Sunday, April 7, 2013

မတရား ငါ၊ တရား ငါ (၂)


မတရား ငါ ျပစ္မ်ားစြာ

ျပဆိုုအပ္ခဲ့ၿပီးေသာ ဒိ႒ိ ငါ၊ တဏွာ ငါ၊ မာန ငါတိုု ့ျဖင့္ အစြဲႀကီးသူမ်ားအဖိုု ့အျပစ္မ်ားစြာ ျဖစ္ပြားတတ္ပါသည္။ ျမတ္စြာဘုုရားႏွင့္ ေခတ္ၿပိဳင္ ဒိ႒ိ ငါ အစြဲႀကီးမားေသာ တိတိၳဆရာႀကီးမ်ားက သူတိုု ့ကိုုယ္တိုုင္ စြဲယူက်င့္သံုုးေသာ အယူဝါဒကိုု ေဟာေျပာၾကသည္မွာ—

“ဖန္ဆင္း႐ွင္ ထာဝရျဗဟၼာႀကီးက သူ၏ခႏၶာကိုုယ္ထဲမွ အတၱ ဟူေသာ “ငါ” အစိတ္အပိုုင္း ကေလးကိုု ခြဲထုုတ္၍၊ လူ နတ္ တိရစ ၦာန္ သတၱဝါအမ်ိဳးမ်ိဳးကိုု ဖန္ဆင္းကာ၊ ထိုုသတၱဝါ တိုုင္း၏ ခႏၶာကိုုယ္ထဲမွာ ထိုု “ငါ” ေလးကိုု အသီးသီးထဲ့ေပးလိုုက္သည္။ သတၱဝါတိုုင္း၏ ခႏၶာကိုုယ္ကသာ ပ်က္စီး၍၊ ထိုု “ငါ” ေလးကမပ်က္စီးဘဲ၊ ဟုုိဘဝမွ ဤဘဝ၊ ဤဘဝမွ ထိုုဘဝ၊ ဟိုုခႏၶာမွ ဤခႏၶာ၊ ဤခႏၶာမွွ ထိုုခႏၶာစသည္ျဖင့္ ေျပာင္းလဲေလသမွ် ခႏၶာကိုုယ္တိုုင္းထဲမွာ ထာဝရျဗဟၼာႀကီး၏ အလိုုက် ဘဝအပိုုင္းအျခား အခ်ိန္ အပိုုင္းအျခားအတိုုင္း ေျပာင္းလဲသြားသည္။

 ထာဝရျဗဟၼာႀကီး၏ သတ္မွတ္ထားအပ္ေသာ ဘဝအပိုုင္းအျခား ႏွင့္ အခ်ိန္ အပိုုင္းအျခား ကုုန္ဆံုုးလွ်င္ ထိုု “ငါ”ေလးသည္ ျဗဟၼာႀကီး၏ ခႏၶာကိုုယ္ထဲမွ မူလ အတၱ “ငါ”ႀကီးႏွင့္ တဖန္ျပန္လည္ ေပါင္းစပ္သြားသည္။ ထိုုအခါမွ “နိဗၺာန္” ရသည္ ေခၚ၏။ သိုု ့ျဖစ္၍ ဟုုိဘဝမွ ဤဘဝ၊ ဤဘဝမွ ထိုုဘဝ၊ ဟိုုခႏၶာမွ ဤခႏၶာ၊ ဤခႏၶာမွွ ထိုုခႏၶာ စသည္ျဖင့္ေျပာင္းလဲျဖစ္စဥ္မွာ သင္ႏွင့္မဆိုုင္။

ဤဘဝမွ ကြယ္လြန္၍ ေနာင္ဘဝတြင္ လူျပန္ျဖစ္ခ်င္သျဖင့္၊ သိုု ့မဟုုတ္ နတ္ျဖစ္ခ်င္သျဖင့္ တခ်ိဳ ့သူေတာ္ေကာင္း ပညာ႐ွိဆိုုသူမ်ား ေျပာၾကားသလိုု ကုုသိုုလ္ေကာင္းမႈ မိုုးထိေအာင္ ျပဳေသာ္လည္း အခ်ီးႏွီး အလကားသာတည္း။ “အဝီစိ ဂ်ိဳးကပ္မည့္ေကာင္”ဟုု တခ်ိဳ ့သူေတာ္ေကာင္း ပညာ႐ွိ ဆိုုသူမ်ား ႐ံႈခ်ျပစ္တင္ ခံရေလာက္ေအာင္ မေကာင္းမႈမွန္သမွ် အားလံုုးကန္ထ႐ိုုက္ဆြဲလုုပ္ကိုုင္ေသာ အဆိုုးတကာ့ ဗိုုလ္ခ်ဳပ္မႉးႀကီး ျဖစ္ေစဦးေတာ့၊ ေသၿပီးလွ်င္အပါယ္က်ခ်င္မွ က်ေပလိမ့္မည္။

