Saturday, December 15, 2012

သည္မီးတာ ဘယ္တကိန္းမႇာမႇ ၿငိမ္းပါ့မယ္လို႔


 သည္မီးတာ ဘယ္တကိန္းမႇာမႇ ၿငိမ္းပါ့မယ္လို႔

ညတကာည လတကာလေတြထဲမႇာ တန္ေဆာင္မုန္းလျပည့္ညဟာ အလႇပဆုံးည ျဖစ္ပါတယ္။ ထက္၀န္းက်င္ ေကာင္းကင္တစ္ခြင္တစ္ျပင္မႇာ ဆီးႏႇင္းျမဴတိမ္ သူရိန္မီးခိုးဆိုတဲ့ ညစ္မ်ဳိးငါးမည္ ကင္းရႇင္းေနၿပီး ဖိုးေရႊလမင္းႀကီး လင္းလင္းခ်င္းခ်င္း လႇလႇပပ သာႏုိင္တဲ့ညျဖစ္တယ္။ ညေပါင္း ၃၆၅ ည၊ လေပါင္း ၁၂ လအတြင္း ဒီညမႇာသာတဲ့ လဟာေရာင္ ၀ါအထြန္းလင္းဆုံး၊ တစ္ေလာကလုံး ေရႊေရာင္ဖုံးလႊမ္းသြားေအာင္ လမင္းအလင္းေရာင္ေတြ သြန္ခ်ေနတဲ့ ေရႊေရာင္အလင္းည၊ ကမၻာ့အလႇဆုံးည ျဖစ္ပါတယ္။ အျခားေသာ ညေတြမႇာ နကၡတ္ၾကယ္တာရာေတြ မစုံညီ၊ ဒီညမႇာေတာ့ ပုန္းေနတဲ့ ၾကယ္ကေလးတစ္ပြင့္ေတာင္ မက်န္ေအာင္ လမင္းႀကီးေနာက္ ျခံရံလုိက္ပါၿပီး အလင္းခရီး အလႇခရီးႏႇင္တဲ့ည။

ဗုဒၶျမတ္စြာဘုရား သက္ေတာ္ထင္ရႇားရႇိစဥ္ အခါကပင္ ၾကတၲိကာ နကၡတ္ပြဲသဘင္ ဆင္ယင္က်င္းပခဲ့တဲ့ တန္ေဆာင္မုန္းလျပည့္ည၊ ေကာင္းကင္မႇာ လမင္းႀကီးရယ္၊ နကၡတ္ၾကယ္တာရာေတြရယ္ စုံစုံညီညီ တင့္ရႊန္းေနသလို ေျမျပင္မႇာ ဆီမီးတန္ေဆာင္ အလင္းေရာင္ေတြနဲ႔ ျခယ္မႈန္းထြန္းပေနတဲ့ ည. .။ အဲဒီညမႇာ ဗုဒၶဘုရားရႇင္ရဲ႕ လက္၀ဲေတာ္ရံ၊ လက်္ာေတာ္ရံ အရႇင္ျမတ္ႀကီးႏႇစ္ပါး ျဖစ္လာမယ့္ အရႇင္သာရိပုတၲရာ အေလာင္းအလ်ာနဲ႔ အရႇင္ေမာဂၢလာန္ အေလာင္းအလ်ာ တို႔ ေတြ႕ဆုံေပါင္းစည္း ဓမၼခရီး ႏွင္ခဲ့ၾကပါတယ္။ အရႇင္အႆဇိနဲ႔ေတြ႕ေတာ့ အရႇင္သာရိပုတၲရာ ေလာင္းလ်ာက 'အက်ဳိးရႇိရာ ညႊန္ျပပါေလာ့' လို႔ေလ်ာက္ထားခဲ့အခါ အရႇင္အႆဇိမေထရ္က ဗုဒၶျမတ္စြာဘုရားထံ ပို႔ေဆာင္ေပးခဲ့တယ္။
ေကာင္းကင္နဲ႔ ေျမျပင္မႇာ လေရာင္နဲ႔ ဆီမီးေရာင္တို႔ အၿပိဳင္ထြန္းလင္းေနတဲ့ ညမႇာဓမၼရဲ႕ အလင္းေရာင္က ပိုၿပီးေတာ့ သာလြန္ထြန္းပခဲ့တဲ့ ညပါတကား။

