Sunday, February 6, 2011

ေျပာပါရေစ ေစတနာမ်ားစြာနဲ႔


ေျပာပါရေစ ေစတနာမ်ားစြာနဲ႔

၂ဝဝ၂ ခု စက္တင္ဘာလအတြက္ထုတ္ေဝတဲ့ အပၸမာဒမဂၢဇင္းပါ ေဌးလြင္(ဆားလင္းႀကီး)ရဲ႕ ျမန္မာစစ္ ေသာ မိခင္ေမတၱာ ေဆာင္းပါးကုိ ဖတ္လုိက္ရလုိ႔ ဒီေဆာင္းပါးကုိ ျမန္ျမန္ေရးျဖစ္တာပါ။ ေဆာင္းပါးထဲမွာ စာေရးသူက “ယေန႔ မ်က္ေမွာက္ေခတ္တြင္ကား စီးပြားေရးအျမင္ စီးပြားေရးမ်က္လုံး က်ယ္လာသည္၊ ပြင့္လာသည္ဟု ဆုိခ်င္ကလည္း ဆုိႏုိင္ပါသည္။ ေရွးကထက္ ေလာဘေတြ ပုိႀကီးလာသည္ဟု ေျပာလွ်င္ မေကာင္းျမင္ဟု ဆုိခ်င္သူမ်ားလည္းရွိေပမည္။ အမွန္အားျဖင့္ ေလာဘမ်က္လုံး က်ယ္လာ ျခင္းသာျဖစ္ပါသည္” စသျဖင့္ ႀကီးပြားေရး စီးပြားေရးအတြက္ ႏုိင္ငံရပ္ျခားထြက္ခြာၾကသူမ်ားႏွင့္ ပတ္သက္ၿပီး သူ႔အျမင္ကုိ သုံးသပ္ေရးသားထားပါတယ္။ ေဆာင္းပါးရဲ႕ လုိရင္းခ်ဳပ္ကေတာ့ ႏုိင္ငံရပ္ျခားကုိပုိ႔ႏုိင္တဲ့စြမ္းအားရွိပါလ်က္ သူ႔သားသမီးေတြကုိ ႏုိင္ငံရပ္ျခားပုိ႔ဖုိ႔ စိတ္ကူးမရွိတဲ့ မိခင္တစ္ေယာက္ကုိ ျမန္မာပီသသူတစ္ေယာက္အျဖစ္ ခ်ီးမြမ္းေထာမနာထားတဲ့ ေဆာင္းပါးတစ္ပုဒ္ပါ။ (သားသမီးေတြကုိ ႏုိင္ငံရပ္ျခားပုိ႔ၾကတဲ့ မိခင္ေတြကုိေတာ့ ျမန္မာမဆန္သူ မ်ားရယ္လုိ႔ ေျပာလုိခ်င္တာ မဟုတ္ေပဘူးလုိ႔ မယုံမရဲ ယူဆမိပါေသးတယ္။)

တုိက္ရုိက္အဓိပၸါယ္ျပန္ရမယ္ဆုိရင္ေတာ့ ႏုိင္ငံရပ္ျခားကုိ သြားေရာက္ျခင္းအေပၚမွာ အျပစ္ျမင္တဲ့ ေရးသားမႈတစ္ခုလုိ႔ပဲဆုိရမွာပါ။ သူ႔ေဆာင္းပါးမွာ ေဒၚလာလုိခ်င္တာေၾကာင့္ ႏုိင္ငံျခားကုိ သြားလုိ ၾကတာ ျဖစ္ေၾကာင္းကုိလဲ ဖတ္ရပါတယ္။ ေနာက္ၿပီး ႏုိင္ငံရပ္ျခားမွာ ကုိယ့္လူမ်ိဳးေတြ ပန္းကန္ေဆး အုိးတုိက္ အလုပ္မ်ိဳးလုပ္ရတာအတြက္လဲ “ျမန္မာေတြ ႏိိုင္ငံျခားသြားၿပီး ေအာက္တန္းစားအလုပ္ေတြ လုပ္ေန ၾကသည္ဟု ေျပာလွ်င္လည္း ခံခ်င္ၾကမည္မဟုတ္ေပ” လုိ႔လဲ ေရးထားပါေသးတယ္။ သူ႔အျမင္ သူ႔အ ေတြးနဲ႔ သူ႔အထင္ သူေရးထားတာမုိ႔ ဘာမွ အထူးမေျပာလုိေပမယ့္ ႏုိင္ငံရပ္ျခားမွာ ေရာက္ရွိ ေနထုိင္ေနတဲ့ ပုဂၢိဳလ္မ်ားရဲ႕ သေဘာထားအျမင္အခ်ိဳ႕ကုိေတာ့ အနည္းငယ္မွ် ေျပာျပခ်င္ပါတယ္။ ကုိယ္ကုိယ္တုိင္ ႏုိင္ငံရပ္ျခားမွာ ေရာက္ေန၊ ႏုိင္ငံရပ္ျခား ေရာက္သူေတြနဲ့လဲ အၿမဲတမ္း ထိေတြ႔ဆက္ဆံ ေနရတာေၾကာင့္ သူတုိ႔ရဲ႕သေဘာထားကုိ ပုိၿပီးနားလည္မိလုိ႔ ခုလုိေျပာျပျခင္းဟာ သဘာဝက်မယ္လုိ႔လဲ ယူဆမိပါတယ္။

