Wednesday, February 9, 2011

အကုသုိလ္၊ သစ္ပင္ ႏွင့္ ၀န္းက်င္ထိန္းသိမ္းမႈ



အကုသုိလ္၊ သစ္ပင္ ႏွင့္ ၀န္းက်င္ထိန္းသိမ္းမႈ

လူထုထဲကုိ ပတ္၀န္းက်င္ ထိန္းသိမ္းေရး အသိေတြ ျဖန္႕ေ၀တဲ့ေနရာမွာ ဘယ္လုိ လမ္းေၾကာင္းကျဖစ္ျဖစ္ ေပးတတ္ရင္ ေရာက္တယ္ဆုိတာေလးကုိ အခုတင္ေပးမယ့္ ေဆာင္းပါးေလးက သက္ေသျပေနပါတယ္။ စာဖတ္သူ ပရိသတ္ေတြ မ်ားလာတဲ့ ဒီဆရာေတာ္ေလးရဲ႕ ေဆာင္းပါးက ဘာသာေရး အသိသာမက ပတ္၀န္းက်င္ထိန္းသိမ္းမႈ အသိေတြကုိပါ ေပးႏုိင္ခဲ့တာကုိ ေတြ႕ရွိရပါတယ္။ ဒီလုိ စာေကာင္းေပမြန္ေလးေတြကုိ ဘေလာ့ေပၚက မိတ္ေဆြမ်ားနဲ႕ပါ မွ်ေ၀ေပးခ်င္တာမုိ႕ ဆရာေတာ္ေလး ရေ၀ႏြယ္ (အင္းမ)ေရးတဲ့ အကုသုိလ္၊ သစ္ပင္ ႏွင့္ ၀န္းက်င္ ထိန္းသိမ္းမႈ ဆုိတဲ့ ေဆာင္းပါးေလးကုိ ျပန္လည္ ေဖာ္ျပေပးလုိက္ပါတယ္။
...............................................................................................................
ဆရာေတာ္ ရေ၀ႏြယ္(အင္းမ) ၏ အကုသုိလ္၊ သစ္ပင္ ႏွင့္ ၀န္းက်င္ထိန္းသိမ္းမႈ

မနက္ေစာေစာ ေကာ္ဖီေသာက္ရင္းနဲ႕ ျပဳခဲ့တဲ့ ကုသုိလ္ စာရင္းေလးကုိ ျပန္ဖတ္ရင္း၊ ျပန္ေတြးျဖစ္ရင္းနဲ႕ စိတ္က အလုိလုိ ၾကည္ႏူးလာပါတယ္။ သိပ္မ်ားမ်ား စားစားၾကီး မဟုတ္ခဲ့ေပမယ့္ တခ်ဳိ႕ကုသုိလ္ေလးေတြကုိေတာ့ ဒီေန႕အထိ သတိတရရွိေနတုန္းပါ။ ဥပမာ - အသက္(၅၀)ေက်ာ္ အသားမည္းမည္း အမ်ဳိးသမီးၾကီးတစ္ေယာက္ ေခါင္းေပၚက မုန္႕ဗန္းၾကီး ေမွာက္က်သြားလုိ႕ ငုိေနတာ ေတြ႕ရေတာ့ ပါလာတဲ့ ေငြတခ်ဳိ႕ကုိ ထုတ္လွဴျဖစ္ခဲ့တာမ်ဳိးေလးေတြပါ။ အဲဒီလုိ အျပဳအမူ ကုသုိလ္ေလးကုိ ျပန္ဖတ္မိတုိင္း၊ ျပန္ေတြးမိတုိင္း ၾကည္ႏူးရျမဲပါ။ စာလုိေျပာရင္ေတာ့ အပရေစတနာေပါ့။
ကုသိုလ္စာရင္းကုိ မွတ္တမ္းတင္ျဖစ္သလုိ ျပဳခဲ့တဲ့ အကုသုိလ္စာရင္းကုိလည္း ဘယ္ညာပူးတဲြျပီး မွတ္တမ္းမ်ားတင္ႏုိင္ခဲ့ရင္ ဘယ္စာရင္းက အေလးသာသြားမလဲ၊ ကုသုိလ္ကလား၊ အကုသုိလ္ကလား၊ ပုထုဇဥ္ပီပီ အကုသုိလ္ေတြကုိ အၾကိမ္ၾကိမ္ေတြးခဲ့၊ အၾကိမ္ၾကိမ္ေျပာခဲ့၊ အၾကိမ္ၾကိမ္ျပဳခဲ့တာပါ။ သီးသန္႕မွတ္တမ္း မရွိခဲ့လုိ႕ အေရအတြက္ မသိရတာသာ ရွိမယ္။ ေတြးခဲ့၊ ေျပာခဲ့၊ ျပဳခဲ့မိတာေတြကေတာ့ မျမင္ရတဲ့ အေရအတြက္တစ္ခု အေနနဲ႕ တည္ရွိေနၾကမွာပါ။
အဲဒီအေတြးေတြျဖစ္ရင္း အခုေျပာျပမယ့္ ၀တၳဳေလးက စဥ္းစားစရာအျဖစ္ ေပၚလာခဲ့တာပါ။

