Thursday, June 12, 2014

မဟာသမယအခါေတာ္ေန႔


မဟာသမယအခါေတာ္ေန႔
 နယုန္လျပည့္ေန႔ကို မဟာသမယအခါေတာ္ေန႔ဟု ေခၚဆိုပါသည္။ ထုိေန႔တြင္ ဘုရားျမတ္စြာသည္ မဟာသမယ သုတ္ကို ေဟာၾကားေတာ္မူေသာေၾကာင့္ ျဖစ္ပါသည္။

မဟာသမယအခါေတာ္ေန႔  ျဖစ္ေပၚလာပံု

ကပိလ၀တ္ျပည္ႏွင့္ ေကာလိယျပည္ ႏွစ္ျပည္ေထာင္တုိ႔အၾကား ေရာဟဏီျမစ္ကို ကန္ေပါင္ တာ႐ိုးတစ္ခုတည္းျဖင့္ တာဖို႔ၿပီး ျမစ္ေရကိုသိုေလွာင္ၾကလ်က္ ႏွစ္ျပည္ေထာင္ လယ္သမားတို႔ သူတစ္ခါ၊ ကိုယ္တစ္လွည့္ ညီညြတ္စြာျမစ္ေရကို ေျမာင္းသြယ္ေရသြင္း ခြဲေ၀စိုက္ပ်ဳိးၾကရ၏။

တစ္ႏွစ္ေသာနယုန္လတြင္ ေရနည္းပါး၍ ေအာင္ေရလံုေလာက္ေအာင္ မသြင္းႏုိင္သျဖင့္ ေကာက္ ပင္မ်ား ညိႇဳးေရာ္လာ၏။ ႏွစ္ျပည္ေထာင္လယ္သမားတို႔၏ ျမစ္ေရကို “သူတုိ႔သာ ရသင့္တယ္။ ငါတို႔သာ ရသင့္တယ္” ဟု အခ်င္းမ်ားကာ အေ၀မတည့္ျဖစ္ၾကၿပီး တုတ္ဆြဲ၊ ဓားဆြဲ ႐ိုက္ႏွက္ၾက ကုန္၏။ ျပႆ နာသည္ ေနာက္ဆံုး ႏွစ္ျပည္ေထာင္မင္းတို႔ ပါ၀င္လာၿပီး စစ္တပ္ႀကီးမ်ားခ်ီလ်က္ ေရာဟဏီျမစ္ကမ္းသို႔ စစ္ပြဲႀကီးဆင္ႏႊဲရန္ ေရာက္ရွိလာၾကပါသည္။

ေရကိုအေၾကာင္းခံလ်က္ စစ္ခင္းၾကမည့္ ထုိႏွစ္ျပည္ေထာင္သည္ သာကိယႏြယ္၀င္ ဗုဒၶ၏ ေဆြမ်ဳိး မ်ားျဖစ္ၾက၏။ ေရာဟဏီျမစ္ ေသြးေခ်ာင္းစီးမည့္အေရး၊ ေဆြမ်ဳိးမ်ားပ်က္စီးမည့္အေရး အခင္းႀကီး ေပၚေပါက္လာသျဖင့္ ဘုရားျမတ္စြာသည္ “ငါဘုရားသည္ ႏွစ္ျပည္ေထာင္မင္းတုိ႔ စစ္ခင္းမည့္ အရပ္သို႔ သြားေရာက္ၿပီးလွ်င္ စစ္ေျပၿငိမ္းေစေသာငွာ ခိုက္ရန္၏ ဆိုးျပစ္မ်ားကိုျပဆိုေသာ ဖႏၵနဇာတ္၊ ဒုဒၵဳဘဇာတ္၊ လဋဳကိကာဇာတ္တို႔ကို ေဟာၾကား၍ စစ္ပြဲကိုေျပၿငိမ္းေစအံ့။

