Wednesday, September 15, 2010

အဂ်န္တာ လိႈဏ္ဂူတန္းႀကီးမ်ား

အဂ်န္တာဟု ဆိုလုိက္လႇ်င္ ေရႇးေဟာင္း ဗုဒၶဘာသာ ပန္းခ်ီ၊ ပန္းပု အႏုပညာ ၀ါသနာပါသူတုိင္း ရင္းရင္းႏႇီးႏႇီး သိရႇိထားၾကၿပီး ျဖစ္သည္။
အိႏၵိယျပည္ ခရီးသြားလုပ္ငန္း ၀န္ႀကီးဌာနက ကမၻာလႇည့္ ခရီးသည္တို႔
အိႏိၵယျပည္ ကို စိတ္၀င္စားေအာင္ ဆြဲေဆာင္လႈံ႔ေဆာ္ေသာ စကားတစ္ခု ရႇိသည္။
ထိုစကားမႇာ "Incredible India" မယံုၾကည္ႏိုင္ေလာက္ေအာင္ ထူးဆန္းေထြလာ
အံ့ၾသဖြယ္ရာ ေကာင္းေသာ အိႏိၵယဟု အျမဲတမ္း ေႂကြးေၾကာ္ေလ့ရႇိပါသည္။ ဟုတ္လည္း
ဟုတ္ေလာက္ပါသည္။ လြန္ေလၿပီးေသာ ႏႇစ္ေပါင္း ၂၁၀၀ ခန္႔က ဗုဒၶဘာသာ ေက်ာက္ဆစ္
အႏုပညာ၊ ပန္းခ်ီ၊ ပန္းပုပညာ တို႔ျဖင့္ ျပည့္စံုၾကြယ္၀သည့္ ျမင္းခြာသ႑ာန္
သို႔မဟုတ္ အဂၤလိပ္အကၡရာ (U) ပံု၊ ဗမာအကၡရာ(ပ)ပံုဟန္ရႇိေသာ ဂူေပါင္း ၃၀
တုိ႔၏ တည္ရာ အဂ်န္တာ သို႔မဟုတ္ အဇႏၲာ သို႔မဟုတ္ အဇၨႏၲ အမည္ရေသာ
လိႈဏ္ဂူတန္းႀကီးမ်ားမႇာ အိႏိၵယ၏ သို႔မဟုတ္ ဗုဒၶသာသနာ သမိုင္း၏
ျပည့္စံုၾကြယ္၀ေသာ ဂုဏ္သိကၡာ အႏုပညာ ဘဏ္တိုက္၊ ရတနာသိုက္ႀကီးမ်ားသဖြယ္
အျဖစ္ တည္ရႇိေနသည္ကို တတ္သိနားလည္ေသာ ပညာရႇင္ သုေတသီ အေပါင္းတို႔က
တညီတညြတ္တည္း လက္ခံထားခဲ့ၾကသည္။

''ႏႇစ္ေပါင္း ၄၀ တိုင္တိုင္ သုေတသနျပဳ၍ အဂ်န္တာအေၾကာင္း သုေတသန စာအုပ္ေရးသားခဲ့ေသာ အေမရိကန္ သုေတသန ပညာရႇင္ Prof Dr.Walter M Spink
“Ajanta: A brief History and Guide” 01, 0O,!/9<9>


ေထရ၀ါဒ လိႈဏ္ဂူမ်ားတြင္ ဗုဒၶဆင္းတုေတာ္မ်ား ထုလုပ္ထားျခင္း၊ ဗုဒၶ ႐ုပ္ပံုေတာ္မ်ား ေရးဆြဲထားျခင္း မရႇိခဲ့ေခ်။ ျမတ္ဗုဒၶကိုယ္စား ၾကာပြင့္မ်ား၊ ေညာင္ပင္မ်ား၊
စက္ဘီးမ်ား (ဓမၼစၾကာ)ေျခရာမ်ားကိုသာ ထြင္းထုထားခဲ့သည္ကို ေတြ႔ရႇိရသည္ .
. .

