သီတဂူ ကမၻာ့ဗုဒၶ တကၠသုိလ္မွ ဆရာေတာ္ႀကီး
ေဒါက္တာ အရွင္ဥာဏိႆရကုိ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး လုိလားသူမ်ား ဖူးေျမာ္ၾသဝါဒ ခံယူၾကစဥ္
ညေန ၄ နာရီဆိုေတာ့ သီတဂူကမၻာ့ဗုဒၶ တကၠသိုလ္ႀကီးမွာ လူေတာ္ေတာ္ရွင္းေနၿပီ။ ေစာေစာပိုင္းက
သင္ၾကားေပးေနခဲ့ေသာ လူ သင္တန္းသားမ်ားအတြက္ အတန္း ႀကီးမွာ လည္း ၿပီးသြားၿပီ။ သင္တန္းသားမ်ားက
အသံတိတ္စြာ ဆင္းသြားၾကၿပီ။ ရဟန္းေတာ္ မ်ားကို အဂၤလိပ္လို သင္ၾကားပို႔ခ်ေပးေနေသာ အတန္းႀကီးလည္းၿပီးသြားၿပီး။
အသံတိတ္ဆိတ္စြာ စာသင္သားရဟန္းေတာ္မ်ား ဆင္း သြားၾကၿပီ။ ႀကီးက်ယ္ခမ္းနားေသာ သီတဂူကမၻာ့
ဗုဒၶတကၠသိုလ္ႀကီးမွာ လင္းက်င္းက်န္ေနရစ္ၿပီ။ အလင္းေရာင္ တန္းမ်ားက တကၠသိုလ္ အေဆာက္အအုံႀကီး၏
ဟိုမွာဘက္မွ သည္မွာဘက္အထိ ေျပးလႊားေရာက္ရွိလာသည္။ ရန္ကုန္၊ ေျမာက္ဒဂုံၿမိဳ႕နယ္ရွိ သီတဂူ
ကမၻာ့ဗုဒၶ တကၠ သိုလ္ႀကီးသည္ စိမ္းဝါညိဳငမိုး ရိပ္ေခ်ာင္းႀကီး၏ ကမ္းေျခတြင္ မို႕မို႕ထိုးထြန္း
လင္းလက္ေရာင္ျဖာလ်က္ရွိသည္။
ေတာင္ ဥကၠလာပရွိ ပါရမီလမ္းႀကီးအတိုင္းတက္လာ ခဲ့သည္ရွိေသာ္ ငမိုးရိပ္ေခ်ာင္းစိမ္းညိဳဝါက ေရစီးအိအိျဖင့္ႀကိဳေနမည္။ ထိုငမိုးရိပ္ေခ်ာင္း ႀကီးကို ေဘလီတံတားဟုေခၚေသာ ေဘလီ တံတားမဟုတ္သည့္ အဂၤေတ တံတားႀကီးျဖင့္ ေက်ာ္လာေသာအခါ ေျမာက္ဒဂုံၿမိဳ႕နယ္၏ ပင္လုံလမ္းႀကီးေပၚသို႔ ဆိုက္ဆိုက္ၿမိဳက္ၿမိဳက္ ေရာက္လာေတာ့သည္။ ပါရမီလမ္းကလာ၊ ပင္လုံကိုေရာက္ တယ္ဟု ေျပာတတ္ၾကေလသည္။ သီတဂူ ကမၻာ့ဗုဒၶတကၠသိုလ္ႀကီးကား သုံးထပ္အေဆာင္ႀကီး သုံးေဆာင္ကို ေပါင္းကူး ယွက္သြယ္ေဆာက္လုပ္ထား၏။
ေခတ္မီ ဗိသု ကာပုံစံျဖင့္လည္း ေဆာက္လုပ္ထားသည္။ ျမန္မာ့႐ိုးရာႏွင့္ ညီညြတ္ေအာင္လည္း စီစဥ္ထား၏။ ဘုရားေဆာင္၊ ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး သီတင္းသုံးရာအခန္း၊ စာသင္ ခန္းမ်ား၊ ဆြမ္း စားခန္းမ်ား၊ ႐ုံးခန္းဧည့္ခန္းမ်ား၊ ေမာ္ေတာ္ ကားမ်ားထားရာ ဌာနစသျဖင့္ အဆင္ေျပေျပ ခြဲထားသည္။ အမိုးမ်ားေအာက္ရွိ လွ်ပ္စစ္မီး ေရာင္တို႕မွာ အၿမဲလင္းလက္ေနသည္။ အမိုး၊ နံရံ၊ တံခါးစသည္မ်ားတြင္ ကႏုတ္ပန္းပုံမ်ား ေဖာ္ထား၏။ သစ္သားပန္းပု႐ုပ္မ်ားလည္း ဆင္ထား၏။
