ဘယ္လုိဆရာကုိ သင္ဆရာတင္မလဲ
ကမၼဌာန္းတရားအားထုတ္ေတာ႔မည္ဆုိလွ်င္ “ယထာဘူတံ ဥာဏာယ သတၱာ ပရိေယသိတေဗၺာ ဟုတ္မွန္သည္႔အတုိင္း သိဖုိ႔ရန္အတြက္ ဆရာရွာထုိက္သည္” ဟူေသာ ေဒသနာေတာ္အတုိင္း ဆရာရွာရေပမည္။
တရားအားထုတ္ရာ၌ ဆရာရွာေဖြျခင္းသည္ အိမ္ေထာင္ျပဳ၊ ဘုရားတည္ -စသည္ကဲ႔သုိ႔ဘ၀မွာ အေရးၾကီးဆုံး အရာတခုျဖစ္ေပသည္။ မိမိဆည္းကပ္ေသာ ဆရာက လမ္းလႊဲေနျပီဆုိလွ်င္ အခ်ိန္ကုန္လူပန္းျဖစ္ကာ အပါယ္ငရဲသုိ႔ က်ဖုိ႔ရန္သာ ရွိေပေတာ႔သည္။ သုိ႔ျဖစ္၍ ဆရာတင္မလႊဲေအာင္ အဌကထာ ဆရာက ဤသို႔ မိန္႔မွာေတာ္မူခဲ႔ေပသည္။
“ျမတ္စြာဘုရား သက္ေတာ္ထင္ရွားရွိလွ်င္ ျမတ္စြာဘုရားထံေတာ္၌ ကမၼဌာန္းကုိသင္ယူရမည္- (အလုပ္ေပး တရား နာရမည္)။ ျမတ္စြာဘုရား ပရိနိဗၺာန္စံခဲ႔ေသာ္ မဟာသာ၀က ရွစ္က်ိတ္တုိ႔တြင္ သက္ေတာ္ထင္ရွားရွိဆဲျဖစ္ေသာ မဟာသာ၀ကတစ္ပါးပါးထံ၌ ကမၼဌာန္းအားထုတ္နည္းကုိ သင္ယူရမည္။ ထုိမဟာသာ၀ကတုိ႔ ပရိနိဗၺာန္ျပဳခဲ႔ေသာ္ မိမိအားထုတ္လုိေသာ ကမၼဌာန္းျဖင္႔ တရားထူး ရသြားေသာ စ်ာနလာဘီ ရဟႏၱာအရွင္ျမတ္ထံ၌ ကမၼဌာန္းအားထုတ္နည္းကုိေ ကာင္းစြာသင္ယူရမည္။
ဥပမာ - မိမိက အာနာပါန ကမၼဌာန္းကုိ အားထုတ္လုိလွ်င္ အာနာပါနကမၼဌာန္းျဖင္႔ တရားထူး ရသြားေသာ ရဟႏၱာမေထရ္ၾကီးမ်ားထံ၌ သင္ယူရမည္ဟု ဆုိလုိသည္။ အကယ္၍ ရဟႏၱာပုဂၢဳိလ္မရွိခဲ႔လွ်င္ အနာဂမ္ပုဂၢဳိလ္ထံ၌ သင္ယူရမည္။ အနာဂမ္ပုဂၢဳိလ္ မရွိခဲ႔လွ်င္ သကဒါဂါမ္ပုဂၢဳိလ္ထံ၌ သင္ယူရမည္။ သကဒါဂါမ္ပုဂၢဳိလ္ မရွိခဲ႔လွ်င္ ေသာတာပန္ပုဂၢဳိလ္ထံ၌ သင္ယူရမည္။
ေသာတာပန္ပုဂၢဳိလ္ မရွိခဲ႔လွ်င္ စ်ာနလာဘီပုထုဇဥ္ထံ နည္းခံရမည္။ ထုိပုဂၢဳိလ္ မရွိခဲ႔ေသာ္ တိပိဋကဓရပုဂၢဳိလ္ထံ နည္းခံရမည္။ ထုိပုဂၢဳိလ္မရွိခဲ႔ေသာ္ ဒြိပိဋကဓရပုဂၢဳိလ္ထံ နည္းခံရမည္။ ဒြိပိဋကဓရပုဂၢဳိလ္ မရွိခဲ႔ေသာ္ ဧကပိဋကဓရ ပုဂၢဳိလ္ထံ နည္းခံရမည္။
