Friday, November 4, 2011

က်မႏွင့္ ေလာကသံသရာ

 

က်မႏွင့္ ေလာကသံသရာ

က်မက တဦးထဲေသာ သမီး ျဖစ္ေပမဲ ့ဖိုးဖိုး၊ ဖြားဖြား အုပ္ခ်ဳပ္မွဳနဲ ့ၾကီးျပင္းခဲ ့ရတဲ ့က်မဘ၀မွာ ကေလးဘ၀ကို ကေလးတေယာက္လို မကုန္ဆံုး ခဲ ့ရပါဘူး ... ။ အသက္ (၁၁) ႏွစ္ သမီး အရြယ္က စျပီး ေႏြရာသီ ေက်ာင္းပိတ္ရင္ ရိပ္သာ ၀င္ခဲ့ရတဲ ့က်မအဖို ့သၾကၤန္ဆုိတာ အသက္ ၁၁ ႏွစ္ထဲက ဘာမွန္း မသိခဲ ့ရဘူး..။ က်မအိမ္က ေက်ာင္းပိတ္တာနဲ ့ရိပ္သာပို ့ထားျပီး ေက်ာင္းဖြင့္ေတာ့မွ က်မကို ရိပ္သာ က လာေခၚခဲ ့တယ္ .. ။ က်မ ၀င္ခဲ ့တဲ ့လက္ဦးဆရာ ရိပ္သာက လွိဳင္မဟာစည္သာသနာ့ ရိပ္သာ ့ျဖစ္ျပီး စည္းကမ္းလည္း အရမ္းၾကီးတယ္..။ ၁၁ႏွစ္ ၁၂ႏွစ္အရြယ္တုန္းကေတာ့ ေမေမလည္းပါေတာ့ ထူးထူးျခားျခား ဘာမွ မရွိခဲ ့ဘူး.. ကေလးဆုိေတာ့ ဘုရားစာေတြက်က္လိုက္..  တရားထုိင္ လိုက္. မုန္ ့ခိုးစားလိုက္နဲ ့ျပီးဆံုးခဲ ့တယ္..။

           ဒါေပမဲ ့ အသက္ (၁၃) ႏွစ္အရြယ္ ရိပ္သာ ၀င္ရတဲ ့အခ်ိန္ဟာ က်မဘ၀အတြက္ မွတ္မွတ္ရရ ေလးတခုပါ.. ။ အဲဒီအခ်ိန္မွာ ေမေမလည္း မပါေတာ့ဘူး.. ။ ဘုရားစာက်က္ရင္း တရားကိုလည္း ထုိင္တယ္ဆုိ ယံုပဲရွိတယ္.. ဘာမွ မသိပဲေနလာလိုက္တာ.. တခါတေလ  တရားထိုင္ရင္လည္း  ဒုန္းဆုိတဲ ့အသံကိုၾကားလုိက္လို ့မ်က္စိဖြင့္ၾကည့္ေတာ့ ၾကမ္းျပင္နဲ ေခါင္းနဲ ့  ေဆာင့္တာ က်မျဖစ္ေနတယ္ေလ.. ။ တရားထုိင္ေတာ့မယ္ဆုိတာနဲ ့က်မ အိပ္ဖို ့ၾကိဳးစားေတာ့တာပဲ.. ။ သၾကၤန္တရားစခန္း ဖြင့္ေတာ့ လူအရမ္းမ်ားတယ္.. ။ က်မ ေနရတဲ ့အေဆာင္မွာ ေၾကာင္နက္ၾကီးတေကာင္ရွိတယ္.. ။ တခ်ိဳ ့အမၾကီးေတြက အဲဒီေၾကာင္နက္ၾကီးက သရဲျဖစ္ေၾကာင္း.. အဲဒီအေဆာင္ကလည္း သရဲေျခာက္ေၾကာင္း.. အခန္း ၁၂ခန္းရွိရာမွာ ညဘက္ဆို သရဲက အခန္း ၁ ထဲကေန ထြက္လာတာ ၁၂အခန္းထဲ ၀င္သြားေၾကာင္း .. စသည္ျဖင့္ မရုိးႏိုင္တဲ ့သရဲဇာတ္လမ္းနဲ ့သရဲ အေဆာင္မွာ က်မဟာ အခန္းကူးျပီး သူတို ့ေျပာသမွ်ပံု နားေထာင္ .. ညဘက္မုန္ ့ခိုးစား.. အန္တီၾကီးေတြကို ႏွိပ္ေပးရင္း အခ်ိန္ေတြကုန္ဆံုးခဲ ့တယ္.. ။