ကုုသိုုလ္ဟူသည္မွာ အလကား၊ လူအ ,ေတြကလွဴေနၾကသည္၊ လူလည္ေတြက ယူေနၾကသည္။ အလွဴ၏အက်ိဳးဟူသည္ကိုု လူလည္ေတြသာခံစားေနၾကသည္။ သီတင္းသီလေစာင့္ျခင္းဟူသည္ လက္ေတြ ့ခံစားရမည့္ စည္းစိမ္ခ်မ္းသာကိုု မခံစားရေတာ့သျဖင့္ နတ္ပန္းကိုု ငရဲပန္းထင္ကာ ျငင္းပယ္ေ႐ွာင္႐ွားၾကသူ သူ႐ူးမ်ား၏ လုုပ္ရပ္မ်ားႏွင့္ဘာမွမျခားေပ။

႐ုုပ္နာမ္ဓမၼသခၤါရကိုု အနိစၥ ဒုုကၡ အနတၱ ဟုု႐ႈျခင္းဟူသည္ ဣ႒ာ႐ံုုကိုု အနိ႒ာ႐ံုုဟုု ဇြတ္ျငင္းခုုန္ေသာ အလွအပႀကိဳက္ပါလ်က္“လွတာမက္လွ်င္ညစာခက္မည္” ဟုုေျပာဆိုုတတ္သူ သူႏွမ္းမ်ား၏ အ႐ူးခ်ီးပန္းအလုုပ္သာတည္း။ အကုုသိုုလ္ဟူသည္မွာလည္း ျပဳလုုပ္သူမွာ အျပစ္ျမဴမွ် မ႐ွိေခ်။ လူေတြစားရေအာင္ ခိုုင္းရေအာင္ တိရစ ၦာန္ေတြကိုု ထာဝရျဗဟၼာႀကီးက ဖန္ဆင္းေပးထားသည္။

ဤကမ ၻာေလာကႀကီးမွာ လူေတြ သတၱဝါေတြ အခ်ိဳးအစား မွ်မွ်တတတည္႐ွိ ေနႏိုုင္ရန္ အဖက္ဖက္က အခ်ိဳးက်စြာ ဖန္တည္းထားသည္။သမင္ ဒရယ္စသည့္ သားေကာင္ေလးမ်ား အလြန္အမင္းမမ်ားရေအာင္ က်ား,ျခေသၤ့ စေသာ သားစား သတၱဝါမ်ားကိုု ဖန္ဆင္းေပးထားသည္။ လူဦးေရမ်ားျပားလြန္းကာ အစာအာဟာရ မေလာက္ငေသာ ငတ္မြတ္ေခါင္းပါးျခင္းေဘးမွ ကင္းေဝးၾကေစဖိုု ့ရန္ ဆရာဝန္မ်ားကိုု ဖန္ဆင္းေပးထားသည္။

သိုု ့ျဖစ္၍ တိရစ ၦာန္မ်ားကိုု ခိုုင္းစားရမည္၊ သတ္စားရမည္၊ အဆံုုးစြန္ေျပာရလွ်င္ လူကိုုပင္ သတ္ခ်င္ သတ္ႏိုုင္သည္၊ လူသတ္မႈဟုုမဆိုုႏိုုင္။ လူတေယာက္က တျခားလူတေယာက္က ဒါးႏွင့္ခုုတ္၊ ဒါးႏွင့္ထိုုး သတ္သည္ပဲ ဆိုုေစေတာ့၊ ဒါးဟူေသာ ႐ုုပ္တရားက ခႏၶာကိုုယ္ဟူေသာ ႐ုုပ္တရား၏ ၾကားထဲသိုု ့ ဝင္သြားျခင္းမွ်သာ ျဖစ္သည္။