ထုိပိဋကတစ္ပုံေဆာင္မွ် မရွိခဲ႔ေသာ္ နိကာယ္တခုခုကုိ အဌကထာအဖြင္႔ႏွင္႔ အတူ ေက်ပြန္စြာေ လ႔လာထားသူလည္းျဖစ္၊ အရွက္အေၾကာက္ရွိသည္႔ လဇၨီပုဂၢဳိလ္လည္းျဖစ္သည္႔ ပရိယတၱိ ၀န္ေဆာင္ပုဂၢဳိလ္၏ အထံ၌ နည္းခံေလ႔လာသင္ယူရမည္။
မွန္၏။ အရွက္အေၾကာက္ရွိသည္႔ လဇၨီပုဂၢဳိလ္သည္ မိမိေလ႔လာထားေသာ ပါဠိေတာ္ကုိေ ဆာင္ထားတတ္၏။ ဗုဒၶႏွင္႔ ဗုဒၶသာ၀ကတုိ႔၏ ဂုဏ္ေက်းဇူးႏွင္႔ အမ်ဳိးအႏြယ္ကုိ အစဥ္ေစာင္႔ေ ရွာက္တတ္၏။ ဆရာစဥ္ဆက္တုိ႔၏ သင္ရုိးညြန္းတန္းကုိ အျမဲထိန္းသိမ္းေစာင္႔ေရွာက္ထားတတ္၏။ မိမိဆရာ၏ အယူအဆကုိသာ ေဟာေျပာျပတတ္၏။ မိမိ၏ အတၱေနာမတိမ်ားကုိ မျပတတ္ေပ။
ထုိ႔ေၾကာင္႔သာလွ်င္ ေရွးမေထရ္ၾကီးတုိ႔သည္ “အနာကေတ လဇၨီ ရကၡိႆတိ၊အနာကေတ လဇၨီ ရကၡိႆတိ -အနာဂတ္၌ လဇၨီေစာင္႔ေရွာင္႔လိမ္႔မည္၊ အနာဂတ္၌ လဇၨီေစာင္႔ေရွာင္႔လိမ္႔မည္” ဟု သုံးၾကိမ္တုိင္တုိင္ ေၾကြးေၾကာ္ခဲ႔ျခင္း ျဖစ္ေပသည္။
မဟာသာ၀ကတုိ႔ မရွိေတာ႔ေသာ ယခုသာသနာ၌ ရဟႏၱာမွ စ၍ ပရိယတၱ၀န္ေဆာင္ပုဂၢဳိလ္မ်ား ထံတြင္ အဆင္႔ဆင္႔သင္ယူအားထုတ္ႏုိင္ေပသည္။ ထုိအဆင္႔ဆင္႔ေသာပုဂၢဳိလ္တုိ႔တြင္ ရဟႏၱာစေသာပုဂၢဳိလ္တုိ႔သည္ မိမိရထားေသာ အက်င္႔လမ္းစဥ္ ကိုသာလွ်င္ ေဟာေျပာပုိ႔ခ်တတ္ၾကေပသည္။
ဗဟုသုတႏွင္႔ျပည္႔စုံေသာ ပရိယတၱိ၀န္ေဆာင္ ပုဂၢဳိလ္မ်ားသည္ကား ဆရာသမားထံ နည္းခံ၍ ပါဠိ အဌကထာတုိ႔ကုိ ေက်ပြန္စြာ ေလ႔လာသုဓ္သင္ထားျပီး ျဖစ္ေသာေၾကာင္႔ မွားေသာနည္း၊ မွန္ေသာနည္းကုိ ခြဲျခားျပႏုိင္ေပသည္။