ဘုရားခန္းတြင္ကား ေက်ာက္ျဖဴ သား ၾကည္ၾကည္မြတ္မြတ္ျဖင့္ ပုဂံပုံုထုလုပ္ထား ေသာ ႐ုပ္ပြားေတာ္မွာ ၾကည္ညိဳဖြယ္ေကာင္း သတဲ့သို႔ ျမန္မာ့အႏုပညာကိုလည္း ေဖာ္က်ဴးထားသည္။ ခန္းမႀကီးထိပ္ရွိ ႐ုပ္ပြားေတာ္မွာကား ႏွီးဘုရား ႐ုပ္ပြားဆင္းတုဟု သိရသည္။ ေရႊေရာင္ ဖိတ္ဖိတ္လက္ေနသည့္ ႐ုပ္ပြားေတာ္ႀကီး သည္ ပလႅင္ေတာ္ေပၚမွ ေျခေတာ္ခ်ထိုင္ေန ပုံျဖစ္သည္။ ႐ုပ္ပြားေတာ္ႀကီး၏ ေနာက္ဘက္တြင္ ျမတ္စြာဘုရား၏ ဖြားေတာ္မူပုံ၊ ပြင့္ေတာ္ မူပုံ၊ ပရိနိဗၺာန္စံဝင္ေတာ္မူပုံမ်ားကို ပန္းတေမာ့ ပန္းပုျဖင့္ ရိပ္ရိပ္ေပ်ာ့ေပ်ာ့ သ႐ုပ္ေဖာ္ထား သည္။ ဧရာမခန္းမႀကီးတစ္ခုလုံးကို ေလေအး ေပးစက္ျဖင့္ ေအးျမေအာင္ လုပ္ထားသည္။ ေကာ္ေဇာစိမ္းမ်ားကို ခန္းမျပည့္ခင္းထားသည္။
အလြန္လွေသာ ေက်ာင္း ေတာ္ႀကီး ျဖစ္သည္။ မီးပန္းဆိုင္းႀကီးမ်ားက စိန္ေရာင္ လင္းလက္။ ခန္းမနဖူးစည္းတြင္ WE RESOLVE TO MAKE BETTER THE WORLD WE LIVE IN (我們決心做出更好的,我們生活的世界) ဟု အဂၤလိပ္လို စာတန္းႀကီး လွ်ပ္စစ္ျဖင့္ ေရးထိုးထားသည္။
ဤေက်ာင္းေတာ္ ႀကီးဖြင့္ပြဲတြင္ ဆရာေတာ္ ေဒါက္တာ အရွင္ဥာဏိႆရက လာေရာက္ၾကေသာ ျပည္တြင္း ျပည္ပ ပရိသတ္မ်ားအား အဂၤလိပ္ဘာသာျဖင့္ တရားေဟာသည္။ ဆရာေတာ္သည္ ျမန္မာဘာသာျဖင့္ တရားေဟာေသာအခါ မုန္႔ဆီေၾကာ္စားရသလို အိညက္ခ်ဳိရွေနၿပီး အဂၤလိပ္လို ေဟာေသာအခါတြင္လည္း ရဲရင့္ ရွင္းလင္းပါေပသည္။ တကၠသိုလ္၏ ပညာေရးဦးစီးမွဴး အရွင္ ပညာသီဟ၏ အခန္းသို႔ ေရာက္သြားေသာ အခါ ကြန္ပ်ဴတာ မ်ား၊ အျခားပစၥည္းကိရိယာ မ်ဳိးစုံတို႔ျဖင့္ ပို႔ခ်သင္ၾကားရန္ ေခါင္းမေဖာ္ႏိုင္ ေအာင္ ျပင္ဆင္ေနသည္ကို ေတြ႕ရသည္။ ကြၽန္ေတာ္တို႔ ပညာသင္ခဲ့ရေသာ တကၠသိုလ္ ႀကီးမ်ားမွာပင္ ဤမွ် ေခတ္မီပစၥည္းျပည့္စုံျခင္း မရွိခဲ့ပါ။ ညေန ၄ နာရီတြင္ ေနေရာင္လည္း ေရႊ ရည္ဝင္းဆဲျဖစ္ေသာ္လည္း အပူဓာတ္မရွိ ေတာ့သေလာက္ျဖစ္ပါသည္။