ဤသိုု ့စသည္ ေဟာေျပာက်င့္သံုုးၾကေသာ တိတိၳဆရာႀကီးမ်ား ကိုုယ္တိုုင္ႏွင့္ ေနာက္လိုုက္ တပည့္သာဝက အမ်ားစုု စုုတိပ်က္ေႂကြ ေသလြန္ၾကေသာအခါ တခ်ိဳ ့ တိရစ ၦာန္ဘဝ ေရာက္ၾကသည္၊ တခ်ိဳ ့ငရဲဘံုုေရာက္ၾကသည္။ [သူတိုု ့၏ အယူဝါဒအတိုုင္းဆိုုလွ်င္ ထာဝရျဗဟၼာ အလိုုက် ျဖစ္ၾကရသည္ဆိုုႏိုုင္၏။] “မတရား ငါ”ျဖစ္သည့္ တဏွာ ငါ၊ မာန ငါျဖင့္ အစြဲႀကီးသူမ်ားလည္းအကုုသိုုလ္မ်ား ျပဳလုုပ္မိၾက၍ တိရစ ၦာန္ျဖစ္ၾကရ၊ ငရဲက်ၾကရသည္။

ငရဲျပည္ႏွင့္ နတ္ျပည္သုုိ ့ ေဒသစာရီႂကြခ်ီ(ေန ့သန္ ့ေန)ေတာ္မူေလ့႐ွိေသာ အ႐ွင္ေမာဂၢလႅာန္ ကိုုယ္ေတာ္ျမတ္ႀကီးသည္ ထိုုတိတိၳဆရာႀကီးမ်ား ႏွင့္ တပည့္သာဝက တျဖစ္လဲ ငရဲသားမ်ားကိုု ငရဲဘံုုမွာေတြ ့ခဲ့ရေၾကာင္း၊ ဗုုဒၶ၏သာဝကမ်ား နတ္ျပည္မွာ နတ္စည္းစိမ္ခံစားေနရေၾကာင္းမ်ားကိုု လူ ့ျပည္သိုု ့ျပန္လည္ႂကြလာ ေဟာေျပာသျဖင့္ တိတိၳအယူကိုုစြန္ ့လႊတ္၍ ဗုုဒၶသာသနာကိုု ကူးေျပာင္းကိုုးကြယ္ သူတိုုးပြားမ်ားျပားၿပီး၊ တိတိၳသာသနာကိုု ကုုိးကြယ္သူမ်ား တျဖည္းျဖည္း နည္းပါးလာသည္။ တိတိၳမ်ားမွာ လႉဒါန္းသူနည္းပါးကာ လာဘ္လာဘ႐ွားပါးလာၾကသည္။

ထိုုအခါ တိတိၳမ်ား ႐ွင္ေမာဂၢလႅာန္ိအား ရန္ၿငွိဳးထားကာလူမိုုက္ငွါးလ်က္သတ္ပစ္ခိုုင္းသည္။ ဤသိုု ့ျဖင့္ တိတိၳမ်ားႏွင့္ တိတိၳသာဝကမ်ားမွာ ရဟႏ ၱာသတ္ အရဟႏ ၱဃာတကကံ ႀကီးထိုုက္ကာ အဝီစိငရဲဒုုကၡ ခံစားၾကရသည္။ ဤမွ်ေလာက္ျဖင့္ စကားအစဥ္ျဖင့္ မတရား ငါေၾကာင့္ဆင္းရဲဒုုကၡေရာက္ၾကရပံုု အလံုုးစံုုကိုု အကုုန္အစင္ သိျမင္နားလည္ေလာက္ပါၿပီ။

တရား ငါ
ဘုုရား ငါ= တရား ငါ
ပုုဂၢိဳလ္ သတၱဝါ သူငါမေနာ ဓမၼသေဘာမွ်သာျဖစ္ေသာ ႐ုုပ္နာမ္ျဖစ္စဥ္ကိုု မဂ္ဉာဏ္ေလးဆင့္ျဖင့္ အမွန္အတိုုင္းသိျမင္ေတာ္မူေသာ ျမတ္စြာဘုုရားမွာ “ငါ” စြဲမထင္ လံုုးဝကင္းစင္ေတာ္မူေလၿပီ။ ဗုုဒၶေဟာျပေတာ္မူသည့္ နည္းနာနယအတိုုင္း က်င့္ႀကံလိုုက္နာအားထုုတ္ၾကေသာ ဗုုဒၶသာဝက မ်ားလည္း မဂ္ဉာဏ္ေလးဆင့္ရလွ်င္ “ငါ”စြဲကင္းစင္ၾကေလသည္။ သိုု ့ေသာ္ ဘုုရားေဟာတရားေတာ္မ်ား၌ ဤသိုု ့ေသာမိန္ ့ၾကားခ်က္မ်ား႐ွိသည္။