ေယာဂီႏွင္႔သင္႔ေတာ္ေသာ ကမၼဌာန္း၊ မသင္႔ေတာ္ေသာ ကမၼဌာန္းကုိ ေရြးခ်ယ္ျပတတ္ေပသည္။ ျခဳံႏြယ္ပိတ္ေပါင္း ထူထပ္ေသာေတာအုပ္၌ သြားေသာ ၾကီးမားေသာ ဆင္ေျပာင္ၾကီးကဲ႔သုိ႔ ထင္ရွားေသာ ကမၼဌာန္းလမ္းမၾကီးကုိ ျပလ်က္ ကမၼဌာန္းတရားကုိ ေဟာေျပာျပတတ္ေပသည္။
(၀ိသုဒၶိ၊ ၁၊ ၉၅၊ ျမန္မာျပန္၊ ၁၊ ၂၆၆-၉)
ဆုိလုိသည္မွာ ရဟႏၱာမွ စ၍ စ်ာန္ရပုဂၢဳိလ္တုိ႔ထံ၌ အဆင္႔ဆင္႔ ေရြးခ်ယ္အားထုတ္ပါ။ ထုိပုဂၢဳိလ္ တုိ႔မရွိလွ်င္ ဗဟုသုတႏွင္႔ျပည္႔စုံေသာ ပရိယတၱိ၀န္ေဆာင္ ရဟန္းေတာ္မ်ားကုိ ေရြးခ်ယ္ပါ။ သုိ႔ေသာ္ ထုိပရိယတၱိ၀န္ေဆာင္ပုဂၢဳိလ္သည္လည္း အရွက္အေၾကာက္ ရွိရပါမည္။ ထုိပုဂၢဳိလ္ထံ နည္းခံျပီး အားထုတ္ပါဟု ဆုိလုိေပသည္။
အဌကထာဆရာက ျပဆုိသည္မွာ ရဟႏၱာမွ စ၍ စ်ာန္ရပုထုဇဥ္ ပုဂၢဳိလ္တုိ႔သည္ မိမိအားထုတ္ ခဲ႔ေသာ ကမၼဌာန္း၊ မိမိျဖတ္သန္းခဲ႔ေသာ လမ္းေၾကာင္းကုိသာ ကၽြမ္းက်င္စြာ ေဟာေျပာၾကေလ ကုန္သည္။
ပရိယတၱိ၀န္ေဆာင္ ရဟန္းေတာ္မ်ားသည္ကား ဆရာစုံလင္စြာ ေလ႔လာထားျပီးျဖစ္ေသာေၾကာင္႔ ရွဴ႕မွတ္ပြါးမ်ားနည္း စုံလင္စြာ ပုိ႔ခ်ႏုိင္ၾကေပသည္။ ထုိ႔ေၾကာင္႔ ကမၼဌာန္းေပးသည္႔အရာ၊ အလုပ္ေ ပးတရားေဟာျပသည္႔အရာတုိ႔၌ အခ်ဳိ႕ကုန္ေသာ ရဟႏၱာတုိ႔ထက္ ဗဟုသုတႏွင္႔ျပည္႔စုံေသာ ပရိယတၱိသမားက ျမတ္သည္- ဟု ျပဆုိေပသည္။
ပုေဗၺ ၀ုတၱခီဏာသ၀ါဒေယာ........(ပ).........ကမၼဌာနံ ကေထႆတိ။
(၀ိသုဒၶိ၊ ၁၊ ၉၅၊ ၀ိ၊ ဌ၊ ၂၊ ၂၂)
ပုေဗၺ ၀ုတၱခီဏာသ၀ါဒေယာတိအာဒိ........(ပ)...........ဒႆနတၳံ အာရဒၶံ။(၀ိသုဒၶိ၊ ဋီ၊ ၁၊ ၁၂၀၊ သာရတၳ၊ ၂၊ ၂၀၃)
မွန္ေပသည္။ ရဟႏၱာစေသာ ပုဂၢဳိလ္တုိ႔သည္ မိမိရထားခဲ႔ဘူးေသာ တရားအားထုတ္နည္းကုိသာေ ဟာေျပာျပသၾကေပကုန္သည္။ တျခားနည္းကုိ မျပၾကကုန္ေပ။ ပါဠိအဌကထာတုိ႔၌ ဆုံးျဖတ္မႈ႔ ကၽြမ္းက်င္ေသာ ပရိယတၱိသမားသည္ ၾကီးမာထင္ရွားသည္႔ ဆင္သြားရာ ကမၼဌာန္း လမ္းေၾကာင္းကုိ လက္ညဳိးညြန္ကာ ျပသကဲ႔သုိ႔ ေျဖာင္႔ျဖဴးထင္ရွားေသာ ကမၼဌာန္းလမ္းၾကီးကုိ မေတြမေ၀ဘဲ ညြန္ျပႏုိင္ေပသည္။