‘လာ..လာ..လာၾက၊ ဆရာေတာ္ အားၿပီ’ ဟု ကဗ်ာဆရာ ေမာင္စန္းေအး (သဲ ကုန္း)က လာေခၚသျဖင့္ ပထမထပ္ဆရာ ေတာ္၏အခန္းသို႔ ကြၽန္ေတာ္တို႔ တက္သြား ၾကသည္။ ဆရာေတာ္ႀကီးသည္ ထိုေန႔(၁၃-၉-၂ဝ၁၁)ညေန ၆နာရီတြင္ အေမရိကန္သို႔သြား ရန္ ျပင္ေနသည္။ ဦးပဥၥင္းမ်ားက ေသတၱာ မ်ားထဲတြင္ ပစၥည္းထည့္ရင္း အလုပ္႐ႈပ္ေန ၾကသည္။ ေလယာဥ္ပ်ံေပၚမတက္မီ အခ်ိန္ ၂ နာရီ မျပည့္တျပည့္သာက်န္၏။ ‘ကဲ.. ေျပာၾကဗ်ား၊ဘယ္လိုအေၾကာင္း ကိစၥမ်ားလဲ’ဟုဆရာေတာ္ႀကီးက ဆီးႀကိဳ၍ ပဋိသႏၶာရ မိန္႕ၾကားသည္။
‘တပည့္ေတာ္တို႔က ၿငိမ္းခ်မ္းေရး အတြက္ တတ္ႏိုင္သမွ် ေဆာင္ရြက္ေနၾက တာပါဘုရား။ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးနဲ႔ပတ္သက္လို႕ ဆရာေတာ္ ဘုရားရဲ႕ ၾသဝါဒခံယူဖို႔လာၾကတာ ပါဘုရား’ဟု ကြၽန္ေတာ္က ေလွ်ာက္ရသည္။ ေမာင္စန္းေအး(သဲကုန္း)ကလည္း သူ ေရးလာသည့္ ကဗ်ာကို ဆရာေတာ္ႀကီးထံ ဆက္ ကပ္သည္။ ‘တို႔က ကဗ်ာကို ကာရန္မပါရင္ေတာ့ ကဗ်ာလို႔ မေအာက္ေမ့ဘူးကြ’ဟု ဆရာေတာ္ က ရင္းႏွီးသူ သဲကုန္းသား တပည့္အားေျပာသည္။ ‘တပည့္ေတာ္ ကာရန္နဲ ႔ေရးထားတာပါ ဘုရား’ဟု သဲကုန္းသားကဗ်ာဆရာက မရြံ႕ မရဲေလွ်ာက္သည္။
ဆရာေတာ္ႀကီးက ၿငိမ္းခ်မ္းေရး အေၾကာင္းကုိ ကရားေရလႊတ္ မိန္႔ေတာ္မူပါသည္ ‘ၿငိမ္း ခ်မ္းေရးတည္ေဆာက္ဖို႔ကိစၥမွာ အေရးႀကီးဆုံးလိုအပ္ခ်က္က အဲဒီၿငိမ္းခ်မ္း ေရးလုပ္ရမယ့္ ပုဂၢိဳလ္ေတြကိုယ္တိုင္က ေဒါ သနဲ႔မာနေလွ်ာ့ခ်ရမယ္။ အဲဒီေဒါသတရား၊ မာနတရား ကင္းႏိုင္ရမယ္။ သည္းခံ၊ ခြင့္လႊတ္ ျခင္းရွိရမယ္။ တရားမွ်တမႈရွိရမယ္။ Forgiveness(饒恕) ဆိုတဲ့ သေဘာက အျပစ္ရွိသူကို ခြင့္လႊတ္ႏိုင္ရမယ္။ အျခားသူရဲ႕ အျပစ္ကို ေမ့ပစ္ ႏိုင္ရမယ္။ Forget other’s mistake(其他的錯誤) ဒါဟာ ဗုဒၶရဲ႕နည္းျဖစ္တယ္။ ဗုဒၶက်င့္စဥ္နဲ႔မွ Peace (和平 )ရမယ္။ ဆုေတာင္းေန႐ုံနဲ႔မရဘူး။