သာဓုုကံ မနသိကေရာထ၊ ဘာသိႆာမိ။
ေကာင္းမြန္စြာသာ စိတ္စိုုက္ပါ၊ ဘုုရားငါက ေဟာျပမွာ။

အတၱ ဟိ အတၱေနာ နာေထာ၊ ေကာ ဟိ နာေထာ ပေရာ သိယာ။
ငါ့ကိုုယ္ငါသာ အားထားရာ၊ တျခားသူအား အားမထားရာ။

ဤသိုု ့ေသာဘုုရားေဟာမ်ားကိုု ေတြ ့႐ွိၾကသူ တခ်ိဳ ့လူမ်ားက ဘုုရားမွာလည္း “ငါ” စြဲမကင္းေသးဟုု ဆိုုၾကသည္။ “မတရား ငါ” ႏွင့္ “တရား ငါ”၏ကြဲျပားမႈကိုု ခြဲျခားနားလည္မႈကင္းျခင္းေၾကာင့္ ထိုုသိုု ့ဆိုုမိၾကျခင္းသာတည္း။

ျမတ္စြာဘုုရားသည္ ေအာက္ပါ သစၥာႏွစ္ပါးကိုု ေဟာျပေတာ္မူသည္။
၁။ပရမတၳသစၥာ = အဟုုတ္အမွန္။
၂။သမုုတိသစၥာ = သမုုတ္အမွန္။
ပရမတၳသစၥာ ဟူသည္ ႐ုုပ္နာမ္ဓမၼ သဘာဝ ေၾကာင္းက်ိဳးျဖစ္စဥ္ အဟုုတ္အမွန္ကိုု ဆိုုလိုုသည္။ ႐ုုပ္နာမ္ျဖစ္စဥ္သာ႐ွိသည္။ ပုုဂၢိဳလ္သတၱဝါ၊ ငါ သူတပါး၊ေယာက္်ားမိန္းမ စသည္ လံုုးဝမ႐ွိေခ်။ လံုုးဝမ႐ွိေသာ ပုုဂၢိဳလ္သတၱဝါ၊ ငါ သူတပါး၊ ေယာက္်ားမိန္းမ စသည္ ကိုုမွားယြင္းေသာအျမင္ျဖင့္ ႐ွိသည္ထင္၍၊ အဝိဇၹာေမွာင္ ပိတ္ကာေလွာင္မိသျဖင့္ အသိမွားကာ ခ်မ္းသာလိမ့္ႏိုုး ရည္ေမွ်ာ္ကိုုးလ်က္ႀကိဳးစားျပဳခ်က္ သခၤါရအတြက္ေၾကာင့္ ဝိညာဏ္စသည္ တလည္လည္ျဖင့္ စံုုခ်ည္ဆန္ခ်ည္ ဘဝထိုုဤမွာ ခ်မ္းသာနည္းပါး ဆင္းရဲျခင္းသာမ်ားၾကရသည္ကိုု အမွန္အတိုုင္း သိျမင္နားလည္လ်က္၊ မတရားငါကင္းမွသာလွ်င္ ခ်မ္းသာျမတ္မွန္ ေအးနိဗၺာန္ကိုု ဧကန္ရမည္ သိေစရည္ကာ ပရမတၳသစၥာကိုု ဗုုဒၶျမတ္စြာ ေဟာၾကားေတာ္မူပါသည္။