Dr. Spink ၏ သုေတသနျပဳခ်က္ႏႇင့္ အိႏိၵယ ေရႇးေဟာင္း သုေတသနဌာန၏ သုေတသန ျပဳခ်က္မ်ား အရ ဂူေပါင္း ၃၀ မႇ်ရႇိေသာ အဂ်န္တာ လိႈဏ္ဂူတန္းႀကီးမ်ားကို
ႏႇစ္ေခတ္ႏႇစ္ပိုင္း၊ ႏႇစ္မ်ဳိးႏႇစ္စား ေလ့လာေတြ႔ရႇိရမည္ ျဖစ္သည္။ B.C ၂
ရာစု၊ ၁ ရာစု ေခတ္ပိုင္းမ်ားႏႇင့္ A.D ၁ ရာစုမႇ ၆ ရာစုအထိ ေခတ္အပိုင္းမ်ား
ျဖစ္သည္။ B.C ၂ ရာစုမႇ ၁ ရာစုအထိ ႏႇစ္ေပါင္း တစ္ရာခန္႔ ကာလ ေထရ၀ါဒဗုဒၶဘာသာ
အားေကာင္းေသာ ေခတ္ပိုင္း ျဖစ္ခဲ့သည္။ အေသာကမင္း လက္ထက္ သာသနာျပန္႔ပြားေရး
ေဆာင္ရြက္ခ်က္ အရ သုနာပႏၲရတုိင္း (ဘံုေဘအနီး ပင္လယ္ကမ္း႐ိုးတန္း တ၀ုိက္၊
၀န၀ါ သီတုိင္း၊ ကဏၰတၲကျပည္နယ္ႏႇင့္ အႏၲရာပရာေဒ့ရ္ႇတ၀ိုက္)၊ မဟာရဠ
ေဒသမ်ားသို႔ သာသနာျပဳအဖြဲ႔ ေစလႊတ္ခဲ့ေၾကာင္း ေထရ၀ါဒသာသန
သမိုင္းမ်ား(ပါရာဇိက႑ အဌကထာ၊ ဋီကာ၊မဟာ၀ံသ)တြင္ ေတြ႔ရႇိရသည္။
သို႔ျဖစ္ျခင္းေၾကာင့္ B.C ၃၀၀ ခန္႔က ေရာက္ရႇိသြားေသာ ေထရ၀ါဒ ဗုဒၶ
သာသနာေတာ္သည္ B.C ၂၊ B.C ၁ ရာစုမ်ားအထိ ထို မဟာရဌ ျပည္နယ္ တ၀ိုက္တြင္
ထြန္းကား တည္ရႇိေနသည္မႇာ မလြဲဧကန္ ျဖစ္ေခ်မည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ အဂ်ႏာၲ
လိႈဏ္ဂူတန္းႀကီး၏ အစသည္ ေထရ၀ါဒပင္ ျဖစ္ရမည္။ သုိ႔ျဖစ္ျခင္းေၾကာင့္ B.C ၂၊
B.C ၁ ရာစုမ်ား အတြင္းက ထြင္းထုခဲ့ေသာ လိႈဏ္ဂူမ်ား သည္ ေထရ၀ါဒ လိႈဏ္ဂူမ်ား
ျဖစ္ခဲ့သည္။