ေဌးလြင္(ဆားလင္းႀကီး) ရဲ႕စာကုိ ဖတ္ၿပီး အျခားဆရာေတာ္တစ္ပါးရဲ႕ မိန့္ၾကားခ်က္ကုိလဲ သတိရမိပါ တယ္။ အဲဒီကတည္းက ေဆာင္းပါးတစ္ပုဒ္ေရးဖုိ႔ စိတ္ကူးမိပါတယ္၊ သုိ႔ေပမယ့္ အထမေျမာက္ခဲ့ပါဘူး။ ခုေတာ့ ေဌးလြင္(ဆာလင္းႀကီး) ရဲ႕ စာက စာေရးျဖစ္ဖုိ႔ တြန္းအားေပးခဲ့သလုိ ျဖစ္လုိ႔မုိ႔ ေရးျဖစ္ပါတယ္ ေပါ့။ လြန္ခဲ့တဲ့လက စာေရးသူတုိ႔ ေက်ာင္းကုိ ျမန္မာလူငယ္တစ္ေယာက္ ေရာက္လာပါတယ္။ သူ႔အ ေျပာအရ သူဟာ အေမရိကကုိ ေရာက္တာ သုံးႏွစ္ေက်ာ္ေက်ာ္ေလးပဲ ရွိေသးတယ္လုိ႔ သိရပါတယ္။ စာေရးသူတုိ႔ ေက်ာင္းက သူေနထုိင္တဲ့ေနရာနဲ႔ အတန္ငယ္ေဝးလုိ႔ ခုမွေရာက္ျဖစ္ေပမယ့္ သူေနထုိင္တဲ့ အရပ္နဲ႔ သိပ္ၿပီးမေဝးလွတဲ့ ဘုန္းေတာ္ႀကီးေက်ာင္းမ်ားကုိေတာ့ မၾကာမၾကာ ေရာက္တတ္ပါေၾကာင္း ေျပာပါတယ္။ အထူးသျဖင့္ ျမန္မာ ဘုန္းေတာ္ၾကီးေက်ာင္းမ်ားက ႀကီးမွဴးက်င္းပေလ့ရွိတဲ့ ဝါဆုိပြဲ၊ က ထိန္ပြဲနဲ႔ သႀကၤန္ပြဲလုိအခ်ိန္မိ်ဳးမွာေတာ့ အျမဲတမ္းလုိ ေရာက္တတ္ေလ့ရွိေၾကာင္းေျပာပါတယ္။ ေရာက္ တတ္ရာရာ စကားေျပာျဖစ္ရင္းနဲ႔ သူ ျမန္မာျပည္က မထြက္ခြြါလာမီက သူ႔မိဘမ်ား အျမဲ ကုိးကြယ္