မဇၥိ်မေဒသ အိႏၵိယႏုိင္ငံမွာ ဥရုေ၀လလုိ႕ အမည္ရတဲ့ သဲေတာင္ၾကီး တစ္ေတာင္ ရွိခဲ့ဖူးပါတယ္။
အဲဒီ သဲေတာင္ၾကီး ျဖစ္ေပၚလာပုံသမုိင္းေၾကာင္းက ဒီလုိပါ။
ျမတ္စြာဘုရား ပြင့္ေတာ္မမူမီကာလ အဲဒီ၀န္းက်င္ေဒသမွာ ရေသ့တစ္ေသာင္းေနထုိင္ခဲ့ၾကပါတယ္။ တစ္ပါးနဲ႕ တစ္ပါး ခ်စ္ခင္ရုိေသမႈ ရွိသလုိ၊ တစ္ပါးရဲ႕ စကားကုိလည္း တစ္ပါးက ရုိေသလုိက္နာေလ့ရွိပါတယ္။
တစ္ေန႕မွာ ရေသ့တစ္ေသာင္းဟာ စည္းေ၀းပြဲတစ္ခု က်င္းပၾကပါတယ္။ သူတုိ႕ရဲ႕ စည္းေ၀းပြဲမွာ အဓိက အဆုိတင္သြင္းမႈနဲ႕ ေထာက္ခံမႈ ကတိက၀တ္ကေတာ့ ေအာက္ပါအတုိင္း ျဖစ္ပါတယ္။
ငါ့ရွင္ ရေသ့အေပါင္းတုိ႕၊ ကာယကံအျပစ္နဲ႕ ၀စီကံအျပစ္ေတြကေတာ့ တစ္ပါးသူေတြ သိဖုိ႕သိပ္ထင္ရွားတယ္။ မေနာကံက်ေတာ့ တစ္ပါးသူသိဖုိ႕ မထင္ရွားေတာ့ဘူး။ ဒါ့ေၾကာင့္ ရေသ့တစ္ပါးပါးဟာ ကာမဂုဏ္နဲ႕ စပ္တဲ့ အၾကံ၊ ေဒါသနဲ႕ စပ္တဲ့ အၾကံ၊ သူတစ္ပါးကုိ ညွဥ္းဆဲ သတ္ျဖတ္လုိတဲ့ အၾကံ စတဲ့ အၾကံေတြကုိ ၾကံမိခဲ့ရင္ ဘယ္သူမွ အျပစ္ေျပာမယ့္သူ၊ ဆုံးမမယ့္သူ မရွိေတာ့ဘူး။ ဒီေတာ့ ကုိယ့္ကုိယ္ကုိယ္ ကုိယ္တုိင္ အျပစ္တင္ျပီး ဒဏ္ခတ္တဲ့အေနနဲ႕ အကုသုိလ္တစ္ခုခုကုိ ၾကံခဲ့၊ ေတြးခဲ့မိရင္ ျမစ္ဆိပ္က သဲကုိ ဖက္နဲ႕ယူျပီး ဒီေနရာမွာ ပုံရမယ္။ ဒီအျပဳအမူဟာ ကုိယ့္အျပစ္ကုိ ကုိယ္တုိင္ ဒဏ္ထမ္းျခင္းျဖစ္တယ္။
ရေသ့ေတြဟာ သူတုိ႕ျပဳခဲ့တဲ့ ကတိက၀တ္အတုိင္း အကုသုိလ္ တစ္ခုခုကုိ ၾကံမိ၊ ေတြးမိတုိင္း ျမစ္ဆိပ္ကေန သဲကုိ ဖက္ရြက္နဲ႕ သယ္ျပီး သတ္မွတ္ထားတဲ့ ေနရာမွာ သြားျပီး ပုံေလ့ရွိပါတယ္။ ကာလာေတြၾကာလာေတာ့ ေစာေစာက ေျပာခဲ့တဲ့ ဥရုေ၀လလုိ႕ ေခၚတဲ့ ၾကီးမားတဲ့ သဲေတာင္ၾကီး ျဖစ္လာခဲ့ပါတယ္။
ရေသ့ေတြ စုပုံခဲ့တဲ့ သဲေတာင္ၾကီးဟာ ကာလၾကာၾကာတစ္ခုအထိ တည္ရွိေနခဲ့မွာပါ။ လူသားေတြက အဲဒီသဲေတာင္ၾကီးကုိ ၾကည့္ျပီး ေတာ္ေတာ္ အကုသုိလ္မ်ားတဲ့ ရေသ့ေတြပါလားလုိ႕ ဘယ္သူမွ ကဲ့ရဲ႕မယ္ မထင္ပါဘူး။ မကဲ့ရဲ႕မယ့္အျပင္ ဒီသဲေတာင္ၾကီးဟာ ရေသ့ေတြရဲ႕ ရုိးေျဖာင့္မႈ၊ မာယာသာေဌယ်ကင္းမႈ၊ လူသားပီသတဲ့ သတၱိရွိမႈ စတဲ့ သေကၤတျပယုဂ္ၾကီးပဲလုိ႕ ႏွလုံးသြင္းျပီး ဆထက္ထမ္းပုိး တုိး၍တုိး၍သာ ၾကည္ညိဳျဖစ္ၾကမွာပါ။ ဘာျဖစ္လုိ႕လဲဆုိေတာ့ လူသားေတြဟာ ရုိးေျဖာင့္မႈကုိ ၾကည္ညဳိတတ္တဲ့ သဘာ၀က အစဥ္အျမဲရွိေနတတ္ၾကလုိ႕ပါ။
ဒီေခတ္မွာေကာ ရေသ့ေတြရဲ႕ အျပဳအမူကုိ အတုယူျဖစ္ရင္ ေကာင္းမလားလုိ႕ပါ။
