Wednesday, August 6, 2014

နိဗၺာန္မေရာက္ေအာင္ ကန္႕ကြက္ေနေသာ အေၾကာင္းတရားသံုးမ်ိဳး

နိဗၺာန္မေရာက္ေအာင္ ကန္႕ကြက္ေနေသာ အေၾကာင္းတရားသံုးမ်ိဳး

နိဗၺာန္ မေရာက္ေအာင္ကန့္ကြက္ေနတဲ့ အေၾကာင္းတရား သံုးမ်ိဳး ရွိပါတယ္။ တရားျပီးဆံုးေအာင္ မနာၾကားမွုရယ္။ အေပါင္းအသင္းမွားယြင္းမွုရယ္။ တရားေဟာဆရာ ညံဖ်င္းမွုရယ္။

တရားကိုဆံုးခန္းတိုင္ေအာင္မေလ့လာမလိုက္စားရင္လည္း နိဗၺာန္မေရာက္ပဲ ပုထုဇဥ္ဘ၀နဲ့ ေသသြားတတ္တာပါပဲ။ အေပါင္းအသင္းမွားရင္လည္း ဒီအတိုင္းပဲရွိမယ္။ တရားေဟာတဲ့ဆရာ တရားျပတဲ့ဆရာညံဖ်င္းေနျပန္ရင္လည္း ေသာတာပန္တည္နိုင္တဲ့ပါရမီ မ်ိဳးေစ့ရွိေနေပမယ့္ ေသာတာပန္ မတည္လိုက္နိုင္ဘူး။

ဒါေၾကာင့္ျမတ္စြာဘုရားရွင္က" ယထာဘူတံ ဥာဏံယသတၱံပရိေယသိတေဗၺာ=ဟုတ္တိုင္းမွန္စြာ သိေအာင္ေျပာျပတတ္တဲ့ ဆရာမ်ိဳးရေအာင္ရွာရမယ္ "လို ့မိန့္ေတာ္မူပါတယ္။ ဆရာေကာင္းရွာဖို ့ရာ သိပ္အေရးၾကီးတဲ့အတြက္ ထပ္ခါထပ္ခါ မိန့္မွာေတာ္မူခဲ့တာပါ။

ျမတ္စြာဘုရားေဟာၾကားရာမွာ ကထာ ၆ ခ်က္ ဆိုတာရွိ္ပါတယ္။ ေရွ ့ပိုင္း ကထာ ၃ ခ်က္က ဒါနကထာ သီလကထာ သဂၢကထာ တဲ ့။ ေနာက္ပိုင္းမွာ ကာမာနံအာဒီန၀ကထာ။ ေနကၡမၼကထာ။ သစၥကထာ လို ့၃ ခ်က္ေဟာပါတယ္။ ေရွ့ပိုင္းမွာ ဒါန သီလ နတ္ျပည္ေရာက္ေၾကာင္းေဟာျပီး ေနာက္ပိုင္းမွာ ကာမဂုဏ္ငါးျဖာ အာရံုေတြရဲ႕ စက္ဆုပ္ရြံရွာဖြယ္ အျပစ္ေတြေဟာတဲ ့ ကာမာနံအာဒီန၀ကထာ အဲ့ဒီ ကာမဂုဏ္ကေန လြတ္ေျမာက္ေအာင္ ေဟာတဲ ့ေနကၡမၼကထာ သစၥာတရားေဟာတဲ့ သစၥကထာေပါ့။

ေနာက္ဆံုးမွေဟာတာက သစၥကထာ " ခႏၶာ ဥာဏ္ေရာက္ ဘယ္ေလာက္က်င့္က်င့္ သစၥာျမင္မွ နိဗၺာန္၀င္ပါတယ္။ သစၥာသိမွ နိဗၺာန္ သိပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္သစၥာေလးခ်က္ကို နားလည္ေအာင္လို ့ သစၥာ ကထာကို ေဟာရပါတယ္။

ကထာ ၆ ပါးမွာ ဒါန ကထာ သီလကထာ သဂၢ ကထာ ဆိုတာေတြက ကံတရားပါ။ က်န္တဲ ့သံုးပါးက ဥာဏ္တရားပါ။ ကာမာနံအာဒီန၀ကထာက သံေ၀ဂ ဥာဏ္။ ေနကၡမၼ ကထာက ၀ိပႆနာဥာဏ္။ သစၥကထာက မဂ္ဥာဏ္ ျဖစ္ပါတယ္။ ကထာ ၆ ပါးကို ကံတရားနဲ့ ဥာဏ္တရားလို ့ ႏွစ္မ်ိဳးခြဲနိုင္ပါတယ္။