ဆည္းကပ္ေလ့ရွိတဲ့ ဆရာေတာ္တစ္ပါးထံကုိ ကန္ေတာ့ဖုိ႔သြားေရာက္ခဲ့ေၾကာင္းကုိ ေျပာျပပါတယ္။ အဲဒီလုိသြားေရာက္ခဲ့ရာမွာ ဆရာေတာ္က “ေအာ၊္ မင္းက မိေဝး ဘေဝး ဘာသာ သာသနာနဲ့ ေဝးတဲ့ ပစၥ ႏၱရာစ္အရပ္ဆီကုိ သြားေတာ့မလုိ႔ကုိး”လုိ႔ အမိန္႔ရွိေၾကာင္းကုိလဲ ေျပာျပခဲ့ပါတယ္။ ေနာက္ျပီး ဒီမွာေနျပီး လုပ္ကုိင္စားေသာက္လုိ႔ေရာ မျဖစ္ဘူးလား၊ ဘာေၾကာင့္ ခုလုိ ႏုိင္ငံရပ္ျခား တုိင္းတစ္ပါးကုိ အထင္တႀကီး သြားခ်င္ရတာလဲလုိ႔ အမိန္႔ရွိခဲ့ေၾကာင္းကုိလဲ ေျပာျပပါေသးတယ္။ ဒီလုိ အမိန္႔ရွိတဲ့ ဆရာေတာ္ဟာ သူကုိယ္တုိင္လဲ အထြတ္အထိပ္ပညာတတ္တစ္ပါးျဖစ္သလုိ ျပင္ပဗဟုသုတမ်ားနဲ့လဲ ျပည့္စုံမယ္ရယ္လုိ႔ ယူဆထားပါတယ္တဲ့။ အဲဒီလုိဆရာေတာ္တစ္ပါးက ခုလုိ ျပည္ပကုိ ထြက္ခြါမႈကုိ သေဘာမက်တဲ့ အေနမ်ိဳး ေျပာတာအတြက္ နားမလည္ႏုိင္ေအာင္ျဖစ္မိပါတယ္တဲ့။ ဆရာေတာ္ရဲ့ အမိန္႔ရွိတ့ဲ စကားအတြက္ အလြန္လည္း ဝမ္းနည္းစိတ္မေကာင္း ျဖစ္ခ့ဲမိရပါတယ္တဲ့။ ေနာက္ျပီး သူက အရွင္ဘု ရားအေနနဲ႔ အဲဒီ စကားကုိ ဘယ္လုိ သေဘာရပါသလဲလုိ႔လဲ စာေရးသူရဲ႕ သေဘာထား ဆႏၵကုိပါ ေတာင္းခံ ေမးျမန္းခဲ့ပါတယ္။

ဒီေတာ့ စာေရးသူက “ေအာ္ ဒကာေလးေရ၊ တုိ႔မ်ားကုိယ္တုိင္က ခု ႏုိင္ငံရပ္ျခားေရာက္ေနေတာ့ တုိ႔မ်ားေျဖတဲ့ အေျဖစကားဟာ တုိ႔လုိရာဆြဲေျဖတဲ့ အေျဖမ်ိဳး ျဖစ္ေကာင္းျဖစ္ႏုိင္ေနမွာမုိ႔ ဒီေနရာမွာ တုိ႔ ဒကာေလးကုိပဲ ျပန္ေမးပါရေစ ဆုိၿပီး စာေရးသူက သူ႔ဖက္ကုိပဲ ဒီျပႆနာကုိ လွည့္ေပးခဲ့ပါတယ္။ ဆုိ ပါစုိ႔၊ ဒကာေလး ခုဒီကုိေရာက္လာေတာ့ ကုိယ္ကုိးကြယ္ဆည္းကပ္တဲ့ ဘာသာတရားကုိ ပစ္ပယ္သူ တစ္ေယာက္ျဖစ္ေနခဲ့ၿပီလား။ ဒါမွမဟုတ္ ဒီမွာ ေနထုိင္ေနတဲ့အတြက္ ေနာင္မွာေရာ ပစ္ပယ္ႏုိင္မယ့္ အလားအလာမ်ိဳး ရွိႏုိင္သလား၊ ေနာက္ၿပီး ျမန္မာျပည္မွာ ရွိေနစဥ္ကနဲ့ အခု ကံငါးပါးကုိ ေစာင့္ထိန္း မွဳမွာ ဘယ္မွာေနထုိင္တာက ပုိၿပီး ကုိယ့္ကုိယ္ကုိ လုံၿခဳံမႈရွိတယ္ရယ္လုိ႔ ထင္ပါသလဲလုိ႔ စာေရးသူက ေမးခ့ဲပါတယ္။

