ပုဂၢိဳလ္ေလးမ်ိဳး တရားေတာ္
ဒီေန႔ဘုန္းႀကီးေဟာၾကားမယ့္တရားေတာ္က အိႏၵိယႏိုင္ငံ သာ၀တိျပည့္ရွင္ ပေသနဒီေကာသလ ဘုရင္ကို ျမတ္စြာဘုရား ေဟာၾကားေတာ္မူခဲ့တဲ့ ]]ပုဂၢိဳလ္ေလးမ်ိဳး}} တရားေတာ္ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီသုတ္မွာ ျမတ္စြာ ဘုရားက -
(၁) အေမွာင္က အေမွာင္ကိုသြားသူ၊ (၂) အေမွာင္က အလင္းကိုသြားသူ၊ (၃) အလင္းက အေမွာင္ကိုသြားသူ၊ (၄) အလင္းက အလင္းကိုသြားသူ၊
ရယ္လို႕ ပုဂၢိဳလ္ေလးမ်ိဳးရွိေၾကာင္း ေဟာၾကားေတာ္မူခဲ့ပါတယ္၊ ျမတ္စြာဘုရားက ဆက္လက္၍ အက်ယ္ရွင္းလင္း ေဟာၾကားရာ၌-
၁။ ေရွးဦးစြာပထမ ပုဂၢိဳလ္တစ္ေယာက္ဟာ အလြန္ေအာက္တန္း ေနာက္တန္းက်တဲ့ အသိုင္းအ၀ိုင္းထဲမွာ ေမြးဖြားလူျဖစ္လာတယ္၊ ဥပဓိ႐ုပ္ကလည္းဆိုး၊ က်န္းမာေရး ကလဲခ်ိဳ႕တဲ့၊ မ်က္စိကြယ္၊ နားထိုင္း၊ ဆြံ႕အ၊ ကိုယ္လက္အဂၤါမသန္စြမ္း စသည့္ လူစဥ္မမီျဖစ္ေနတယ္၊ စား၀တ္ေနေရး ေဆး၀ါးကုသေရးပင္ မျပည့္စံု ဒီလို ဆင္းရဲ မဲြေတေနေသာ္လည္း သတိသံေ၀ဂ ေနာင္တမရဘူး သူ႔အသက္သတ္ျခင္း၊ သူ႕ဥစၥာ ခိုးယူျခင္း၊ ကာမတို႔ ၸမွားယြင္းစြာက်င့္ျခင္း၊ လိမ္ညာ၍ေျပာဆိုျခင္း၊ ေသရည္ အရက္ ေသာက္စားျခင္း၊ စသည့္အကုသိုလ္ ဒုစ ႐ိုက္တို႔ႏွင့္သာ ေပ်ာ္ပိုက္ အက်င့္ပ်က္ မိုက္မဲလ်က္ရွိေနတယ္၊ ထိုသူသည္ ဒီဘ၀မွေသလွ်င္ ငရဲ၊ တိရစၦာန္ ၿပိတၱာ၊ အသူရကယ္ စသည့္ အပါယ္ေလးဘံုသို႔ ေရာက္သြားတယ္၊ ထိုကဲ့သို႔ေသာ ပုဂၢိဳလ္ မ်ိဳးကို အေမွာင္က အေမွာင္ကို သြားသည့္ပုဂၢိဳလ္ ဟူ၍ ေခၚဆိုအပ္ေပ၏။
၂။ ဒုတိယအမ်ိဳးအစားျဖစ္တဲ့ ပုဂၢိဳလ္ကေတာ့ အထက္ကေဖာ္ျပပါအတိုင္း ဆင္းရဲ မဲြေတ လူစဥ္မမီေအာင္ ကိုယ္လက္အဂၤါခ်ိဳ႕တဲ့ျခင္း စသည့္ဒုကၡေတြ ပင္လယ္ ေ၀ေန ေသာ္လည္း အတိတ္ကျပဳခဲ့တဲ့ မေကာင္းမႈ အကုသိုလ္ကံေတြေၾကာင့္ပဲလို႔ သတိသံေ၀ဂ ေနာင္တရၿပီး မိမိရဲ႕စိတ္ကို အသင့္အတင့္ႏွလံုးသြင္း၍ ေကာင္းမႈ ကုသိုလ္မွန္သမွ် ႀကိဳးစားျဖည့္က်င့္ပါသည္။ သူ႔အသက္သတ္ျခင္း၊ သူ႔ဥစၥာခိုး ယူျခင္း၊ ကာမတို႔ၸ လဲြမွားစြာက်င့္ျခင္း၊ လိမ္ညာ၍ေျပာဆိုျခင္း၊ ေတြေ၀မိုက္မဲ ေၾကာင္းျဖစ္ေသာ အရက္ေသစာ စသည္ေသာက္ စားျခင္းမ်ားကို လံုး၀ေရွာင္ ၾကဥ္၍ ကာယ၊၀စီ၊မေနာ သုစ႐ိုက္ ကုသိုလ္ေကာင္းမႈ တို႔ကို စြမ္းအားရွိသမွ် ျပဳလုပ္က်င့္ႀကံေပ၏၊ ထိုသူသည္ယခုဘ၀ၸပင္ တစ္ဆင့္ထက္တစ္ဆင့္ ျမင့္သ ထက္ ျမင့္ၿပီး ေသသည္၏ အျခားမဲ့ၸ နတ္ခ်မ္းသာ လူခ်မ္းသာတို႔ကို အထက္ တန္း က်က် ရ႐ွိခံစားရေပသည္။
ဤကဲ့သို႔ေသာပုဂၢိဳလ္မ်ိဳးကို အေမွာင္က အလင္းကိုသြားသည္႕ ပုဂၢိဳလ္ ဟူ၍ ေခၚဆိုအပ္ေပ၏။
၃။ တတိယအမ်ိဳးအစားကေတာ့ ခ်မ္းသာၾကြယ္၀တဲ့ အထက္တန္းလႊာ မိဘမ်ားမွ ေမြးဖြားလာသည္၊ စား၀တ္ေနေရး က်န္းမာေရး စသည္တို႔အတြက္ မပူပင္ရသည့္ အျပင္ ေလာကီစည္းစိမ္ခ်မ္းသာ အျပည့္အ၀ခံစားရင္း ႀကီး ျပင္း လာရ၏ သို႔ေသာ္လည္း အေၾကာင္းအက်ိဳး အေကာင္းအဆိုးမသိ၊ ကိုယ္က်င့္ တရားမရွိ သူတစ္ပါးအေပၚ ၫွာတာေထာက္ထား စာနာစိတ္ က႐ုဏာတရားမရွိ သူ႔အသက္ သတ္ျခင္း၊ သူ႔ဥစၥာခိုးယူျခင္း၊ ကာမတို႔ၸ မွားယြင္းစြာက်င့္ျခင္း၊ လိမ္ ညာေျပာ ဆုိျခင္း၊ မူးယစ္ ေစတတ္ေသာ အရက္ေသစာ စသည္တို႔ စားသံုးျခင္း၊ ျဖင့္ဒုစ႐ိုက္ မေကာင္းမႈမ်ားႏွင့္သာ ေပ်ာ္ပိုက္၍ေန၏၊ ထိုသူ၏ ဘ၀အဆင့္ အတန္း သည္ တစ္ဆင့္ထက္တစ္ဆင့္ နိမ့္က် သြားၿပီး ေသသည္၏ အျခားမဲ့ၸ အပါယ္ေလးဘံုသို႔ က်ေရာက္မည္သာ တည္း၊ ထိုကဲ့သို႕ ပုဂၢိဳလ္မ်ိဳးကို အလင္းက လာၿပီး အေမွာင္ကို သြားသူဟူ၍ ေခၚဆိုအပ္ေပ၏။
၄။ စတုတအမ်ိဳးအစားကေတာ့ အထက္ေဖာ္ျပပါအတိုင္း ပစၥည္းဥစၥာၾကြယ္၀တဲ့ အထက္တန္းလႊာမိဘမ်ားမွ ေမြးဖြားႀကီးျပင္းလာ၏ ဘ၀မွာ လိုေလေသးမရွိ ေအာင္ ျပည့္စံုခ်မ္းသာမႈ႐ွိ၏။ အျမင္က်ယ္ ပညာရွိသူ ျဖစ္၍ ]]ငါအခုလို ခ်မ္းသာ ၾကြယ္၀ အထက္တန္းက်က်ေနႏိုင္တာဟာ အတိတ္က ေကာင္းမႈ ကုသိုလ္ကံ ေတြေၾကာင့္ျဖစ္တယ္}} လို႔ အသင့္အတင့္ႏွလံုးသြင္းၿပီး တတ္အား သမွ် ကိုယ္ ႏႈတ္ စိတ္ သံုးပါးတို႔ျဖင့္ ကုသိုလ္ ေကာင္းမႈမ်ားကို ႀကိဳးစားဆည္းပူး တယ္၊ သူ႕အသက္သတ္ျခင္း၊သူ႕ဥစၥာခိုးယူျခင္း၊ ကာမတို႔ၸမွား ယြင္းစြာက်င့္ျခင္း၊ လိမ္ညာ၍ေျပာဆိုျခင္း၊ ေမ့ေလ်ာ့ေၾကာင္းျဖစ္ေသာ အရက္ေသစာမ်ား စားသံုး ျခင္း စတဲ့ မေကာင္းမႈမ်ားကို ေရွာင္ၾကဥ္ၿပီး အမ်ားအေပၚမွာ ေမတၱာက႐ုဏာ ထား၍ ငဲ့ၫွာတယ္၊ အဲဒီလို သန္႕ရွင္း စင္ၾကယ္တဲ့ ကိုယ္က်င့္သီလနဲ႔ ျပည့္စံု သူရဲ႕ဘ၀ဟာ တစ္ဆင့္ထက္တစ္ဆင့္ ျမင့္သထက္ျမင့္ၿပီး ေသလြန္ တဲ့ေနာက္ ျမင့္ျမတ္တဲ့ နတ္ဘ၀ လူ႕ဘ၀ေတြကို ေရာက္သြားသည္။ ထိုကဲ့သို႕ ေသာ ပုဂၢိဳလ္ မ်ိဳးကို အလင္းမွ အလင္းသို႔သြားေသာသူ ဟူ၍ ေခၚဆိုအပ္ ေပ၏။
အခုဒီက ေယာဂီမ်ားရဲ႕ အဆင့္အတန္းကို ေလ့လာသံုးသပ္ၾကည့္ရေအာင္ ေယာဂီမ်ားဟာ ယခင္ဘ၀ ကျပဳစုခဲ့တဲ့ ကုသိုလ္ေကာင္းမႈေတြေၾကာင့္ ပစၥည္းဥစၥာ ၾကြယ္၀ျခင္း၊ က်န္းမာေရးေကာင္းမြန္ျခင္း၊ အသိႆဏ္ ထက္ျမက္ျခင္းစတဲ့ ေကာင္း က်ိဳးခ်မ္းသာမ်ားႏွင့္ ျပည့္စံုၿပီး ဒီမဟာစည္ သာသနာ့ရိပ္သာကို လာေရာက္၍ ကြၽမ္း က်င္ေသာ ဆရာသမားမ်ား၏ သြန္သင္ ၫႊန္ၾကား ျပသမႈျဖင့္ ၀ိပႆနာတရား အလုပ္ ကို စနစ္တက် ပြားမ်ား အားထုတ္ႏိုင္သည့္ အခြင့္ေကာင္းႀကီးကို ရေနၾကေပ သည္။ ထို႕ေၾကာင့္ သင္ေယာဂီမ်ားကို အလင္းမွလာ၍ အလင္းသို႔ သြားမည့္သူမ်ား ဟူ၍ ေခၚဆိုထိုက္ၾကေပသည္။ ဒီအဆင့္အတန္းကို ထိန္းသိမ္းထားႏိုင္ရန္အတြက္ သင္ ေယာဂီ အေပါင္း သူေတာ္ေကာင္းတို႔သည္ အသက္ထက္ဆံုး ကုသိုလ္ေကာင္းမႈ မ်ားကို ဆက္လက္ႀကိဳးစား ပြားမ်ား အားထုတ္သင့္ၾကသည္။
ကုသိုလ္ေရာ အကုသိုလ္ေရာ ျပဳလုပ္ေနမယ္ဆိုရင္ သင္တို႕ရဲ႕အနာဂတ္ ခရီးပန္တိုင္ဟာ အလင္း ေရာက္မယ္၊ အေမွာင္ေရာက္မယ္ မေသခ်ာပါ၊၊ စာ႐ြက္ပိုင္း တစ္ခုကို အျမင့္မွ လႊတ္ခ်လွ်င္ ေျမေပၚ ေရေပၚ ဆူးခ်ံဳေပၚ သို႔မဟုတ္ ႐ႊံႏြံေပၚ က်လိုရာ က်ႏိုင္သကဲ့သို႕ မဂ္ႆဏ္ျဖင့္ အရိယာမျဖစ္ေသးသူ၏ ေရွ႕ေရးဘ၀ ေတြ အတြက္ စိတ္မခ်ရပါ၊ မဂ္ႆဏ္ျဖင့္ အရိယာျဖစ္ၿပီးသူသာလွ်င္ အလင္းကို ေရာက္ ရန္ ေသခ်ာႏိုင္တာပါ။
