စတုတၳ-နာ
ေလာကမွာ ျဖစ္ေစ၊ သာသနာမွာ ျဖစ္ေစ၊ တကယ္ၾသဇာတိကၠမ ႀကီးမားတဲ့ ဆရာေတာ္ မ်ားကုိ ေလ့လာၾကည့္မယ္ ဆုိရင္ေတာ့ အခုေျပာခဲ့တဲ့ နာ သုံးနာထက္ အေရးႀကီးတဲ့ နာ တစ္ခု ရွိေနတာကုိ သတိျပဳမိ ၾကပါလိမ့္မယ္။
ျမတ္စြာဘုရားရွင္ရဲ့ သာသနာေတာ္ဟာ အခုဆုိႏွစ္ ေပါင္းနွစ္ေထာင့္ ငါးရာေက်ာ္ခဲ့ပါျပီ။ ဒီေလာက္ သက္တမ္းၾကာတဲ့အထိ ဘုရားရွင္ရဲ့ သာသနာေတာ္ကုိ ထမ္းေဆာင္ေတာ္ မူလာၾက တဲ့ သာသနာ့ ၀န္ထမ္း သာသနာ့ အဖြဲ႔အစည္းဟာ ကမၻာ့သမုိင္းမွာ သက္တမ္းအရွည္ ၾကာဆုံး သမၻာအရင့္ဆုံး အဖြဲ့အစည္းႀကီး တစ္ခုပါပဲ။
ဒီေလာက္ ၾကာတဲ့အထိ မူ၀ါဒ လမ္းစဥ္လည္း လုံး၀ျပဳျပင္ျခင္း၊ ျဖည့္စြက္ျခင္း၊ ႏႈတ္ပယ္ ျခင္းမရွိသလုိ သာသနာ့၀န္ထမ္းတုိ႔ရဲ့ ၀တ္စားဆင္ယင္မႈနဲ႔ ေနထုိင္စားေသာက္မႈ၊ အသက္ေမြး ၀မ္းေက်ာင္းမႈု တုိ႔ဟာလည္း ဘုရားရွင္ လက္ထက္ကအတုိင္း လက္နာက်င့္သုံး ၾကဆဲ၊ၾကလတၱံ့ ျဖစ္ေနတာကုိလည္း ေတြ႔နိဳင္ပါတယ္။
ျမတ္စြာဘုရား ရွင္ဟာ ပရိနိဗၺာန္ ျပဳျပီးတဲ့ေနာက္ အခ်ိန္ၾကာျမင့္ သည္အထိ အစဥ္အလာ ေကာင္းမ်ားကုိ စဥ္ဆက္မျပတ္ လုိက္နာက်င့္သုံး ၾကေအာင္ တပည့္စဥ္ဆက္ လုိက္နာလာ ေအာင္ ဘယ္လုိ အစြမ္းမ်ိဳးနဲ႔ ခ်မွတ္ခဲ့ပါလဲ။
ခပ္လြယ္လြယ္ စဥ္းစားၾကည့္မယ္ ဆုိရင္ေတာ့ ျပဳျပင္ ႏႈတ္ပယ္ ျဖည့္စြက္စရာ မလုိ ေအာင္ အစ အလယ္ အဆုံး ေကာင္းျခင္း သုံးျဖာနဲ႔ ျပည့္စုံတဲ့ သာသနာေတာ္ ျဖစ္လုိ႔ ဒီေလာက္ အထိ ရွည္ၾကာ တယ္လုိ႔ပဲ ေျပာၾကရမွာ ပါပဲ။ ဒါလဲ မွန္ေတာ့ မွန္တာပါပဲ။ ဒါေပမဲ့ ေလာကမွာ အရွည္တည္တံ့တဲ့ ၀ါဒတစ္ရပ္ဟာ ေကာင္းတယ္ ျပည္စုံတယ္လုိ႔ဆုိတဲ့ ဂုဏ္ပုဒ္နဲ့တင္ မလုံေလာက္ ဘူးလုိ႔ ထင္ပါတယ္။