ေဒါသနဲ႔ မာနရွိတဲ့ သူေတြ ေခါင္းေဆာင္လို႔ၿငိမ္းခ်မ္းေရး မရႏိုင္။ Loving-kindness (慈愛), forgiveness (饒恕) ေမတၱာ၊ က႐ုဏာ၊ ဥေပကၡာ၊ တျခားသူရဲ႕ အျပစ္ကိုခြင့္လႊတ္ေမ့ပစ္ႏိုင္ရမယ္။ အဲဒီလို လူမ်ဳိး ၿငိမ္းခ်မ္းေရးတည္ေဆာက္လို႔ရမယ္။ ‘ဘုန္းႀကီးေျပာတာေတြ အသံသြင္းထား ဖို႔မလိုဘူး။ ၿပီးခဲ့တဲ့ ၅ ရက္ (၈-၉-၂ဝ၁၁) က ၿငိမ္းခ်မ္းေရးတရားေဟာထား တာရွိ တယ္။ အဲဒါနားေထာင္ၾကည္၊ ႀကိဳက္သလိုေရးသား ျဖန္႔ခ်ိႏိုင္တယ္။ ‘ျမန္မာျပည္မွာတင္မဟုတ္၊ ကမၻာမွာပါ ဒီနည္းနဲ႔သာ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး တည္ေဆာက္ရႏိုင္မယ္။
ကုလသမဂၢ မွာလည္း ဘုန္းႀကီးဒါကုိပဲ ေျပာခဲ့တယ္။ Justice,Peace, Harmony and Co-existence (正義,和平,和諧共存) ဒီတရားပဲ နားေထာင္ ၾကည့္’ ဟု ဆရာေတာ္က အမိန္႔ရွိပါသည္။ ‘ဒီတရား အေၾကာင္းကို ျဖန္႔ခ်ိခြင့္ရွိပါရဲ႕ လားဘုရား’ဟု ေမးေလွ်ာက္ေသာအခါ ဆရာေတာ္ႀကီးက ‘အထက္ ဘဝဂ္၊ ေအာက္အဝီစိ၊ အားလုံးသိၾကေစ၊ ေနျပည္ေတာ္ပါ မက်န္’ဟု ၿပဳံး၍ မိန္႔ဆိုလိုက္ပါသည္။ ဆရာေတာ္ႀကီးသည္ အတြင္းခန္းထဲသို႔ ဝင္သြားၿပီး ဒီဗီဒီခ်ပ္ျပားမ်ားကို လက္ခုပ္ႏွင့္ က်ဳံးယူလာကာ ကြၽန္ေတာ္တို႔အားေပး စြန္႔ လိုက္သည္။
ထိုဒီဗီဒီျပားမ်ားမွာ ၈-၉-၂ဝ၁၁ တုန္းက မႏၲေလးၿမိဳ႕ မလြန္ေစ်းဆန္လွဴအသင္း ႀကီး၏ ၁၁၅ ႏွစ္ေျမာက္ ကုသိုလ္ျပဳပြဲဓမၼ သဘင္တြင္ ဆရာေတာ္ႀကီး ေဟာၾကားခဲ့ ေသာ တရားျဖစ္သည္။ တရားကဆန္းဆန္း။ အဂၤလိပ္လို အမည္ တပ္ထားသည္။ Justice, Peace, Harmony,and Co-existence (正義,和平,和諧共存 ) တရားေတာ္တဲ့။ သာသနာ အေျခအေနကိုလည္း ေျပာျပသည္။ ျမန္မာႏိုင္ငံသံဃာ- ၆ သိန္းခန္႔ ထိုင္းႏိုင္ငံ- ၃ သိန္း သီဟိုဋ္(သီရိလကၤာ)- ၃ ေသာင္္းခန္႔ လာအို- ၃ ေသာင္းခန္႔ ကေမၻာဒီးယား – ၁၅ဝဝဝ ခန္႔ ‘တို႕ေမတၱာစြမ္း၊ ကမၻာလႊမ္း ၿငိမ္းခ်မ္းၾကပါေစ။ “သမဂၢါနံတေပါ သုေခါ The Strining of the united one is for the happiness of all ( 聯合時的穿線是為所有的幸福)” ၿငိမ္းခ်မ္းေရး အတြက္
၁-မိမိအျပစ္ကို ဝန္ခံရမည္။ Confess (懺悔)
၂-ေတာင္းပန္ရမည္။ apologize (道歉 )