ထုိ႔ေၾကာင္႔ အခ်ဳိ႕ေသာ ရဟႏၱာပုဂၢဳိလ္ထက္ ပါဠိအဌကထာ ကၽြမ္းက်င္ေသာ ပရိယတၱိသမားက အလုပ္ေပး တရားေဟာျပရာ၌ သာလြန္ျမင္႔ျမတ္၏- ဟု ဆုိျခင္းျဖစ္ပါသည္။
အဌကထာ ညြန္ျပသည္႔ အတုိင္းဆုိလွ်င္ ေလာက၌ ရဟႏၱာမ်ားကုိ ရွာေဖြရသည္မွာ မလြယ္ကူ လွေပ။ အေၾကာင္းမွာ ရဟႏၱာတုိ႔သည္ အေနအထုိင္ သိပ္သည္းက်စ္လစ္ေသာေၾကာင္႔ျ ဖစ္ပါသည္။ ရဟႏၱာမေထရ္၏ သပိတ္ကုိပုိက္၍ ရဟႏၱာမေထရ္၏ သကၤန္းကုိဆြဲကုိင္ျပီး ရဟႏၱာမေထရ္၏ ေနာက္က လုိက္ေနသည္႔ ရဟန္းသည္ပင္ ကုိယ္႔ဆရာကုိ ရဟႏၱာမွန္း မသိႏုိင္ပါေပ။ ဤကဲ႔သုိ႔ အသိခက္ေလေသာေၾကာင္႔ ရဟႏၱာေတြ၊ အရိယာေတြ၊ စ်ာနလာဘီေ တြကုိ ရွာေဖြဖုိ႔ မလြယ္ကူေတာ႔ေပ။
ထုိ႔အျပင္ ေလာက၌ ရဟႏၱာ ရဟႏၱာ ဟု ေက်ာ္ၾကားေနသူမ်ားသည္လည္း သမၼဳတိ ရဟႏၱာ မ်ားသာ ျဖစ္ေနၾကေပသည္။ အာသေ၀ါကုန္ခန္း၍ ရဟႏၱာျဖစ္သူမ်ား မဟုတ္ၾကဘဲ လူေတြက ရဟႏၱာ ဟု သမုတ္ထားသည္႔၊ လူေတြက ရဟႏၱာဟု ဘြဲ႔ေပးထားသည္႔ သမၼဳတိ ရဟႏၱာ မ်ားကုိသာ ေတြ႔ရေပသည္။
ထုိ႔အျပင္ လူအမ်ားက ရဟႏၱာဟု ထင္ရေလေအာင္ သူတုိ႔ကုိယ္ သူတုိ႔ ရဟႏၱာ အမူအရာမ်ဳိးျဖင္႔ ဟန္ေဆာင္ေနသည္႔ အေယာင္ေဆာင္ ရဟႏၱာမ်ားကုိလည္း ေတြ႔ရတတ္ေပသည္။ေ လာကကုိ လွည္႔စားေသာ ရဟႏၱာမ်ား၊ ေန႔ျမင္ ညေပ်ာက္ စားေပါက္ထြင္သည္႔ ရဟႏၱာမ်ား ဟု ဆုိလ်င္လည္း မမွားႏုိင္ပါေပ။
အဌကထာ ညြန္ျပသည္႔အတုိင္းသာ ရွာေဖြရပါလွ်င္ အစစ္ႏွင္႔လည္းေတြ႔ႏုိင္ေပသည္။ အတုႏွင္႔လည္း ေတြ႔ႏုိင္ေပသည္။ သုိ႔ေသာ္ ေခတ္ကာလ အေနအထားအရ အတုႏွင္႔သာေ တြ႔ဖုိ႔မ်ားေပသည္။ ထုိ႔ေၾကာင္႔ ရဟႏၱာေတြ၊ အရိယာေတြ၊ စ်ာနလာဘီေတြကုိ ရွာေဖြမေနဘဲ ကုိယ္က်င္႔တရားႏွင္႔ ျပည္႔စုံေသာ ပရိယတၱိ၀န္ေဆာင္ ရဟန္းေတာ္မ်ားထံ၌သာ နည္းခံသင္႔လွေပသည္။