ဒီေနရာမွာ ျမတ္စြာဘုရား ရွင္အေပၚ ဆန္႔က်င္ဘက္ ျဖစ္တဲ့ ျဗဟၼဏ၀ါဒီ အႀကီးအကဲ တုိ႔ရဲ႔ သေဘာထား တစ္ခုကုိ သုံးသပ္ ၾကည့္ေစခ်င္ ပါတယ္။
ျဗဟၼဏ၀ါဒီ ေခါင္းေဆာင္မ်ားနဲ႔ ျဗဟၼဏ၀ါဒကုိ ထက္ထက္ သန္သန္ ယုံၾကည္ၾက သူတုိင္းက ေဂါတမျမတ္စြာ ဘုရားဟာ ျဗဟၼဏ၀ါဒီကုိ အဓိက ဆန္႔က်င္သူ အျဖစ္ အခုိင္အမာ သတ္မွတ္ ထားၾကတယ္။ ျဗဟၼဏအႏြယ္ထဲက ထင္ရွားတဲ့ အမ်ိဳးသား ေတာ္ေတာ္ မ်ားမ်ားဟာ ေဂါတမ ျမတ္စြာဘုရားရဲ႔ တရားကုိ နာယူျပီးၾကတဲ့အခါ ျဗဟၼဏ၀ါဒ ကုိစြန္႔ျပီး ေဂါတမ ဗုဒၶရဲ႔ တပည့္ေတြ ျဖစ္ကုန္ၾကတယ္။
ဒီလုိျဖစ္ရတာဟာ ေဂါတမ ျမတ္စြာဘုရားမွာ တစ္ဘက္သားကုိ လွည့္ဖ်ား သိမ္းသြင္း တတ္တဲ့ မာယာ အတတ္ တစ္ခု ရွိလုိ႔ လုိ႔လည္း ထင္ျမင္ ၾကပါတယ္ ။ ဒါေၾကာင့္ ထင္ရွားတဲ့ ဂုိ္ဏ္းေခါင္းေဆာင္ မ်ားနဲ႔ ျဗဟၼဏ၀ါဒီ အမ်ိဳးေကာင္းသားမ်ား ေဂါတမ ျမတ္စြာဘုရားထံ သြား မယ္ဆုိရင္ အားလုံးက အျပင္းအထန္ ကန္႔ကြက္ေလ့ရွိပါတယ္။
သီလကၡန္ပါဠိေတာ္မွာ လာတဲ့ အတုိင္း ျဗဟၼဏ၀ါဒီ ဂုိဏ္းဆရာတစ္ဦး ေဂါတမ ျမတ္စြာ ဘုရားထံ သြားမယ္ ဆုိတဲ့အခါ တပည့္ေတြက အေၾကာင္း အမ်ိဳးမ်ိဳးျပျပီး အျပင္းအထန္ ကန္႔ ကြက္ၾက ပါတယ္။ အဲဒီအခါမွာ ျဗဟၼဏဂုိဏ္း ေခါင္းေဆာင္ႀကီးေတြက ေဂါတမ ျမတ္စြာဘုရား နဲ႔ ပတ္သက္လုိ႔ သူတုိ႔ သေဘာေပါက္ သေလာက္ ဂုဏ္ပုဒ္ေတြကုိ ထုတ္ျပၾကပါတယ္။
အဲဒိဂုဏ္ပုဒ္ ေတြထဲမွာ လူတုိင္း သေဘာ အေပါက္အလြယ္ဆုံးနဲ႔ ျငင္းပယ္ဖုိ႔ အခက္ဆုံး ဂုဏ္ပုဒ္က " ယထာ၀ါဒီ တထာကာရီ ခလု ေဘာေဂါတေမာ" ေဂါတမ ျမတ္စြာဘုရားဟာ ေျပာတဲ့အတုိင္း လုပ္တဲ့ ပုဂၢိဳလ္ျဖစ္တယ္ 'ဆုိတဲ့ ဂုဏ္ပုဒ္ပါပဲ။