          ဒီလိုနဲ ့က်မ ရဲ ့စိတ္ေတြကို ေျပာင္းလဲ ေပးမဲ ့ေန ့တေန ့ေရာက္လာတယ္.. အဲဒါကေတာ့ က်မတုိ ့အေဆာင္က သၾကၤန္တရားစခန္းျပီးလို ့အားလံုး ျပန္သြားခ်ိန္မွာေပါ့.. ည၁၁နာရီ  တရားထုိင္ျပီးလို ့အေဆာင္ကို ျပန္လာတဲ ့အခ်ိန္မွာ က်မ အရမ္းေၾကာက္ေနခဲ ့တယ္...။ က်မ အေဆာင္ရဲ ့ေလွကားေပၚတက္တဲ ့အခ်ိန္မွာ အရင္က နားေထာင္ခဲ ့ဘူးတဲ ့သရဲဆိုတဲ ့ ေၾကာင္နက္ၾကီးကလည္း က်မကို ၾကည့္လို ့ေလ.. က်မေၾကာက္ေၾကာက္နဲ ့တကုိယ္လံုးေခြ်းေတြျပန္ အခန္းတံခါးကိုဖြင့္ျပီးေတာ့ ျခင္ေထာင္ေတာင္ မေထာင္ပဲ ေစာင္ေခါင္းျမီးျခံဳ ေခြ်းေတြရြဲျပီး အိပ္ခဲ ့တဲ ့အဲဒီညကို က်မ ဘ၀တသက္လံုး မေမ ့ခဲ ့ဘူး...။ အရင္လူမ်ားတုန္းက နားေထာင္ခဲ ့ဘူးတဲ ့လမ္းေလ်ာက္တယ္ဆုိတဲ ့သရဲလည္း ဘယ္အခ်ိန္ထြက္ လာမလည္းဆုိတာ နားစြင့္ရင္းေပါ့...။ ဒီလိုနဲ ့မနက္ ၃နာရီမွာ က်မတံခါးကို တဒုန္းဒုန္းလာထုေတာ့ က်မေၾကာက္ျပီးေအာ္လိုက္တာ.. တကယ္ေတာ့ က်မ အဲဒီအေဆာင္မွာ တေယာက္ထဲမို ့လို ့ေယာဂီေစာင့္ေရွာက္ေရးက အမၾကီးက ဟုိဘက္အခန္းမွာ အဲဒီညက လာအိပ္ေပးတာကို က်မ မသိခဲ ့ဘူးေလ.. ။ သူက မနက္ ၃နာရီ တရားထိုင္မဲ ့အခ်ိန္ မထလို ့လာႏွိဳးတာပါ..။

          က်မေနတဲ ့အေဆာင္ရဲ ့အေနာက္ဘက္ရပ္ကြက္မွာ အိမ္ေတြရွိတယ္..။ ေနာက္ေန ့ေရာက္ေတာ့ အဲဒီေနာက္အိမ္က အမကို ျပတင္းေပါက္ကလွမ္းေခၚျပီး ေမေမကို လာေခၚေပးဖို ့ဖုန္းဆက္ခိုင္းခဲ ့တယ္..။ ၂ရက္ေလာက္ၾကာေတာ့ ေမေမ ေရာက္လာေပမဲ့ စည္းကမ္းၾကီးတဲ ့ရိပ္သာနဲ ့ဖြားဖြားတုိ့ ရဲ ့အမိန္ ့ကို မလြန္ဆန္ႏိုင္တဲ ့ေမေမက က်မကို အိမ္ျပန္ေခၚသြားလို ့မရခဲ ့ပါဘူး..။ ဒီလိုနဲ ့က်မ ဆက္ေနခဲ ့ရတယ္..။ အရင္ကလို  အေဖာ္မရွိတဲ ့က်မဟာ တရားကို ေသခ်ာထုိင္ပါေတာ့တယ္...။  ဒီလိုနဲ ့က်မ တရားရဲ ့ေအးခ်မ္းမွဳကို ရခဲ ့တယ္...။ လွိဳင္မဟာစည္ရိပ္သာမွာက ဥာဏ္စဥ္(၁၆) ဥာဏ္ကို ပထမအၾကိမ္ က်င့္ႏိုင္ရင္ ေသာတာပန္.. ဒုတိယအၾကိမ္ ၁၆ဥာဏ္ ထပ္က်င့္ရင္ သကဒါဂမ္.. တတိယအၾကိမ္ ထပ္ရရင္ အနာဂါမ္နဲ ့စတုတၳအၾကိမ္ ထပ္ရရင္ ရဟႏၱာဆုိျပီး သတ္မွတ္ပါတယ္..။