ေထရ၀ါဒ လိႈဏ္ဂူမ်ားတြင္ ဗုဒၶဆင္းတုေတာ္မ်ား ထုလုပ္ထားျခင္း၊ ဗုဒၶရုပ္ပံုေတာ္မ်ား ေရးဆြဲထားျခင္း မရႇိခဲ့ေခ်။ ျမတ္ဗုဒၶကိုယ္စား ၾကာပြင့္မ်ား၊ ေညာင္ပင္မ်ား၊ စက္ဘီးမ်ား
(ဓမၼစၾကာ) ေျခရာမ်ားကိုသာ ထြင္းထုထားခဲ့သည္ကို ေတြ႕ရႇိရသည္။ ထုိ
လိႈဏ္ဂူႀကီးမ်ားမႇာ သံဃာေတာ္မ်ား သီတင္းသံုးၾကသည့္
ေက်ာင္းေဆာင္မ်ား(၀ိဟာရ)၊ ဆြမ္းစားေဆာင္(ေဘာဇနသာလာ)၊ တရားထုိင္
အခန္းငယ္မ်ား(ကမၼဌာနကုဋီ)၊ ဘုရား၀တ္ျပဳ ေဆာင္မ်ား၊ စာသင္စာခ် အေဆာင္ မ်ား
အျဖစ္ အသံုးျပဳခဲ့သည္ကို အမ်ားအားျဖင့္ ေတြ႔ရသည္။ ေထရ၀ါဒေခတ္ B.C ၂-၁
လိႈဏ္ဂူမ်ားတြင္ ဘုရားဆင္းတု မပါေသာ ဆန္ခ်ီပံုဟန္ ေစတီငယ္မ်ားကို
ဟမၼိကာတင္၍ ထုိဟမၼိကေပၚတြင္ ထီးပါ၊ မပါ ႏႇစ္မ်ဳိးထုလုပ္
ကိုးကြယ္ခဲ့ၾကသည္ကို ေတြ႔ရသည္။

ေထရ၀ါဒဗုဒၶဘာသာ ယဥ္ေက်းမႈ ေမႇးမႇိန္၍ မဟာယာန ဗုဒၶဘာသာ အားေကာင္းလာေသာ A.D ၁ မႇ ၆ ရာစုအထိ ႏႇစ္ေပါင္း ၆၀၀ နီးပါး ကာလမ်ားတြင္ ပလႅင္ေပၚတြင္
ေျခေထာက္တြဲလ်ားခ်၍ ထိုင္ေတာ္မူေသာ ျမတ္စြာဘုရားက တရားေဟာ ေတာ္မူဟန္
ပံုေတာ္ ခပ္မ်ားမ်ားကို ထုလုပ္လာ ၾကသည္။ တင္ပလႅင္ေခြ၍
တရားေဟာဟန္ပံုမ်ားလည္း ထုလုပ္ၾကသည္။ ထုိျမတ္စြာဘုရား ႐ုပ္တုေတာ္၏
၀ဲယာႏႇစ္ဘက္တုိ႔တြင္ အမည္နာမ မေဖာ္ျပေသာ အလုပ္အေကြၽး ႏႇစ္ေယာက္၏
ပံုတုိ႔ကို ႏြဲ႔ႏြဲ႔ ေႏႇာင္းေႏႇာင္း ထုလုပ္ထားသည္။ အိႏိၵယ ေရႇးေဟာင္း
သုေတသနဌာန အရာရႇိမ်ားကို ေမးလုိက္တုိင္း အလုပ္အေကၽြး ႏႇစ္ပါးဟုသာ
ေျဖၾကသည္။ မည္သူမည္၀ါဟူ၍ မေျပာႏိုင္ၾက။ ေထရ၀ါဒတြင္ ျမတ္စြာဘုရား၏
အလုပ္အေကြၽးမႇာ အရႇင္အာနႏၵာ တစ္ပါးတည္းသာ ရႇိသည္။ ၀ဲယာႏႇစ္ဖက္ ဟန္ခ်က္ညီညီ
လႇပေစဖို႔ တစ္ဘက္ တစ္ရုပ္ ထုလုပ္ျခင္း ျဖစ္မည္ ထင္ပါသည္။ လက္၀ဲရံ လက္ယာရံ
သာရိပုတၲရာ၊ ေမာဂၢလန္ မေထရ္ႀကီး ႏႇစ္ပါး မျဖစ္ႏိုင္ဘူးလားဟု ေမးသည့္
အခါမႇာလည္း ျဖစ္ႏိုင္သည္ဟုပင္ ေျပာၾကျပန္ပါသည္။ အခ်ဳိ႕
ဘုရားဆင္းတုေတာ္မ်ား၏ ၀ဲယာတြင္ လက္၀တ္တန္ဆာ၊ လည္ဆြဲတန္ဆာ အျပည့္ႏႇင့္
မကိုဋ္ ေခါင္းေပါင္း ေဆာင္းထားေသာ ဘုရားေလာင္း ရုပ္တုမ်ားကိုလည္း ေတြ႔ရသည္။

