Sunday, June 15, 2014

နိဗၺာန္


နိဗၺာန္

နိဗၺာန္သည္ဗုဒၶဘာသာတို႕၏ ေနာက္ဆံုးပန္းတိုင္ျဖစ္၏။ နိဗၺာန္အေႀကာင္းကို မည္သို႕ပင္ ရွင္းလင္း ေအာင္ သရုပ္ေပၚေအာင္ ေရးသားသည္ျဖစ္ေစ ၊ နိဗၺာန္၏အႀကြင္းမဲ့ေအးျမမႈ႕ကို သရုပ္ေဖၚ ေရးသားသည့္ ေ၀ါဟာရမ်ားမည္မ်ွပင္ ေျပာင္ေျမာက္ေနပါေစ ၊ စာအုပ္တို႕ကိုဖတ္ရႈ႕ရံုမ်ွျဖင့္ နိဗၺာန္ကို သေဘာမေပါက္နိုင္ေပ။

နိဗၺာန္သည္ ပံုႏွိပ္္ေဖၚျပအပ္ေသာအရာ မဟုတ္ေပ။ ဆင္ျခင္တံုဥာဏ္ျဖင့္ ဆုပ္ယူ ရမိေကာင္းေသာ အရာလည္း မဟုတ္ေပ။ နိဗၺာန္သည္ ထိုးထြင္းသိျမင္မႈ႕ဥာဏ္အျမင္ျဖင့္သာနားလည္နိုင္ေသာ ေလာကကို လြန္ေျမာက္သည့္အေျခအေနတစ္ခု ေလာကုတၱရာဓမၼျဖစ္၏။ ဆင္ျခင္တံု ဥာဏ္ သက္သက္ျဖင့္ နိဗၺာန္ကို နားမလည္နိုင္ေပ။

နိဗၺာန္ဟူသည္ယုတိၱတန္ေသာ ဆင္ျခင္တံုတရားျဖင့္ ရအပ္ေရာက္အပ္ေသာအရာ မဟုတ္ေသာ ေႀကာင့္ျဖစ္၏။ နိဗၺာန္ကို အာရံုခံပသာဒငါးမ်ိဳးျဖင့္ မသိျမင္ မခံစားနိုင္ရံုမွ်ျဖင့္ နိဗၺာန္ဟူသည္ အ-ဘာ၀ သေဘာ မရွိတရားျဖစ္သည္ဟု ဆိုျခင္းသည္ သဘာ၀မက်ေပ။ မ်က္စိအျမင္ ကန္းသူသည္အလင္းေရာင္ကိုမျမင္နိုင္ရံုမွ်ျဖင့္ အလင္းေရာင္မရွိဟု မွတ္ခ်က္ခ်သည္ႏွင့္တူ၏။

ပံုျပင္တစ္ခု၌ ေရႏွင့္သာရင္းႏွီးကြ်မ္း၀င္ေသာ ငါးတစ္ေကာင္သည္ လိပ္တစ္ေကာင္ႏွင့္ ေဆြးေႏြးျငင္းခုံျပီးေနာက္ ကုန္းေျမဟုူသည္မရွိဟု ေက်ေက်နပ္နပ္အားရပါးရ မွတ္ခ်က္ခ်၏။ ငါးျဖစ္ေသာေႀကာင့္ တစ္သက္လံုးေရ၌သာေနရ၏။ ေရမွတစ္ပါးတျခားအရာကိုဘာမွမသိေပ။ တစ္ေန႕သ၌ ေရကန္တြင္တစ္ေနကုန္ ကူးခတ္ေနစဥ္ ကုန္းေျမအလည္အပတ္ခရီးမွျပန္လာေသာ မိတ္ေဆြလိပ္တစ္ေကာင္ႏွင့္ေတြ႕၏။