သူ႔အေျပာအရေတာ့ ျမန္မာျပည္မွာရွိေနစဥ္ကလဲ သတ္တာျဖတ္တာနဲ႔ သူမ်ား သား မယားကုိ ဖ်က္ဆီးတာမ်ိဳး မရွိခဲ့လုိ႔ ဟုိမွာနဲ႔ဒီမွာ အဲဒီက်င့္ဝတ္သိကၡာမ်ားအတြက္ေတာ့ သိသိသာသာ မထူးျခားလွဘူးလုိ႔ ဆုိပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ျမန္မာျပည္မွာတုန္းကေတာ့ အေရာင္းအဝယ္လုပ္ငန္း လုပ္ရတာမုိ႔ အေလးစဥ္းလဲ ေတာင္းစဥ္းလဲ လုပ္ရတာမ်ိဳးေတြ တစ္ခါတေလ ရွိရေၾကာင္း ေျပာပါတယ္။ ေနာက္ျပီး ကုိယ့္လုပ္ငန္း ေဘးမသီရန္မခေစဖုိ႔နဲ႔ အစစ အဆင္ေျပေခ်ာေမြ႔ေစဖုိ႔ မလိမ္ခ်င္ေပမယ့္ လိမ္ရတာမ်ိဳး မညာခ်င္ေပမယ့္ ညာရတာမ်ိဳးေတြဆုိတာ အႀကိမ္မ်ားစြာ ရွိခဲ့ပါေၾကာင္း၊ အရက္ေသစာေသာက္စားမႈဆုိတာလဲ လုပ္ငန္းသေဘာအရ မၾကာခဏ ျပဳလုပ္တတ္မိေၾကာင္း ေျပာျပပါတယ္။ ဒီမွာေတာ့ အဲဒီအရာေတြကုိ ေရွာင္လုိ႔ရလုိ႔ ဒီက်င့္ဝတ္ေတြအတြက္ေတာ့ ဒီမွာက ပုိၿပီးလုံၿခဳံတယ္လုိ႔ ေျပာလုိ႔ရတယ္လုိ႔ဆုိပါတယ္။

မိဘေတြကုိ ကူညီေထာက္ပံ့ႏုိင္မႈမွာေရာ ဘယ္လုိမ်ား ကြာျခားမႈ ရွိပါသလဲရယ္လုိ႔ စာေရးသူက ေမးခဲ့ ေတာ့ ဒါကေတာ့ သိပ္ကြာျခားတာေပါ့ဘုရားတဲ့၊ သူက အခု ဒီမွာ တပည့္ေတာ္တုိ႔လုိ အေျခခံ အလုပ္ သမားတစ္ေယာက္အေနနဲ႔ တစ္နာရီမွာ (၉)ေဒၚလာပဲ ရတာမုိ႔ ဒီကအတုိင္းအတာနဲ႔ ၾကည့္မယ္ဆုိရင္ ေတာ့ အလြန္နည္းတာေပါ့တဲ့။ ဒါေပမယ့္ အိမ္လခနဲ႔ မီးဖုိး ေရဖုိး တယ္လီဖုန္းဖုိး ႏႈတ္ျပီးရင္ က်န္တာထဲက ထုိက္သင့္သေလာက္ကုိ ဟုိမွာရွိေနတဲ့ မိဘႏွစ္ပါးကုိ ပုံမွန္ကန္ေတာ့ ႏုိင္တာမုိ႔ ေက်နပ္ေတာ့ ေက်