ညီညြတ္ျခင္း၏အက်ဳိးကိုျပဆိုေသာ ႐ုကၡဓမၼဇာတ္၊ ၀႗ကဇာတ္တို႔ကို ေဟာၾကားၿပီး ညီညြတ္ျခင္းကို ျဖစ္ေစအံ့၊ မိမိတို႔၏ မေကာင္းေသာအက်င့္ေၾကာင့္ မိမိတို႔ေရာ သူတစ္ပါးတို႔ပါ ဒုကၡ ေရာက္ၾက ရေသာ အတၱဒ႑သုတ္ကို ဆက္လက္နာယူၾကၿပီး ႏွစ္ျပည္ေထာင္မင္းတို႔သည္ မင္းသား ႏွစ္ရာ့ငါးဆယ္စီ ရဟန္းျပဳရန္ ေပးလွဴၾကအံ့။ ထုိမင္းသားငါးရာတို႔ ရဟႏၲာျဖစ္ၾကၿပီးလွ်င္ မဟာသမ (ႀကီးက်ယ္ေသာအစည္းအေ၀းပြဲႀကီး) ျဖစ္အံ့” ဟု ဥာဏ္ေတာ္ျဖင့္ သိျမင္ေတာ္မူ၍ ေရာဟဏီ ျမစ္ကမ္းသို႔ တစ္ပါးတည္းၾကြေရာက္ေတာ္မူပါသည္။

ဘုရားရွင္သည္ ႏွစ္ျပည္ေထာင္မင္းတို႔ ထိတ္လန္႔ေၾကာက္ရြံ႕ေစရန္ ဆံေတာ္မွ ညိဳေသာ ေရာင္ျခည္ ေတာ္မ်ား လႊတ္ေတာ္မူ၍ အေမွာင္ႀကီးက်ေစၿပီး ႏွစ္ျပည္ေထာင္မင္းတို႔ ေၾကာက္ရြံ႕စိုးထိတ္ ေနစဥ္မွာပင္ ႏွစ္ဖက္ေသာ စစ္သားမ်ားအၾကား ေကာင္းကင္ယံတြင္ ထက္၀ယ္ဖြဲ႕ေခြ ထိုင္ေနေတာ္ မူေသာ ကိုယ္ေတာ္ျမတ္ကိုျမင္ေစရန္ ေရာင္ျခည္ေတာ္ ေျခာက္သြယ္ကို လႊတ္ေတာ္္မူ၏။

မင္းမ်ားဦးေဆာင္ေသာ ႏွစ္ျပည္ေထာင္ စစ္သားတုိ႔သည္ ဘုရားျမတ္စြာကို ဖူးျမင္ရလွ်င္ “ငါတို႔၏ ေဆြမ်ဳိးျမတ္ျဖစ္ေတာ္မူေသာ ျမတ္စြာဘုရား ၾကြေတာ္မူလာၿပီ။ ငါတို႔ မ်ဳိးႏြယ္တူအခ်င္းခ်င္း စစ္တိုက္ မည္ကို ေကာင္းစြာသိျမင္ေသာေၾကာင့္ ၾကြေရာက္ေတာ္မူလာျခင္း ျဖစ္ဟန္တူ၏။ ငါတို႔သည္ အေလးအျမတ္ျပဳအပ္ေသာ ဘုရားရွင္ေရွ႕ေတာ္ေမွာက္တြင္ မ်ဳိးႏြယ္တူခ်င္း စစ္ခင္းျခင္းငွာ မသင့္။ တစ္ဖက္စစ္တပ္က သတ္လွ်င္ သတ္ပါေစေတာ့။ ဖမ္းလိုကလည္း ဖမ္းပါေစေတာ့” ဟု ၾကံေတြး ၿပီး လက္နက္မ်ားကို စြန္႔ပစ္ၾကကာ ဘုရားရွင္ကို ရွိခိုးၾကလ်က္ လက္အုပ္ခ်ီထိုင္ေနၾကကုန္၏။