ဗုဒၶသာသနာ၀င္မႇာ တန္ေဆာင္မုန္းလျပည့္ညဟာ ဓမၼအဓိပၸာယ္ ႂကြယ္၀လြန္းတဲ့ည. .။
အဇာတသတ္ကို ျမတ္စြာဘုရား 'သာမညဖလ သုတ္ေတာ္' ေဟာတဲ့ ည. .။ ရဟန္းသံဃာတို႔အေပၚယုံမႇားသံသယ၀င္ေနတဲ့ အဖသတ္မင္း၊ ကိုယ့္အေဖကိုယ္ျပန္သတ္တဲ့ အဇာတသတ္မင္းကို ျမတ္စြာဘုရားက သံဃာေတာ္မ်ားရဲ႕ ဂုဏ္ေက်းဇူး၊ ရဟန္းဘ၀ရဲ႕ အက်ဳိးဖလနဲ႔ ဓမၼရဲ႕အတုိင္းမသိေအာင္ ေက်းဇူးျပဳပုံေတြကို အက်ယ္တ၀င့္ ေဟာၾကားခဲ့တဲ့ည . .။
အေဖကိုသတ္ၿပီး အာဏာလုခဲ့တဲ့ မင္းဆိုးမင္းညစ္ အဇာတသတ္ ကြၽတ္တန္း၀င္ခဲ့တဲ့ည . .။ အဲဒီညမႇာပဲ ေက်းဇူးရႇင္ လယ္တီဆရာေတာ္ဘုရားႀကီးရဲ႕ ဓမၼေအာင္ေျမကို အဓမၼသိမ္းပုိက္ၿပီး ေၾကးနီစီမံကိန္းႀကီး လုပ္ထားတဲ့ လက္ပံေတာင္းေတာင္ဆီက ေအာ္သံ၊ ဟစ္သံ၊ ပစ္သံ၊ ခတ္သံ၊ ေပါက္ကြဲသံေတြ ဆူညံသြားၿပီး မီးေတာက္မီးလ်ံေတြ မီခိုးလုံးႀကီးေတြ ထြက္ေပၚလာပါေတာ့တယ္။
သာသနာ့ေအာင္ေျမ ဓမၼေျမကို ေမတၲာသုတ္ရြတ္ဖတ္ သရဇၩာယ္၍ ၿငိမ္းခ်မ္းစြာ ကာကြယ္ေစာင့္ေရႇာက္လ်က္ရႇိေသာ သံဃာေတာ္မ်ား လက္နက္ေဘးရန္ ဗုံးဒဏ္သင့္ခဲ့ေလၿပီ။

အရဟတၲမဂၤ၏ေအာင္လံ (အႂကြင္းမဲ့ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး) ၏ ေအာင္လံေတာ္ဟု ျမတ္စြာဘုရား ကိုယ္ေတာ္တုိင္ အမႊမ္းတင္ ရည္ညႊန္းေတာ္မူခဲ့ေသာ သကၤန္းေတာ္မ်ား မီးစြဲေလာင္ခဲ့ေလၿပီ။ ၾသကာသေလာကရဲ႕ အလႇဆုံးညကို အက်ည္းတန္ဆုံးညျဖစ္ေအာင္ အဓမၼ လြန္က်ဴးခဲ့ေလၿပီ။ သိမ္ေမြ႕ႏူးညံ့ နက္႐ႈိင္းေသာ ဓမၼ၏အဓိပၸာယ္မ်ား တစ္စစီပဲ့ေႂကြေအာင္ အၾကမ္းဖက္ ဖ်က္ခဲ့ေလၿပီ။ ေလာကီအလိုအားျဖင့္ 'ေဆးေပါင္းခတဲ့ ည' သည္ 'ေသြးေပါင္းခတဲ့ည' ျဖစ္ခဲ့ေလၿပီ။
ဒီေသြးဟာ သံဃာေတာ္အရႇင္ျမတ္တို့ရဲ႕ေသြး၊ ေက်းဇူးေတာ္ရႇင္ လယ္တီဆရာေတာ္ ဘုရားႀကီး၏ ဓမၼေအာင္ေျမ သာသနာ့ေအာင္ေျမသည္ ေသြးစြန္းေပ ေသြးအုိင္ထြန္းခဲ့ေလၿပီ။ အဆိပ္မီးဗုံးေတြ တ၀ုန္း၀ုန္းေပါက္ကြဲ ဓမၼမ႑ိဳင္ႀကီးကို ၿဖိဳလႇဲခဲ့ေလၿပီ။

ေက်းဇူးရႇင္ လယ္တီဆရာေတာ္ဘုရားႀကီးသည္ ဤေနရာဤေဒသ လက္ပံေတာင္းေတာင္သို႔ လြန္ခဲ့ေသာ ႏႇစ္ေပါင္းတစ္ရာေက်ာ္ (၁၀၉ ႏႇစ္) က ျမန္မာသကၠရာဇ္ ၁၂၆၅ ခုႏႇစ္ (ခရစ္ႏႇစ္ ေအဒီ ၁၉၀၃) က ႂကြေရာက္သီတင္းသုံးေတာ္ မူခဲ့ပါတယ္။ လယ္တီဆရာေတာ္ဘုရားႀကီးဟာ ၃၈ ၀ါေျမာက္ ၀ါဆိုရာဌာနအျဖစ္ လက္ပံေတာင္းေတာ္သုိ႔ ႂကြခ်ီေတာ္မူခဲ့ျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။ လက္ပံေတာင္းေတာင္ဟာ အဲဒီတုန္းကပင္ ေတာင္ထြတ္ေပါင္း ၃၃ လုံးရႇိခဲ့ၿပီး သာယာေအးခ်မ္းလႇတဲ့ သဘာ၀ပတ္၀န္းက်င္ ျဖစ္တာမို႔ လယ္တီဆရာေတာ္ဘုရားႀကီးကဲ့သို႔ေသာ သူေတာ္ေကာင္းတို႔ ေမြ႕ေလ်ာ္ရာ ဓမၼေအာင္ေျမ ျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။ လယ္တီဆရာေတာ္ဟာ ဒီေန႔ ဆႏၵျပရြာေတြျဖစ္တဲ့ ေက်ာ္ရြာ၊ ေတာင္ပလူရြာ၊ မိုးႀကိဳးျပင္ ရြာစတဲ့ ရြာမ်ားသို႔ ဆြမ္းခံႂကြ သြားေလ့ရႇိပါတယ္။
လက္ပံေတာင္းေတာင္မႇာ တရားသေဘာကို ကိုယ္လိုရာဆြဲၿပီးေျပာၾက ေဟာၾက ျငင္းခုန္ၾကတဲ့ လူေတြကိုၾကည့္ၿပီး လယ္တီဆရာေတာ္ဘုရားႀကီးက . . 'တစ္ပုိင္းေၾကာင္ က်က္စာရ႐ုံနဲ႔ . . အစခ်ီေသာ ဂႏၲ၀င္ ဓမၼကဗ်ာကို စီကုံးေရးဖြဲ႕ခဲ့ပါတယ္။ ကဗ်ာရဲ႕အဆုံးမႇာ . . 'ပိဋကတ္အစြယ္ေထာင္လွ်င္ အပါယ္ေတာင္ ဆင္းရလိမ့္ေလး' လုိ႔ ေဖာ္ျပဆုံးမထားပါတယ္။