ဗုဒၶဘာသာ ၀င္မ်ား အေနနဲ႔ေတာ့ ျမတ္စြာဘုရားရွင္ဟာ ဒီဂုဏ္ပုဒ္ထက္ ႀကီးက်ယ္ ျမင့္ျမတ္တဲ့ ဂုဏ္ေတာ္ေတြ အမ်ားႀကီး ရွိတာပဲလုိ႔ ေအာက့္ေမ့ခ်င္ ေအာက္ေမ့က်ပါ လိမ့္မယ္။ ျဗဟၼဏေခာတ္က လူ႔ယဥ္ေက်းမႈမွာေတာ့ ' ေျပာတဲ့အတုိင္း လုပ္ျပီး လုပ္တဲ့အတုိင္း ေျပာတယ္' ဆုိတဲ့ ဂုဏ္ပုဒ္ဟာ အလြန္ကုိ ရွားရွားပါးပါး ထူးျခားျမင့္ျမတ္တဲ့ ဂုဏ္ပုဒ္တစ္ခုပါ။ အဲဒီေခတ္ရဲ႔ ယဥ္ေက်းမႈအရ အေျပာတျခား အလုပ္တျခား ဆုိတဲ့ ပုဂၢဳိလ္မ်ိဳးဟာ သူ႔အမ်ိဳးအႏြယ္ အလုိက္ ေအာက္တန္း အက်ဆုံးလုိ႔ သတ္မွတ္ၾကတာပါ။
' မုသာ၀ါဒႆဇႏၱဳေနာ နတၳိ ပါပံ အကရိယ - လိမ္ညာသူဟာ မေကာင္းမႈ အားလုံး လုပ္သူ မည္တယ္'လုိ႔ သတ္မွတ္ၾကတာ အဲဒီေခတ္ ယဥ္ေက်းမႈရဲ႔ အဓိက သတ္မွတ္ခ်က္ပါပဲ။
ျမတ္စြာဘုရားဟာ' ေျပာသလုိလုပ္ျပီး လုပ္သလုိ ေျပာတယ္'လုိ႔ သတ္မွတ္ျခင္း ခံရတဲ့ အတြက္- ေထေတာ မယိမ္းမယုိင္ ေက်ာက္စာတုိင္ကဲ့သုိ႔ ျမဲခုိင္တဲ့ စကားရွိသူ၊
ပစၥယိေကာ - တျခားစုံစမ္း ဘြယ္မလုိ၊ အတည္ျပဳ လက္ခံ ယုံၾကည္ထုိက္တဲ့ စကားဥပမာဏ ရွိသူ၊ အ၀ိသံ၀ါဒေကာ ေလာကႆ- ေလာကကုိ ဖ်က္ဆီးတတ္သူ မဟုတ္ဆုိတဲ့ အဲသည္ ေခာတ္ရဲ႔ လူမ်ိဳးမေရြး ဘာသာမေရြး အေလးထား စံျပဳထုိက္တဲ့ ဂုဏ္ပုဒ္မ်ားနဲ႔ ျပည့္စုံတဲ့ အျမင့္ ျမတ္ဆုံး ပုဂၢိဳလ္အျဖစ္ သတ္မွတ္ထုိက္ျခင္းပဲ ျဖစ္ပါတယ္။
ဒါဟာ ျမတ္စြာဘုရားရဲ့ လူမ်ိဳးေပါင္စုံ ဘာသာ ေပါင္းစုံက မေထမဲ့ျမင္ ျပဳလုိ႔မရတဲ့ နမူနာ ျပဳမႈပဲ ျဖစ္ပါတယ္။
ဟုတ္ပါတယ္ ' ေစတနာ ၊ ၀ါသနာ၊ အနစ္နာ ဆုိတဲ့ 'နာ'သုံးနာတုိ႔နဲ႔ ပတ္သက္လုိ႔ ျမတ္စြာ ဘုရားရွင္ဟာ ပါရမီ ျဖည့္စဥ္ကာလ ကတည္းက အေလ့အထုံ ရွိခဲ့တာမုိ႔ ျမတ္ဗုဒၶ အျဖစ္ ေရာက္ ေတာ္မူတဲ့အခါ အထူးေျပာစရာ မလုိေအာင္ ျပည့္စုံေနပါျပီ။