နပ္ရပါတယ္တဲ့။ သူဟာ အင္ဂ်င္နီယာတစ္ေယာက္အလြန္ျဖစ္ခ်င္ ခဲ့ေၾကာင္း၊ သုိ႔ေပမယ့္ သူဆယ္တန္းေက်င္းသားဘဝက က်ဴရွင္ယူႏုိင္တဲ့ အေနအထားမရွိတာရယ္၊ နယ္မွာ ေက်ာင္းတက္ရတဲ့ အေနအထားစတာေတြေၾကာင့္ စက္မႈတကၠသုိလ္ကုိ တက္ဖုိ႔ အခြင့္အလမ္း မရခဲ့ေၾကာင္း၊ စက္မႈတကၠသုိလ္ကုိတက္ခြင့္ရခဲ့ရင္ေတာင္မွ သူ႔မိဘေတြရဲ႕ စီးပြားေရး အေျခအေနအရ သူ႔အေနနဲ႔ တက္ေရာက္ႏုိင္မည္ မဟုတ္ေၾကာင္းေျပာျပပါတယ္။ ဒီမွာေတာ့ ေန႔ပုိင္းမွာ အလုပ္လုပ္ၿပီး ညပုိင္းမွာ ေက်ာင္းတက္ႏုိင္တာမုိ႔ ဒီအတြက္ အထူးေက်နပ္မိရပါတယ္တဲ့၊ ခု သူအလြန္ဆႏၵရွိခဲ့တဲ့ အင္ဂ်င္နီယာတစ္ေယာက္ျဖစ္ဖုိ႔ ေရာင္ျခည္ဦးကုိေတြ႔ ျမင္ရၿပီျဖစ္ေၾကာင္းကုိလဲ ကဗ်ာဆန္ဆန္ေျပာသြားပါေသးတယ္၊ သူ႔အဆုိအရ ယဥ္ေက်းမႈဓေလ့ထုံးစံအရေရာ မိသားစု အသုိက္အဝန္းကုိ ခင္တြယ္တတ္တဲ့ သဘာဝအရေရာ ျမန္မာျပည္က လူတုိင္းနီးပါးဟာ ျဖစ္ႏုိင္မယ္ ဆုိပါရင္ မိဘဆရာသမား ေဆြမ်ိဳးညာတိေတြနဲ႔ တစ္ၿမိဳ႔ တစ္ရြာတည္းမွာ အတူေနလုိတဲ့ ဆႏၵ ရွိၾကပါတယ္တဲ့၊ ဒါေပမယ့္ ဘဝတစ္ခုတုိးတက္ျဖစ္ထြန္းႏုိင္ဖုိ႔ တစ္ဖက္က ေပးဆပ္ရတဲ့အရာမ်ိဳးေတြလဲ ရွိတတ္တာလဲ သဘာဝတစ္ခုပါပဲတဲ့၊ သူ ခုလုိထြက္ခြါလာတာဟာလဲ ပညာေရးဟာ အဓိကပါတဲ့။ သူ႔အေျပာအရ ကုိယ့္ဘဝေနာင္ေရးအတြက္ ပညာေရးဟာ အေရးပါတာကုိ ဒီမွာ ပုိၿပီးသေဘာေပါက္နားလည္လာမိပါတယ္တဲ့။

ဒီ ဒကာေလးလုိပါပဲ၊ စာေရးသူတက္ေရာက္ေနတဲ့ ေကာလိပ္တစ္ခုတည္းမွာကုိပဲ ျမန္မာေက်ာင္းသား ေတြ အနည္းဆုံး (၅ဝ) ေလာက္ေတာ့ ရွိမယ္လုိ႔ ခန္႔မွန္းမိပါတယ္။ ေက်ာင္းသားဦးေရ တစ္ေသာင္း ငါးေထာင္ေလာက္ရွိတဲ့ေက်ာင္းမွာ ဦးေရ ငါးဆယ္ေလာက္ဆုိိတာ မ်ားတယ္ေတာ့ မဆုိသာပါဘူး။ သုိ႔ေပမယ့္ ၿမိဳ႕မွာေနထုိင္ၾကတဲ့ လူဦးေရအခ်ိဳးအစားနဲ႔ ႏႈိင္းစာရင္ေတာ့ ရာခုိင္ႏႈံးမ်ားတယ္လုိ႔ ဆုိႏုိင္ပါတယ္။ ကုိယ့္လူမ်ိဳးေတြဟာ ပညာေရးမွာ စိတ္ဝင္စားသူေတြပါလားဆုိတာ သိရလုိ႔ ေက်နပ္မိရပါတယ္။ အ လုပ္ကုိတစ္ဖက္လုပ္ရင္း ေက်ာင္းကုိလဲ တစ္ဖက္တက္နဲ႔ အားႀကိဳးမာန္တက္ ရုန္းကန္လွဳပ္ရွားေနၾကတဲ့ ကုိယ့္လူမ်ိဳး လူငယ္ ျမန္မာေက်ာင္းသူေက်ာင္းသားေတြကုိ ေတြ႔မိေတာ့ အားလဲ အားရမိပါတယ္။ ျမန္မာလူငယ္ေတြ တုိင္းတစ္ပါးကုိ ထြက္ခြါၾကျခင္းဟာ စီးပြားေရးသက္သက္တစ္ခုအတြက္ ေဒၚလာရွာဖုိ႔ခ်ည္းသက္သက္ မဟုတ္ပါလားဆုိတာ ေကာင္းေကာင္း သေဘာေပါက္လာမိပါတယ္။