ေၾသာ္ . . ေက်းဇူးရႇင္ႀကီးဘုရား  . . ဒီေန႔ေတာ့ျဖင့္ 'အဆိပ္ဗုံးမီး ေလာင္၊ အစြယ္ေထာင္လ်င္၊ အပယ္ေတာင္ဆင္းရလိမ့္ေလး' လို႔ ကဗ်ာအသစ္ ေရးရေတာ့မည္ ထင္ပါတယ္ဘုရား။
လယ္တီဆရာေတာ္ႀကီး လက္ပံေတာင္းေတာင္မႇာ သီတင္းသုံးေနစဥ္ ကင္း၀န္မင္းႀကီးရဲ႕သား ပုသိမ္ႀကီးၿမိဳ႕အုပ္ ဦးခင္ေမာင္ႀကီး လာေရာက္ဖူးေျမာ္ပါတယ္။ ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီးထံေတာ္မႇာ နည္းခံၿပီး ေလးငါးရက္ တရားအားထုတ္ပါတယ္။ အဲဒီအခ်ိန္မႇာ ကင္း၀န္မင္းႀကီးမႇာ 'ဦးေကာင္းလိမ္ထုတ္ သီေပါျပဳတ္' ဆိုတဲ့ စကားနဲ႔ ျပည္သူလူထုရဲ႕ ဆန္႔ က်င္တာခံေနရတဲ့ အခ်ိန္၊ အသက္အားျဖင့္လည္း ၈၀ ေက်ာ္မို႔ အိုမင္းမစြမ္း ေဆာက္တည္ရာမဲ့ေနတဲ့ ကင္း၀န္မင္းႀကီး ဦးေကာင္းအတြက္ လယ္တီဆရာေတာ္ႀကီးက သံေ၀ဂကဗ်ာေရးၿပီး ဦးခင္ေမာင္ႀကီးအျပန္မႇာ လက္ေဆာင္ပါးလုိက္ပါတယ္။
 (ဒီကဗ်ာကလည္း ျမန္မာကဗ်ာေလာကမႇာ အင္မတန္နာမည္ေက်ာ္တဲ့ ဂႏၳ၀င္ကဗ်ာတစ္ပုဒ္ ျဖစ္ပါတယ္။)

'မုိက္မလင္းႏုိင္ဘု' . . အစခ်ီတဲ့ ဒီကဗ်ာမႇာလည္း ဒီေန႔လက္ပံေတာင္းေတာင္မႇာ သံဃာေတာ္မ်ားကို အစိုးရက အၾကမ္းဖက္ၿဖိဳခြင္းခဲ့တဲ့ ျဖစ္စဥ္ျဖစ္ရပ္ေတြနဲ႔ ဟပ္မိေနတဲ့ ကဗ်ာစာသားေတြကို အ့ံၾသဖြယ္ ေတြ႕ရႇိခဲ့ရပါတယ္။
'အေသသတ္ လက္မရြံ႕ကို အသက္ခြန္ ပ႑ာသြင္းရန္ဖို႔' . .
'သုံးသြယ္ၿမဳံသုိက္ ဘံုတလႈိက္မႇာ၊ တုန္႐ုိက္ကယ္ဆူညံ ျမဴမခ်န္ပူလ်ံေတာက္ညီး၊ အၿမဲစေတ မစဲေခြၽ အေသမီးတဲ့' . . .
'ဘုံတခြင္အတြင္ ေလာင္ၿမိဳက္အေျပာင္တုိက္လို႔' . . .
'သည္မီးတာ ဘယ္တကိန္းမႇာမႇ ၿငိမ္းပါ့မယ္လို႔ '
(၁၉၅၆ ခုႏႇစ္ထုတ္ ဂမၻီရကဗ်ာ က်မ္းစာ-၁၃၃)
ဦးေအာင္မြန္ေရး။ ၂၀၀၇ ထုတ္ လယ္တီဘ၀ ျဖစ္ေတာ္စဥ္၊စာ-၅၁၇

