Monday, December 6, 2010

ဒုကၠရစရိယာ (သို႔) ခဲယဥ္းေသာအက်င့္



ဒုကၠရစရိယာ(သို႔) ခဲယဥ္းေသာအက်င့္

ဒုကၠရစရိယာ ဆိုတာ ကာမဂုဏ္စိတ္ကို ပင္ပန္းဆင္းရဲစြာ တားဆီးျခင္းအက်င္႔ျဖစ္ပါတယ္။ မူရင္းက်င္႔စဥ္ေတြကေတာ႔ တပ အက်င္႔ ကေနလာပါတယ္။ ကိုယ္႕ကိုယ္ကို ဆင္းရဲေအာင္လုပ္ျပီး ကာမဂုဏ္ကို တားႏိုင္ေအာင္ၾကိဳးစားတာျဖစ္ပါတယ္။ ဘုရားေလာင္းလဲ မိမိၾကားဖူးသိဖူးသမွ် တပက်င့္စဥ္မ်ားကို အမ်ိဳးမ်ိဳး ေျပာင္းလဲစမ္းသပ္ က်င့္သံုးေတာ္မူပါတယ္။ တပ ေတြမွာ အ၀တ္မ၀တ္ျခင္း၊ အစာမစားျခင္း၊ တစ္လုပ္သာစားျခင္း၊ ရက္ျခားစားျခင္း၊ ဆူးေပၚအိပ္ျခင္း၊ ေရခ်ိဳးျခင္း၊ မီးလံႈျုခင္း၊ေနပူခံျခင္း၊ ေခြးကဲ့သုိ႕က်င့္ျခင္း၊ ႏြားကဲ့သို႕က်င့္ျခင္း စသည့္က်င့္စဥ္မ်ား ထြန္းကားခဲ႔ပါတယ္။အဲဒီကမွ အတၱေကာင္၀ါဒလဲ ပြားလာတယ္။

ဒီ တပ ကတဆင္႔ ဒုကၠရစရိယာက်င့္စဥ္မ်ားအနက္ အလြန္ေခတ္စားထင္ရွားအခက္ခဲဆံုးက ( ၃) မ်ိဳးရွိတယ္ ဆိုပါေတာ႔ ။ (၁) စိတ္ကို စိတ္နဲ႔ သတ္နည္း (၂) အပၸဏာစ်ာန္ (အသက္ရွဴမႈ ထိန္းခ်ဳပ္နည္း) (၃) အစာမစားဘဲ က်င္႔နည္း တို႔ျဖစ္ပါတယ္။

ဒီေနရာမွာ ဘုရားေလာင္းဟာ ဘာေၾကာင့္မ်ား ဒီလိုကိုယ္ဆင္းရဲခံတဲ့ တပအက်င့္ဘက္ လုိက္ရသလဲ ေမးစရာရွိပါတယ္။ဒါ့ေနရာမွာ အဲဒီေခတ္ မဇၥ်ိမေဒသရဲ႕ အေတြးအေခၚ ၀ါဒသမိုင္းေနာက္ခံနဲ႕ ဂိုဏ္းဂဏမ်ားအေၾကာင္း အနည္းငယ္ သိသင္႔ပါတယ္ ။ က်မ္းကိုး ။ ဦးေရႊေအာင္( ဗုဒၶ၀ါဒ ေပၚထြန္းျခင္း ) ၊ What the buddha taugh… by Dr. R. Rahula ၊ အရွင္ဇနကာဘိ၀ံသ ၊ အရွင္ဥာဏိသာရ တို႔၏ ဓမၼစၾကာဆိုင္ရာတရားမ်ား ၊ လယ္တီ ဆရာေတာ္ ၊ မဟာစည္ ဆရာေတာ္ ၊ ဖားေအာက္ ဆရာေတာ္တို႔၏ ဓမၼစၾကာတရားမ်ား စသည္ တို႔မွ ထုတ္ႏႈတ္လိုက္ပါတယ္ ။ ပလန္းနက္မွာ Kalmond ေရးေပးတာေတြလဲ ပါေနပါလိမ္႔မယ္။ ဗုဒၶ၀ါဒ ေပၚထြန္းမႈ နဲ႔ အေတြးအေခၚဆိုင္ရာစာတမ္းေတြမွာလဲ ဒီက်င္႔စဥ္အေၾကာင္းပါပါတယ္။