ထိုုသိုု ့ ငါစြဲကင္းဖိုု ့ရာ ပရမတၳသစၥာကိုု ေဟာရပါေသာ္လည္း ငါ သူတပါး၊ ေယာက္်ားမိန္းမ စသည္ျဖင့္ သံုုးစြဲရျခင္းသည္လည္း သမုုတ္အမွန္ဟုု သိေစရန္ သမုုတိသစၥာကိုုလည္း ျမတ္စြာဘုုရား ေဟာၾကားေတာ္မူပါသည္။ မွန္ပါသည္။ ပရမတၳသစၥာကိုုသာေဟာ၍၊ သမုုတိသစၥာကိုု ပယ္လွန္လွ်င္
အမွန္႐ွိေသာ ဂုုဏ္႐ွိဂုုဏ္မဲ့ စသည္မကြဲျပားေတာ့ဘဲ ေလာကလူသားမ်ားအားလံုုး ေမွာက္ေမွာက္ မွားမွား တရားမဲ့သူမ်ားသာ ျဖစ္ကုုန္ရာပါ၏။

ဗုုဒၶသာသနာျပင္ပ တခ်ိဳ ့ပုုဂၢိဳလ္မ်ားက ဗုုဒၶဘာသာဝင္မ်ားကိုု ျပစ္တင္႐ံႈခ်ၾကသည္။ ေျပာၾကသည္မွာ_ “႐ုုပ္တုုကိုု ဝတ္ျပဳ၊ ေစတီပုုထိုုး႐ွိခိုုုုးသူမ်ား”တဲ့။ သူတိုု ့ဆိုုလိုုသည္မွာ–
“ဗုုဒၶဘာသာဝင္မ်ား ဝတ္ျပဳ႐ွိခိုုးအပ္ေသာ ႐ုုပ္တုု  ေစတီပုုထိုုးမ်ားသည္ အုုတ္ေက်ာက္သစ္သား အဂၤေတမ်ားျဖင့္ တည္ေဆာက္ထားေသာ အရာဝတၳဳမ်ား ျဖစ္သည္။ အိမ္သာသည္လည္း အုုတ္ေက်ာက္သစ္သား အဂၤေတမ်ားျဖင့္ တည္ေဆာက္ထားေသာ အရာဝတၳဳ ျဖစ္သည္။

႐ုုပ္တုု ေစတီပုုထိုုးမ်ားကိုု ဝတ္ျပဳ႐ွိခိုုးျခင္းသည္ အိမ္သာကိုုဝတ္ျပဳ႐ွိခိုုးျခင္းႏွင့္ ဘာမ်ား ကြာျခား ပါသနည္း။ ႐ုုပ္တုု ေစတီပုုထိုုးမ်ားကိုု ဝတ္ျပဳ႐ွိခိုုးသူမွာ ကုုသိုုလ္ရသည္ဟုု ဆိုုပါက အိမ္သာကိုုဝတ္ျပဳ႐ွိခိုုးသူမွာလည္း ကုုသိုုလ္ရသည္ဟုု ဆိုုရမည္ မဟုုတ္ပါေလာ”ဟူလုုိ။
အဟုုတ္အမွန္ႏွင့္ သမုုတ္္အမွန္ကိုု ခြဲျခားနားမလည္ဘဲ မကြဲမျပား တသားတည္းဟုု အထင္မွား အျမင္မွားကာ ေျပာၾကားၾကသူ ထိုုလူမ်ားအတြက္ေ႐ွးကျဖစ္ဘူးေသာ ဇာတ္လမ္းတခုုကိုု ဗဟုုသုုတျဖစ္ဖြယ္ရာ ေျပာျပပါဦးမည္။

မင္းတုုန္းမင္းၾတားႀကီး၏ ေ႐ႊလက္ထက္ေတာ္မွာ ျဖစ္ပါသည္။ သဂၤဇာ ဆရာေတာ္ဘုုရားႀကီးထံ ၿဗိတိသွ်လူမ်ိဳး အရာ႐ွိႀကီးတဦးေရာက္လာၿပီး ေစာဒကတက္သည္မွာ–
“ေစတီလည္းအုုတ္၊ အိမ္သာလည္းအုုတ္။ ေစတီအုုတ္ကိုု ႐ွိခိုုးျခင္းသည္ အိမ္သာအုုတ္ကိုု႐ွိခိုုးျခင္းႏွင့္ အတူတူပင္ မဟုုတ္ပါေလာ”တဲ့။