သတၱ၀ါေတြ "နိဗၺာန္မဂ္ဖိုလ္ ရက္တို္တိုနဲ ့ရပါေစ" လို ့တတြတ္တြတ္ ဆုေတာင္းေနပါလွ်က္နဲ့ မရျခင္းဟာ တရားဆံုးေအာင္မနာလို ့ပါ။ ေရွ ့ကထာသံုးပါး ကံတရားနဲ့ တင္ ရပ္ေနျပီး ေနာက္ကထာေတြကို မနာခဲ့လို ့ နိဗၺာန္မရတာပါ။

တို ့တစ္ေတြ ေရွးဘုန္းေရွးကံရွိလို ့ ဘုရားစစ္ ဘုရားမွန္ တရားစစ္ တရားမွန္ သံဃာစစ္ သံဃာမွန္ေတြနဲ ့ ေတြ ့ေနရတယ္။ ခႏၶာဥာဏ္ေရာက္၀ိပႆနာ အလုပ္ေတြလည္းလုပ္ေနၾကတယ္။ ဒိ႒ိျဖဳတ္တရားေတြလည္း နာၾကားေနၾကတယ္။ ဒီၾကားထဲက နတ္ကေတာ္နဲ့လည္းမကင္းဘူး။ ဘိုးေတာ္နဲ့လညး္ေရာတယ္။ ေဗဒင္ဆရာနဲ့လည္းေပါင္းလိုက္တာပဲ။ အေပါင္းအသင္းမွားရင္လည္း တရားထူးမရနိုင္ပါဘူး။

ေနာက္တစ္ခုက တရားေဟာဆရာ ညံ့ရင္လည္း တရားထူးမရဘူးတဲ ့။အဲ့ဒါကို သာဓက ေလးတစ္ခုနဲ့ ေျပာျပသြားပါမယ္။

ရွင္သာရိပုတၱရာ ကိုယ္ေတာ္ျမတ္ၾကီးက ဆြမ္းခံျပန္ခ်ိန္မွာ ဓနဥၥာနီပုဏၰားၾကီး ဆီသြားျပီး" အသင္ပုဏၰားၾကီး မေမ့မေလ်ာ့တဲ့အက်င့္ ခႏၶာဥာဏ္ေရာက္ အက်င့္မ်ား က်င့္ပါသလား" လို ့ေမး ေတာ့ ပုဏၰားၾကီးက "တပည့္ေတာ္ အလုပ္ေတြနဲ့မအားလို ့ မက်င့္မိပါဘုရား " လို ့ေလွ်ာက္ သတဲ ့။ ဒီလိုနဲ ့ပုဏၰားၾကီး အိုမင္းမစြမ္းအရြယ္မွာ ေသလုေမ်ာပါး ေရာဂါေ၀ဒနာ ခံစားျပီး အိပ္ယာထဲ လဲေနတဲ့ အခ်ိန္မွာ အရွင္ျမတ္ၾကီးကို ပင့္ခိုင္းလို ့ အရွင္ျမတ္ၾကီးေရာက္လာျပီး ပုဏၰားကို ၾကည့္လိုက္ေတာ့ အေျခအေန မဟန္ေတာ့ဘူး။

 ဒီအတိုင္းသာ တရားအားမထုတ္ပဲ ေသသြားရင္ အပါယ္ငရဲက်ေတာ့မွာ အမွန္ပဲဆိုျပီး ကရုဏာျဖစ္ေတာ္မူရွာတယ္။ အဲ့ဒီေတာ့အပါယ္ေလးပါး က်ေရာက္ရတာနဲ့စာရင္ လူ ့ျပည္မွာ လူျဖစ္ရတာက ေတာ္ေသးတယ္လို ့တြက္ျပီး ပုဏၰားၾကီး လူျပန္မျဖစ္ခ်င္ဘူးလားလို ့ ေမးေတာ့ ျဖစ္ခ်င္ပါတယ္ ဘုရားတဲ ့။ ျဖစ္ခ်င္ရင္ ဒါန သီလ လုပ္ရမယ္။