ငါး - ေကာင္းေသာေန႕ပါကိုေရႊလိပ္။ မေတြ႕ရတာႀကာပီ။ ဘယ္မ်ားသြားေနပါသလဲ။

လိပ္ - အိုး… ေျခာက္ေသြ႕တဲ့ကုန္းေျမက အခုပဲျပန္လာပါတယ္။

ငါး - ေျခာက္ေသြ႕တဲ့ကုန္းေျမတဲ့လား။ ေျခာက္ေသြ႕တဲ့ကုန္းေျမဆိုတာ ဘာေျပာတာလဲ။ ေျခာက္ေသြ႕တဲ့ကုန္းေျမဆိုတာမရွိပါဘူး။ အဲဒါမ်ိဳး မေတြ႕ဖူးပါဘူး။ ေျခာက္ေသြ႕တဲ့ကုန္းေျမဆိုတာ အလကားပါ။(တအံ့တႀသဆို၏)

လိပ္ - ေကာင္းပါပီ။ အဲဒိအတိုင္း သင္ထင္မယ္ဆို ထင္နိုင္ပါတယ္။ တားျမစ္ကန္႕ကြက္မဲ့သူ မရွိပါဘူး။ ဒါေပမယ့္ အဲဒါ ငါေရာက္ခဲ့တဲ့ေဒသပါပဲ။

ငါး - အိုးးး လာပါအံုး။ အဓိပၸါယ္ရွိတာေျပာစမ္းပါ။ သင့္ရဲ့ကုန္းေျမဆိုတာ ဘယ္လိုဟာလဲ ေျပာစမ္းပါ။ ကုန္းေျမတစ္ခုလံုးစိုရႊဲေနတာလား။

လိပ္ - ဟင့္အင္း။ မစိုဘူး။

ငါး - ကုန္းေျမဆိုတာ သိမ္သိမ္ေမြ႕ေမြ႕ စိုစိုျပည္ျပည္နဲ႕ ေအးေအးခ်မ္းခ်မ္းပဲလား။

လိပ္ - ဟင့္အင္း။ မသိမ္ေမြ႕ဘူး။ မစိုေျပဘူး။ မေအးဘူး။

ငါး - ကုန္းေျမဆိုတာ အလင္းေရာင္ေဖါက္ထြင္းနိုင္ေလာက္ေအာင္ ႀကည္လင္ေနသလား။

လိပ္ - ဟင့္အင္း။ အလင္းေဖါက္ထြင္းနိုင္ေလာက္ေအာင္ မႀကည္ဘူး။

ငါး - ကုန္းေျမထဲမွာ ငါ့ရဲ့ဆုူးေတာင္ေတြနဲ႕ ေရြ႔လ်ားကူးခတ္လို႕ရေအာင္ ငါ့ႏွာေခါင္းနဲ႕ တြန္းထိုးလို႕ရေအာင္ နုူးညံ့ေပ်ာ့ေပ်ာင္းေနသလား။

လိပ္ - ဟင့္အင္း။ နူးညံ့ေပ်ာ့ေပ်ာင္းမေနဘူး။ ကုန္းေျမမွာ သင္ မကူးခတ္နိုင္ဘူး။

ငါး - ကုန္းေျမဆိုတာ ေရြ႕လ်ားစီးဆင္းေနသလား။

လိပ္ - ဟင့္အင္း။ ေရြ႔လည္းမေရြ႔ဘူး ။ စီးလည္း မစီးဘူး။

ငါး - ကုန္းေျမဟာ လႈိင္းထသလား။အဲဒိေျမျပင္မွာ အျမွပ္ျဖဴျဖဴေတြရွိသလား။ (သည္းမခံနိုင္ေတာ့ပဲ ႏွာေခါင္းရံႈလ်က္ေမး၏)

လိပ္ - ဟင့္အင္း။ လႈိင္းထတာ မေတြ႕ခဲ့ရဘူး။

ငါး - ဒါဆို … ကုန္းေျမဆိုတာ ဘာမွမဟုတ္ပါဘူးလို႕ ငါမေျပာခဲ့ဘူးလား။ ငါေမးခဲ့ျပီပဲ။ ငါေမးေတာ့ သင္ေျဖခဲ့တာပဲ။ ကုန္းေျမဆိုတာ စိုလည္းမစိုဘူး။ ေအးလည္း မေအးဘူး။ ႀကည္လည္း မႀကည္ဘူး။ နုူးညံ့မႈ႕လည္း မရွိဘူးတဲ့။ စီးလည္း မစီးဆင္းဘူး။ လႈိင္းလည္း မထဘူးတဲ့။ ဒါေတြတစ္ခုမွ မဟုတ္ရင္ တစ္ျခားဘာျဖစ္အံုးမလဲ။ ဘာမွ မဟုတ္ပါဘူးေနာ္. ။ လာေျပာမေနနဲ႕။