မႇန္ပါဘုရား။ သူတုိ႔ဟာ 'လက္မရြံ႕' ေတြပါဘုရား၊ သံဃာကို ေသြးေျမက်ေအာင္ အၾကမ္းဖက္ ၿဖိဳခြင္းခဲ့ပါၿပီဘုရား။ သူတို႔ရဲ႕ အဆိပ္ဓာတု မီးေလာင္ဗုံးေတြဟာ 'ဘုံတစ္ခြင္ကို အတြင္ေလာင္ၿမိဳက္ အေျပာင္တုိက္ခဲ့ပါၿပီဘုရား။ ဒီမီးဟာ လက္ပံေတာင္းေတာင္ ေၾကးနီစီမံကိန္းႀကီး မရပ္သမွ် ဘယ္ေတာ့မႇ ၿငိမ္းလိမ့္မည္ မဟုတ္ပါဘုရား။ ျပည္သူတစ္ရပ္လုံးရဲ႕ ရင္ထဲအသည္းထဲမႇာ စြဲေလာင္ေနတဲ့ အဓမၼမီးေတာက္မီးလ်ံမ်ားပါ ေက်းဇူးရႇင္ႀကီးဘုရား။
ေက်းဇူးရႇင္ လယ္တီဆရာေတာ္ဘုရားႀကီးဟာ လက္ပံေတာင္းေတာင္မႇာ တန္ဖိုးျဖတ္လို႔ မရႏုိင္တဲ့ ေအာက္ပါတရားက်မ္းစာမ်ားကို ေရးသား၍ သာသနာ့အေမြ ေပးေ၀ရစ္ခဲ့ပါတယ္။

စတုသစၥဒီပနီ - ၁၉၀၃ ခုႏႇစ္ ၾသဂုတ္လ ၉ ရက္ ၿပီးစီးေအာင္ျမင္
ေရႊခ်ိန္ခြင္အေျဖ- ၁၉၀၃ ခုႏႇစ္ စက္တင္ဘာလ ၂၈ ရက္ ၿပီးစီး၏ေအာင္ျမင္
သမၺာဒိ႒ိဒီပနီ- (ရက္စြဲမေတြ႕)
ကမၼဌာနဒီပနီ - ၁၉၀၃ ခုႏႇစ္ ေအာက္တိုဘာလ ၁၀ ရက္ ၿပီးစီးေအာင္ျမင္
(လယ္တီဘ၀ျဖစ္ေတာ္စဥ္၊ စာ-၅၁၅)
လယ္တီဆရာေတာ္ဘုရားႀကီးဟာ က်မ္းေပါင္းတစ္ရာေက်ာ္ ျပဳစုခဲ့တဲ့အနက္ လက္ပံေတာင္းေတာင္မႇာခ်ည္း အေရးႀကီးတဲ့ ဒီပနီက်မ္းစာေတြ ေရးခဲ့ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ လက္ပံေတာင္းေတာင္ဟာ သာသနာ့ေအာင္ေျမ၊ ဓမၼေအာင္ေျမ၊ စာေပေအာင္ေျမျဖစ္ေၾကာင္း သိသာထင္ရႇားလႇပါတယ္။ ၿပီးေတာ့ လယ္တီဆရာေတာ္ဘုရားႀကီးဟာ လက္ပံေတာင္းေတာင္မႇာပဲ တရားထူးတရားျမတ္ကို မ်က္ေမႇာက္ျပဳႏုိင္တဲ့အထိ အားထုတ္ခဲ့တာမို႔ လက္ပံေတာင္းေတာင္ဟာ 'အရိယာသူေတာ္ေကာင္းတို႔ ေအာင္ေျမ' လည္း ျဖစ္ပါတယ္။

ရဟန္းရႇင္လူ ျပည္သူအေပါင္းက ကန္႔ကြက္ဆႏၵျပၾကတဲ့အခါ 'တစ္လကို ေဒၚလာႏႇစ္သန္း နစ္နာေနပါတယ္' လို႔ သူတုိ႔ဘက္က လႊတ္ေတာ္မႇာ အေရးဆိုခဲ့ပါတယ္။ ၾကည့္စမ္း . . တစ္လေဒၚလာႏႇစ္သန္းေလာက္မ်ား စကားထဲထည့္ေျပာေနတယ္။ ဒီမႇာ ျပည္သူလူထုႀကီး နစ္နာတာက ေဒၚလာသန္း ကုေဋခ်ီၿပီး တန္ဖိုးျဖတ္လို႔ မရပါဘူး။ ဒီေျမဒီေရဒီေတာ ေတာင္ေတြဆိုတာ ဗုဒၶဓမၼသံဃာ့ေအာင္ေျမ၊ ေျမတစ္မႈန္ကို တစ္ေဒၚလာနဲ႔ မလဲႏုိင္ဘူး။ ဗုဒၶျမတ္ဘုရားရဲ႕ သာသနာ့ အေမြအႏႇစ္ ေအာင္ေျမအစစ္ကို ေဒၚလာနဲ႔ တန္ဖိုးျဖတ္လို႔မရပါဘူး။ ဒါေၾကာင့္လည္း ေဒသခံျပည္ သူေတြကစၿပီး ဆႏၵျပကတည္းကပင္ ဒီေျမကို အသက္နဲ႔လဲၿပီး ကာကြယ္မယ္လို႔ ေႂကြးေၾကာ္ခဲ့တယ္ မဟုတ္ပါလား။
သြားေလသူ ဦးေန၀င္းႀကီးလို ေနာင္မႇေနာင္တမရေစခ်င္ဘူး။