ဘုရားျမတ္စြာသည္ သိေတာ္မူလ်က္ပင္ မတ္ေသာမင္းအေပါင္းတို႔ အဘယ္ေၾကာင့္ ဤအရပ္သို႔ ေရာက္လာၾက ပါသနည္း” ဟု ေမးေတာ္မူေသာ္ “တပည့္ေတာ္တို႔သည္ ေရာဟဏီျမစ္ကိုၾကည့္ရန္၊ ေရကစားရန္ လာၾကသည္မ ဟုတ္ပါ။ စင္စစ္ေသာ္ကား ဤေရာဟဏီျမစ္ကမ္းမွာ စစ္တိုက္ရန္ လာခဲ့ၾကျခင္း ျဖစ္ပါသည္ ဘုရား”

“ျမတ္ေသာမင္းအေပါင္းတို႔ အဘယ္ကို အေၾကာင္းျပဳ၍ စစ္တိုက္ၾကမည္နည္း”

“ေရာဟဏီဆည္ေရကို အေၾကာင္းျပဳလ်က္ စစ္တိုက္ၾကပါမည္”

“ျမတ္ေသာမင္းအေပါင္းတို႔ ေရာဟဏီဆည္ေရသည္ အဘယ္မွ် တန္ဖိုးႀကီးပါသနည္း”

“တန္ဖိုး အလြန္မႀကီးလွပါ ဘုရား”

“ျမတ္ေသာမင္းအေပါင္းတို႔ ေျမႀကီးသည္ အဘယ္မွ် တန္ဖိုးႀကီးပါသနည္း”

“တန္ဖိုးအလြန္မႀကီးလွပါ ဘုရား”

“ျမတ္ေသာမင္းအေပါင္းတို႔ ခတိၱယဇာတ္ လူသားမ်ဳိးႏြယ္တို႔၏ အသက္သည္ အဘယ္မွ် တန္ဖိုးရွိပါသနည္း”

“ခတိၱယႏြယ္႐ိုး လူသားမ်ဳိးတို႔၏ အသက္သည္ အဖိုးအတိုင္းအဆမရွိ ထိုက္တန္ပါသည္ဘုရား” ဟူ၍ ႏွစ္ျပည္ေထာင္မင္းတို႔သည္ တညီတညြတ္တည္း ေျဖၾကားၾက၏။

“ျမတ္ေသာမင္းအေပါင္းတို႔၊ လူတို႔အသက္ကို ေထာက္ဆ တန္ဖိုးမမွ်ေသာေရျဖင့္ လူ႔အသက္ေပါင္း မ်ားစြာတို႔ကို အဘယ္ေၾကာင့္ သတ္ျဖတ္ဖ်က္ဆီးလိုၾကရပါသနည္း။ ခိုက္ရန္ျငင္းပြား အခ်င္းမ်ား စစ္တိုက္ၾကျခင္း၌ တစိုးတစိ အက်ဳိးမရွိႏိုင္ေခ်” ဟု မိန္႔ေတာ္မူလ်က္ ႀကိဳ႕ပင္ေအာက္အိပ္ေနသည့္ ၀က္၀ံသည္ သစ္ကိုင္းေခ်ာက္က်ဳိးက်ၿပီး သူ႔ေက်ာက္ကုန္းထက္၌ ဖိမိေလေသာ္ အနည္းငယ္ နာက်င္၍ အလန္႔တၾကားထေျပးၿပီး ေနာက္ျပန္လွည့္ၾကည့္ရာ မည္သည့္ရန္သူကိုမွ် မေတြ႕မျမင္ ရသျဖင့္ “ဒီႀကိဳ႕ပင္ကို ေစာင့္တဲ့နတ္က ငါအိပ္ေနတာကို မနာလိုမ႐ႈလို႔ အကိုင္းခ်ဳိးခ်တာေနမွာ။ ရွိေစေတာ့ သူ႔ဗိမာန္ (ႀကိဳ႕ပင္) ကို ငါဖ်က္ဆီးပစ္မယ္” ဟု အရာမဟုတ္သည္၌ ရန္ၿငိဳးဖြဲ႕ေလ၏။