မည္သည့္ဂူသည္ ေထရ၀ါဒ၊ မည္သည့္ဂူသည္ မဟာယာနဟု ခြဲျခား၍ မရေတာ့ေပ။ A.D ၅-၆ ရာစုမ်ားတြင္ Vakataka မင္းဆက္၊ Harisena မင္းလက္ထက္တြင္ ဤ
လိႈဏ္ဂူတန္းႀကီးမ်ားတြင္ မဟာယာန သံဃာေတာ္မ်ား ေျမာက္မ်ားစြာ သတင္းသံုးေတာ္
မူခဲ့ၾကေပသည္။ A.D ၂-၃-၄ ရာစုႏႇစ္မ်ားတြင္ တိုင္းေရးျပည္ေရး
မၿငိမ္သက္သျဖင့္ ခပ္မႇိန္မႇိန္ျဖစ္ေနခဲ့ေသာ Ajanta
ဂူေက်ာင္းတိုက္ႀကီးမ်ားကို Harisena မင္းက အရႇိန္အဟုန္ျမႇင့္၍
ခ်ီးေျမႇာက္ေထာက္ပ့ံခဲ့ရာ ပန္းခ်ီပန္းပု အႏုပညာ ရႇင္မ်ား၏ လက္စြမ္းမ်ားသည္
အျမင့္ဆံုး အရႇိန္အဟုန္သို႔ တက္ေရာက္ခဲ့သည္။

ေထရ၀ါဒေခတ္ကတည္ ေဆာက္ခဲ့ေသာ ထူပါေစတီ တစ္လံုးတြင္ ထြင္းေဖာက္၍ ဘုရားဆင္းတုမ်ား ထုလုပ္ ကိုးကြယ္ခဲ့သည္။ ထီးမပါေသာ ဟမၼိကတြင္ ထီးတင္လႇဴ
ပူေဇာ္ျခင္းမ်ားကို ေတြ႕ရသည္။ ေက်ာက္ထီး တပ္ဆင္ရန္ အဆင္မေျပေသာ
ေစတီမ်ားတြင္ သစ္သားထီးမ်ား တပ္ဆင္ခဲ့သည္ကိုလည္း ေတြ႔ရသည္။ ေက်ာက္ဆစ္
လက္ရာမ်ားမႇာ ပို၍ ပို၍ အႏုစိပ္ ေခ်ာမြတ္လာသည္။ ဘုရားပံုေတာ္မ်ား၏
အသြင္အျပင္တြင္လည္း အသက္၀င္ လႈပ္ရႇားသည့္ ဟန္မ်ားကို မ်က္ႏႇာသြင္ျပင္၏
အျပင္ရံတြင္ ေတြ႕ရသည္။ လိႈဏ္ဂူအမႇတ္ ၂၆ တြင္ ဖူးေတြ႕ရေသာ ေအာင္ေတာ္မူခန္း၊
ပရိနိဗၺာန္စံခန္း၊ ႐ုပ္ႂကြမ်ားမႇာ ဂုတၲေခတ္ ႐ုပ္ႂကြမ်ားကဲ့သုိ႔ပင္
ျဖစ္သည္။