ျမတ္ဗုဒၶအျဖစ္သုိ႔ ေရာက္ေတာ္ မူတဲ့အခါမွာ တပည့္သာ၀က မ်ားကသာမက ဆန္႔က်င္ ဘက္ ၀ါဒီမ်ားကပါ အေလးထား ခံရတာက ျမတ္ဗုဒၶရဲ႔ နမူနာေကာင္းေၾကာင့္ ျဖစ္ပါတယ္။
ဒါေၾကာင့္ ျမတ္စြာဘုရားတုိ႔ရဲ့ အေရးအႀကီးဆုံးျဖစ္တဲ့ ' စတုတၳနာ'ကေတာ့ 'နမူနာ'ပဲ ျဖစ္ ပါတယ္။ ဘယ္ေလာက္ပဲ က်ိဳးရွိ မွန္ကန္တဲ့ ဆုံးမ စကားျဖစ္ပါေစ ' ငါေျပာသလုိလုပ္ၾက ငါလုပ္ သလုိေတာ့ မလုပ္ၾကနဲ့' ဆုိတဲ့ ဆုံးမသြန္သင္ ခ်က္မ်ားဟာ ၾသဇာ အရွိန္အ၀ါ မရွိတဲ့ အတြက္ ပတ္၀န္းက်င္အေပၚ မသက္ေရာက္နိဳင္ပါဘူး။
တုိက္ပြဲတစ္ခုမွာ' ေရွ႔ကုိရဲရဲ တက္ၾကလုိ႔ အမိန္႔ေပးတဲ့ ဗုိလ္ထက္' ငါ့ေနာက္က ရဲရဲလုိက္ ျပီး တက္ခဲ့ၾက'လုိ႔ အမိန္႔ေပးတဲ့ ဗုိလ္ဟာ ၾသဇာႀကီးတယ္ အာဏာတည္တယ္ ဆုိသလုိပါပဲ။
ျမတ္စြာဘုရားရွင္ရဲ့ နမူနာေကာင္းေတြထဲက ဒီ' ေျပာသလုိလုပ္၊ လုပ္သလုိ ေျပာတယ္' ဆုိတဲ႔ နမူနာေကာင္းဟာ ဘယ္ေလာက္အထိ အေရးပါတယ္ ဆိုတာ ၀ိနည္းပါဠိေတာ္ သိကၡာပုဒ္ နိဒါန္း ၀တၳဳေတြကုိ ၾကည့္ရင္ သိသာပါတယ္။
ဘုရားရွင္ရဲ႔ တပည့္ ရဟန္းေတာ္ေတြဟာ ပုထုဇဥ္ မ်ားျဖစ္ၾက တဲ့အတုိင္း ဘုရားရွင္က ႀကိဳတင္ ပညတ္ထားတဲ့ ပညတ္ခ်က္ မရွိေသးတဲ့ လူတုိ႔ ကဲ့ရဲ့စရာ ျပစ္မႈေတြ က်ဴးလြန္းၾက ပါတယ္။
သူတုိ႔ရဲ႔ အျပဳအမူေတြဟာ သာသနာ ေတာ္နဲ့ မသင့္ေလွ်ာ္တဲ့ အတြက္ ျမင္တဲ့ ၾကားတဲ့ ပုဂၢိဳလ္က ဘုရားရွင္ထံ ေလ်ာက္ထားလုိ႔ ဘုရားရွင္က ေခၚယူ ေမးျမန္းတဲ့အခါ ဘယ္ရဟန္းကမွ မလိမ္မညာ ၾကပါဘူး။ ယုတ္စြ အဆုံး ဘုရားရွင္ လက္ထက္မွာ အဆုိးဆုံးလုိ႔ သတ္မွတ္ခံ ရတဲ့ ဆဗၺဂၢီ ရဟန္းေတြကေတာင္ မိမိတုိ႔ က်ဴးလြန္တဲ႔ ျပစ္မႈကို ဘုရားရွင္က ေမးျမန္း စိစစ္တဲ့ အခါမွာ မလိမ္မညာ ၾကပါဘူး။ အမွန္အတုိင္း ၀န္ခံၾကပါတယ္။