လိပ္ - ေကာင္းပါပီ။ ေကာင္းပါပီ။ ကုန္းေျမဆိုတာ ဘာမွ မဟုတ္ပါဘူးလု႕ိ သင္ ထင္ျမင္ဆံုးျဖတ္တယ္ဆိုရင္ ဆံုးျဖတ္ရံုပါပဲ။ ဒါေပမယ့္ သင္ မသိဖူးရံုနဲ႕ပဲ သင္ မသိဖူးတဲ့အရာက္ုိ ဘာမွ မဟုတ္ဘူးလို႕ေျပာတဲ့အတြက္ ေရဆိုတာဘာ ၊ ကုန္းေျမဆိုတာဘာရယ္ လို႕သိတဲ့သူေတြကေတာ့ သင့္ကို မိုက္မဲတဲ့ငါးတစ္ေကာင္လို႕ေျပာႀကမွာပဲ။

ထို႕ေနာက္လိပ္သည္ ငါးကို သူ႕ေရအိုင္ငယ္၌ခ်န္ထားခဲ့ျပီး ေ၀းရာသုိ႕လွည့္ထြက္သြား၏။ ဘာမွ မဟုတ္ေသာ ေျခာက္ေသြ႕ေသာကုန္းေျမသို႕ ေနာက္တစ္ဖန္အလည္အပတ္ခရီး ထြက္သြားေလ၏။


အဓိပၸါယ္ျပည့္၀ေသာဤပံုျပင္တြင္ ကုန္းေျမ ပင္လယ္ႏွစ္မ်ိဳးလံုးႏွင့္ အကြ်မ္း၀င္ေသာလိပ္သည္ ကုန္းေျမ၏သေဘာမွန္ကို ငါး နားလည္ေအာင္ရွင္းမျပနိုင္သကဲ့သို႕ ငါးသည္လည္း ပင္လယ္ႏွင့္သာ အကြ်မ္း၀င္ေသာေႀကာင့္ ကုန္းေျမဘာျဖစ္သည္ကို နားမလည္နိုင္ဆိုေသာအခ်က္မွာ ထင္ရွား၏။

အလားတူပင္ ေလာကီ ေလာကုတၱရာႏွစ္မ်ိဳးလံုးကို သိကြ်မ္းေသာရဟႏာၱတို႕သည္ ေလာကုတၱရာ တရားကို ေလာကသားတစ္ေယာက္နားလည္ေအာင္ ေလာကေ၀ါဟာရျဖင့္ ရွင္းမျပနိုင္ေပ။ ေလာကသားအေနျဖင့္လည္း ေလာကီဗဟုသုတမွ်ျဖင့္ ေလာကုတၱရာတရားကို နားမလည္နိုင္ေပ။

နိဗၺာန္သည္ဘာမွမဟုတ္သည့္ အ-ဘာ၀တရားျဖစ္ခဲ့လ်င္ ဟင္းလင္းျပင္(အာကာသ)ႏွင့္ အတူတူပင္ျဖစ္ရေပမည္။ ဟင္းလင္းျပင္ႏွင့္နိဗၺာန္ႏွစ္မ်ိဳးလံုးသည္ ထာ၀ရတည္ရွိေနႀကသည္။ မေျပာင္းလဲႀကေပ။

ဟင္းလင္းျပင္သည္ သူကိုယ္တိုင္ ဘာမွမဟုတ္သည့္အရာျဖစ္ေသာေႀကာင့္ ထာ၀ရတည္ရွိေန၏။ နိဗၺာန္သည္ကား ဟင္းလင္းျပင္ကင္းမဲ့ေသာတရားျဖစ္၏။ အခ်ဳပ္အားျဖင့္ ဟင္းလင္းျပင္သည္ နိဗၺာန္မဟုတ္။ နိဗၺာန္သည္သာနိဗၺာန္ျဖစ္၏ဟုဆိုနိုင္ေပသည္။

( ရွင္အာစာရ , The Way to Nibbana’ )