ပရိယတၱိသမားထံ နည္းခံျခင္းသည္ တရားထူး မရသည္႔တုိင္ သုဂတိဘ၀သို႔ေတာ႔ ေရာက္ႏုိင္ေ ပသည္။ ဤကား ေနာက္ဆုံးအဆင္႔ကုိ ေျပာျခင္းျဖစ္ပါသည္။ ထုိ႔ထက္ အယုတ္ဆုံးကုိ ေျပာရပါလွ်င္ ပရိယတၱိသမားထံ နည္းခံက အလိမ္ခံရျခင္းမွ ကင္းလြတ္ႏုိင္ေပသည္။ အလိမ္မခံရသည္႔ အက်ဳိးကုိ ရရွိဖုိ႔ရန္အတြက္ အာမခံခ်က္ေပးႏုိင္သည္မွာ အေသခ်ာဆုံး ျဖစ္ပါသည္။
သုိ႔ေသာ္ ထုိ႔ထက္မကပါ။ ႏွစ္ေပါင္း (၃၀) လုံးလုံး ရဟႏၱာမျဖစ္မခ်င္း အျမဲငုိခဲ႔ရေသာ မဟာနာဂ မေထရ္ၾကီးသည္ ေတာမထြက္ခင္က စာခ်ဆရာေတာ္ဘ၀ျဖင္႔ ဂုိဏ္းၾကီး (၁၈) ဂုိဏ္းကုိ အုပ္ခ်ဳပ္ ခဲ႔ရေပသည္။ ထုိမေထရ္ၾကီးက ပုထုဇဥ္ပင္ ျဖစ္ေသာ္လည္း ထုိမေထရ္ၾကီးထံ နည္းခံ၍ တရားက်င္႔ရင္း ရဟႏၱာျဖစ္သြားသူမ်ားမွာ အေရအတြက္အားျဖင္႔ သုံးေသာင္းေတာင္ ရွိေပသည္။ ထုိ႔ေၾကာင္႔ ပရိယတၱိ အေျခခံရွိေသာ ဆရာသမားထံ နည္းခံျခင္းက အႏၱရာယ္အကင္းဆုံး၊ စိတ္အခ်ရဆုံး၊ အေပါက္ေျမာက္ဆုံး ျဖစ္ပါ၏။
ပရိယတၱိ အေျခခံမရွိဘဲ ရဟႏၱာဟု ေက်ာ္ၾကားေနသူမ်ား၊ ရဟႏၱာ ဟုထင္ေၾကးေပးခံရသူမ်ား၊ ရဟႏၱာ ဟုဆုိကာ ပရိသတ္ႏွင္႔ တ၀ုန္း၀ုန္း တရုန္းရုန္း သြားလာေနသူမ်ားသည္ အဘယ္မွ် သက္တန္းၾကာလုိက္ပါသနည္း။ အခ်ိန္တန္ေတာ႔ အေျဖမွန္ေပၚကာ လူလိမ္ၾကီးမ်ား ျဖစ္သြားခဲ႔ေလေတာ႔သည္။
ပရိယတၱိအေျခခံ မရွိသူမွန္သမွ် စာေပလာ အသိဥာဏ္ကုိ မရရွိေသာေၾကာင္႔ လိမ္ေကာက္တတ္ၾကေပသည္။ ျပသရာ၌လည္း နည္းမွန္း လမ္းမွန္ မျပႏုိင္ၾကေပ။ အတၱေနာမတိမ်ားကုိ အရဲကုိး ျပရင္းျပရင္းျဖင္႔ အလြဲအက်ဳိး ျဖစ္သြားၾကသည္ကမ်ားေပသည္။ ေဒသနာေတာ္သည္ သဗၺညဳတအရာျဖစ္၍ စာတတ္ေပတတ္ က်မ္းဂမ္တတ္ ဆရာေတာ္ၾကီးမ်ားသည္ပင္ သတိလက္လြတ္က လြဲမွားတတ္ေပသည္။