ဒါေၾကာင့္ ၀ိနည္း သိကၡာပုဒ္ နိဒါန္း ၀တၳဳေတြဟာ အျပစ္က်ဴးလြန္ ၾကတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေတြရဲ႔ အေၾကာင္းေတြ ျဖစ္ေပမဲ့ စက္ဆုတ္စရာ မေကာင္းဘဲ ၾကည္ညိုစရာ ေကာင္းေနတာကုိ ေသ ေသ ခ်ာခ်ာ ၾကည့္ေလ သိသာ ေလပါပဲ။
မေနနိဳင္လုိ႔ ဆုိးၾက ေပၾကေပမဲ့ မလိမ္မညာ ၾကဘူး။ အလြန္ရုိးသားၾကတယ္။ ၾကည့္ရင္း ၾကည့္ရင္း ေလးေလးနက္နက္ ေတြးၾကည့္လုိက္တဲ့ အခါ အျပစ္က်ဴးလြန္ ၾကတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေတြဟာ အျပစ္က်ဴးလြန္ ေနသူအျဖစ္နဲ႔ အၾကည္ညို မဲ့စရာ မေကာင္းဘဲ လုိအပ္တဲ့ သိကၡာပုဒ္ ႏွစ္ရာ့ ႏွစ္ဆယ္ ခုနွစ္သြယ္ သိကၡာပုဒ္ ျပည့္ေအာင္ အနစ္နာခံ သရုပ္ေဆာင္ ေပးေနၾကတဲ့ ပုဂၢဳိလ္ ေတြ လုိ႔ ထင္ရေလာက္ေအာင္ ရုိးသားၾကတာ၊ အမွန္ကုိ ၀န္ခံရဲၾကတာကုိ ေတြ႔ရလုိ႔ ဒီေန႔ သာသနာ့ ၀န္ထမ္း ရဟန္းေတာ္ ေတြကုိ နွစ္၇ာႏွစ္ဆယ္ ခုႏွစ္သြယ္ထိန္း ရဟန္းေတာ္ မ်ားလုိ႔ အမ်ားက ေလးစား ေစဖုိ႔အတြက္ သာသနာ့ ေသြးေၾကာကုိ ေဖၚေဆာင္ ေပးခဲ့ၾကတဲ့ ပုဂၢိဳလ္မ်ား အျဖစ္နဲ႔ ေက်းဇူးတင္ ၾကည္ညိုစရာ ျဖစ္ေနတာကုိ ျဖစ္ေနတာ ေတြ႔ရပါတယ္။ အရင္းစစ္လုိက္ ရင္ေတာ့ ဘုရားရွင္ရဲ့ နမူနာေကာင္း ေၾကာင့္လုိ႔ဘဲ ဆုိရမွာပါ။
တျခားနမူနာ ေကာင္းေတြေၾကာင့္လည္း အရွင္မဟာ ကႆပ အစရွိတဲ့ ဓုတင္ေဆာင္ တပည့္ စဥ္ဆက္ေတြ ၊ အရွင္ဥပါလိ အစရွိတဲ့ ၀ိနည္းဓုိရ္ စဥ္ဆက္ေတြ စသည္ စသည္ကေန ပစၥကၡ သာသနာ၀င္အထိ ပရိယတ္ ပဋိပတ္ နယ္ပယ္ကုိ ၾကည့္လုိက္မယ္ဆုိရင္-----