'ဗုိလ္ခ်ဳပ္ႀကီး ေန၀င္းက . . သူသည္ ဗုဒၶေဟာၾကားေတာ္မူေသာ သခၤါရတရား၊ အနိစၥတရား၊ ဒုကၡတရား၊ အနတၲတရား၊ ကံတရား စသည္မ်ားကို ေကာင္းစြာမသိခဲ့၍သာ ၁၉၆၂ ခုႏႇစ္က အာဏာကို သိမ္းယူသည့္အလုပ္ကို လုပ္မိခဲ့သည္။ ထိုတရားဓမၼမ်ားကို ေကာင္းစြာသိခဲ့မည္၊ နားလည္ခဲ့မည္ဆိုလွ်င္ ၁၉၆၂ ခုႏႇစ္ကလုပ္ခဲ့သည့္ အလုပ္မ်ဳိးကို လုပ္ခဲ့မည္မဟုတ္ပါ' ဟု ေျပာျပလုိက္ေသာအခါ . . .
၂၀၁၁ ထုတ္ ကိုကိုေမာင္ႀကီး၏ ကြၽန္ေတာ္သိေသာ တရံေရာအခါမ်ား စာ-၇၇၉
' ဦးေန၀င္းက သူသည္ လယ္တီဆရာေတာ္ဘုရား စီရင္ေသာ ကမၼဌာန္းက်မ္းကို လက္ကုိင္ထားၿပီး ႐ႈမႇတ္ဖြယ္ရာ တရားမ်ားကို ႐ႈမႇတ္ ေလ့က်င့္ေနသည္ဟု ေျပာျပပါသည္။ (၄င္းစာ-၇၆၁)
စစ္အာဏာရႇင္ အဘတို႔ရဲ႕ အဘႀကီး ဦးေန၀င္းက လယ္တီဆရာေတာ္ဘုရားႀကီးရဲ႕ က်မ္းစာအုပ္ေတြ ေစာေစာစီးစီး ဖတ္မိခဲ့ရင္ 'အာဏာမသိမ္းပါဘူး' လို႔ ေျပာခဲ့ေၾကာင္း၊ ဆရာကိုကိုေမာင္ႀကီးက သူ႕စာအုပ္ႀကီး မထြက္ခင္ကတည္းက ကြၽန္ေတာ့္ကို ေျပာျပခဲ့ဖူးပါတယ္။ ဦးေန၀င္းရဲ႕ စိတ္ၾကမ္းစ႐ုိက္ၾကမ္းေတြကို ေျပာင္းလဲေစခဲ့တဲ့ လယ္တီဆရာေတာ္ဘုရားႀကီးရဲ႕ 'ကမၼဌာန္း က်မ္းႀကီး' ဆိုတာ လက္ပံေတာင္း ေတာင္မႇာ ေရးခဲ့တဲ့ 'ကမၼဌာနဒီပနီ' မႇာ ျမစ္ဖ်ားခံပါတယ္။ (ႏႇစ္အုပ္တုိက္ဆုိင္ၿပီး ဖတ္ၾကည့္ပါ)

အခုေတာ့ ကြၽန္ေတာ္တို႔ တုိင္းျပည္ကို အုပ္ခ်ဳပ္ေနတဲ့ စစ္ဗုိလ္ခ်ဳပ္ေတြ၊ ေျမြအေရခံလဲသလို လူ၀တ္လဲထားတဲ့ ေခါင္းေဆာင္ေတြဟာ 'လက္ ပံေတာင္းေတာင္ရဲ႕ ဓမၼတန္ဖိုး' မသိႏုိင္ဘဲ ေဒၚလာတန္ဖိုးနဲ႔ တြက္ခ်က္ၾကည့္ကာ သာသနာ့၀န္ေဆာင္၊ ဓမၼ၀န္ေဆာင္ သံဃာေတာ္မ်ားကိုပင္လွ်င္ အၾကမ္းဖက္ၿဖိဳခြင္း မီးေလာင္တုိက္သြင္းခဲ့ေလၿပီ။ ေၾကးနီစီမံကိန္းႀကီးကို အဖတ္မဆယ္ခင္ မိမိတို႔ရဲ႕ ပစၥဳပၸန္သံသရာ ႏႇစ္ျဖာေသာ အက်ဳိးတို႔ကို ဘယ္လိုအဖတ္ဆယ္ တည္ေဆာက္ၾကမႇာလဲလို႔ ကိုယ့္ကိုယ္ကို ျပန္ေမးၾကည့္ေစလိုပါတယ္။ ဦးပုညရဲ႕ ေတးထပ္ထဲကလို 'ေရႊၪာဏ္ရႇင္ မေ၀ခြဲႏုိင္ဘု၊ ပြဲေတြ႕အမႇား' ကိုေတာ့ ရက္ရက္စက္စက္ က်ဴးလြန္ခဲ့ၾကေလၿပီ။

မင္းတုန္းမင္းႀကီးေခတ္က . . မႏၲေလးေနျပည္ေတာ္မႇာ လူဦးေရ ေျခာက္သိန္းရႇိတဲ့အနက္ ရဟန္းသံဃာ အေရအတြက္က 'ေျခာက္ေသာင္း' ခန္႔ ရႇိပါတယ္။ ေက်ာင္းတုိက္ႀကီးေပါင္း ၂၀၀ ခန္႔ရႇိတဲ့အနက္ မဟာဒကၡိဏာရာမ တစ္တုိက္တည္းမႇာ သံဃာအပါး ၃၀၀၀ (သုံးေထာင္) ေက်ာ္ သီတင္းသုံးလ်က္ ရႇိပါတယ္။ မင္းတုန္းမင္းဟာ သာသနာကို အလြန္ၾကည္ညိဳတဲ့ မင္းျဖစ္ေလေတာ့ သံဃာေတြ ဆြမ္းခံႂကြလာၿပီဆိုရင္ ကိုယ္တုိင္ ဆြမ္းေလာင္းေလ့ရႇိသတဲ့။ သံဃာေတြက မ်ားလြန္းေတာ့ ဆြမ္း၊ ဆြမ္းဟင္းေတြကို သစ္သားကန္ႀကီးေတြနဲ႔ စီမံထားရတယ္။

