ္စုံပါပဲ။ ဘာအခြင့္ထူးမွမရလို႔ဆိုၿပီး ၿငိဳျငင္ေနမည့္ သံဃာလည္းမရွိပါဘူး။ အေရး ႀကဳံလာတိုင္း သက္လုံေတြ ေကာင္းခဲ့ၾကတာခ်ည္းပဲ။
● ေက်ာင္းသား
ေက်ာင္းသားဆိုတာ လြတ္လပ္ေရးသမိုင္းအဆက္ဆက္မွာ တိုင္းျပည္အတြက္ ဘယ္လိုအနစ္နာခံခဲ့ၾက တယ္၊ ကိုလိုနီနယ္ခ်ဲ႕ေတြကို ဘယ္လိုေတာ္လွန္ခဲ့ၾကတယ္ဆိုတာ သမိုင္းကိုေလ့လာဘူးသူတိုင္း သိၾကပါတယ္။ ဗိုလ္ေအာင္ေက်ာ္တို႔၊ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းတို႔၊ သခင္ႏုတို႔ စတဲ့ေက်ာင္းသားေတြဟာ တိုင္းျပည္အတြက္ လူမ်ိဳး အတြက္ ကိုယ့္အသက္ကိုစေတးၿပီး တိုက္ပြဲဝင္ခဲ့ၾကတယ္။ မဟုတ္မခံ လူငယ္စိတ္နဲ႔ တိုင္းျပည္မွာ အေရးၾကဳံ လာတုိင္း ေရွ႕တန္းကေန ရဲရဲရင့္ရင့္ တိုက္ပြဲဝင္ခဲ့ၾကတယ္။
ျမန္မာႏိုင္ငံေတာ္ႀကီး လြတ္လပ္ေရးရေအာင္ ႀကိဳးပမ္းေဆာင္ရြက္ၾကသူေတြထဲမွာ ေက်ာင္းသားေတြ အမ်ားႀကီးပါတယ္။ ေက်ာင္းသားဆိုတာ အဆင့္ျမင့္ ေခတ္ပညာေတြကို သင္ယူတတ္ေျမာက္ထားၾကေတာ့ အသိအလိမၼာ ဉာဏ္ပညာ ႀကီးမားၾကတယ္။ ႏိုင္ငံေရး၊ လူမႈေရး၊ စီးပြားေရး၊ ပညာေရး စတဲ့ အေရးေတြမွာ သူမ်ားေတြထြက္ ပိုၿပီး အျမင္က်ယ္ၾကတယ္။ လူငယ္ေတြျဖစ္တဲ့အတြက္ အရာရာတိုင္းမွာ စြန္႔လႊတ္အနစ္နာခံ တတ္တဲ့စိတ္၊ ရဲဝံ့စြန္႔စားတတ္တဲ့ စိတ္ေတြရွိၾကတယ္။ ဒါေၾကာင့္ နယ္ခ်ဲ႕အဂၤလိပ္ကို စတင္ေတာ္လွန္ခဲ့ၾကသူ ေတြေကာ၊ ျမန္မာႏိုင္ငံႀကီး လြတ္လပ္ေရးရတဲ့အထိ ဆက္တုိက္ႀကိဳးစားေဆာင္ရြက္ခဲ့ၾကသူေတြေကာ ေက်ာင္း သား ေတြခ်ည္းပါပဲ။ တိုင္းျပည္အတြက္ စြန္႔လႊတ္အနစ္နာခံၿပီး ႀကိဳးစားေဆာင္ရြက္ခဲ့ၾကေပမဲ့ ဘယ္လိုေနရာမ်ိဳး ကိုမွ မယူဘဲ တိမ္ျမဳပ္ေပ်ာက္ကြယ္သြားၾကတဲ့ ေက်ာင္းသားေတြလည္း အမ်ားႀကီးပါပဲ။
တိုင္းျပည္အတြက္ အမ်ိဳးဘာသာ သာသနာအတြက္ အသက္ေပးခဲ့ၾကတဲ့ ေက်ာင္းသားေတြ၊ စြန္႔လႊတ္ စြန႔္စား အနစ္နာခံသြားၾကတဲ့ ေက်ာင္းသားေတြဟာလည္း တကယ္ေတာ့ သစ္ျမစ္ေတြလိုပါပဲ။ တိုင္းျပည္နဲ႔ လူမ်ိဳးဆိုတဲ့ သစ္ပင္ႀကီးက ထီးထီးမားမား ရွင္သန္ေဝဆာေနေပမဲ့ စြန္႔လႊတ္စြန္႔စား အနစ္နာခံသြားၾကတဲ့ ေက်ာင္းသားေတြကေတာ့ သစ္ျမစ္ေတြလို ဟိုးေျမဆီလႊာရဲ႕ ေအာက္ဆုံးမွာ ျမဳပ္သည္ထက္ျမဳပ္သြားခဲ့ၾကတဲ့ သာဓကေတြကလည္း အမ်ားႀကီးရွိခဲ့ၾကဘူးပါတယ္။