ထိုုအခါ ရယ္စရာေမာစရာ ဥပမာ ဥပေမယ် ပံုုတိုုပတ္စ ဝတၳဳသာဓကတိုု ့ျဖင့္ အေဟာေကာင္း အေျပာေကာင္း နာမည္ေက်ာ္ၾကားေတာ္မူေသာ သဂၤဇာ ဆရာေတာ္ဘုုရားႀကီးက အေမးအေျဖျပဳ၍ ေဟာၾကားသည္မွာ–
“ဒကာႀကီးမွာ မိန္းမ႐ွိသလား။”
“ ႐ွိပါတယ္။”
“အေမေကာ ႐ွိသလား။”
“ ႐ွိပါတယ္။”
“ဒကာႀကီးရဲ ့မိန္းမဆိုုတာက အမ်ိဳးသားလား၊ အမ်ိဳးသမီးလား။”
“အမ်ိဳးသမီးပါ။”
“ဒကာႀကီးရဲ ့အေမဆိုုတာက အမ်ိဳးသားလား၊ အမ်ိဳးသမီးလား။”
“အမ်ိဳးသမီးပါ။”
“ဒါျဖင့္ မိန္းမဆိုုတာလဲအမ်ိဳးသမီး၊ အေမဆိုုတာလဲအမ်ိဳးသမီးဆိုုေတာ့
အတူတူပဲေပါ့။”
“အတူတူ- အဲ- မတူပါဘူး။”
“ဟင္၊ခုုနင္က ေျပာတုုန္းက ႏွစ္ေယာက္စလံုုး အမ်ိဳးသမီးခ်ည္းပဲဆိုုေတာ့ အတူတူပဲ မဟုုတ္ဘူးလား၊”
“မွန္ပါ၊ အဲ- ”
“ဒကာႀကီးအေနနဲ ့ မိန္းမဆိုုတဲ့အမ်ိဳးသမီးကိုု အိမ္သာလုုိသေဘာထား
လိုု  ့ရေပမဲ့၊ အေမဆိုုတဲ့ အမ်ိဳးသမီးကိုုက်ေတာ့ အိမ္သာလုုိသေဘာထားလိုု ့ျဖစ္
ပါ့မလား။”
“မျဖစ္ပါဘူး။ တပည့္ေတာ္ သေဘာေပါက္ပါၿပီ။ ေက်းဇူးတင္ပါတယ္။”

သဂၤဇာဆရာေတာ္ႀကီး၏ ေဟာေျပာခ်က္ကိုု သေဘာေပါက္ပါလွ်င္ ႐ုုပ္တုုေစတီႏွင့္ အိမ္သာမွ အုုတ္မ်ားမွာ အုုတ္ခ်င္းတူေသာ္လည္း၊ ႐ုုပ္တုု ေစတီမွအုုတ္မ်ားသည္ ျမတ္စြာဘုုရား၏ ဂုုဏ္ေတာ္ ဓာတ္ေတာ္ေမြေတာ္မ်ား ကိန္းဝပ္ေနသည့္ အုုတ္မ်ားျဖစ္၍၊ ႐ွိခိုုးဦးခိုုက္ပူေဇာ္ထိုုက္ေၾကာင္း၊ အိမ္သာမွအုုတ္မ်ားႏွင့္လြန္စြာ ျခားနားေၾကာင္း နားလည္သင့္ပါ၏။ အျပစ္တင္ခ်င္ေဇာျဖင့္ ေစာဒကတက္လွ်င္ထိုု သူမ်ား၏ မသိနားမလည္မႈ ေမာဟႏွင့္ ဂုုဏ္ကိုုအျပစ္ျမင္ေသာ ေဒါသ စသည့္ အကုုသိုုလ္အမ်ိဳးမ်ိဳးကိုုသာ ထိုုသူမ်ားမွ တိုုးၿပီးအက်ိဳးနည္းအျပစ္ႀကီးၾကရ႐ွာသည္မွာ သနားစရာ ေကာင္းလွပါေတာ့သည္။

ဤမွ်ေသာ စကားအစဥ္ျဖင့္ ဘုုရားေဟာပိဋကပါဠိေတာ္မ်ား၌ ေတြ ့ရေသာ “ဘာသိႆာမိ = ဘုုရားငါက ေဟာျပမွာ”စသည့္ “ငါ” သည္ “မတရား ငါ” မဟုုတ္ဘဲ၊ သမုုတ္အမွန္အေနျဖင့္ ေျပာၾကားေသာ “တရား ငါ”သာျဖစ္ေၾကာင္း သိႏိုုင္ေကာင္းပါ၏။