သစ္ေကာင္းတို႔ျဖင့္ လွည္း၊ ရထား အစိတ္အပိုင္းမ်ားကို လုပ္ကိုင္ေရာင္းခ်ေနသူအား သစ္တကာတို႔တြင္ ႀကိဳ႕ပင္၏ အသားသည္ လွည္း၊ ရထားလုပ္ရန္ အေကာင္းဆံုးျဖစ္ေၾကာင္း ေျပာၾကားၿပီး ႀကိဳ႕ပင္ကို ခုတ္လွဲေစေတာ့၏။ ႀကိဳ႕ပင္ေစာင့္နတ္ကလည္း “ငါသစ္ကိုင္းေျခာက္ ပစ္မခ်ပါဘဲ သူ႔အလိုလို က်ဳိးက်တာကို ဒီ၀က္၀ံ ငါ့ကိုရမယ္ရွာ ရန္ၿငိဳးဖြဲ႕ၿပီး ငါ့ဗိမာန္ကို ဖ်က္ဆီးရက္တယ္။ ရွိေစ သူ႔အသက္လည္း ေသေစရမေပါ့” ဟု ၾကံေတြးၿပီး ႀကိဳ႕ပင္ခုတ္သူတို႔အား လွည္းရထားကို ခိုင္ျမဲစြာ ခ်ည္ေႏွာင္ရာမွာေတာ့ ၀က္၀ံ၏ လည္ပင္းအေရသည္ အေကာင္းဆံုးပါဟု ေျပာဆိုၿပီး ၀က္၀ံကိုပါ သတ္ေစ၏။

“မင္းအေပါင္းတို႔ ဤအတူပင္ လူသားတို႔ အခ်င္းခ်င္းခိုက္ရန္ျဖစ္ပြား အခ်င္းမ်ား တိုက္ခိုက္ျခင္းသည္ ဥစၥာပစၥည္းႏွင့္ လူ႔အသက္တို႔သာလွ်င္ ပ်က္စီးဆံုး႐ံႈးရ၏။ မည္သည့္ ေကာင္းက်ဳိးမွ် မရွိ။ ထို႔ေၾကာင့္ ႏွစ္ျပည္ေထာင္မင္းအေပါင္းတို႔သည္လည္း ဂဂၤါယမံုနာ ျမစ္ေရႏွစ္ျဖာကဲ့သို႔ ေကာင္းစြာႏွီးေႏွာ ေမတၱာခ်င္းေရာယွက္ၾကပါကုန္ေလာ့။ ခိုက္ရန္ျဖစ္ပြား စစ္တိုက္ျခင္း မျပဳပါကုန္လင့္။ ၀က္၀ံႏွင့္ ႀကိဳ႕ပင္ေစာင့္နတ္ကဲ့သို႔ မျဖစ္ၾကပါကုန္လင့္။ ေသြးစည္းညီညြတ္ၾကပါကုန္ေလာ့။