ႊသစ သ္ စေါနႀသအအသာ သ္ စေါန
ျမတ္စြာဘုရားက မဟာသတိပ႒ာန္သုတ္နိဒါန္းမွာ -
(၁) ကိုယ္အမူအရာ႐ုပ္သေဘာတရားေတြကို ႐ႈရသည့္ကာယာႏုပႆနာ၊ (၂) ခံစားခ်က္အာ႐ံုမ်ားကို ႐ႈရသည့္ေ၀ဒနာႏုပႆနာ၊ (၃) စိတ္ကူးစဥ္းစား၊ ႀကံစည္မႈ စသည္ကို ႐ႈမွတ္ရသည့္ စိတၱာႏုပႆနာ။ (၄) ျမင္၊ၾကား၊နံ၊လ်က္ ထိသိခ်က္ စသည့္သေဘာတရားမ်ားကို ႐ႈမွတ္ရသည့္ ဓမၼာႏုပႆနာ။
သတိပ႒ာန္ေလးပါး ၀ိပႆနာဘာ၀နာ တရားမ်ားကို အျပည့္အ၀ထက္ သန္ေသာ လံု႕လျဖင့္ ပြားမ်ား အားထုတ္ေသာ ေယာဂီမ်ားသာလွ်င္ ယခုဘ၀မွာ မဂ္ႆဏ္ကို ရရွိႏိုင္ေပမည္ဟု မိန္႕ၾကားေတာ္မူခဲ့ပါသည္။ ဒါေၾကာင့္ ေယာဂီသူေတာ္ စင္ အေပါင္းဟာ မဂ္ႆဏ္ကိုရေအာင္ အျပည့္အ၀ ဇဲြလံု႕လျဖင့္ အစြမ္းကုန္ႀကိဳးစား အားထုတ္သင့္ၾကသည္။
ေယာဂီမ်ားဟာ အခုလို ဗုဒၶသာသနာေတာ္ႏွင့္ ေတြ႕ႀကံဳ၍ ၀ိပႆနာတရား အားထုတ္ႏိုင္သည့္ အခြင့္အေရးႀကီး ရေနခိုက္ မဂ္ႆဏ္ေရာက္ေအာင္ ႀကိဳးစားအား ထုတ္သင့္ၾကသည္။ မဂ္ႆဏ္ကို ရရွိမွသာလွ်င္ မေကာင္းမႈ အကုသိုလ္မွန္သမွ် ေက်ာ္လႊားႏိုင္ၿပီး လူ႕ျပည္နတ္ျပည္ အလင္းသို႕ ေသခ်ာေရာက္၍ ဘ၀စဥ္ဆက္ ကုသိုလ္တရားမ်ား ႀကိဳးစားပြားမ်ားျခင္းျဖင့္ ရည္မွန္းခ်က္ပန္းတိုင္ျဖစ္သည့္ ဆင္းရဲ ခပ္သိမ္းတို႔ၿငိမ္းရာ နိဗၺာန္ ကိုရၾကေပမည္။
ဤကဲ့သို႕ခိုင္မာေသာ သဒၶါတရားျဖင့္ မေကာင္းေသာကာယကံ ၀စီကံ မေနာကံ တို႕ကို လြန္ေျမာက္ၿပီး ၀ိပႆနာႆဏ္အစဥ္တက္၍ မဂ္ႆဏ္ဖိုလ္ႆဏ္ျဖင့္ နိဗၺာန္ကို မ်က္ေမွာက္ျပဳႏိုင္ရန္ အျပင္းအထန္ႀကိဳးစား အားထုတ္ရာ၏။
ေယာဂီသူေတာ္စင္အေပါင္းတို႔သည္ ၀ိပႆနာသတိပ႒ာန္ ဘာ၀နာကို စဲြစဲြၿမဲၿမဲ ဇဲြလံု႕လျဖင့္ မေနမနား ႀကိဳးစားပြားမ်ားအားထုတ္ၾက၍ နိဗၺာန္ခ်မ္းသာျမတ္ကို အခ်ိန္ တိုတိုႏွင့္ လွ်င္ျမန္စြာ မ်က္ေမွာက္ျပဳႏိုင္ၾကပါေစ ကုန္သတည္း။
သာဓု ... သာဓု ... သာဓု...
ဆရာေတာ္ ဇဋိလ
Dhammaransi.net