တကယ္လို ့၁၆ဥာဏ္ထဲက ပထမ ၄ခု ရရင္ အပါယ္ေလးပါးကို ဘ၀ျငိမ္းတယ္လို ့သတ္မွတ္ပါတယ္.. ။ နာ ၁၊ နာ ၂၊ နာ ၂ (က)၊ နာ ၂ (ခ) စသည္ျဖင့္ ေက်ာင္းထုိင္ဆရာေတာ္က ၁၆ဥာဏ္ကိုထပ္မံ ခြဲျခား သတ္မွတ္ျပီး ဥာဏ္စဥ္ရတယ္ဆုိတာကို သတ္မွတ္ပါတယ္..။

နိဗၺာန္ေရာက္ေၾကာင္း ဥာဏ္စဥ္ ၁၆ ပါး
၁။ နာမရူပ ပရိေစ ၦဒဥာဏ္ – ရုပ္နာမ္ ၂ ပါးကို ပိုင္းျခား၍ သိေသာဥာဏ္။
၂။ ပစၥယပရိဂၢဟဥာဏ္ – ရုပ္နာမ္ ၂ ပါးျဖစ္ေၾကာင္းကို သိေသာဥာဏ္။
၃။ သမၼာသနဥာဏ္ – ရုပ္နာမ္ ၂ ပါးကို အနိစၥ ၊ ဒုကၡ ၊ အနတၱ ဟု သံုးသပ္ေသာဥာဏ္။
၄။ ဥဒယဗၺယဥာဏ္ – ရုပ္နာမ္ ၂ ပါး ျဖစ္ပံုပ်က္ပံုကို ရႈသျဖင္႕ ျဖစ္ေပၚလာေသာဥာဏ္။
၅။ ဘဂၤဥာဏ္ – ရုပ္နာမ္ ၂ ပါး ျဖစ္ျခင္းကို လႊတ္၍ ပ်က္ျခင္းကို ထင္ေသာဥာဏ္။
၆။ ဘယဥာဏ္ – ရုပ္နာမ္ ၂ ပါးပ်က္ျခင္းကို ေဘးဟု ရႈသည္၏ အစြမ္းျဖင္႕ ထင္ျမင္ေသာဥာဏ္။
၇။ အာဒိန၀ဥာဏ္ – ထိုေဘးကို ဆင္းရဲျခင္းဟု ရႈသည္႕အစြမ္းျဖစ္ေသာဥာဏ္။
၈။ နိဗၺိဒါဥာဏ္ – ရုပ္နာမ္ခႏၶာ ၊ သခၤါရ ျဖစ္ပံုပ်က္ပံုကို ျငီးေငြ႕ဖြယ္ဟု ျမင္ေသာဥာဏ္။
၉။ မုစၥိတုကမ်တာဥာဏ္ – ရုပ္နာမ္ခႏၶာ သခၤါရတို႕မွ လြတ္ရာနိဗၺာန္သို႕ ညႊတ္ေသာဥာဏ္။
၁၀။ ပဋိသခၤါဥာဏ္ – ရုပ္နာမ္ခႏၶာ သခၤါရတို႕မွ အတင္းလြတ္ေျမာက္လိုေသာဥာဏ္။
၁၁။ သခၤါရူေပကၡာဥာဏ္ – ရုပ္နာမ္သခၤါရတို႕၌ မုန္းခ်စ္မျပဳ လ်စ္လ်ဴရႈေသာဥာဏ္။
၁၂။ အႏုေလာမဥာဏ္ – ၀ိပသနာဥာဏ္ ရင္႕သန္သျဖင္႕ မဂ္၄ခု ေပၚေအာင္ ႏိႈးေဆာ္ပမာတူေသာ ဥာဏ္။
၁၃။ ေဂါၾတတူဥာဏ္ – ပုထုဇဥ္အႏြယ္ကိုျဖတ္၍ အရိယာအႏြယ္ကို ပြားေစေသာဥာဏ္။
၁၄။ မဂ္ဥာဏ္ – နိဗၺာန္ကို သိျမင္ေသာဥာဏ္။
၁၅။ ဖလဥာဏ္ – နိဗၺာန္ကိုသိေသာ ဖိုလ္ဥာဏ္။
၁၆။ ပစၥေ၀ကၡဏာဥာဏ္ – မဂ္ဖိုလ္ နိဗၺာန္ ပယ္ျပီး မပယ္ျပီးေသာ တရားကို ဆင္ျခင္ေသာဥာဏ္။