စာမတတ္ေပမတတ္ အေျပာခက္လွသည္႔ ေတာထြက္ေတာင္ျပန္တုိ႔ဆုိလွ်င္မူ ဆင္ကန္းေတာတုိးသကဲ႔သုိ႔ မွားျပီးရင္း မွားရင္းသာ ျဖစ္ေနေပေတာ႔မည္။ ထုိ႔ေၾကာင္႔ အလိမ္မခံရေအာင္ စာတတ္ဆရာေတာ္ၾကီးမ်ားထံ နည္းခံထုိက္လွပါေပ၏။ ပရိယတၱိကုိ ဆည္းကပ္ထုိက္ပါေပ၏။
ေယာဂီတုိ႔ ဆရာတင္မွား၍ အရွက္ကြဲခဲ႔ရေပါင္းလည္း မ်ားလွေခ်ျပီ။ ထုိ႔သုိ႔ ဆရာတင္ မွားရျခင္းမွာ ေယာဂီတုိ႔ကအသုိင္းအ၀ုိင္းကုိ ၾကည္႔၍ တရားရွာတတ္ေသာေၾကာင္႔ ျဖစ္ေပသည္။
နာမည္ၾကီးလွ်င္ျပီးေရာ ပုံစံမ်ဳိးျဖင္႔ အရမ္းကာေရာ ဆည္းကပ္တတ္ေသာေၾကာင္႔ ဖစ္ေပသည္။ ထင္ေပၚေက်ာ္ၾကားမႈ႔ႏွင္႔ ဘြဲ႔ထူး ဂုဏ္ထူးတုိ႔ေနာက္ တေကာက္ေကာက္ လုိက္ေနေသာေၾကာင္႔ျဖစ္ေပသည္။ တရားကုိ မၾကည္႔၊ လူကုိသာ ၾကည္႔ေနေသာေၾကာင္႔ ျဖစ္ေပသည္။
မူကုိမၾကည္႔၊ လူကုိသာ ၾကည္႔ေနေသာေၾကာင္႔ ျဖစ္ေပသည္။ အထူးအဆန္းမ်ားကုိ တရားဟု ထင္ေနတတ္ေသာေၾကာင္႔ ျဖစ္ေပသည္။ ယာဂီတုိ႔ ဆရာတင္မွား၍ တစ္သံသရာလုံး အလိမ္ခံခဲ႔ရေပါင္းလည္း မ်ားခဲ႔ေပျပီ။ျ မတ္စြာဘုရား သာသနာေတာ္ႏွင္႔ ေတြ႔ၾကဳံခုိက္ စာေပကေပးေသာ အသိဥာဏ္ျဖင္႔ အလိမ္မခံရေအာင္ ေ၀ဖန္သင္႔လွေပသည္။
ရုိးရုိးသားသားႏွင္႔ နည္းမွန္လမ္းမွန္ ျပသေနသည္႔ တည္ျငိမ္ေနေသာ ရိပ္သာၾကီးမ်ားသုိ႔ ဆည္းကပ္သင္႔လွေပျပီ။ မရုိးမသားျဖင္႔ အထူးအဆန္းမ်ား လုပ္ေနသည္႔ ေပၚပင္ဆရာၾကီး မ်ားကုိ ေရွာင္ရွားသင္႔လွေပျပီ။ အထူးသျဖင္႔ ထုိေပၚပင္ဆရာၾကီးမ်ားသည္ အထူးအဆန္း မ်ားျဖင္႔ ေယာဂီတုိ႔ကုိ ဆြဲေဆာင္ေနျပီဆုိလွ်င္ ပရိယတၱိအရည္အခ်င္းကုိ ၾကည္႔ေစခ်င္ပါသည္။ ပရိယတၱိအေျခခံ မရွိဘူးဆုိလွ်င္ သင္တုိ႔ကုိ လိမ္ေတာ႔မည္။လိမ္ေနမည္ဆုိတာ ေသခ်ာေပျပီ။