လိႈဏ္ဂူအမႇတ္ ၉ တြင္ ေစတီေတာ္ႏႇင့္ တြဲလ်က္ ထုလုပ္ထားေသာ အာသနမုျဒာ၊ ဓမၼစကၠမုျဒာ လက္ရာမႇာ အံ့ခ်ီးဖြယ္ရာ ျဖစ္သည္။ A.D ၅-၆ ရာစု လက္ရာမ်ား ျဖစ္ျခင္းေၾကာင့္
အိႏိၵယျပည္ အလယ္ပိုင္း ေျမာက္ပိုင္းတြင္ ထြန္းကားေနေသာ ဂုတၲေခတ္
ဟန္မ်ားႏႇင့္ မတိမ္းမယိမ္း ရႇိေလသည္။ဓမၼစကၠ မုျဒာကို ဗီဟာနယ္သားတုိ႔က
တင္ပလႅင္ေခြ အျပည့္ထိုင္ (Fully crosslegs) ဟန္ျဖင့္ ထုလုပ္ၾကသည္။ မဟာရ႒
ေက်ာက္ဆစ္ဆရာတုိ႔က ပလႅင္ေပၚမႇာ ထုိင္ေနေသာ ျမတ္စြာဘုရားကို
ေျခေတာ္ႏႇစ္ဖက္ေအာက္မႇာ ခ်ေစ၍ သက္ေတာင့္သက္သာ ထုိင္ေနဟန္ (အာသနမုျဒာ)ျဖင့္
ဓမၼေဒသနာ ဆင္းတုမ်ားကို ထုလုပ္ၾကသည္။ ထိုအာသနမုျဒာ၊ ဓမၼေဒသနာ
ဆင္းတုေတာ္မ်ား အင္ဒိုနီးရႇားႏိုင္ငံ၊ ဂ်ာဗားကြၽန္းတြင္ လည္းေကာင္း၊
ဗီယက္နမ္ႏိုင္ငံ ေ၀ႇးၿမိဳ႕(ေရႇးေဟာင္း ဗုဒၶဘာသာ ထြန္းကားရာ)နယ္တြင္
လည္းေကာင္း ေတြ႕ရႇိရသည္။

နံရံေဆးေရး ပန္းခ်ီမ်ားတြင္ ျမတ္စြာဘုရား၏ ဘ၀ျဖစ္စဥ္မ်ား၊ ဇာတ္ေတာ္မ်ား၊ ျမတ္စြာဘုရား၏ မ်က္ေမႇာက္ဘ၀ ျဖစ္စဥ္ ဖြားျမင္သည္မႇ ပရိနိဗၺာန္စံသည္အထိ
အေၾကာင္းအရာ တို႔ကို အေသးစိတ္ ေဖာ္ျပသည့္ နံရံေဆးေရး ပန္းခ်ီမ်ားမႇာ
ႀကီးႀကီးက်ယ္ က်ယ္ ပ်က္စီးသြားသည္ မရႇိ၊ ဖတ္လုိ႔ မႇတ္လုိ႔ရေလာက္ေအာင္
ထင္ရႇားစြာ ယေန႔တုိင္ က်န္ရႇိေနသည္မႇာ ေရႇးေခတ္ ဗုဒၶဘာသာ အႏုပညာရႇင္တုိ႔၏
အံ့ခ်ီးဖြယ္ေကာင္းေသာ နည္းစနစ္ပင္ ျဖစ္သည္။

B.C ၂ ရာစုမႇ A.D ၆ ရာစု အထိ ႏႇစ္ေပါင္း ၈၀၀ ခန္႔ ေထရ၀ါဒႏႇင့္ မဟာယာန ဗုဒၶဘာသာ၀င္တုိ႔ လက္တြဲညီညီ လက္ဆင့္ကမ္း၍ သယ္ေဆာင္ခဲ့ေသာ ဤမႇ်ႀကီးျမတ္သည့္
ဘာသာတရားတစ္ခု ဤမႇ်ေလာက္ ႀကီးႀကီး က်ယ္က်ယ္ ခမ္းခမ္းနားနား
ဤကမၻာေျမေပၚတြင္ တည္ရႇိေနရစ္ေစသတည္းဟု ခိုင္ခိုင္မာမာ မႇတ္တိုင္ႀကီး
စိုက္ထူခဲ့သည္မႇာ ဤ Ajanta ပင္ ျဖစ္ေလသေလာဟု ရင္သပ္႐ႈေမာ အံ့ၾသရေပသည္။