ညီညြတ္ျခင္း၌သာ ေမြ႕ေပ်ာ္ၾကပါကုန္ေလာ့။ အခ်င္းခ်င္းညီညြတ္ျခင္းကို အဆူဆူကုန္ေသာ ဘုရားရွင္တို႔ ခ်ီးမြမ္းၾက ပါသည္” ဟူ၍ ဖႏၵနဇာတ္ေတာ္ျဖင့္လည္းေကာင္း၊ ဥသွ်စ္ပင္ေအာက္ ထန္းလက္ရိပ္ကိုခိုလ်က္ ယုန္ငယ္တစ္ေကာင္ ၀ပ္၍ေနရာ ထန္းရြက္ေပၚသို႔ ဥသွ်စ္သီးေၾကြသျဖင့္ “ေျမၿပိဳၿပီ၊ ေျမၿပိဳၿပီ” ဟု ေျပာဆိုျမည္တမ္းလ်က္ အလန္႔တၾကား ေျပးသြားေသာ ယုန္ေနာက္သို႔ မဆင္မျခင္ ယံုၾကည္၍ ဟိမ၀ႏၲာေတာအတြင္းရွိ သတၱ၀ါအေပါင္းတို႔ သမုဒၵရာသို႔ ေရွး႐ႈစုေပါင္း ေျပးလႊားသြားၾက၏။ ဘုရားအေလာင္း ျခေသၤ့မင္းႏွင့္ေတြ႕ပါမွ အျဖစ္မွန္ကိုသိရွိၾကကာ သမုဒၵရာ အတြင္း သက္ဆင္း က်ေရာက္မည့္ ေသေဘးမွ လြတ္ေျမာက္ျခင္းကိုျပဆိုေသာ ဒဒၵဳဘ ဇာတ္ေတာ္ ျဖင့္ သူတစ္ပါး ေျပာစကားကို မစူးစမ္းမဆင္ျခင္ဘဲ ယံုၾကည္ၾကသူမ်ား မျဖစ္သင့္ေၾကာင္းကို လည္းေကာင္း၊

ဘီလံုးငွက္ငယ္မ၏ သားေပါက္ကေလးမ်ားကို ဆင္႐ိုင္းႀကီးတစ္ေကာင္က နင္းေျခ သတ္ျဖတ္သျဖင့္ ဘီလံုးငွက္ငယ္မသည္ က်ီးကန္း၊ ယင္မမဲ႐ိုင္း၊ ဖားတို႔ႏွင့္ အေဆြခင္ပြန္း မိတ္ေဆြဖြဲ႕လ်က္ ဆင္႐ုိင္းႀကီး၏ မ်က္လံုးမ်ားကန္းေအာင္ က်ီးကန္းက ထိုးေဖာက္၊ ယင္မမဲ႐ိုင္းက ဥေတြဥခ်ၿပီး ပိုးေလာက္မ်ား ေပါက္ဖြားေစ၊ ပိုးေလာက္တို႔ ကိုက္ခဲဆင္းရဲျခင္းဒုကၡကို ခံစားရေစ၊ ဆင္႐ိုင္းႀကီး ေရအလြန္ဆာေသာ္ မ်က္စိကန္းေနသျဖင့္ ေရရွိရာအရပ္သို႔ မသြားႏိုင္။ ဖားက ျမည္သံေပး။ ဖားရွိလွ်င္ ေရရွိမည္အထင္ျဖင့္ ဆင္ကန္း ေတာတိုးသြားရာ ေခ်ာက္ထဲထိုးက်ၿပီး ေသဆံုးေစရန္ အစီအစဥ္တက်ေဆာင္ရြက္ေစၿပီး ဆင္႐ိုင္းႀကီးကို အေသသတ္ႏိုင္ခဲ့ေၾကာင္းကို ေဟာျပၿပီး

“အို မင္းအေပါင္းတို႔၊ ကိုယ္အားထက္ ဥာဏ္အားက ပိုလို႔ႀကီးမား၏။ တစ္စံုတစ္ေယာက္သူႏွင့္မွ် ရန္အမႈကို မျပဳသင့္ေခ်။ အင္အားနည္းပါးၾကသည့္ ဘီလံုးငွက္၊ က်ီးကန္း၊ ယင္မမဲ႐ုိင္း၊ ဖား ေလးဦးသားတို႔ ေပါင္းစုအားျဖင့္ ညီညြတ္စြာ မိမိတို႔ထက္ အင္အား အဆမတန္ႀကီးမားလွေသာ ဆင္ေျပာင္ႀကီးကိုပင္ အသက္ကုန္ဆံုးျခင္းသို႔ ေရာက္ေစႏိုင္၏။ ထို႔ေၾကာင့္ မခ်စ္လံုးလံုး အမုန္း တရား ပြားေစမည့္ စစ္တိုက္ျခင္းကို မျပဳၾကပါကုန္လင့္” ဟု လဋဳကိကဇာတ္ေတာ္ျဖင့္လည္းေကာင္း ခိုက္ရန္ျဖစ္ပြား အခ်င္းမ်ား စစ္တိုက္ျခင္းကို မျပဳၾကရန္ ဆံုးမေတာ္မူပါသည္။