ျမတ္ဗုဒၶရဲ့ ႏႈတ္ခပါဠ္ေတာ္ နိကာယ္ငါးရပ္ တုိ႔ကုိ အျပည့္အစုံ သင္ယူ ပုိ႔ခ်ေတာ္မူခဲ့ၾကတဲ့ ပခုကၠဴ ဆရာေတာ္ ႀကီးမ်ားရဲ့ နမူနာေကာင္းကုိ အတုယူ အေမြဆက္ခံေတာ္ မူၾကတဲ့ ပခုကၠဴ နိကာယ္၀င္ ဆရာ တပည့္ စဥ္ဆက္ေတြ။
ပိဋကတ္ကုိ ႏွံ႔စပ္ေအာင္ ေမႊေနွာက္ျပီး ျမတ္ဗုဒၶရဲ႔ ပါဠိဘာသာ ေဒသနာေတာ္ ေတြကုိ ျမန္မာစာ ဖတ္တတ္သူတုိင္း အျပည့္အစုံ ေလ့လာခြင့္ရေအာင္ က်န္းဂန္ေတြ ျပဳစုခဲ့ျပီး သာသနာ ေတာ္တြင္းမွာမွ အျပည့္အစုံ က်င့္သုံးခြင့္ရတဲ့ ကမၼဌာန္း ဘာ၀နာကုိလည္း ျမန္မာစာ တတ္သူ တုိင္း သိခြင့္ရေအာင္ ျပဳစုေတာ္မူခဲ့တဲ့ လယ္တီဆရာေတာ္ ဘုရားႀကီးရဲ့ နမူနာေကာင္းကုိ အတု လုိက္ခဲ့ၾကတဲ့ လယ္တီ ဂႏၳ၀င္ ပုဂိၢဳလ္ေက်ာ္ေတြ ။
ပိဋကတ္ဆုိင္ရာ ခဲရာ ခဲဆစ္ေတြကုိ တစ္ပုဒ္ျခင္း တစ္ပုိဒ္ျခင္းအထိ ခြဲျခမ္း စိပ္ျဖာ ေလ့ လာ ပုိ႔ခ်ေတာ္မူခဲ့ၾကတဲ့ မႏၱေလး ပရိယတၱိသာသနာ၀င္ မေထရ္ျမတ္တုိ႔ရဲ့ နမူနာေကာင္းကုိ စဥ္ ဆက္ မျပတ္ ထိန္းသိမ္း လုိက္နာေတာ္ မူခဲ့ၾကတဲ့ မႏၱေလး စာသင္တုိက္ႀကီးမ်ားရဲ့ စာခ် အစဥ္ အဆက္ေတြ၊
ပဋိပတ္သာသနာကုိ ေအာက္ေျခခံ လူတန္းစားမ်ားပါ စိတ္ပါ၀္စား နားလည္ေအာင္ ေဟာျပေတာ္မူတဲ့ မုိးကုတ္ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီးရဲ့ နမူနာေၾကာင့္ စဥ္ဆက္မျပတ္ ျဖစ္ေပၚလာတဲ့ ၀ိပႆနာတုိက္ေတြ ၊
ပဋိပတၱိသာသနာကုိ ကမၻာကသိေအာင္ ႀကိဳးစားအားထုတ္ေတာ္ မူခဲ့ၾကတဲ့ မဟာစည္ ဆရာေတာ္ ဘုရားႀကီးရဲ့ နမူနာေကာင္းေၾကာင့္ စဥ္ဆက္မျပတ္ တုိးပြားလာတဲ့ ကမၼ႒ာနာစရိယ အစဥ္အဆက္ေတြ၊