You must be aware of your smallness, You must be aware of the potentiality of your greatness Forgiveness, Forbearance
ေတာင္ ဥကၠလာပရွိ ပါရမီလမ္းႀကီးအတိုင္းတက္လာ ခဲ့သည္ရွိေသာ္ ငမိုးရိပ္ေခ်ာင္းစိမ္းညိဳဝါက ေရစီးအိအိျဖင့္ႀကိဳေနမည္။ ထိုငမိုးရိပ္ေခ်ာင္း ႀကီးကို ေဘလီတံတားဟုေခၚေသာ ေဘလီ တံတားမဟုတ္သည့္ အဂၤေတ တံတားႀကီးျဖင့္ ေက်ာ္လာေသာအခါ ေျမာက္ဒဂုံၿမိဳ႕နယ္၏ ပင္လုံလမ္းႀကီးေပၚသို႔ ဆိုက္ဆိုက္ၿမိဳက္ၿမိဳက္ ေရာက္လာေတာ့သည္။ ပါရမီလမ္းကလာ၊ ပင္လုံကိုေရာက္ တယ္ဟု ေျပာတတ္ၾကေလသည္။ သီတဂူ ကမၻာ့ဗုဒၶတကၠသိုလ္ႀကီးကား သုံးထပ္အေဆာင္ႀကီး သုံးေဆာင္ကို ေပါင္းကူး ယွက္သြယ္ေဆာက္လုပ္ထား၏။
ေခတ္မီ ဗိသု ကာပုံစံျဖင့္လည္း ေဆာက္လုပ္ထားသည္။ ျမန္မာ့႐ိုးရာႏွင့္ ညီညြတ္ေအာင္လည္း စီစဥ္ထား၏။ ဘုရားေဆာင္၊ ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး သီတင္းသုံးရာအခန္း၊ စာသင္ ခန္းမ်ား၊ ဆြမ္း စားခန္းမ်ား၊ ႐ုံးခန္းဧည့္ခန္းမ်ား၊ ေမာ္ေတာ္ ကားမ်ားထားရာ ဌာနစသျဖင့္ အဆင္ေျပေျပ ခြဲထားသည္။ အမိုးမ်ားေအာက္ရွိ လွ်ပ္စစ္မီး ေရာင္တို႕မွာ အၿမဲလင္းလက္ေနသည္။ အမိုး၊ နံရံ၊ တံခါးစသည္မ်ားတြင္ ကႏုတ္ပန္းပုံမ်ား ေဖာ္ထား၏။ သစ္သားပန္းပု႐ုပ္မ်ားလည္း ဆင္ထား၏။
ဘုရားခန္းတြင္ကား ေက်ာက္ျဖဴ သား ၾကည္ၾကည္မြတ္မြတ္ျဖင့္ ပုဂံပုံုထုလုပ္ထား ေသာ ႐ုပ္ပြားေတာ္မွာ ၾကည္ညိဳဖြယ္ေကာင္း သတဲ့သို႔ ျမန္မာ့အႏုပညာကိုလည္း ေဖာ္က်ဴးထားသည္။ ခန္းမႀကီးထိပ္ရွိ ႐ုပ္ပြားေတာ္မွာကား ႏွီးဘုရား ႐ုပ္ပြားဆင္းတုဟု သိရသည္။ ေရႊေရာင္ ဖိတ္ဖိတ္လက္ေနသည့္ ႐ုပ္ပြားေတာ္ႀကီး သည္ ပလႅင္ေတာ္ေပၚမွ ေျခေတာ္ခ်ထိုင္ေန ပုံျဖစ္သည္။ ႐ုပ္ပြားေတာ္ႀကီး၏ ေနာက္ဘက္တြင္ ျမတ္စြာဘုရား၏ ဖြားေတာ္မူပုံ၊ ပြင့္ေတာ္ မူပုံ၊ ပရိနိဗၺာန္စံဝင္ေတာ္မူပုံမ်ားကို ပန္းတေမာ့ ပန္းပုျဖင့္ ရိပ္ရိပ္ေပ်ာ့ေပ်ာ့ သ႐ုပ္ေဖာ္ထား သည္။ ဧရာမခန္းမႀကီးတစ္ခုလုံးကို ေလေအး ေပးစက္ျဖင့္ ေအးျမေအာင္ လုပ္ထားသည္။ ေကာ္ေဇာစိမ္းမ်ားကို ခန္းမျပည့္ခင္းထားသည္။