လူ့ျပည္ထက္ေကာင္းတာ မရွိေတာ့ဘူးလားဘုရားလို ့ ပုဏၰားၾကီးက ေမးေတာ့ ရွိတယ္ လူ ့ျပည္ထက္ေကာင္းတဲ ့နတ္ျပည္ေရာက္ခ်င္ရင္ေတာ့ ကုသိုလ္ေကာင္းမႈူ မ်ားမ်ားလုပ္ရမယ္။ ဆိုေတာ့ ပုဏၰားၾကီးက နတ္ျပည္ထက္ေကာင္းတာ မရွိေတာ့ဘူးလားဘုရား။ ရွိတာေပါ့ ျဗဟၼာ့ျပည္ရွိေသးတယ္။ ျဗဟၼာ့ျပည္ေရာက္ခ်င္ရင္ ေမတၱာကရုဏာ မုဒိတာ ဥေပကၡာ ဆိုတဲ့ ျဗဟၼစိုရ္တရားေတြ မ်ားမ်ား က်င့္သံုးေပေတာ့ လို ့ေဟာၾကားျပီးေတာ့ အရွင္ျမတ္ၾကီး ေက်ာင္းကို ျပန္ၾကြခဲ့ပါသတဲ ့။

ေက်ာင္းကိုေရာက္ေတာ့ ဘုရားရွင္က" ဘယ္တရားမ်ားေဟာခဲ့ပါသလဲ" လို ့ေမးေတာ္ မူတယ္။ ျဗဟၼစိုရ္ တရားလက္ကိုင္ထားျပီးက်င့္ဖို ့ေဟာခဲ့ပါတယ္ ဘုရားလို ့ ျပန္ေျဖတယ္။

အဲ့ဒီမွာျမတ္စြာဘုရားက" ခ်စ္သား ဘာေၾကာင့္ ဒီတရားေဟာခဲ့တာလဲ ဒီအခ်ိန္မွာ ပုဏၰားၾကီးကို ခႏၶာဥာဏ္ေရာက္ ၀ိပႆနာ တရားေဟာရင္ ျဖစ္ပ်က္ျမင္မုန္းဆံုးျပီးေတာ့ ေသာတာပန္တည္နို္င္တဲ့ ပါရမီမ်ိဳးေစ့ ပုဏၰားၾကီးမွာရွိေနတယ္ "လို ့မိန္ ့ေတာ္မူတယ္။

လူတစ္ေယာက္နဲ့တစ္ေယာက္ စရိုက္ခ်င္းမတူညီ သလို ဣေျႏၵအနုအရင့္လည္း ကြာျခားၾက တယ္။ လူေတြ တစ္ဦးခ်င္းရဲ႕စရိုက္ ဣေျႏၵ အနုအရင့္ကို ဘုရားရွင္မ်ားသာ သိေတာ္မူနိုင္ၾက ပါတယ္။ ဣေျႏၵ ရင္ ့မရင့္ကိုသိတဲ့ ဥာဏ္ ။တရားထူးရနိုင္ မရနိုင္ သိတဲ့ဥာဏ္က ဣျႏၵိယ ပေရာပရိယတၱိဥာဏ္တဲ ့။ သတၱ၀ါေတြရဲ႕ကိေလသာ အထူအပါးကို သိတဲ့ဥာဏ္က အာသယာနူသယဥာဏ္တဲ ့။ ဒီဥာဏ္ေတာ္ႏွစ္ပါးဟာ ျမတ္စြာဘုရားရွင္မ်ားသာ ရနိုင္တဲ့ဗုဒၶစကၡဳ ေတြျဖစ္ပါတယ္။

ေမတၱာကရုဏာမုဒိတာဥေပကၡာ ဆိုတဲ ့ျဗဟၼာစိုရ္တရားဟာ သမထ သာျဖစ္ပါတယ္။သမထ ျဖစ္တဲ့အတြက္ "ကိေလေသ သေမတီတိ သမေထာ" ဆိုတဲ့အတိုင္း ေလာဘ ေဒါသ ေမာဟ စတဲ့ ကိေလသာေတြ ထုိက္သင့္သေလာက္ေ၀းေအာင္လုပ္နိုင္ပါတယ္။

၀ိပႆနာ မဂ္ကေတာ့ " ကိေလသာ မာေရေႏၱာ နိဗၺာနံ ဂစၦတီတိ မေဂၢါ" ကိေလသာကို ပယ္သတ္ျပီးေတာ့ နိဗၺာန္ေရာက္ေအာင္ ပို့ေဆာင္ေပးနိုင္ပါတယ္။ သမထ က ကိေလသာကို တားရံုပဲ တားနိုင္ျပီး။ ၀ိပႆနာက အျမစ္ျပတ္ပယ္သတ္နိုင္ပါတယ္။