နံရံတြင္ေရးေသာ ပန္းခ်ီေဆး တုိ႔ကို သစ္ေခါက္ အမ်ဳိးမ်ဳိးတို႔မႇ ထြက္ေသာ အဆီအႏႇစ္တုိ႔ျဖင့္ လည္းေကာင္း၊ ေျမမႇထြက္ေသာ ေက်ာက္တစ္မ်ဳိးမ်ဳိးတုိ႔
အေရာင္မ်ဳိးစံုရႇိသည့္ ေက်ာက္တုိ႔ကို မႈန္႔မႈန္႔ညက္ညက္ ႀကိတ္ေခ်ေရာ
စပ္လ်က္ လည္းေကာင္း ေရးဆြဲခဲ့ၾကသည္။ ခ်ဳပ္ထိန္းသည့္ ေဆးကိုမူ
သစ္ပင္တုိ႔မႇထြက္ေသာ သစ္ေစး၊ကြၽဲ စေသာ သားေကာင္တို႔မႇ ထြက္ေသာ သားေရအေစး
တုိ႔ျဖင့္ ထိမ္းခ်ဳပ္ခဲ့ေၾကာင္း သုေတသီတုိ႔ ရႇာေဖြေတြ႕ရႇိခဲ့ၾကေလသည္။

ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ ပင္းတယဂူ၊ ဘုရင့္ညီဂူ၊ ပိတ္ခ်င္းေျမာင္ဂူ စသည့္ ဂူမ်ား ရႇိပါသည္။ အလိုအေလ်ာက္ သဘာ၀ျဖစ္ဂူမ်ား ျဖစ္ၾကပါသည္။ ထုိဂူမ်ားအတြင္းရႇိ
ဘုရားဆင္းတုမ်ားမႇာ ျပင္ပမႇာ ထြင္းထုထည့္သြင္း ပူေဇာ္ထားၾကသည္သာ
မ်ားပါသည္။ သို႔ ေသာ္ ေခတ္ဦး ျမန္မာမ်ား ျဖစ္ၾကသည့္ ပ်ဴတို႔သည္ ပုဂံေဒသ
တစ္၀ိုက္တြင္ လည္းေကာင္း၊ ဖို၀င္းေတာင္ ေဒသတြင္ လည္းေကာင္း၊
သဲေက်ာက္ေတာင္မ်ားကို ေဖာက္ထြင္း၍ ပလႅင္တံကဲ၊ ဘုရားတန္ေဆာင္းႏႇင့္ ေက်ာက္
ထြင္းပန္းပု ႐ုပ္ႂကြ သဲေက်ာက္ဆင္းတုမ်ား ထြင္းထုပူေဇာ္ခဲ့ၾကသည္ကို
ဖုိလ္၀င္ေတာင္ တ၀ိုက္၊ ပုဂံေဒသ တ၀ိုက္တြင္ အမ်ားအျပား ေတြ႔ရမည္ျဖစ္သည္။
ထို႔ေၾကာင့္ ပ်ဴဂါမ=ပ်ဴဂါမ္=ပုဂံ ေခတ္ဦးလူ ပ်ဴျမန္မာ တုိ႔သည္
ေက်ာက္ေတာင္မ်ားကို ဂူထြင္း၍ ပန္းခ်ီပန္းပုတုိ႔ျဖင့္ ျခယ္မႈန္းလ်က္
ဘုရားတည္ ေက်ာင္းေဆာက္ ျပဳခဲ့ၾကသည္မႇာ အဂ်န္တာ အလိုရာတို႔၏ေခတ္
ေနာက္ပင္က်ေသာ္လည္း အႏုပညာလက္ရာမႇာကား ေနာက္တန္းမက်ခဲ့ေခ်။