ဘုုရား႐ွင္ႏွင့္ သာဝကမ်ားစြာ “မတရား ငါ” ကင္း၍သာ အဆံုုးမဲ့ခ်မ္းသာျဖစ္ေသာ နိဗၺာန္ေ႐ႊဘံုုကိုု ခိုုလႈံစံဝင္ ဆင္းရဲကင္းစင္ၾကသလိုု၊ ဆင္းရဲကင္းကြာနိဗၺာန္ ခ်မ္းသာကိုုလိုုလားၾကေသာ အမ်ိဳးေကာင္းသား အမ်ိဳးသမီးတိုု ့သည္ဆင္းရဲေၾကာင္း “မတရား ငါ” ကုုိအႂကြင္းမဲ့ပယ္ခြါႏိုုင္ေအာင္ ႀကိဳးစားၾကဖိုု ့လိုုအပ္ပါသည္။ ပါရမီမရင့္သန္ေသး၍္ “မတရား ငါ” ကိုုုုိအႂကြင္းမဲ့ပယ္ခြါႏိုုင္ေအာင္ မစြမ္းႏိုုင္ေသးလွ်င္ “မတရား ငါ” ကိုု “တရား ငါ” ျဖစ္ေအာင္ အသံုုးခ်၍ ပါရမီကုုသိုုလ္
တိုုးပြားဖိုု ့ရာ ႀကိဳးစားအားထုုတ္သင့္ပါသည္။

ဘုုရားအေလာင္းေတာ္ ဥဒယဘဒၵမင္းႏွင့္ ယေသာ္ဓရာ အေလာင္းေတာ္ ဥဒယဘဒၵါမိဖုုရားတိုု ့သည္ တဦးႏွင့္တဦး ေသအတူ ႐ွင္မကြာ မခြဲမခြါေနလိုုၾကေသာ တဏွာ ငါ အရင္းခံအရ၊ အတူတကြ နတ္ျပည္ေရာက္လိုုၾကေသာ ဒိ႒ိ ငါျဖင့္ ကုုသိုုလ္ပါရမီမ်ား ျဖည့္ဆည္းပူးကာ နတ္ျပည္မွာ အတူတကြေ႐ႊဘံုုရိပ္စံခဲ့ၾကဖူးၿပီ။

အေလာင္းေတာ္ သုုေမဓာ႐ွင္ရေသ့သည္ ငါလိုုေယာက္်ားမွ ဘုုရားမျဖစ္လွ်င္ ဘယ္သူျဖစ္မည္နည္း ဟူေသာ မာန ငါျဖင့္ ေလးအသေခၤ်ႏွင့္ ကမ ၻာတသိန္း ကာလပတ္လံုုး မဆုုတ္မနစ္ ပါရမီျဖည့္က်င့္၍ ဘုုရားအျဖစ္သိုု ့ေရာက္ေတာ္မူခဲ့ေလၿပီ။

အေလာင္းေတာ္ ေတမိမင္းသားသည္ ငရဲေဘးကိုုေၾကာက္၍၊ ငါ့အဓိ႒ာန္ ေအာင္ျမင္ရန္ မ,အ ေသာ္လည္း အ,အကဲ့သိုု ့ က်င့္ႀကံမည္ဟူေသာ သႏၷိ႒ာန္ျဖင့္ အဓိ႒ာန္ပါရမီျဖည့္က်င့္ခဲ့ၿပီ။

အေလာင္းေတာ္ ဇနကမင္းသားသည္  ငါ့ဖခင္၏  ထီးေမြနန္းေမြကိုု  ငါရေအာင္ျပန္ယူမည္ ဟူေသာ တဏွာ ငါ အရ၊ ကမ္းမျမင္ ပင္လယ္ျပင္ကိုု ငါကူးမည္ဟူေသာ မာန ငါျဖင့္ ပင္လယ္ျပင္ကိုု လက္ပစ္ကူးကာ သူမတူစြာ ဝီရိယပါရမီကိုု ထူေထာင္ေတာ္မူခဲ့ေလၿပီ။