'စာေရး၊ စာခ်၊ တရားေဟာ၊ တရားျပ၊'ဆုိတဲ့ ေၾကြးေၾကာ္သံကုိ ေအာင္လံသဖြယ္ လႊင့္ထူ ျပီး ပရိယတ္၊ ပဋိပတ္ စြယ္စုံ သာသနာျပဳလုပ္ငန္းကုိ ေအာင္ေအာင္ ျမင္ျမင္ နမူနာျပသြားတဲ့ ဓမၼဒူတ ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီးရဲ့ အစဥ္အဆက္ေတြ၊
စသည္စသည္ကို ၾကည့္မယ္ဆုိရင္ ဆရာျမတ္တုိ႔ရဲ့ စတုတၳ 'နာ' လုိ႔ ဆုိရမဲ့ ' နမူနာ' ဟာ ဘယ္ေလာက္အထိ အေရးပါတယ္ ဆုိတာကုိ သေဘာေပါက္နိဳင္ ပါလိမ့္မယ္။
အထူးသတိျပဳသင့္လုိ႔ ထပ္ျပီး ေျပာခ်င္တာကေတာ့---
ဆရာျမတ္တုိ႔ဟာ နမူနာ ေကာင္းကုိ ျပနိဳင္ခဲ့တဲ့ အတြက္ တပည္ ့စဥ္ဆက္အထိ ၾသဇာ သက္ေရာက္ျပီး ေလာက သာသနာ နွစ္ျဖာအက်ိဳး ထြန္းကား ျပန္႔ပြားသလုိ အေမြခံ တပည့္ စဥ္ ဆက္ထဲက ဆရာျပဳသူမ်ား နမူနာေကာင္းကုိ မျပနိဳင္ေတာ့တဲ့ အခါမွာ မူလဆရာသမားမ်ားရဲ့ အစဥ္အလာ ေကာင္းမ်ားဟာ မ်ိုးဆက္ ျပတ္သြားတတ္ၾကတယ္ ဆုိတာရယ္၊ နမူနာေကာင္းကုိ မျပတဲ့အျပင္ နမူနာဆုိးကုိ အျပမွားမိျပီ ဆုိရင္ေတာ့ ကုိယ္တစ္ေယာက္ရဲ့ အမွားဟာ ဆရာစဥ္ ဆက္ကုိပါ ထိခုိက္ေစတတ္တဲ့ အတြက္ အစဥ္အလာေကာင္း မ်ိုးဆက္တုိ႔ကုိ အျမစ္ကႏႈတ္ျပီး မီးဖုတ္လိုက္သလုိ ျဖစ္သြားနိုင္တယ္ဆုိတာပါပဲ။
အခု ကန္ဦးေဇတ၀န္စာသင္တုိက္ႀကီး ေရႊရတုခရီးအထိ ေအာင္ေအာင္ ျမင္ျမင္ ခရီး ဆက္နိဳင္ျခင္းရဲ့ အေၾကာင္းရင္းကုိ ၾကည့္မယ္ဆုိရင္လည္း ဆရာတုိ႔ရဲ့ နမူနာဟာ အဓိက အခန္းက ပါ၀င္ေနၾကာင္း ေတြ႔နိဳင္ပါလိမ့္မယ္၊ နမူနာေကာင္းေတြ မျပတ္သမွ် ေရႊရတု မွသည္ စိန္ရတု ပတၱျမားရတု စတဲ့ ရတနာတု အဆက္ဆက္ အထိလည္း ဆက္လက္ ရွင္သန္ေနမွာ မလြဲပါ ။
နမူနာေကာင္းျဖင့္ အစဥ္အလာေကာင္းမ်ား ဆက္လက္ရွင္သန္ၾကပါေစ။
ဓမၼေဘရီ အရွင္၀ီရိယ(ေတာင္စြန္း)
မွတ္ခ်က္ ။ ကန္ဦးေဇတ၀န္ စာသင္တုိက္ ေရႊရတု မဂၢဇင္းမွ ျပန္လည္တင္ျပပါသည္။