ေ၀ဒေခတ္ေကာင္းစဥ္က ျဗာဟၼဏတို႕သည္ ခ်မ္းသာသုခရရွိေရး၊နတ္ျပည္ေရာက္ေရး၊ သံသရာ၀ဋ္မွ လြတ္ေျမာက္ေရးတို႕အတြက္ နတ္ေဒ၀ါမ်ားကို ပူေဇာ္ပသသည့္ ယဇ္လမ္းစဥ္ကိုတီထြင္ခဲ့ၾကတယ္။ ျဗာဟၼဏတို႕က ႏိုင္ငံေရးႏွင့္ ဘာသာေရးအရ အိႏၵိယေဒသကို လႊမ္းမိုးအုပ္စိုးႏိုင္ရန္ ဇာတ္စနစ္ေခၚအမ်ိဳးအႏြယ္ခြဲျခားမႈ စနစ္တစ္မ်ိဳးကိုလည္း တီထြင္ခဲ့ၾကတယ္။ ထိုစနစ္အရ ေ၀ဒပညာရွင္ ျဗာဟၼဏအႏြယ္၀င္္တို႕သည္ ဘာသာေရးအာဏာပိုင္မ်ား ျဖစ္လာရံုသာမက လူမႈေရး၊ ပညာေရးႏွင့္ ႏိုင္ငံေရး နယ္ပယ္မ်ားကိုပါ လႊမ္းမိုးခ်ဳပ္ကိုင္ႏိုင္ခဲ့ၾကတယ္။ အမ်ိဳးေလးပါးတြင္ ျဗာဟၼဏမ်ိဳးက အျမတ္ဆံုးျဖစ္ေၾကာင္း၊ျဗဟၼာႀကီး၏ ခံတြင္းမွ ေပါက္ဖြားလာ၍ ျဗဟၼာႏွင့္လူအၾကား မရွိမျဖစ္အေရးပါသည့္ အဆက္အသြယ္ျဖစ္ေၾကာင္းေဟာေျပာကာ လူတန္းစားအာဏာကို ထူေထာင္ႏိုင္ခဲ့ၾကတယ္။ သံသရာမွ လြတ္ေျမာက္ေရး၊ ခ်မ္းသာသုခ ရရွိေရးအတြက္ယဇ္ပူေဇာ္ပြဲမ်ား ျပဳလုပ္ရာတြင္ ျဗာဟၼဏတို႕ မပါ၀င္က အထမေျမာက္ဟု ဆိုခဲ့ၾကတယ္။ ဘုရင္မ်ား၊ သူေဌးသူႂကြယ္မ်ား၊ကုန္သည္၊ လယ္သမား၊ ဆင္းရသားပါမက်န္ ေ၀ဒပညာရွင္မ်ား၏ အဆိုအမိန္႕ကို ဘုရားတစ္ဆူဂူတစ္လံုး ကိုးကြယ္ခဲ့ၾကရေပတယ္။

ျဗဟာၼဏတုိ႕သည္ ထိုကဲ့သုိ႕ ဘာသာေရးႏွင့္ သက္ဆိုင္သည့္ ဘ၀လြတ္ေျမာက္ေရး၊ ခ်မ္းသာသုခ ရရွိေရးတို႕ကိုလက္၀ါးႀကီးအုပ္ထားခဲ့ၾကရာ ယဇ္ပူေဇာ္မႈတြင္ မပါမျဖစ္ အရာေရာက္သူမ်ား ျဖစ္လာခဲ့ၾကတယ္။ ယဇ္ပူေဇာ္ပြဲတစ္ခုကိုစနစ္တက် စီမံေဆာင္ရြက္ရန္အတြက္ ေ၀ဒပညာရွင္ ျဗာဟၼဏတစ္ဦးကို ငွားရမ္းပင့္ဖိတ္သည္ဆိုပါက ေငြေၾကအေတာ္အတန္ ကုန္က်ေပလိမ့္မည္။ သာမန္လူတို႕ မတတ္ႏိုင္ေတာ့သည့္ အေနအထား ျဖစ္လာတယ္။