ဆြမ္းတန္းႀကီးက ရႇည္လႇေတာ့ ကိုရင္ေလးေတြ၊ ရဟန္းပ်ဳိေတြမႇာ စိတ္မရႇည္ႏုိင္ေတာ့ဘဲ သပိတ္ဖုံးနဲ႔ ဆြမ္းနဲ႔ဆြမ္းဟင္းေတြ ခပ္ယူၾကေရာတဲ့။ မင္းတုန္းမင္းႀကီးက ေဗြမယူပါဘူး။ သေဘာက်ၿပီး ရယ္လို႔ေတာင္ေနသတဲ့။ ဒါေပမဲ့ ျမင္ကြင္းဟာ မတင့္တယ္ဘူးလို႔ ႏႇလုံးသြင္းၿပီး ေနာက္တစ္ေန႔မႇာ ဆင္လိမၼာေတြ ၀ဲယာကညႇပ္ၿပီး ဆြမ္းခံလမ္းမႇာ ေစာင့္ေနေစတယ္။ စည္းကမ္းပ်က္တဲ့ ကိုရင္နဲ႔ သံဃာငယ္ေတြကုိ ဆင္တပ္ႀကီးနဲ႔ ၿခိမ္းေျခာက္တာ ဒါေပမဲ့ ဘုရင္ထင္သလို ျဖစ္မလာပါဘူး။ သံဃာေတြက ဆင္တပ္ႀကီးကို မေၾကာက္တဲ့အျပင္ ေၾကးသပိတ္ဖုံးေတြကို တဖတ္ဖတ္နဲ႔ ၿပိဳင္တူတီးလုိက္ၾကတာ ဆင္တပ္ႀကီးလန္႔ၿပီး ထြက္ေျပးပါေလေရာ့။

အဲဒီမႇာ မူးမတ္အႀကံေပးေတြက . . 'ဆင္တပ္နဲ႔မရ ျမင္းတပ္နဲ႔ ခ်ပါမယ္ဘုရား၊ ဆြမ္းခံႂကြလာရတဲ့ ဘုန္းႀကီးမ်ားေဘးမႇ ျမင္းစီးသူရဲမ်ားကို တန္းစီ၍ ေရႇ႕ေနာက္မကြာ စုိင္းႏႇင္ေစၿပီး မိမိလမ္းေၾကာင္းအ၏တုိင္း မႂကြဘဲ စည္းကမ္းဖ်က္တဲ့ ဘုန္းႀကီးကို ျမင္းနဲ႔တုိက္ခ်ပါမည္ ဘုရား' လို႔ ေလွ်ာက္ထားသတဲ့။
မင္းတုန္းမင္းႀကီးက သူရဲ႕အႀကံေပး မႇဴးမတ္၀န္ႀကီးေတြရဲ႕ အေျခအေနကို ခ်က္ခ်င္းသိလုိက္တယ္။ ဒီလိုမိန္႔ပါတယ္။

'ဟဲ့ . . သံဃာကို ျပစ္မႇားတဲ့ကံ၊ သင္တို႔သာမက ငါဘုရားပါ အ၀ီစိငရဲ ေရာက္ကုန္ေတာ့မယ္' တဲ့။ မင္းတုန္းမင္းႀကီးက သံဃာေတာ္ေတြကို အၾကမ္းဖက္ၿဖိဳခြင္းမယ့္ အစီအစဥ္ကို ပယ္ဖ်က္တားျမစ္လုိက္ပါတယ္။ အ၀ီစိငရဲအထိ မင္းတုန္းမင္းႀကီး လႇမ္းေမွ်ာ္ၾကည့္ႏုိင္ခဲ့ပါတယ္။ ဒီေန႔ သံဃာေတာ္ေတြကို အၾကမ္းဖက္ၿဖိဳခြင္းလုိက္တာဟာ ငရဲကိုမေၾကာက္၊ တ႐ုတ္ကို ေၾကာက္လို႔လား။
 ေကာင္းပါၿပီ။ သပိတ္စခန္းေတြကို ၿဖိဳခြင္းမီးေလာင္တုိက္သြင္းလုိက္႐ုံနဲ႔ ေၾကးနီစီမံကိန္းႀကီး ေအာင္ျမင္ေအာင္ ဆက္လုပ္ႏုိင္မႇာတဲ့လား။ ရန္ကုန္၊ မႏၲေလး၊ ပခုကၠဴ၊ ျမင္းၿခံ၊ ေတာင္ႀကီး၊ မုိးကုတ္၊ ေခ်ာက္၊ ေက်ာက္တံခါးစတဲ့ ၿမိဳ႕ႀကီးေတြမႇာ သံဃာေတာ္မ်ား ဆက္၍ဆက္ကာ ဆႏၵျပ ေတာင္းဆိုေနၾကေလၿပီ။ ျမတ္စြာဘုရားရႇင္ ကိုယ္တုိင္က ဆႏၵျပသင့္တဲ့သူကို ဆႏၵျပဖို႔ ေဟာထားပါတယ္လို႔ ႏုိင္ငံေက်ာ္ အရႇင္ဆႏၵာဓိကက ေထာက္ခံခ်က္ေပးထားပါတယ္။