အေလာင္းေတာ္ မေဟာသဓာသည္ ငါ့ႏိုုင္ငံကိုု က်ဴးေက်ာ္ေစာ္ကားမႈကိုု ငါမခံ၊ ငါ့လူမ်ိဳး သူတပါး ကၽြန္ အျဖစ္မခံ ဟူေသာ တဏွာ ငါ၊ မာန ငါတိုု ့ျဖင့္ စစ္ဗိုုလ္ခ်ဳပ္ႀကီး အျဖစ္ စစ္တပ္ကိုု ဦးစီး၍၊ တရားေသာ ခုုခံစစ္ကိုု ဆင္ႏြဲကာ၊ ေနာက္ ဆံုုးႏွစ္ဦးႏွစ္ဖက္ ပညာ႐ွိခ်င္း စကားစစ္ထိုုးျခင္းျဖင့္ မိမိထက္အင္အား အဆမ်ားစြာ သာလြန္ေသာ ရန္သူစစ္တပ္ႀကီးကိုု အႏိုုင္ယူလ်က္၊ ရန္ဖက္ျဖစ္ေနေသာ ႏွစ္ႏိုုင္ငံကိုု မိတ္ဖက္ျဖစ္ေစၿပီး။ ႏွစ္ႏိုုင္ငံျပည္သူမ်ား ၿငိမ္းေအးခ်မ္းသာေရး အတြက္ ပညာပါရမီျဖင့္ ျဖည့္ဆည္းပူးေပးေတာ္မူခဲ့ေလၿပီ။

အေလာင္းေတာ္ ေဝႆႏ ၱရာမင္းသည္ အလွဴခံ ပုုဂၢိဳလ္တိုု ့ လိုုအပ္ရာရာ သက္မဲ့လွဴဖြယ္ ဝတၳဳမ်ား လွဴဒါန္း႐ံုုသာမက၊ သက္႐ွိျဖစ္ေသာ ဆင္ျဖဴေတာ္၊ သမီး သား၊ ဇနီးမယားတိုု ့ကိုု လႉဒါန္းသည့္အျပင္၊အလႉခံသူ႐ွိပါက မ်က္စိစေသာကိုုယ္ အဂၤါအစိတ္အပိုုင္းမ်ားႏွင့္ အသက္ကိုုပင္ လွဴမည္ဟုု အမ်ားခ်မ္းသာေရး ဒါနပါရမီကိုု အထြတ္အထိပ္ ျဖည့္က်င့္ေတာ္မူခဲ့ေလၿပီ။

ျပဆိုုအပ္ခဲ့ေသာ အေလာင္းေတာ္မ်ားသည္ “မတရား ငါ” မကင္းၾကေစလင့္ကစား၊ ထိုု“မတရား ငါ” ကိုု “တရား ငါ” အျဖစ္ အသံုုးခ်ကာ၊ ပါရမီကုုသိုုလ္မ်ား ျဖည့္ဆည္းပူးခဲ့ၾကသလိုု၊ ဗုုဒၶျမတ္စြာကိုုၾကည္ညိဳၾကသူ သူေတာ္စင္မ်ား အေနျဖင့္ ထုုိအေလာင္းေတာ္တိုု ့ထံုုးနမူကိုု ႏွလံုုးမူၾကကာ –

“ဗုုဒၶျမတ္စြာ ေလာင္းလ်ာတုုန္းက၊ ေနာက္ဆံုုးအထိ ပါရမီ။
လူ နတ္ မ်ားစြာ ခ်မ္းသာေရးမိုု ့၊ အသက္ေပးလိုု ့ျဖည့္ခဲ့သည္။
ဗုုဒၶျမတ္စြာ သာသနာအတြက္ေတာ့၊ ငါပါအသက္ ဆံုုးေစမည္။
ေနာက္မဆုုတ္ေပါင္ ခုုလိုုေတြးလိုု ့၊ ကုုသိုုလ္ေရးမိုု ့ႀကိဳးစားမည္။”

ဟူေသာ မဟာဂႏၶ႐ံုုဆရာေတာ္ ဘုုရားႀကီး၏ စိတ္ဓာတ္မ်ိဳးျဖင့္ “မတရား ငါ” မွ “တရား ငါ” ျဖစ္ေစၾကလ်က္ ပါရမီကုုသိုုလ္မ်ား တဆင့္ထက္တဆင့္ ရင့္သထက္ ရင့္သန္ေစရန္ အဓိ႒ာန္ကာ ႀကိဳးစားသင့္ၾကပါေၾကာင္း။

ဦးနႏၵသိရီ (စန္းဘုန္းဘုန္း) ကေနဒါ၊ ထိုင္၀မ္ ဆရာေတာ္