အမ်ိဳးဇာတ္ခြဲျခားမႈကိုအေၾကာင္းျပဳ၍ ျဗာဟၼဏတုိ႕က ႏိုင္ငံေရး၊ စီးပြားေရး၊ လူမႈေရးတို႕တြင္ အဘက္ဘက္က အသာစီးယူေနၾကသည္ကိုလည္းမေက်မနပ္ ျဖစ္လာၾကတယ္။ ဒီအခါ ဘ၀လြတ္ေျမာက္ေရးကို အလိုရွိၾကသူတို႕က အိမ္ရာတည္ေထာင္ လူတို႕ေဘာင္ကိုစြန္႕ခြာလ်က္ ဆိတ္ၿငိမ္ရာေတာအရပ္သို႕ ခ်ဥ္းကပ္ကာ အားထုတ္က်င့္ႀကံ ႀကိဳးပမ္းၾကရာမွ တရားဘာ၀နာပြားမ်ားမႈသေဘာေပၚေပါက္လာတယ္။ ေတာထဲတြင္ သစ္ပင္ေအာက္၌ တစ္ကိုယ္တည္း ထိုင္ေနရင္း စိတ္မွန္းျဖင့္ ယဇ္ပူေဇာ္မႈျပဳျခင္း၊ျဗဟၼာကို အာရံုျပဳျခင္းမ်ား ျပဳလုပ္ရာမွ ကသိုဏ္းေပါက္ကာ စ်ာန္လမ္းစဥ္ကို ေတြ႕ရွိၾကတယ္။ ဒီလမ္းစဥ္ကိုလဲ ဘုရားေလာင္း သင္ခဲ႔ေသးတယ္ေပါ႔ ။ အာဠာရ နဲ႔ ဥဒက ဆီမွာ ။ ဒါေၾကာင့္ အာရညကေခတ္ေခၚ ေတာမွီရေသ့ေခတ္ဦးတြင္ ေ၀ဒလမ္းစဥ္ ေမွးမွိန္ခဲ့ရတယ္။ စ်ာန္ခ်မ္းသာသည္ ေလာကီအာရံု ကာမဂုဏ္တို႕ထက္အဆေပါင္းမ်ားစြာ သာလြန္ျမင့္မားလွသျဖင့္ ထိုေခတ္တြင္ ရေသ့ေယာဂီ အရည၀ါသီ ေတာမွီသူေတာ္စင္မ်ား အေျမာက္အျမား ေပၚထြန္းခဲ့တယ္။ အခ်ိဳ႕မွာ ဂုိဏ္းဂဏမ်ား တည္ေထာင္ကာ တပည့္မ်ားစြာကို သင္ၾကားပို႕ခ်မႈ ျပဳၾကတယ္။(သာဓက၊ ဥရုေ၀လ ကႆပ ရေသ့ဆရာႀကီးမ်ား) ျဗာဟၼဏလမ္းစဥ္တြင္လည္း တရားအားထုတ္မႈ လႊမ္းမိုးလာခဲ့တယ္။ဒါေပမယ္႔ ခ်မ္းသာစစ္ နိဗၺာန္ကို ရႏိုင္မယ္႔ နည္းေတြေတာ႔ မဟုတ္ဘူးေပါ႔ ။

ဘုရားေလာင္းဆိုတာ ဒီဒုကၠရစရိယာက်င့္စဥ္ ေတြ အားလံုးကို လိုက္က်င္႔ရမယ္႔ တာ၀န္ရွိတယ္။ ဘာေၾကာင္႔ ဆိုရင္ (၂)ခ်က္ရွိပါတယ္။ (၁) ခ်မ္းသာစစ္ နိဗၺာန္ကို ဒီက်င္႔စဥ္ေတြနဲ႔ မရေၾကာင္း သက္ေသျပဖို႔ အကုန္က်င္႔ျပရတယ္။ ေနာင္တခ်ိန္မွာ ဒီက်င္႔စဥ္သမားေတြက ေျပာလာမယ္။ ငါတို႔ က်င္႔စဥ္ကလဲ နိဗၺာန္ကို ရတာပါပဲကြာ ၊ ငါတို႔ အခုရေနျပီးပဲ ၊ ေဂါတမ က ငါတို႔ က်င္႔စဥ္ကို မွ ေစာေစာစီးစီး မက်င္႔တာ လို႔ ေျပာလာမွာဆိုးလို႔။ အကုန္က်င္႔ရတယ္။ အခ်ိန္ၾကာတာ၊ က်င္႔စဥ္ပိုမ်ားရတာ ၊ ပိုပင္ပန္းရတာ ေတြကေတာ႔ အဲဒီ ဘုရားေလာင္းရဲ႔ ျပန္ေပးဆပ္ရမယ္႔ ၀ဋ္ေပၚမူတည္တယ္။

(၂) ပထမဆံုးေဟာရမယ္႔ ဓမၼစၾကာတရားေတာ္မွာ အစြန္းႏွစ္ပါးေရွာင္ဖို႔ အလယ္လမ္းစဥ္ကမွ မွန္ေၾကာင္း သက္ေသျပဖို႔ အတြက္လဲ ဒီ ဒုကၠရစရိယာက်င့္စဥ္ေတြကို က်င္႔ျပရပါတယ္။

ဒီေတာ႔ ဘုရားျဖစ္ရန္က်င့္ေသာအက်င့္ မဟုတ္ဘူးေနာ္ ။ ရည္ရြယ္ခ်က္မတူဘူး။ ဘုရား ျဖစ္ခ်င္လို႔ က်င္႔တဲ႔ အက်င္႔လို႔ ေျပာရင္ေတာ႔ ရမယ္။