 ဒီေန႔ေျပာင္းလဲမႈေတြဆိုတာ ၂၀၀၇ ေရႊ၀ါေရာင္ ေတာ္လႇန္ေရးနဲ႔ အမ်ားႀကီး ဆက္စပ္မႈရႇိပါတယ္ . . . ဒါဟာ ဆရာေတာ္ သံဃာေတာ္ေတြရဲ႕ ေမတၲာတရားနဲ႔ ဆႏၵျပမႈေပါ့ 'လို႔မိန္႔ၾကားပါတယ္။
၁၉-၁၁-၁၂ ထုတ္ Messenger ဂ်ာနယ္
ဒယ္အိုးဆရာေတာ္ ဦးသုမနကလည္း '၂၀၀၇ ခုႏႇစ္ သံဃာ့အေရးအခင္း ျဖစ္လာတဲ့အခါမႇာ သံဃာေတာ္ေတြ အေစာ္ကားခံလာတာ ျမင္လာေတာ့ ဒီလိုေစာ္ကားတာ ဘာျဖစ္လို႔လဲဆိုရင္ ဘုရား တရား သံဃာ ရတနာသုံးပါးအေပၚမႇာ သိတဲ့အသိ ျမင္တဲ့အျမင္ မမႇန္ကန္ၾကေတာ့လို႔ ဒါအယူမႇား မိစၧာဒိ႒ိတို႔ရဲ႕အလုပ္ '၁၃-၁၁-၁၂ ထုတ္ မဇၩိမဂ်ာနယ္
မိစၧာဒိ႒ိတုိ႔ရဲ႕ အလုပ္ေတြထဲမႇာ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ေရာ ေမ်ာပါေနၿပီလား။

 ေဒၚစုအေနနဲ႔ စကားေျဖာင့္ေျဖာင့္ ေျပာခဲ့ပါရဲ႕လား။ အေနာက္တုိင္း ခရီးစဥ္ေတြမႇာေတာ့ ဦးသိန္စိန္အစိုးရကို ေကာင္းၿပီေကာင္းရဲ႕နဲ႔ ေကာင္းသလိုေျပာခဲ့ၿပီးမႇ ႏုိ၀င္ဘာလ အိႏၵိယခရီးစဥ္မႇာေတာ့ . . 'ျမန္မာႏုိင္ငံနဲ႔ ပတ္သက္၍ The Hindu သတင္းစာ၏ ေမးျမန္းမႈကို ေျဖၾကားရာတြင္ စိတ္ပ်က္တယ္ဆိုတဲ့ စကားထက္ေတာင္ ပိုဆိုးတယ္' လို႔ မႇတ္ခ်က္ခ်ခဲ့ပါတယ္။ ျမန္မာႏုိင္ငံအေပၚ အလြန္အကြၽံ အေကာင္းမျမင္ရန္လည္း အိႏၵိယအစိုးရကို သတိေပးခဲ့ပါတယ္။ ' (၁၆-၁၁-၁၂ ထုတ္ ျမန္မာပို႔စ္ဂလိုဘယ္)
အခု ေၾကးနီစီမံကိန္းနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး သုံးသပ္ေျပာဆိုရာမႇာေတာ့ စိတ္ပ်က္တယ္ဆိုတဲ့ စကားထက္ေတာင္ ပိုဆိုးတယ္ဆိုတဲ့ အေျခအေနေတြကို ဖာေထးဖုံးဖိ ေျပာဆိုသြားပါတယ္။

ဥပမာ ပတ္၀န္းက်င္ ပ်က္စီးတာဟာ အခုမႇ မဟုတ္ဘူး။ နည္းနည္းႏႇစ္နဲ႔ၾကာၿပီ။ (ဆိုလိုတာက ၀မ္ေပါင္ကုမၸဏီေၾကာင့္ မဟုတ္ဘဲ အရင္ကတည္းက ပ်က္စီးေနတာ) 'ဦးပုိင္လီမီတက္ဆိုတာလည္း ဦးပုိင္နဲ႔ ဆက္စပ္ေနတယ္ဆိုေတာ့ ကြၽန္မ တို႔ ဒီကိစၥေတြကို ခ်ဥ္းကပ္တဲ့အခါမႇာ သေဘာထားႀကီးႀကီးနဲ႔ ေနာက္ဆုံးက်ေတာ့ အမ်ဳိးသားရင္ၾကားေစ့ေရးကို ဦးတည္ၿပီးေတာ့ပဲ ခ်ဥ္းကပ္မယ္ '
သေဘာထားႀကီးပါ။ သည္းခံပါ၊ စိတ္ရႇည္ပါ၊ ႏုိင္ငံႀကီးသား ပီသပါဆိုတာေတြကို ျပည္သူေတြကိုပဲ ေျပာေနတာျဖစ္ၿပီး '၀မ္ေပါင္နဲ႔ဦးပုိင္' ဘက္ကိုေတာ့ ျမႇားဦးေတာင္ မလႇည့္ရဲခဲ့ရႇာဘူး။ 'စီမံကိန္းရပ္သြားေအာင္ လုပ္ေပးႏုိင္တဲ့ အေျခအေန မရႇိပါဘူး' လို႔လည္း ဆိုတယ္။