တစ္ခုေတာ့ ရွိတာေပါ့ေလ၊ ရေသ့ေတြလုိ ရန္ကုန္ျမစ္ထဲ၊ ေဒါပုံျမစ္ထဲက သဲေတြယူပုံလုိ႕ေတာ့ ဘယ္ျဖစ္ေတာ့မလဲ၊ တုိက္တာအေဆာက္အဦေတြက ေန႕စဥ္ေဆာက္ေနၾကရတာဆုိေတာ့ သဲေတြက တုိက္တာ အေဆာက္အဦေတြအတြက္ အသုံးခ်ေနရတာကုိး။
ဒါဆုိ ဘာလုပ္ၾကရင္ ေကာင္းမလဲ၊ စဥ္းစားျဖစ္တာကေတာ့ သစ္ပင္စုိက္ၾကရင္ ေကာင္းမလား လုိ႕ပါ။
အကုသုိလ္တစ္ခုခုကုိ ေတြးမိ၊ ေျပာမိ၊ ျပဳလုပ္မိတုိင္း သစ္ပင္တစ္ပင္ပင္ စုိက္လုိက္ဖုိ႕ပါပဲေလ။ သစ္ပင္စုိက္ဖုိ႕ ေနရာတစ္ခုကုိေတာ့ သတ္မွတ္ထားၾကရမွာေပါ့။
ကာလၾကာလာတာနဲ႕အမွ် ေတာအုပ္ၾကီးတစ္ခုျဖစ္လာမွာပါ။ ဒါဆုိ သဘာ၀ ပတ္၀န္းက်င္ ထိန္းသိမ္းျပီးသားလည္း ျဖစ္၊ ရာသီဥတုကုိလည္း သာယာေစ၊ ပူအုိက္လွတဲ့ ရာသီဥတုကုိလည္း ကာကြယ္ႏုိင္၊ မုိးနည္းေဒသဆုိတာလည္း ေလ်ာ့ပါး စသည္ျဖင့္ ေတြးမယ္ဆုိ အက်ဳိးသက္ေရာက္ မႈေတြ အမ်ားၾကီးပါ။
ျပီးေတာ့ အဲဒီေတာအုပ္ၾကီးကုိ ဘယ္သူကမွ အကုသုိလ္ေတာအုပ္ၾကီးလုိ႕ ေခၚမယ္ မထင္ပါဘူး။ ဒါလူသားေတြရဲ႕ ရုိးေျဖာင့္မႈ သေကၤတျပယုဂ္ၾကီးတစ္ခုအျဖစ္ပဲ သတ္မွတ္ၾကည္ညဳိေလးစားျဖစ္ၾကမွာပါ။
လူ႕သဘာ၀အရ ဘယ္သူမွ အကုသုိလ္နဲ႕ မကင္းၾကပါဘူး၊ အကုသုိလ္ကုိ ဖုံးကြယ္သူနဲ႕ ဖြင့္လွစ္ေဖာ္ထုတ္ျပ၀ံ့သူသာ ကြာသြားပါလိမ့္မယ္။
ေနာက္ လူ႕သဘာ၀တစ္ခုက အကုသုိလ္ကုိ ဖုံးကြယ္သူကုိ စက္ဆုပ္ျပီး ဖြင့္လွစ္ေဖာ္ထုတ္ျပ၀ံ့သူကုိ ၾကည္ညိဳေလးစားတတ္ၾကတာပါ။ အဓိကကေတာ့ သစ္ပင္စုိက္ရဲတဲ့ သတၱိပါ။
အဲဒီေတာအုပ္ထဲမွာ အလႊာမ်ဳိးစုံ၊ နယ္ပယ္စုံက လူေတြရဲ႕ သစ္ပင္ေတြကုိ ေတြ႕ၾကရမွာပါ။
ေဟာဒါကေတာ့ ဆရာ ခ်စ္ဦးညိဳရဲ႕ သစ္ပင္၊ ဒါကေတာ့ ဆရာ ေမာင္စိန္၀င္း(ပုတီးကုန္း)ရဲ႕ သစ္ပင္၊ ဒါက ဆရာ ဦး၀င္းျငိမ္းရဲ႕ သစ္ပင္၊ ဒါကေတာ့ ကုိဦးေဆြရဲ႕ သစ္ပင္၊ ဒီသစ္ပင္ လွလွကေလးကေတာ့ ဘယ္မင္းသမီးကေလးရဲ႕ သစ္ပင္၊ ဒီသစ္ပင္ၾကီးကေတာ့ ဘယ္စီးပြားေရးသမားၾကီး သစ္ပင္၊ ဒီသစ္ပင္ အျမင့္ၾကီးကေတာ့ ဘယ္အထူးကု ဆရာ၀န္ၾကီး ရဲ႕ သစ္ပင္ စသည္ စသည္ျဖင့္ေပါ့။ ကမၺည္းမွတ္တုိင္ေတြနဲ႕ အလႊာမ်ဳိးစုံ နယ္ပယ္စုံက လူေတြရဲ႕ သစ္ပင္မ်ဳိးစုံကုိ ေတြ႕ၾကရမွာပါ။ ျပီးေတာ့ အဲဒီသစ္ပင္ေတြကုိ ၾကည့္ျပီး ၾကည္ညိဳမႈ သဒၶါတရားေတြလည္း ပြားျဖစ္ဦးမွာပါ။
တကယ္လုိ႕သာ အဲဒီေတာအုပ္ၾကီးျဖစ္ခဲ့ရင္ မိမိကုိယ္တုိင္လည္း သစ္ပင္ သြားစုိက္လုိက္ခ်င္ပါတယ္။ ဘယ္ ႏွစ္ပင္ေလာက္ စုိက္ျဖစ္မယ္ေတာ့ မသိပါဘူး။ စုိက္ျဖစ္ဖုိ႕ကေတာ့ အေသအခ်ာပါ။
ေတာအုပ္ၾကီးသာ ျဖစ္လုိက္ပါေတာ့။