          ဒီလုိနဲ ့သရဲေၾကာက္လို ့.. အိမ္ျပန္မရလို ့..  တရား စထုိင္ခဲ ့တဲ ့က်မဟာ ေက်ာင္းဖြင့္လို ့ေမေမလာေခၚတဲ ့အခ်ိန္မွာ ဥာဏ္စဥ္ ၁၁ထိ ရခဲ ပါတယ္..။ ဥာဏ္စဥ္ ၁၁ထိ ရတဲ ့သူက အပါယ္ေလးဘံုကို (၇) ဘ၀ မက်ဘူးလို ့ဆရာေတာ္က သတ္မွတ္ထားပါတယ္..။ တရားရဲ ့ေအးျမမွဳကို ခံစားရတဲ ့က်မတေယာက္.. ငါမဟုတ္ပဲ အပုပ္ေကာင္ၾကီးရဲ ့ေစစားရာကို လိုက္ေနပါလားဆုိတာ သိသြားတဲ ့က်မတေယာက္  အိမ္ျပန္မလုိက္ျခင္ ေတာ့ပါဘူး.. ။ ေမေမ့ကိုတသက္လံုး တရားအားထုတ္ဖို ့ေတာင္းဆုိခဲ ့ပါတယ္..။ ဒါေပမဲ ့ေမေမက အသက္ (၁၃) ႏွစ္ ၈တန္းေက်ာင္းသူ အရြယ္နဲ ့ ရာသက္ပန္ တရားအားထုတ္ဖို ့ဆိုတာ ငယ္ေသးတယ္.. တကယ္လို ့သာသနာ ေဘာင္မွာ မေပ်ာ္ေတာ့ရင္ ပညာလည္းမျပည့္စံု.. တရားလည္းမရပဲ လမ္းခုလတ္မွာ ဟုိမေရာက္ ဒီမေရာက္ ျဖစ္မယ္.. သီလရွင္တသက္လံုး ၀တ္ျခင္လည္း အရြယ္ေရာက္မွ ပညာစံုမွ ၀တ္ပါဆုိလို ့က်မ ၀တ္ခြင့္မရခဲ ့ပါဘူး...။

         အသက္ (၁၆) ႏွစ္ေရာက္ေတာ့ ငယ္ငယ္က က်မ ၀င္ခဲ ့တဲ ့လွိဳင္မဟာစည္၊ မဟာစည္သာသနာရိပ္သာ၊ ခ်မ္းေျမ့ ရိပ္သာ၊ ေရႊေတာင္ကုန္း သာသနာ ့ရိပ္သာ တို ့မဟုတ္ေတာ့ပဲ.. ေမာ္လျမိဳင္ျမိဳ ့ဖားေအာက္ေတာရေက်ာင္း က က်မရဲ ့ ပင္တိုင္ ရိပ္သာ ျဖစ္သြားပါတယ္..။ ေအးခ်မ္းတဲ ့ေတာအုပ္ထဲမွာ တည္ရွိတဲ့ ေတာရေက်ာင္းနဲ ့ ေတာင္ေပၚမွာတည္ထားတဲ ့သိမ္ေက်ာင္း သြားတဲ ့ေတာလမ္းေတာက္ေလွ်ာက္မွာ ေဆာက္ထားတဲ ့ရဟန္းေတြရဲ ့တပါးေဆာင္မ်ားဟာ ျမင္ရသူေတြအတြက္ အရမ္းေအးခ်မ္းတဲ ့ေလာက နိဗၺာန္ ေလးပါ...။ ေအးျမတဲ ့ေတာရေက်ာင္းမွာ တရားက်င့္ေနတဲ ့ရဟန္းရွင္ လူ အစံုကို ျမင္ရတဲ ့က်မတေယာက္ တရားအရိပ္မွာ ထာ၀ရ ေနျခင္ခဲ ့ပါတယ္..။