အလြန္လွေသာ ေက်ာင္း ေတာ္ႀကီး ျဖစ္သည္။ မီးပန္းဆိုင္းႀကီးမ်ားက စိန္ေရာင္ လင္းလက္။ ခန္းမနဖူးစည္းတြင္ WE RESOLVE TO MAKE BETTER THE WORLD WE LIVE IN (我們決心做出更好的,我們生活的世界) ဟု အဂၤလိပ္လို စာတန္းႀကီး လွ်ပ္စစ္ျဖင့္ ေရးထိုးထားသည္။
ဤေက်ာင္းေတာ္ ႀကီးဖြင့္ပြဲတြင္ ဆရာေတာ္ ေဒါက္တာ အရွင္ဥာဏိႆရက လာေရာက္ၾကေသာ ျပည္တြင္း ျပည္ပ ပရိသတ္မ်ားအား အဂၤလိပ္ဘာသာျဖင့္ တရားေဟာသည္။ ဆရာေတာ္သည္ ျမန္မာဘာသာျဖင့္ တရားေဟာေသာအခါ မုန္႔ဆီေၾကာ္စားရသလို အိညက္ခ်ဳိရွေနၿပီး အဂၤလိပ္လို ေဟာေသာအခါတြင္လည္း ရဲရင့္ ရွင္းလင္းပါေပသည္။ တကၠသိုလ္၏ ပညာေရးဦးစီးမွဴး အရွင္ ပညာသီဟ၏ အခန္းသို႔ ေရာက္သြားေသာ အခါ ကြန္ပ်ဴတာ မ်ား၊ အျခားပစၥည္းကိရိယာ မ်ဳိးစုံတို႔ျဖင့္ ပို႔ခ်သင္ၾကားရန္ ေခါင္းမေဖာ္ႏိုင္ ေအာင္ ျပင္ဆင္ေနသည္ကို ေတြ႕ရသည္။ ကြၽန္ေတာ္တို႔ ပညာသင္ခဲ့ရေသာ တကၠသိုလ္ ႀကီးမ်ားမွာပင္ ဤမွ် ေခတ္မီပစၥည္းျပည့္စုံျခင္း မရွိခဲ့ပါ။ ညေန ၄ နာရီတြင္ ေနေရာင္လည္း ေရႊ ရည္ဝင္းဆဲျဖစ္ေသာ္လည္း အပူဓာတ္မရွိ ေတာ့သေလာက္ျဖစ္ပါသည္။
‘လာ..လာ..လာၾက၊ ဆရာေတာ္ အားၿပီ’ ဟု ကဗ်ာဆရာ ေမာင္စန္းေအး (သဲ ကုန္း)က လာေခၚသျဖင့္ ပထမထပ္ဆရာ ေတာ္၏အခန္းသို႔ ကြၽန္ေတာ္တို႔ တက္သြား ၾကသည္။ ဆရာေတာ္ႀကီးသည္ ထိုေန႔(၁၃-၉-၂ဝ၁၁)ညေန ၆နာရီတြင္ အေမရိကန္သို႔သြား ရန္ ျပင္ေနသည္။ ဦးပဥၥင္းမ်ားက ေသတၱာ မ်ားထဲတြင္ ပစၥည္းထည့္ရင္း အလုပ္႐ႈပ္ေန ၾကသည္။ ေလယာဥ္ပ်ံေပၚမတက္မီ အခ်ိန္ ၂ နာရီ မျပည့္တျပည့္သာက်န္၏။ ‘ကဲ.. ေျပာၾကဗ်ား၊ဘယ္လိုအေၾကာင္း ကိစၥမ်ားလဲ’ဟုဆရာေတာ္ႀကီးက ဆီးႀကိဳ၍ ပဋိသႏၶာရ မိန္႕ၾကားသည္။
‘တပည့္ေတာ္တို႔က ၿငိမ္းခ်မ္းေရး အတြက္ တတ္ႏိုင္သမွ် ေဆာင္ရြက္ေနၾက တာပါဘုရား။ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးနဲ႔ပတ္သက္လို႕ ဆရာေတာ္ ဘုရားရဲ႕ ၾသဝါဒခံယူဖို႔လာၾကတာ ပါဘုရား’ဟု ကြၽန္ေတာ္က ေလွ်ာက္ရသည္။ ေမာင္စန္းေအး(သဲကုန္း)ကလည္း