အဂ်န္တာရႇိ လိႈဏ္ဂူေပါင္း ၃၀ တုိ႔တြင္ ထူးထူးျခားျခား မႇတ္သားဖြယ္ရာ ပန္းခ်ီပန္းပုလက္ရာမ်ား ရႇိသည့္ ဂူတုိ႔ကို အနည္းငယ္ အၾကမ္းဖ်ဥ္းမႇ်
သံုးသပ္ၾကည့္လုိ႔ ရပါသည္။

ဂူအမႇတ္ ၁ လိႈဏ္ဂူမႇာ မဟာယာန ၀ိဟာရ လိႈဏ္ဂူတစ္ခု ျဖစ္သည္။ အလႇပဆံုး ပန္းခ်ီပန္းပုတို႔ျဖင့္ တန္ဆာဆင္ထားေလသည္။ ဤ မဟာယာနလိႈဏ္ဂူ အတြင္းရႇိ
ပဒုမၼာၾကာဖူး ကိုင္ထားေသာ ဘုရားေလာင္းပံု ပန္းခ်ီ႐ုပ္မႇာ အိႏိၵယျပည္
နံရံပန္းခ်ီ လက္ရာ အေပါင္းတုိ႔တြင္ အဂ်န္တာ အႏုပညာက အလႇပ
အေျပာင္ေျမာက္ဆံုးဟု ေဖာ္ျပေနေပသည္။ ျမတ္စြာဘုရား အေလာင္းေတာ္၏ ေန႔စဥ္ဘ၀
၀တ္စားဆင္ယဥ္မႈ၊ မ်က္ႏႇာ အသြင္အျပင္ ကိုယ္အမူအရာဟန္တုိ႔မႇာ B.C ၅ ရာစု
အဂ်န္တာေဒသ မဟာယာန ဗုဒၶဘာသာ၀င္ အႏုပညာရႇင္ တုိ႔၏ အေျပာင္ေျမာက္ဆံုးေသာ
လက္ရာဟု ဆုိရမည္ ျဖစ္သည္။

ဘုရားေလာင္း၏ ပတ္၀န္းက်င္တြင္ နတ္သမီးနတ္သား ေျမာက္မ်ားစြာ ျခံရံလ်က္ ပီျပင္ၾကည္လင္ေသာ မ်က္ခံုး၊ မ်က္လံုး၊ ႏႇာတံ၊ ႏႈတ္ခမ္း၊ ေမးေစ့တုိ႔အေပၚတြင္ လႊမ္း၍ေနေသာ
အရိပ္အေရာင္မ်ားမႇာ ဒုကၡပင္လယ္ ေ၀ေနေသာ သတၲေလာကႀကီးကို ဒုကၡပင္လယ္မႇ
ဆယ္ထုတ္၍ နိဗၺာန္ က်ည္းကုန္းထက္သို႔ ပုိ႔ေဆာင္မည့္ မဟာဂ႐ုဏာရႇင္
ျဖစ္ေၾကာင္းကို မေျပာေသာ္လည္း ေျပာေနသကဲ့သို႔ ထင္ရေပသည္။ ေထရ၀ါဒတြင္
ေသာင္းခြင္ စၾကာ၀ဠာ နတ္ျဗဟၼာတုိ႔ ညီညာ႐ံုးစု ေတာင္းပန္မႈေၾကာင့္ တုသီတာ
နတ္နန္း စံျမန္းေနေသာ ေသတေကတု ဘုရားေလာင္း နတ္သား နတ္ျပည္မႇ လူ႔ျပည္သို႔
ဆင္းသက္ေတာ့မည့္ အသြင္ဟန္မ်ဳိးဟု ေထရ၀ါဒ ႐ႈေထာင့္က ၾကည့္မိေလသည္။