         ဖားေအာက္ေတာရ ေက်ာင္းမွာ က်မအရမ္းၾကည္ညိဳျပီး အားက်တဲ ့ဆရာေလးတပါးရွိပါတယ္..။ အဲဒီဆရာေလးနာမည္က ဒီပကၤရာပါ..။ ဆရာေလးက ၾသစေၾတးလ် ဖားေအာက္ရိပ္သာမွာ ႏိုင္ငံျခား သာသနာျပဳ ကိုယ္စားလွယ္တပါးပါ..။ အမ်ိဳးသမီးထဲက ရွားရွားပါးပါး ႏိုင္ငံျခား သာသနာျပဳ သီလရွင္ဆုိေတာ့ က်မ အရမ္း အားက်တယ္.. ...။ က်မ ဆရာေလးကို ဘယ္ေလာက္ထိ အားက်လည္းဆုိရင္ က်မ ၁၀တန္းေအာင္ျပီး ျပင္သစ္ဘာသာကို ျပင္သစ္သံရံုး(မဟာျမိဳင္) မွာ တက္ေတာ့ က်မရဲ ့ရည္ရြယ္ခ်က္က သူမ်ားေတြနဲ ့မတူပဲ ႏိုင္ငံျခား သာသနာျပဳသီလရွင္တပါး ျဖစ္ျခင္ခဲ့တယ္..။

       ဒီလိုနဲ ့က်မ သီလရွင္ အျပီး၀တ္ဖို အသက္ (၂၀) မွာ ဆံုးျဖတ္ခဲ ့တယ္... ရန္ကုန္ျပန္ျပီး မိဘကို ခြင့္ေတာင္း၊ ျပင္ဆင္သင့္တာ အကုန္စီစဥ္ဖို ့ဆရာေတာ္ၾကီးကို ေလွ်ာက္စဥ္မွာ ဆရာေတာ္က က်မကို ေျပာပါတယ္..။ ဒကာမေလး မိဘက ခြင့္မျပဳရင္ ဘယ္္လိုလုပ္မလည္းတဲ ့.. က်မက တပည့္ေတာ္ ျပန္ျဖစ္ေအာင္ ျပန္ခဲ့ပါမယ္ ဘုရားလုိ ့ေျပာခဲ ့ပါတယ္...။ အဲဒီမွာ က်မရဲ ့အမ၀မ္းကြဲျဖစ္သူ အဲဒီခ်ိန္မွာ သီလရွင္၀တ္ေနတဲ ့အမက ညီမေလး ဘုန္းဘုန္းက တခုခုျမင္လို ့ဒီစကားကို မိန္ ့တာတဲ ့..။ မေလး ပိုက္ဆံအကုန္ ထုတ္ေပးမယ္.. မျပန္ေတာ့ပဲ တခါထဲ ၀တ္ပါလားလုိ ့ေျပာတယ္...။ က်မက တသက္လံုး ၀တ္မွာဆုိေတာ့ မိဘရဲ ့ခြင့္ျပဳခ်က္နဲ ့မိဘမ်က္စိ ေရွ ့မွာ ပဲ ၀တ္ျခင္ေတာ့ ... ရပါတယ္.. ေမေမကို ရေအာင္ ေျပာမယ္လို ့ဆုိျပီး က်မ ေမာ္လျမိဳင္ကေန ရန္ကုန္ ျပန္လာခဲ ့တယ္...။ ရန္ကုန္အိမ္ေရာက္ေတာ့ ေမေမက သမီးက ရာသက္ပန္ ၀တ္မွာဆုိေတာ့ တက္ေနတာေတြ ျပီးေအာင္ တက္ပါအံုး သမီး တခုခုကို လုပ္မယ္ဆုိရင္ ေသခ်ာစဥ္းစားဆံုးျဖတ္ အစီအစဥ္တက်လုပ္မွ ေရရွည္တည္ျမဲမယ္.. လို ့ေျပာပါတယ္..။

        အဲဒီေန ့ကစျပီး အေၾကာင္းအမ်ိဳးမ်ိဳးေၾကာင့္ ဖားေအာက္ေတာရလည္း မေရာက္ျဖစ္ပါဘူး.. က်မျဖစ္ျခင္တဲ ့ဆရာေလး ဒီပကၤရာလို ႏိုင္ငံျခား သာသနာျပဳ သီလရွင္တပါးလည္း မျဖစ္ေသးဘူး...။ မဆံုးႏိုင္တဲ ့ေလာကထဲက မျပီးႏိုင္တဲ ့ေလာဘေတြနဲ ့က်မ က်င္လည္ေနေသးတာေလ.. ဒါေပမဲ ့က်မ ရည္ရြယ္ခ်က္ကေတာ့ အခု ဒီ Note ကို ေရးေနတဲ ့အခ်ိန္ထိ မပ်က္ေသးပါဘူး...။

အားလံုးကိုခ်စ္ခင္ေလးစားလွ်က္
အဲမြန္ျဒာ  4.30am (3.June.2011)