ဖားက ေထာင္ထိပ္မွေန ျမည္သံေပးၿပီး၊ ဆင္ႀကီးကို မွ်ားေခၚျခင္း၊ ဆင္ကန္းႀကီး ေတာင္ထိပ္ ေရာက္ေသာအခါ ေခ်ာက္ထဲမွ တစ္ဖန္ ဖားသံေပးျခင္းျဖင့္ လွည့္စားျခင္းတို႔ကို အျမင္ကန္းေနေသာ၊ အလြန္ဆာေလာင္ မြတ္သိပ္ေနေသာ၊ ဒုကၡေ၀ဒနာေၾကာင့္ ေဒါသူပုန္ထေနေသာ ဆင္ကန္းႀကီး မသိရွာခဲ့။ ဥာဏ္ပညာႀကီးမားသူ၊ အင္အားႀကီးသူမ်ားပင္ ျဖစ္ေစဦးေတာ့ ဖားျမည္သံၾကားတိုင္း ေရမရွိတတ္၊ လွည့္စားျခင္းဖားသံတို႔ကိုလည္း သတိသမၸဇဥ္ဥာဏ္ယွဥ္လ်က္ ခ်င့္ခ်ိန္ႏိုင္စြမ္း ရွိၾကရ ပါမည္။ သို႔မဟုတ္ပါက ဆင္ကန္းေတာတိုးအျဖစ္ဆိုးႏွင့္ ၾကံဳရတတ္သည္ကို လည္းေကာင္း၊ ဘီလံုး ငွက္မ ကဲ့သို႔လည္း ရည္မွန္းခ်က္ ေပါက္ေျမာက္ေစရန္ အစီအစဥ္တက် ေဆာင္ရြက္တတ္ရမည္ကို လည္းေကာင္း ဇာတ္ေတာ္ထဲမွာ သင္ခန္းစာေပးပါသည္။

“အို မင္းအေပါင္းတို႔ သင္တုိ႔သည္ ေဆြရင္းမ်ဳိးခ်ာမ်ား ျဖစ္ၾက၏။ ေဆြမ်ဳိးတို႔မည္သည္ ညီညြတ္ၾက မွသာ ရန္သူတို႔အခြင့္ေရးမရႏိုင္။ လူသားတို႔သာမဟုတ္ သစ္ပင္တို႔ပင္ ညီညြတ္မႈရွိပါမွ သင့္ေလ်ာ္ ၏” ဟု ဟိမ၀ႏၲာေတာအရပ္၌ စုဖြဲ႕၍ ပင္ခ်င္းဆက္လ်က္ ႏြယ္ခ်င္းယွက္ၿပီး ေပါက္ေနေသာ သစ္ပင္ငယ္တို႔သည္ ေလျပင္းတိုက္ခတ္ေသာ္လည္း က်ဳိးေၾကၿပိဳလဲျခင္းမရွိဘဲ လြင္တီေခါင္တြင္ တစ္ပင္တည္းေပါက္ေနေသာ သစ္ပင္ႀကီးမွာ ၿပိဳလဲသြာရေသာ ႐ုကၡဓမၼ ဇာတ္ေတာ္ျဖင့္ လည္း ေကာင္း၊