စာေရးသူတုိ႔အေနနဲ႔ လူ တစ္ေယာက္နဲ႔တစ္ေယာက္ ဘဝေပးအေျခအေန မတူႏုိင္ေၾကာင္းကုိ လြယ္ လြယ္နဲ႔ပဲသိႏုိင္ပါတယ္။ ေနာက္ၿပီး ေနရာေဒသေတြရဲ႕ ပဋိရူပျဖစ္မႈ မျဖစ္မႈမွာလဲ တစ္ေယာက္နဲ႔ တစ္ ေယာက္ ကြာျခားမႈရွိေၾကာင္းကုိလဲ နားလည္ဖုိ႔ လုိမယ္ထင္ပါတယ္။ ကုိယ့္အတြက္ ဒီေနရာ ဒီေဒသ ဟာ သင့္တင့္ေကာင္းျမတ္တဲ့ ေနရာေဒသတစ္ခု ျဖစ္ေကာင္း ျဖစ္ႏုိင္ေပမယ့္ တစ္ပါးသူေတြအတြက္ ဒီ ေနရာဟာ သင့္ေတာ္ေကာင္းမွ သင့္ေတာ္ပါလိမ့္မယ္။ ဥပမာအေနနဲ႔ ဆုိရရင္ လူသူကင္းမဲ့ တိတ္ဆိတ္ တဲ့ ေနရာေဒသဟာ တရားဘာဝနာ ပြားမ်ားသူတစ္ေယာက္အတြက္ ေနရာေကာင္းျဖစ္ႏုိင္ေပမယ့္ လူ အမ်ားကုိမွီၿပီး စီးပြားရွာသူတစ္ဦးအတြက္ေတာ့ ဒီေနရာမ်ိဳးဟာ သင့္ေတာ္တဲ့အရပ္ေဒသ ျဖစ္မယ္ မ ဟုတ္သလုိေပါ့။ ေနာက္ျပီး အခ်ိန္အခါနဲ့ အေျခအေနဆုိတာလဲ အေရးႀကီးတာကုိ သတိျပဳရမွာပါ။ တစ္ခ်ိဳ႕အရာေတြကုိ ေနရာတုိင္းမွာ အခ်ိန္တုိင္း မရႏုိင္တာကုိ စာေရးသူတုိ႔အေနနဲ႔ သေဘာေပါက္ လက္ခံၾကရမွာပါ။ ဒီလုိအခါမ်ိဳးမွာ မၾကာမီ ရလာလိမ့္ႏုိးနဲ႔ မေရရာတဲ့ အရာကုိ မေသခ်ာစြာ ေစာင့္ ေနတာထက္စာရင္ တစ္ခုခုကုိ ႀကိဳးစားလုပ္ၾကည့္တာက ပုိမေကာင္းႏုိင္ဘူးလားဆုိတာ စဥ္းစားဖုိ႔ သင့္ ပါတယ္။