● စစ္သား
စစ္သားဆိုတာကလည္း ျပည္သူ႔ရင္ေသြး ျပည္သူကေမြးတဲ့ ျပည္သူ႔သားေကာင္းရတနာေတြပါပဲ။ စစ္ သားေတြ တိုင္းျပည္အတြက္ ဘယ္လို စြန္႔လႊတ္စြန္႔စား အနစ္နာခံသြားၾကတယ္ဆိုတဲ့အေၾကာင္းေတြ ေရးမိ တာနဲ႔ အစိုးရ လက္ကိုင္ဒုတ္လို႔ ေျပာၾကေတာ့မယ္။ ဒါေပမဲ့ အမွန္တရားကိုေတာ့ အမွန္တရားအတိုင္း ေရးရမွာ ပဲ။ ျပည္သူေတြ ေလးစားျမတ္ႏိုးၾကတဲ့ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္း၊ အမ်ိဳးသား ဒီမိုကေရစီအဖြဲ႔ခ်ဳပ္က ဦးတင္ဦးတို႔ဆို ရင္လည္း စစ္သားေတြပါပဲ။ စာသင္သားသံဃာေတာ္ပဲျဖစ္ျဖစ္၊ ေက်ာင္းသားပဲျဖစ္ျဖစ္၊ စစ္သားပဲျဖစ္ျဖစ္ ေကာင္းတဲ့သူက ေကာင္းကိုေကာင္းတယ္။ မေကာင္းတဲ့လူကေတာ့ မေကာင္းကို မေကာင္းပါဘူး။
ျမန္မာႏိုင္ငံေတာ္ႀကီး သူ႔ကြ်န္ဘဝကေန လြတ္ေျမာက္ေအာင္ အသက္ေပါင္းမ်ားစြာ စေတးၿပီ စြန္႔လႊတ္ စြန္႔စား အနစ္နာခံသြားၾကတဲ့သူေတြဟာ စစ္သားေတြဆိုတာ ဘယ္သူမွ ျငင္းလို႔မရပါဘူး။ ေရွ႕တန္းမွာ ဆင္း ဆင္းရဲရဲ ငတ္ငတ္ျပတ္ျပတ္နဲ႔ တိုင္းျပည္ကို ကာကြယ္ရင္းနဲ႔ အသက္ေပးသြားၾကတဲ့ စစ္သားေတြကလည္း ေရ တြက္လို႔ မရေအာင္ မ်ားလြန္းလွပါတယ္။ ဘဝေပးအေျခအေနအရ အထက္ကေပးတဲ့ အမိန္႔အတိုင္း ကိုင္တြယ္ ေျဖရွင္းရတဲ့အခါ ျပည္သူနဲ႔ စစ္သားေတြဟာ သဟဇာတ ျဖစ္ခ်င္မွျဖစ္မယ္။ ဒါေပမဲ့ တိုင္းျပည္နဲ႔လူမ်ိဳးအတြက္ စြန္႔လႊတ္အနစ္နာခံတတ္တဲ့ စိတ္ကေတာ့ ကိုယ္စီကိုယ္စီ ရွိေနတတ္ၾကပါတယ္။
တိုင္းျပည္မွာ ေရေဘးေတြ၊ မီးေဘးေတြ၊ သူခိုးဓားျပေဘးေတြ ၾကဳံတဲ့အခါတိုင္း ကယ္ဆယ္ေရးလုပ္ငန္း ေတြမွာ စစ္သားေတြက အင္နဲ႔အားနဲ႔ ေရွ႕တန္းကေန ပါဝင္ကူညီကယ္တင္ခဲ့ၾကပါတယ္။ ဘယ္ေနရာမွာေတာ့ ငလ်င္လႈပ္လို႔တဲ့၊ ဘယ္ေနရာမွာေတာ့ ေရေတြႀကီးလို႔တဲ့၊ ဘယ္ေနရာမွာေတာ့ မီးေတြေလာင္လို႔တဲ့ စသည္ျဖင့္ စသည္ျဖင့္ အေရးေတြ ၾကဳံလာတိုင္း ၾကဳံလာတိုင္း စစ္သားေတြကပဲ ျပည္သူေတြကို ကူညီကယ္တင္ခဲ့ၾကတာ ပါ။ တိုင္းျပည္နဲ႔လူမ်ိဳးအတြက္ ႀကိဳးစားေဆာင္ရြက္ရင္းနဲ႔ အသက္ေတြကို စေတးသြားၾကတဲ့အခါမွာ ဘယ္သူမွ မသိလိုက္ရ မၾကားလိုက္ရပါပဲ တိမ္ျမဳပ္ေပ်ာက္ကြယ္သြားခဲ့ၾကတဲ့ တိုင္းျပည္ကိုခ်စ္တဲ့ စစ္သားေတြဟာလည္း ေရတြက္လို႔ မရေအာင္ မ်ားလြန္းလွပါတယ္။ အဲဒီစစ္သားေတြဟာလည္း သစ္ျမစ္ေတြလိုပါပဲ။ သူတို႔ခ်စ္ခင္ျမတ္ ႏိုးလွတဲ့ တိုင္းျပည္ႀကီးမွာ အကိုင္းအခက္ အသီးအပြင့္ေတြ ေဝဆာစိမ္းလန္းေနေပမဲ့ သူတို႔ေတြကေတာ့ ဟိုး ေျမေအာက္မွာ ေရၾကည္ကိုရွာေသာက္လွ်က္ သစ္ပင္ႀကီးတစ္ခုလုံးအတြက္ အင္သစ္အားသစ္ေတြ ေထာက္ပံ့ ေနရစ္ၾကေလရဲ႕။