ဥပမာ နဲ့ေျပာရရင္ အနာေပါက္တဲ့အခါ သက္သာေအာင္ ကုသေပးတဲ ့ ဆရာနဲ ့ ေပ်ာက္ေအာင္ကုတဲ့ ဆရာလို ကြာျခား တာေပါ့။ ဒါေၾကာင့္ သမထ ထက္ ၀ိပႆနာ ကျမင့္ျမတ္တဲ့အတြက္ " အျမတ္ဆံုးက်င့္စဥ္။နိဗၺာန္ ျမင္" လို ့ ေျပာရတာပါ။

ျမတ္ဗုဒၶမိန္ ့ၾကားတာ နာယူလိုက္ရေတာ့မွ အရွင္သာရိပုတၱရာ သေဘာေပါက္သြားျပီး ပုဏၰားၾကီး ကို ၀ိပႆနာ တရားသြားေဟာဖို ့ခြင့္ေတာင္းတဲ့အခါ ျမတ္စြာဘုရားက ခ်စ္သားေနာက္က်သြားျပီ
ပုဏၰားၾကီး ကံကုန္သြားပါျပီ တဲ ့။

အရွင္သာရိပုတၱရာက ေအာ္ အရိယာ ျဖစ္ထိုက္တဲ့ပုဂၢိဳလ္ၾကီး ျဗဟၼာခႏၶာ ျဗဟၼာဒုကၡ ခံေနရပါေရာလား ငါသြားကယ္ဦးမွပဲ ဆိုျပီး ျဗဟၼာ့ျပည္တက္ျပီးေတာ့ ၀ိပႆနာ  ခႏၶာဥာဏ္ေရာက္ တရားကိုေဟာေပးရပါတယ္။

သမထ ပြားမ်ားလို ့သမာဓိေကာင္းေကာင္းရေနတဲ ့ ျဗဟၼာၾကီး ဟာ ခႏၶာ ဥာဏ္ေရာက္ တရားနာၾကားရင္းနဲ့ နားက တရားနာ ဥာဏ္က ခႏၶာလွည့္လိုက္ေတာ့ ခႏၶာျဖစ္ပ်က္က ဒုကၡသစၥာ။ သိတဲ့ဥာဏ္က မဂၢသစၥာ။ ေသသြားတဲ့ကိေလသာေတြက သမုဒယ သစၥာ။ သမုဒယ တို ့ရဲ႕ ခ်ဳပ္ရာျငိမ္းရာက နိေရာဓ သစၥာ ဆိုျပီး သစၥာေလးခ်က္ဆိုက္ျပီး ေသာတာပန္တည္သြားပါတယ္။

ဒါေၾကာင့္တရားေဟာဆရာ ညံ့ဖ်င္းရင္လည္း နိဗၺာန္ မေရာက္နို္င္ပါဘူး။နိဗၺာန္ မေရာက္ေအာင္ ကန္ ့ကြက္တဲ ့တရား သံုးခ်က္ကို လြန္ေျမာက္ျပီး ခႏၶာဥာဏ္ေရာက္ အျမတ္ဆံုးက်င့္စဥ္ကိုက်င့္သံုးနိုင္ရင္ နိဗၺာန္ေရာက္နိုင္ပါတယ္။

ေမတၱာျဗဟၼစိုရ္ သမထ က်င့္စဥ္ေတြထက္ အျမတ္ဆံုးက်င့္စဥ္ျဖစ္တဲ့ ခႏၶာဥာဏ္ေရာက္ ၀ိပႆနာ ကို က်င့္ၾကံအားထုတ္ျခင္းျဖင့္ အျမတ္ဆံုးမဂၤလာနိဗၺာန္ၾကီး ရရွိနို္င္ၾကပါေစ။

(ဓမၼရံသီဆရာေတာ္၏ ေလာကီေလာကုတၱရာ အသံုးခ်ပညာ ၾကီးပြားေၾကာင္းရာမဂၤလာ စာအုပ္မွ ထုတ္နုုတ္ ေဖၚျပျခင္းျဖစ္ပါသည္)

ခႏၶာ အေပၚ ဥာဏ္စိုက္၍ သီလ သမာဓိ ပညာ ျပည့္စံုစြာ အားထုတ္နိဳင္ႀကပါေစ။