သူ ေရးလာသည့္ ကဗ်ာကို ဆရာေတာ္ႀကီးထံ ဆက္ ကပ္သည္။ ‘တို႔က ကဗ်ာကို ကာရန္မပါရင္ေတာ့ ကဗ်ာလို႔ မေအာက္ေမ့ဘူးကြ’ဟု ဆရာေတာ္ က ရင္းႏွီးသူ သဲကုန္းသား တပည့္အားေျပာသည္။ ‘တပည့္ေတာ္ ကာရန္နဲ ႔ေရးထားတာပါ ဘုရား’ဟု သဲကုန္းသားကဗ်ာဆရာက မရြံ႕ မရဲေလွ်ာက္သည္။
ဆရာေတာ္ႀကီးက ၿငိမ္းခ်မ္းေရး အေၾကာင္းကုိ ကရားေရလႊတ္ မိန္႔ေတာ္မူပါသည္ ‘ၿငိမ္း ခ်မ္းေရးတည္ေဆာက္ဖို႔ကိစၥမွာ အေရးႀကီးဆုံးလိုအပ္ခ်က္က အဲဒီၿငိမ္းခ်မ္း ေရးလုပ္ရမယ့္ ပုဂၢိဳလ္ေတြကိုယ္တိုင္က ေဒါ သနဲ႔မာနေလွ်ာ့ခ်ရမယ္။ အဲဒီေဒါသတရား၊ မာနတရား ကင္းႏိုင္ရမယ္။ သည္းခံ၊ ခြင့္လႊတ္ ျခင္းရွိရမယ္။ တရားမွ်တမႈရွိရမယ္။ Forgiveness(饒恕) ဆိုတဲ့ သေဘာက အျပစ္ရွိသူကို ခြင့္လႊတ္ႏိုင္ရမယ္။ အျခားသူရဲ႕ အျပစ္ကို ေမ့ပစ္ ႏိုင္ရမယ္။ Forget other’s mistake(其他的錯誤) ဒါဟာ ဗုဒၶရဲ႕နည္းျဖစ္တယ္။ ဗုဒၶက်င့္စဥ္နဲ႔မွ Peace (和平 )ရမယ္။ ဆုေတာင္းေန႐ုံနဲ႔မရဘူး။
ေဒါသနဲ႔ မာနရွိတဲ့ သူေတြ ေခါင္းေဆာင္လို႔ၿငိမ္းခ်မ္းေရး မရႏိုင္။ Loving-kindness (慈愛), forgiveness (饒恕) ေမတၱာ၊ က႐ုဏာ၊ ဥေပကၡာ၊ တျခားသူရဲ႕ အျပစ္ကိုခြင့္လႊတ္ေမ့ပစ္ႏိုင္ရမယ္။ အဲဒီလို လူမ်ဳိး ၿငိမ္းခ်မ္းေရးတည္ေဆာက္လို႔ရမယ္။ ‘ဘုန္းႀကီးေျပာတာေတြ အသံသြင္းထား ဖို႔မလိုဘူး။ ၿပီးခဲ့တဲ့ ၅ ရက္ (၈-၉-၂ဝ၁၁) က ၿငိမ္းခ်မ္းေရးတရားေဟာထား တာရွိ တယ္။ အဲဒါနားေထာင္ၾကည္၊ ႀကိဳက္သလိုေရးသား ျဖန္႔ခ်ိႏိုင္တယ္။ ‘ျမန္မာျပည္မွာတင္မဟုတ္၊ ကမၻာမွာပါ ဒီနည္းနဲ႔သာ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး တည္ေဆာက္ရႏိုင္မယ္။
ကုလသမဂၢ မွာလည္း ဘုန္းႀကီးဒါကုိပဲ ေျပာခဲ့တယ္။ Justice,Peace, Harmony and Co-existence (正義,和平,和諧共存) ဒီတရားပဲ နားေထာင္ ၾကည့္’ ဟု ဆရာေတာ္က အမိန္႔ရွိပါသည္။ ‘ဒီတရား အေၾကာင္းကို ျဖန္႔ခ်ိခြင့္ရွိပါရဲ႕ လားဘုရား’ဟု ေမးေလွ်ာက္ေသာအခါ ဆရာေတာ္ႀကီးက ‘အထက္ ဘဝဂ္၊ ေအာက္အဝီစိ၊ အားလုံးသိၾကေစ၊ ေနျပည္ေတာ္ပါ မက်န္’ဟု ၿပဳံး၍ မိန္႔ဆိုလိုက္ပါသည္။ ဆရာေတာ္ႀကီးသည္ အတြင္းခန္းထဲသို႔ ဝင္သြားၿပီး ဒီဗီဒီခ်ပ္ျပားမ်ားကို လက္ခုပ္ႏွင့္ က်ဳံးယူလာကာ ကြၽန္ေတာ္တို႔အားေပး စြန္႔ လိုက္သည္။