ေဌးလြင္(ဆားလင္းႀကီး)ေရာ၊ အထက္က ဒကာေလးကုိ အမိန္႔ရွိခဲ့တဲ့ ဆရာေတာ္ႀကီးေရာ ကုိယ့္တုိင္း ျပည္ ကုိယ္လူမ်ိဳးကုိ ခ်စ္ျမတ္ႏုိးစိတ္နဲ႔ ေရးၾကမိန္႔ၾကတာပဲျဖစ္မယ္ဆုိတာ ေလးေလးနက္နက္ ယုံၾကည္မိပါတယ္၊ သုိ႔ေပမယ့္ ခ်စ္ၾကတဲ့ေနရာမွာ မွန္မွန္ကန္ကန္ျဖစ္ဖုိ႔လဲ လုိပါလိမ့္မယ္။ ေန႔စဥ္ လူမႈဘဝ လုိအပ္ခ်က္အတြက္ စားဖုိ႔ကထမင္းၾကမ္း၊ သြားဖုိ႔က လွည္းၾကမ္း၊ အိပ္စက္နားေနဖုိ႔က ဝါးၾကမ္း ရွိယုံနဲ႔ မျပည့္စုံႏုိင္ေၾကာင္းကုိ အားလုံးသိၾကမွာပါ။ ဒီေလာက္ဆုိျဖစ္တာပါပဲလုိ႔ ကုိယ့္စိတ္ကုိလွည့္စားၾကည့္ မယ္ဆုိရင္လဲ အစစ္အမွန္ေရာင့္ရဲမႈျဖစ္ဖုိ႔ ခက္ခဲပါလိမ့္မယ္။ ေျပာခ်င္တာက လုိအပ္ခ်က္ေတြရွိလာတဲ့ အခါမွာ တကယ္မလုိအပ္ဟန္ ေရာင့္ရဲဟန္ေဆာင္ၿပီး ကုိယ့္ကုိယ္ကုိ လွည့္စားေနတာထက္ အဲဒီ လုိအပ္ခ်က္ေတြကုိ ျဖည့္ဆည္းဖုိ႔ ဘယ္လုိၾကိဳးစားၾကမလဲ၊ နည္းလမ္းဘယ္လုိရွာၾကမလဲဆုိတာက ပုိၿပီး မေကာင္းေပဘူးလားလုိ႔ စဥ္းစားဖုိ႔ပါ။ မႏုိင္၍သည္းခံျခင္း မရွိ၍ေရာင့္ရဲျခင္းဆုိတဲ့ လူေပ်ာ္လူပ်က္ေတြရဲ႕ စကားဟာ စစ္မွန္္တဲ ခႏၱီနဲ႔ သႏၱဳဌီ မဟုတ္ေၾကာင္း အလြယ္တကူသိႏုိင္ပါတယ္။ သာမန္လူသားတစ္ဦးဟာ လူသာမန္တစ္ဦးလုိပဲ စဥ္းစားတာက ပုိမုိေကာင္းမြန္ပါတယ္။ ေနာက္ျပီး အရာတစ္ခုကုိသုံးသပ္ေတာ့မယ္ဆုိရင္ အဲဒီအရာရဲ႕ အေျခခံအေၾကာင္းရင္းကုိလဲ ရွာေဖြၾကည့္ဖုိ႔ လုိအပ္ပါတယ္။

ႏုိင္ငံရပ္ျခားသြားေရာက္ေနထုိင္ရတယ္၊ အလုပ္လုပ္ရတယ္ ဆုိတာ ထင္သေလာက္ မလြယ္ကူလွတာကုိလက္ေတြ႔အရ စာေရးသူနားလည္ႏုိင္ပါတယ္။ ေသခ်င္တဲ့က်ား ေတာေျပာင္း ဆုိေပမယ့္ ဘယ္က်ားမွာမွ ေသခ်င္တဲ့အတြက္ တမင္သက္သက္ ေတာေျပာင္းေလမယ္မဟုတ္ပါဘူး။ သူေနထုိင္ဆဲျဖစ္တဲ့ ေတာဟာ သူ႔အတြက္ လုံၿခဳံမႈမရွိႏုိင္ဘူးလုိ႔ ထင္လုိ႔ပဲျဖစ္ျဖစ္၊ ဒါမွမဟုတ္ သူ႔အတြက္ အစာေရစာ ေလာက္ေလာက္ ငင မရႏုိင္မွာကုိ ေတြးမိလုိ႔ပဲျဖစ္ျဖစ္ ေျပာင္းၾကည့္ေလတာျဖစ္မွာပါ။ ေတာေတြထြင္းလုိ႔ က်ားေတြရွင္းသြားတာကို ေတာရွင္းသူကုိ အျပစ္တင္ရေကာင္းမွန္းမသိပဲ က်ားေတြကုိပဲ အျပစ္ျမင္တာမ်ိဳးကေတာ့ အမွန္တရားကုိ မတြက္ဆရာ ေရာက္သလုိပါပဲ။