ျမန္မာျပည္၌ ေပၚေပါက္ခဲ႔ဘူးေသာ အထူးအဆန္းျဖစ္ရပ္မ်ားျဖင္႔ လိမ္လည္လွည္႔စားခဲ႔သူ မွန္သမွ်ကုိၾကည္႔လွ်င္ ပရိယတၱိ မတတ္ကၽြမ္းသူမ်ားကုိသာ ေတြ႔ရေပသည္။ ပရိယတၱိေလာက၌ လူလိမ္မရွိပါ။ ပရိယတၱိသမားမ်ားသည္ ရုိးစင္းၾကေပသည္။ ကိုယ္က်င္႔တရားပ်က္ျပားသူ ရွိခ်င္ရွိမည္။ ဒကာ ဒကာမတုိ႔ကုိ ေျမွာက္ပင္႔ေပးသူရွိခ်င္ရွိမည္။
ဒကာ ဒကာမတုိ႔ကုိ အပါယ္ဆြဲခ်သူ မရွိ - ဟု ယုံၾကည္႔ပါသည္။ ထုိ႔ေၾကာင္႔ ရဟႏၱာဟု ထင္ရေလေအာင္၊ အရိယာဟု ထင္ရေလေအာင္၊ အၾကားအျမင္ ရသူဟု ထင္ရေလေအာင္ အေဆာင္အေယာင္ၾကီးေတြျဖင္႔ ေလာကကုိ လွည္႔စားသူ ဟူ၍ ပရိယတၱိေလာက၌ တစ္ခါမွ မၾကားဘူးခဲ႔ေပ။
မိတ္ေဆြ၊ သင္သည္ ပရိယတၱိ အေျခခံမရွိဘဲ ကမၼဌာန္းဆရာ လုပ္ခ်င္ပါမူ သင္ကိုယ္တုိင္ ဆရာနည္းက်က်ျဖင္႔ အရိယာျဖစ္ေအာင္ အားထုတ္ပါ။ သုိ႔တည္းမဟုတ္ သင္႔ဆရာထံမွ နည္းမွန္ လမ္းမွန္ ရထားသည္႔ နည္းနာ နိႆယမ်ားကုိသာ ပုိ႔ခ်ပါ။ သုိ႔မဟုတ္ပါက သင္သည္ မိမိအယူ၀ါဒ မိမိ အဆုိအမိန္႔ကုိ ၾကားညွပ္၍ ေဟာေျပာရင္းမွ သင္႔ကုိယ္သင္ မဟာေစာရ ျဖစ္မွန္းမသိ ျဖစ္ေနမည္ဆုိတာကုိ သင္သေဘာေပါက္ေစခ်င္ပါသည္။
ကုိယ္တစ္ေယာက္ မွားရုံသာမက သူတစ္ပါးကုိပါ အမွားခုိင္းေသာေၾကာင္႔ကမၻာမွာ အယုတ္မာဆုံး ပုဂၢဳိလ္ၾကီး ျဖစ္မွန္းမသိ ျဖစ္ေနမည္ဆုိတာကုိလည္း သင္သေဘာေပါက္သင္႔လွေပသည္။ ထုိ႔အျပင္ အပါယ္ငရဲကုိ မလြဲမေသြေရာက္ရွိေတာ႔မည္႔ ငရဲသား ေလာင္းလ်ာၾကီး ျဖစ္မွန္းမသိ ျဖစ္ေနေတာ႔မည္
ဆုိတာကုိလည္း သင္ သေဘာေပါက္ေစခ်င္ပါသည္။