ထိုဒီဗီဒီျပားမ်ားမွာ ၈-၉-၂ဝ၁၁ တုန္းက မႏၲေလးၿမိဳ႕ မလြန္ေစ်းဆန္လွဴအသင္း ႀကီး၏ ၁၁၅ ႏွစ္ေျမာက္ ကုသိုလ္ျပဳပြဲဓမၼ သဘင္တြင္ ဆရာေတာ္ႀကီး ေဟာၾကားခဲ့ ေသာ တရားျဖစ္သည္။ တရားကဆန္းဆန္း။ အဂၤလိပ္လို အမည္ တပ္ထားသည္။ Justice, Peace, Harmony,and Co-existence (正義,和平,和諧共存 ) တရားေတာ္တဲ့။ သာသနာ အေျခအေနကိုလည္း ေျပာျပသည္။ ျမန္မာႏိုင္ငံသံဃာ- ၆ သိန္းခန္႔ ထိုင္းႏိုင္ငံ- ၃ သိန္း သီဟိုဋ္(သီရိလကၤာ)- ၃ ေသာင္္းခန္႔ လာအို- ၃ ေသာင္းခန္႔ ကေမၻာဒီးယား – ၁၅ဝဝဝ ခန္႔ ‘တို႕ေမတၱာစြမ္း၊ ကမၻာလႊမ္း ၿငိမ္းခ်မ္းၾကပါေစ။ “သမဂၢါနံတေပါ သုေခါ The Strining of the united one is for the happiness of all ( 聯合時的穿線是為所有的幸福)” ၿငိမ္းခ်မ္းေရး အတြက္
၁-မိမိအျပစ္ကို ဝန္ခံရမည္။ Confess (懺悔)
၂-ေတာင္းပန္ရမည္။ apologize (道歉 )
You must be aware of your smallness, You must be aware of the potentiality of your greatness Forgiveness, Forbearance
(你必須知道你的渺小,你必須意識到你偉大的寬恕的潛力,忍)
ရွိၾကပါေစ။ မွားတဲ့လူ မေသပါေစနဲ႔၊ မွန္တဲ့လူ အလင္းရ ၾကပါေစ။
‘ေလာဘကို အေလာဘနဲ႔ထိန္း
ေဒါသကို ေမတၱာနဲ႔ထိန္း
Common platform (共同 平台) ခ်စ္ျခင္းရွိမွျဖစ္မယ္။
နာရဒ (ရေသ့)လို ပုဂၢိဳလ္လိုၿပီ’ဟု ဆရာ ေတာ္ႀကီးက အႏုပညာေျမာက္စြာ ေဟာၾကားသြားသည္ကို ဖရာဏာ ပီတိဂြမ္းဆီထိမွ် နာၾကားရပါသတည္း။
ရွိၾကပါေစ။ မွားတဲ့လူ မေသပါေစနဲ႔၊ မွန္တဲ့လူ အလင္းရ ၾကပါေစ။
‘ေလာဘကို အေလာဘနဲ႔ထိန္း
ေဒါသကို ေမတၱာနဲ႔ထိန္း
Common platform (共同 平台) ခ်စ္ျခင္းရွိမွျဖစ္မယ္။
နာရဒ (ရေသ့)လို ပုဂၢိဳလ္လိုၿပီ’ဟု ဆရာ ေတာ္ႀကီးက အႏုပညာေျမာက္စြာ ေဟာၾကားသြားသည္ကို ဖရာဏာ ပီတိဂြမ္းဆီထိမွ် နာၾကားရပါသတည္း။
အံ့ေမာင္
၂၆-၁ဝ-၂ဝ၁၁၊ ရန္ကုန္