'ႏုိင္ငံတကာရဲ႕ လုပ္ထုံးလုပ္နည္းအရဆိုရင္ ႏႇစ္ႏုိင္ငံၾကားထဲမႇာ ယူထားတဲ့ သေဘာတူညီခ်က္ေတြကို ေလးစားရမယ္၊ လုိက္နာရတယ္ ' (၃-၁၂-၁၂ ထုတ္ ဒီလႈိင္း)
' ဒီေၾကးနီစီမံကိန္းၿပီးတဲ့ ေနာင္အႏႇစ္ ၃၀ မႇာလည္း  ေဒသခံေတြဟာ ျပည့္ျပည့္စုံစုံနဲ႔ ရပ္တည္ႏုိင္ဖို႔ကို ၾကည့္ၿပီးလုပ္သြားမယ္' (၅-၁၂-၁၂ ထုတ္ Weekly ELEVEN)
ေဒၚစုေျပာခဲ့တာေတြကို စိစစ္ၾကည့္လုိက္ရင္ ဦးပုိင္နဲ႔ ၀မ္ေပါင္တ႐ုတ္ကုမၸဏီဘက္က မသိမသာ ရပ္တည္ေျပာဆိုေနေၾကာင္း ေတြ႕ရပါတယ္။ ျပည္သူလူထုႀကီးနဲ႔ ရဟန္းသံဃာေတြ ေတာင္းဆိုေနတဲ့ 'ေၾကးနီစီမံကိန္းႀကီး လုံး၀ရပ္ဆုိင္းပစ္' ဆိုတဲ့ ပဲ့တင္သံကို ေဒၚစုဆီမႇာ မေတြ႕ခဲ့ရပါဘူး။ စုံစမ္းစစ္ေဆးေရးေကာ္မရႇင္ရဲ႕ ဥကၠ႒တစ္ေယာက္အေနနဲ႔ ၆-၁၂-၂၀၁၂ က ရန္ကုန္တုိင္းေဒသႀကီး အစိုးရအဖြဲ႕႐ုံးမႇာ ျပဳလုပ္တဲ့ သတင္းစာ ရႇင္းလင္းပြဲမႇာ - 'လက္ရႇိအခ်ိန္မႇာ ကြၽန္မအေနနဲ႔ ဘယ္သူ႕ကိုမႇ အျပစ္ရႇိတယ္လို႔ မသတ္မႇတ္ေသးပါဘူး။ စုံစမ္းစစ္ေဆးၿပီး အေျဖေပၚမႇ ဘယ္လိုအျပစ္ရႇိတယ္ဆုိတာကို ထုတ္ေဖာ္ျပမႇာ ျဖစ္ပါတယ္' တဲ့။

ေဆး႐ုံေပၚမႇာသံဃာေတြ အတုံးအ႐ုံး၊ မီးေလာင္ဗုံးသင့္၊ ဒုကၡေတြ တစ္နင့္တစ္ပိုးနဲ႔ ဒီေလာက္အၾကမ္းဖက္ ၿဖိဳခြင္းခဲ့တာကိုေတာင္ အျပစ္ရႇိတယ္လို႔ မသတ္မႇတ္ေသးပါဘူးဆိုေတာ့ ေဒၚစုရဲ႕သေဘာထားက ရႇင္းေနပါၿပီ။ 'ျပည္သူအားလုံး ေက်နပ္မယ့္ အေျဖမ်ဳိးထြက္နုိင္မႇာ မဟုတ္ပါဘူး' လို႔လည္း ေဒၚစုက ႀကိဳတင္၀န္ခံ အေျဖေပးလုိက္ပါၿပီ။

ဒီေတာ့ ျပည္သူလူထုႀကီးအေနနဲ႔ ကိုယ့္အားကိုယ္ကိုးဖို႔သာ အဓိက ကိုယ့္ဘ၀ ကိုယ့္ၾကမၼာကို ကိုယ္တုိင္သာလွ်င္ ဖန္တီးရမယ္ဆိုတာ ပိုၿပီးေတာ့ သေဘာေပါက္သင့္ပါၿပီ။ လက္ပံေတာင္းေတာင္ အေရးဟာ သူ႕ေဒသကြက္ကြက္ကေလးရဲ႕ အေရးမဟုတ္ပါဘူး။ ႏုိင္ငံေတာ္နဲ႔ ျပည္သူလူထု၊ အမ်ဳိးဘာသာသာ သနာအေရး အရာအားလုံးရဲ႕ ဆုံခ်က္ျပႆနာႀကီး ျဖစ္လာခဲ့ပါၿပီ။ လက္ပံေတာင္းေတာင္ကို ကာကြယ္ေစာင့္ေရႇာက္ျခင္းဟာ အမ်ဳိးဘာသာ သာသနာနဲ႔ ႏုိင္ငံေတာ္ကို ကာကြယ္ေစာင့္ေရႇာက္ျခင္းလည္း ျဖစ္ပါတယ္။ လက္ပံေတာင္းေတာင္ရဲ႕ ခါးသည္းၿပီး အက်ည္းတန္တဲ့ ေန႔ညမ်ားအတြက္ ခ်ဳိၿမိန္လႇပေသာ ဘ၀သစ္ကို ျပန္ရပါေစလို႔ ဆုမြန္ေကာင္း ေတာင္းလုိက္ပါတယ္။

Written by ေမာင္ေသြးခၽြန္