“အိုမင္းအေပါင္းတို႔၊ ငွက္မုဆိုး၏ ဖမ္းဆီးျခင္းကို အႀကိမ္ႀကိမ္ခံၾကရေသာ ငံုးငွက္ အေပါင္းသည္ ညီညြတ္စြာျဖင့္ ပိုက္ကြန္ကို ကိုက္ခ်ီလ်က္ပ်ံႏိုင္ၾကသျဖင့္ အသက္ေဘးမွ လြတ္ေျမာက္ခဲ့ၾက၏။ မုဆိုးကို ပိုက္ကြန္မ်ားစြာ ဆံုး႐ံႈးေစ၏။ ေနာက္တြင္ ငံုးငွက္တို႔သည္ “သူ႔ေၾကာင့္လြတ္ေျမာက္တယ္၊ ငါ့ေၾကာင့္သာ လြတ္ေျမာက္တယ္” ဟု ျငင္းခံု၍ ညီညြတ္ျခင္းၿပိဳကြဲလ်က္ ငံုးငွက္ အားလံုး မုဆိုး ပိုက္ကြန္မွာ အမိခံၾကရ၏။ ေသေက်ပ်က္စီးၾကရ၏” ဟု ၀႗ကဇာတ္ေတာ္ျဖင့္ လည္းေကာင္း မ်ဳိးႏြယ္တူအခ်င္းခ်င္း ျငင္းခုံၾကျခင္းသည္ ပ်က္စီးဖုိ႔ရန္ အေၾကာင္းရင္းခံ ျဖစ္ေၾကာင္းကို ဆံုးမေတာ္မူသည္။

ထို႔ေနာက္ အတၱဒ႑သုတ္ေတာ္ကို ဆက္လက္ေဟာၾကားၿပီး ႏွစ္ျပည္ေထာင္မင္းတို႔သည္ အညီအမွ် ၀မ္းေျမာက္ၾကလ်က္ “ငါတို႔သည္ ဘုရားျမတ္စြာၾကြေရာက္မလာလွ်င္ အခ်င္းခ်င္း သတ္ၾကေပလိမ့္မည္။ ဘုရားရွင္ကို အမွီျပဳ၍ ငါတို႔ အသက္ခ်မ္းသာရာ ရေပၿပီ” ဟု အခ်င္းခ်င္းတိုင္ပင္ၾကၿပီး ဘုရားျမတ္စြာထံ မင္းသားႏွစ္ရာ့ငါးဆယ္စီ ရဟန္းျပဳရန္ လွဴဒါန္းၾကပါသည္။

မင္းသားငါးရာတို႔အား ဧဟိဘိကၡဳအျဖစ္ ရဟန္းျပဳေပးၿပီး ဇနီးမယားတို႔ကို လြမ္းဆြတ္တသ သတိတရျဖစ္ေနၾကေသာေၾကာင့္ ဟိမ၀ႏၲာအရပ္ရွိ ေတာခုနစ္ထပ္၊ ေတာင္ခုနစ္ေထြ စိမ့္စမ္းေရ အသြယ္သြယ္ ငွက္မ်ဳိးစံုတို႔ျဖင့္ အဆန္းတၾကယ္ တင့္တယ္သာယာ လွပေမြ႕ေပ်ာ္ ေကာင္းေသာ ကုဏာလအိုင္သို႔ တန္ခိုးေတာ္ျဖင့္ေခၚေဆာင္၍ ကုဏာလဇာတ္ေတာ္ကို ေဟာၾကားေတာ္မူပါ သည္။ ရဟန္းငါးရာတို႔ ေသာတာပန္အရိယာအျဖစ္သို႔ ဆိုက္ေရာက္ၾကသည့္အျပင္ ေျမလွ်ဳိးမိုးပ်ံ ႏိုင္ေသာ တန္ခိုးစ်ာန္တို႔ကိုလည္း ရရွိၾက၍ ဘုရားႏွင့္အတူ ကပိလ၀တ္ၿမိဳ႕ေတာ္အနီး မဟာ၀ုန္ ေတာႀကီးသို႔ ေကာင္းကင္ခရီးျဖင့္ ၾကြခ်ီေတာ္မူၾကပါသည္။