သစ္ပင္သြားစုိက္ရင္းနဲ႕ အဲဒီေတာအုပ္ၾကီးထဲမွာပဲ ကုိယ့္ရဲ႕ ပစၥဳပၸန္တည့္တည့္မွာ ျဖစ္ေနတဲ့ စိတ္ကေလးကုိ သတိကပ္ျပီး ဘယ္လုိစိတ္ကေလး ျဖစ္ေနသလဲ။ အဲဒီျဖစ္ေနတဲ့ စိတ္ကေလးက ဘယ္လုိသေဘာေလး ျဖစ္ေနတာလဲ စသည္ျဖင့္ေပါ့။ ဥပမာ - ေလာဘျဖစ္ေနတယ္ဆုိရင္လဲ ေလာဘေလးက ဘယ္လုိ သေဘာေလး ျဖစ္ေနတာလဲ၊ ေလာဘရဲ႕ သေဘာေလးက ဘယ္လုိေလးလဲ စသည္ျဖင့္ ျဖစ္ေနတဲ့ ေလာဘစိတ္ကေလးကုိ သတိကပ္ျပီး ေလာဘျဖစ္တယ္၊ ေလာဘျဖစ္တယ္ဆုိုျပီး စိတ္ကုိ ရႈမွတ္တဲ့ စိတၱာႏုပႆနာေခၚတဲ့ သတိပဌာန္တရားေလးလည္း ခႏၶာကုိယ္တစ္ေႏြးစာေလာက္ ရႈမွတ္ခ်င္ခဲ့ခ်င္ပါတယ္။ ဘာျဖစ္လုိ႕လဲဆုိေတာ့ အဲဒီရႈမွတ္စဥ္ကာလေလးမွာ ျငိမ္းခ်မ္းတဲ့ ဘ၀ေလးတစ္ခုခုကုိ တဒဂၤပဲျဖစ္ျဖစ္ ရလုိက္ခ်င္လုိ႕ပါ။

Environmental Issue (ရေ၀ႏြယ္ (အင္းမ)
http://greenmyanmar.blogspot.com/2008/02/blog-post_28.html