ေရးခ်ယ္ထားေသာ ေဆးေရာင္တုိ႔မႇာ အလြန္ေတာက္ေျပာင္ေသာ အစိမ္း၊ အျပာ၊ အနီေရာင္မ်ား ျဖစ္ေလရာ ေဒသထြက္ ေဆးဒန္း၊ ဒုတၲာ၊ ဟသၤာျပဒါးမ်ား၊
ဟိမ၀ႏၲာတစ္ခြင္၊ တိဗက္ကုန္းေျမျမင့္ တစ္ခြင္တြင္ ေတြ႕ရေသာ ေတာက္ေျပာင္ေသာ
အေရာင္ရႇိသည့္ ေက်ာက္ခဲမ်ဳိးစံုတုိ႔ကို အမႈန္႔ႀကိတ္၍ ျခယ္မႈန္းထားေသာ
ေဆးေရာင္မ်ား ျဖစ္သည္။

လိႈဏ္ဂူ ၂ မႇာလည္း မဟာယာန ေက်ာင္းေတာ္ပင္ ျဖစ္သည္။ လႇပတင့္တယ္ ႐ႈမၿငီးဖြယ္ေသာ ျမတ္စြာဘုရား၏ ဘ၀ျဖစ္စဥ္ ဇာတ္ေတာ္မ်ား၊ မယ္ေတာ္မာယာ အိပ္မက္၊ လုမိၺနီတြင္ သိဒၶတၴ
ဖြားျမင္ေတာ္မူခန္းတုိ႔ကို တခမ္းတနား ျခယ္မႈန္းထားသည္ကို ေတြ႕ရသည္။

လိႈဏ္ဂူ ၃ မႇာ ငလ်င္ဒါဏ္ေၾကာင့္ ၿပိဳက်ပ်က္ဆီးေနသည္။ ျပင္ဆင္ေနဆဲ ျဖစ္သည္။

လိႈဏ္ဂူ ၄ မႇာလည္း မဟာယာန လက္ရာတုိ႔ျဖင့္ ႁပြမ္းသည့္ ေက်ာင္းေဆာင္တစ္ခုပင္ ျဖစ္သည္။ ဂူတြင္းသို႔ ၀င္သြားလ်င္ တစ္ဖက္တစ္ခ်က္ ေက်ာက္တိုင္ေပါင္း ၁၄
တိုင္ တို႔ျဖင့္ တန္ဆာဆင္လ်က္ ဂူငယ္အတြင္းမႇာ အ၀ေလာကိေတသြာရ နတ္႐ုပ္
ရႇိေလသည္။ မဟာယာန ဗုဒၶဘာသာ၀င္တုိ႔၏ ယံုၾကည္ခ်က္မႇာ ေဘးရန္ အေပါင္းတုိ႔ကို
အကာအကြယ္ေပးသည့္နတ္ဟု ယူဆၾကသည္။ ေဘးရန္ အမ်ဳိးမ်ဳိးေၾကာင့္
ေျပးလႊားခိုလႈံလာၾကေသာ လူသားေပါင္း ေျမာက္မ်ားစြာတို႔၏ ႐ုပ္ၾကြမ်ားျဖင့္
ပီပီ သသ ထြင္းလုပ္ထားရာ အထူးပင္ ဆြဲေဆာင္အားေကာင္းသည့္ ႐ုပ္ႂကြ
လိႈဏ္ဂူတစ္ခု ျဖစ္သည္။

လိႈဏ္ဂူ ၅ မႇာ ၿပိဳက်ပ်က္စီး ေနသည္။


Written by သီတဂူဆရာေတာ္ အရႇင္ၪာဏိႆရ (D.Litt) (Ph.D)၊

အဂၢမဟာပ႑ိတ အဂၢမဟာသဒၶေဇာတိကဓဇ မဟာဓမၼကထိက၊ ဗဟုဇနဟိတဓရ အဂၢမဟာဂႏၲ၀ါစကပ႑ိတ

ဆက္လက္ေဖာ္ျပပါမည္


အဂ်န္တာလႈိဏ္ဂူတန္းၾကီးမ်ား၏ video ၾကည့္လိုလွ်င္ ဤေနရာကို ႏွိပ္ပါ။