တိုင္းျပည္နဲ႔လူမ်ိဳးအတြက္ တက္ညီလက္ညီအလုပ္လုပ္ၾကတဲ့အခါ သူကေတာ့ တိုင္းျပည္အတြက္ စြန္႔ လႊတ္စြန္႔စား အနစ္နာခံထားပါတယ္၊ ငါကေတာ့ တိုင္းျပည္အတြက္ စြန္႔လႊတ္စြန္႔စား အနစ္နာခံထားပါတယ္-လို႔ အခ်င္းခ်င္း ျငင္းခုံအႏိုင္လုေနစရာမလုိဘူး။ ကိုယ့္သမိုင္းကို ကိုယ္ကိုယ္တိုင္ေရးသားၾကတာခ်ည္းပဲ။ ကိုယ္က စာသင္သားပဲျဖစ္ျဖစ္၊ ေက်ာင္းသားပဲျဖစ္ျဖစ္၊ စစ္သားပဲျဖစ္ျဖစ္ တိုင္းျပည္နဲ႔လူမ်ိဳးအတြက္ တကယ္ကို စြန္႔လႊတ္ စြန္႔စား အနစ္နာခံသြားၾကတဲ့သူေတြကို ျပည္သူေတြရဲ႕ ႏွလုံးသားမွာ မွတ္တမ္းကိုယ္စီတင္ထားၾကပါလိမ့္မယ္။ ျပည္သူ႔ႏွလုံးသားမွာ အမွန္တရားနဲ႔အညီ မွတ္တမ္းတင္မခံရေပမဲ့ ကိုယ္အသက္ေပးၿပီး စေတး ျမွဳပ္ႏွံထားခဲ့ရတဲ့ မဟာပထဝီေျမႀကီးက သက္ေသတည္ပါလိမ့္မယ္။
တိုင္းျပည္နဲ႔လူမ်ိဳးအတြက္ တကယ့္ကုိ စြန္႔လႊတ္စြန္႔စား အနစ္နာခံသြားၾကၿပီးေတာ့ အာဇာနည္-လို႔ ျပည္သူေတြက ေလးစားဂုဏ္ယူျခင္းကို မခံရသူေတြရွိၾကသလို တိုင္းျပည္နဲ႔လူမ်ိဳးအတြက္ တကယ့္ကို စြန္႔လြႊတ္ စြန္႔စား အနစ္နာခံထားၾကသူေတြမဟုတ္ပဲ ျပည္သူေတြက အထင္မွားအျမင္မွား အေခ်ာင္ ေလးစားဂုဏ္ယူျခင္း ခံရသူ အေယာင္ေဆာင္ အာဇာနည္ေတြလည္း အမ်ားႀကီးရွိပါတယ္။
တကယ္တမ္း တိုင္းျပည္နဲ႔လူမ်ိဳးအတြက္ အသက္ေပါင္းမ်ားစြာ၊ ေသြးေပါင္းမ်ားစြာ၊ ေခြ်းေပါင္းမ်ားစြာ စြန္႔လႊတ္အနစ္နာခံၿပီး ခ်စ္ခင္ျမတ္ႏိုးခဲ့ၾကေသာ အညတရ စာသင္သားမ်ား၊ မထင္မရွား ေက်ာင္းသားမ်ား၊ မထင္မရွား စစ္သားမ်ားကေတာ့ တိုင္းျပည္နဲ႔လူမ်ိဳးအတြက္ အရင္တုန္းကလည္း စြန္႔လႊတ္စြန္႔စား အနစ္နာခံ သြားခဲ့ၾကတယ္။ အခုလည္း စြန္႔လႊတ္စြန္႔စား အနစ္နာေနၾကတုန္းပဲ။ ေနာင္လည္း စြန္႔လႊတ္စြန္႔စား အနစ္နာခံ သြားၾကဦးမယ္ဆိုတာ သမိုင္းအဆက္ဆက္က သက္ေသထူေနမွာျဖစ္ပါေၾကာင္း။
မထင္မရွား တကယ့္မ်ိဳးခ်စ္အာဇာနည္မ်ားကို ေလးစားဂုဏ္ျပဳလွ်က္ …
အရွင္ဇဝန (ကုန္းေဇာင္း)