ဘုရားရွင္သည္ ယင္းရဟန္းငါးရာတို႔အား အရဟတၱဖိုလ္ေပါက္ ကမၼ႒ာန္းတရားကို ေပးေတာ္မူ ပါသည္။ ဇနီးမယားတို႔ကို လြမ္းတသ သတိရေနၾကသည္ကို သိေတာ္မူသျဖင့္ ကုဏာလအိုင္သို႔ ေခၚေဆာင္ၿပီး မေမြ႕ေပ်ာ္ျခင္းကို အလွ်င္းပယ္ေဖ်ာက္ေစ၍ ေသာတာပန္အျဖစ္သို႔ ေရာက္ေစေတာ္ မူခဲ့သည္။ အရိယာျဖစ္ၾကေသာ ငါတို႔သည္ ေမ့ေမ့ေလ်ာ့ေလ်ာ့ ေပါ့ေပါ့ဆဆေနၾကရန္ မသင့္ေခ်ဟု ၾကံေတြးၾကလ်က္ သစ္တစ္ပင္ရင္း ၀ါးတစ္ပင္ေအာက္တို႔၌ ျပင္းျပင္းထန္ထန္ တင္းတင္းရင္းရင္း တရားအားထုတ္ၾကရာ ရဟႏၲာမ်ား ျဖစ္သြားၾကပါသည္။

ထို႔ေနာက္ ဘုရားရွင္ထံေမွာက္သို႔ ရဟႏၲာငါးရာလံုး ေရာက္ရွိလာၾကကုန္၏။ နတ္ျဗဟၼာအေပါင္း တို႔ကလည္း “လာသြားၾကစို႔။ ဘုရားဖူးျခင္း၊ တရားနာျခင္းသည္ အက်ဳိးမ်ားလွ၏။ ျဖစ္စ ရဟႏၲာ ငါးရာတို႔ကို ဖူးေျမာ္ရျခင္းသည္လည္း ေက်းဇူးႀကီးလွ၏” ဟုဆိုကာ စၾက၀ဠာတိုက္တစ္ေသာင္းမွ နတ္ျဗဟၼာအေပါင္းတို႔လည္း ေရာက္ၾကကုန္၏။ ထိုသို႔ ရဟႏၲာငါးရာႏွင့္ နတ္ျဗဟၼာမ်ားစြာတို႔ စည္းေ၀းဆံုစည္းရာအခါ (မဟာသမယ) ႀကီး၌ နတ္ျဗဟၼာတို႔၏ မ်ဳိးႏြယ္တို႔ကိုျပဆိုေသာ မဟာသမယသုတ္ကို ေဟာၾကားေတာ္မူပါသည္။

ထိုေန႔ကား အေရွ႕ေလာကဓာတ္ ယုဂႏၶိဳရ္ေတာင္ထိပ္မွ အညစ္အေၾကးမ်ဳိးကင္းစင္လ်က္ လျပည့္၀န္းႀကီး ထြန္းလင္းေတာက္ပ ေပၚထြက္လ်က္ရွိေသာ၊ က်က္သေရမဂၤလာအေပါင္း ခေညာင္းလ်က္ရွိေသာ နယုန္လျပည့္ေန႔ ျဖစ္ပါ၏။

ထို႔ေၾကာင့္ ၀ိ၀ါဒကြဲျပား အခ်င္းမ်ားမေနၾကဘဲ အခ်င္းခ်င္းညီညြတ္စြာျဖင့္ မဟာသမယေခၚ ႀကီးေလးႀကီးတို႔ ေပါင္းစည္းႏိုင္ၾကပါေစေၾကာင္း မဟာသမယအခါေတာ္ေန႔ မွာ ဆုမြန္ေကာင္း ေတာင္းလိုက္ပါသည္။

Written by: အရွင္ပညာသီဟာဘိ၀ံသ (တရားဓမၼစၾကာ)

http://www.news-eleven.com/