အေကာင္းဆုံးနည္းမွာ သင္႔ကုိယ္သင္ ေပါက္ေျမာက္သည္၊ မေပါက္ေျမာက္ သည္ကုိ သင္ကုိယ္တုိင္ အသိဆုံးျဖစ္ရာ သင္႔ကုိသင္ မေပါက္ေျမာက္ပါဘဲ ေပါက္ေျမာက္ေလဟန္ျဖင္႔ ဆရာၾကီး မလုပ္သင္႔ျခင္းပင္ ျဖစ္ေပသည္။ သုိ႔မဟုတ္လွ်င္မူ............။
အခ်ဳိ႔ေသာ ရဟႏၱာတုိ႔ထက္ စာေပက်မ္းဂမ္ တတ္ကၽြမ္းေသာ ပရိယတၱိ၀န္ေဆာင္
ပုဂၢဳိလ္က ျမတ္သည္ဟု ဆုိထားသည္ကုိ ေထာက္ဆ၍ ပရိယတၱိသမားမ်ားကုိ မပစ္ပယ္သင္႔ေပ။ ပရိယတၱိကင္းေသာ ပဋိပတၱိမ်ားကုိ အားမထုတ္သင္႔ေပ။ ထုိ႔ေၾကာင္႔ ပရိယတၱိ၊ ပဋိပတၱိ စြယ္စုံရေသာ တရားျပဆရာေတာ္ၾကီးမ်ားအထံ၌ နည္းခံပါ - ဟု ထပ္မံ မွာလုိက္ပါရေစ။
စာဖတ္သူ အေပါင္းသူေတာ္ေကာင္းတုိ႔ဘယ္လုိဆရာကုိ သင္ဆရာတင္မလဲ.. ဆရာတင္နည္းေလး ေပးလုိက္ပါမည္။
(၁) ပရိယတၱိ အေျခခံရွိျခင္း။
(၂) ကုိယ္က်င္႔သီလျဖဴစင္မႈ႔ ရွိျခင္း။
(၃) စိတ္ေနစိတ္ထား ျမင္႔မာျခင္း။
ဤ အဂၤါ (၃) ရပ္ႏွင္႔ ျပည္႔စုံသူကုိ ဆရာတင္ၾကေစခ်င္ပါသည္။ ထုိပုဂၢဳိလ္မ်ဳိးကုိ ဆရာတင္က စာဖတ္သူ ေယာဂီတုိ႔ လုိအပ္သည္႔ ပစၥဳပၸန္ သံသရာ ႏွစ္ျဖာေသာ ေကာင္းက်ဳိး ခ်မ္းသာမွန္သမွ် ခံစားရမည္႔ အျပင္ စာဖတ္သူေယာဂီတုိ႔ အေတာင္႔တဆုံးျဖစ္ေသာ အျမဳိက္နိဗၺာန္ကုိလည္း ဧကန္ထုတ္ေခ်ာက္ မ်က္ေမွာက္ျပဳႏုိင္ ေပလိမ္႔မည္။
ဆရာတင္မွားလွ်င္ တစ္သံသရာလုံး ေမွာက္သြားႏုိင္သည္။ ထုိ႔ေၾကာင္႔ဆရာတင္ထုိက္သူ၊ ဆရာမတင္ထုိက္သူ။ဆည္းကပ္ထုိက္သူ၊ မထုိက္သူ ကုိ ဓမၼေပတံျဖင္႔ တုိင္းတာၾကည္႔ေစခ်င္သည္။ ပရိယတၱိေရႊခ်ိန္ခြင္ျဖင္႔ ခ်ိန္ၾကည္႔ေစခ်င္ပါသည္။
ကုိယ္အားထုတ္သည္႔ တရားက ဓမၼလား၊ အဓမၼလား၊ အပါယ္ေရာက္ေၾကာင္းလား နိဗၺာန္ေရာက္ေၾကာင္းလား ဆုိသည္ကုိ ေသခ်ာသိေအာင္ ခြဲျခားေ၀ဖန္ဆန္းစစ္တတ္ပါေစ။ တရားမလုိက္၊ အမွားၾကိဳက္၊ ဆရာမုိက္ႏွင္႔ လႊဲပါေစ......
စာေရးသူ..အရွင္၀ရသာမိ