နိဂံုးခ်ဳပ္ပါရေစ

ဒီေဆာင္းပါးကုိဖတ္ၿပီး ႏုိင္ငံျခားကုိေရာက္ေနလုိ႔ ႏုိင္ငံျခားကုိ အထင္ႀကီးစိတ္ေၾကာင့္ ဒီလုိေရးတာ ျဖစ္မွာပါလုိ႔ ဆုိလာပါက တစ္ဝက္ မွန္ပါတယ္လုိ႔ ဝန္ခံပါရေစ၊ ကမၻာ့ထိပ္တန္းကုိ ေရာက္ေနတဲ့ ႏုိင္ငံႀကီးတစ္ခုမွာ အထင္ႀကီးစရာ ဘာမွမရွိဘူးလုိ႔ ဆုိခဲ့ရင္ အဲဒီလုိ ဆုိသူသာ အရူးျဖစ္မွာပါ၊ ႏုိင္ငံတစ္ႏုိင္ငံ လူမ်ိဳးတစ္မ်ိဳး တုိးတက္ဖုိ႔ ကုိယ့္ေရွ႕ကသူေတြရဲ႕ အဆုိးေတြကုိခ်ည္း ျမင္တတ္ရုံ၊ ေျပာတတ္ရုံနဲ႔ ျပည့္စုံဦးမွာ မဟုတ္ပါဘူး၊ အားက်စရာကုိ အားက် အတုယူဖြယ္ရာဆုိ အတုယူတတ္ဖုိ႔လဲ လုိပါေသးတယ္။ တိတိက်က်ေျပာရရင္ အထင္ႀကီးစရာကုိ အထင္ႀကီးတတ္ဖုိ႔လဲ လုိပါေသးတယ္။ မိဘတုိင္းဟာ သားသမီးမ်ားကုိေတာ့ ခ်စ္ၾကစၿမဲပါ။ သုိ႔ေပမယ့္ စစ္မွန္တဲ့ မိခင္စိတ္ဆုိတာ ခ်စ္ျပရုံနဲ႔ ၿပီးျပည့္စုံဦးမယ္ မဟုတ္ပါဘူး။ ကုိယ့္သား ကုိယ့္သမီးကုိ သူမ်ားေတြနဲ႔ ယွဥ္လာရင္ ေအာက္တန္း ေနာက္တန္း မက်ရ ေလေအာင္ အလိမၼာ အေမြေပးဖုိ႔ လုိသလုိ ေခတ္နဲ႔အညီ ရင္ေဘာင္တန္းႏုိင္ေစဖုိ႔ ေခတ္မွီပညာအေမြ

ေတြကုိ ေပးဖုိ႔လဲ လုိပါေသးတယ္။ အဲ ဒီလုိပညာကုိ ဘယ္ေနရာက ရႏုိင္ပါ့မလဲလုိ႔လဲ စဥ္းစားတတ္ဖုိ႔ လုိသေပါ့။ ႏုိ႔မဟုတ္ရင္ျဖင့္ ငယ္ငယ္က ဖတ္ခဲ့ဘူးတဲ့ ဆားတုံဆရာေတာ္ရဲ႕ လကၤာေလးလုိ

ေရွးသေရာအခါ ၊ ျပည္ဗာရာဝယ္

ကုေဋ ၾကြယ္အား ၊ သူေဌးသားလ်င္

သားတစ္ေယာက္ျဖစ္ ၊ ခ်စ္၍တေစ

အိမ္မွာေန၍ ၊ စာေပမတတ္

မိဘစုေတ ၊ ခႏၶာေၾကြေသာ္

အေရွ႕အေနာက္ ၊ ေတာင္ေျမာက္ ဘယ္မွာ

မသိပါျငား ၊ သူေဌးသားသည္

သုိထားမတတ္ ၊ အရပ္ရပ္၌

ႏွံအပ္ဥစၥာ ၊ ရွိသည္ငွာကုိ

မ်ားစြာကြၽန္ေပါင္း၊ မေကာင္းခုိးသူ

ယူ၍ေျပးေရွာင္း၊ အိမ္ကုိေရာင္းေသာ္

ေထာင္းေထာင္းေၾကလ်က္

ခြက္လက္စြဲကာ၊ ေတာင္းစားပါလည္း

နင္သာလူမုိက္ ၊ ဒုစရုိက္ဟု

ရုိက္ပုတ္လုိက္ၾက

ရြာမွထြက္ေလ ၊ ေတာမွာေသသည္

ေကာင္ေသဠင္းတက်၏တည္း

ဆုိသကဲ့သုိ႔ေသာ ဗာရာဏသီ သူေဌးသားဇာတ္လမ္းသစ္ေတြ မ်ားသထက္ မ်ားလာပါလိမ့္မယ္။

အရွင္ ဥာဏိကာဘိဝံသ

(Fremont CA,USA)