Monday, January 3, 2011

ဆရာေတာ္ဦးဗုဓ္ ႏွင့္ နန္းမေတာ္မယ္ႏု




ဆရာေတာ္ဦးဗုဓ္ဆိုတာ ကုန္းေဘာင္ေခတ္ ဘၾကီးေတာ္မင္းတရားနဲ႔ နန္းမေတာ္မယ္ႏုတို႔ လက္ထက္မွာ ေပၚထြန္းခဲ့တဲ့ ဆရာေတာ္ပါ။ နန္းမေတာ္မယ္ႏုေဆာက္လုပ္လႉဒါန္းတဲ့ အုတ္ေက်ာင္း ေတာ္ၾကီးမွာ သီတင္းသံုးခဲ့လို႔ မယ္ႏုအုတ္ေက်ာင္းဆရာေတာ္လို႔လည္း ေခၚၾကပါတယ္။ ဆရာေတာ္ ဦးဗုဓ္သီတင္းသံုးခဲ့တဲ့ မယ္ႏုအုတ္ေက်ာင္းေတာ္ၾကီးဟာ အင္း၀မွာ ဒီေန႔အထိ တည္ရွိေနတုန္းပါ။

ဆရာေတာ္ဦးဗုဓ္ဆိုတာ ျမန္မာႏိုင္ငံ ပရိယတၱိပညာေရးသမိုင္းမွာ စာအတတ္ဆံုးပုဂၢိဳလ္အျဖစ္ ပညာရွင္အသီးသီးက (လယ္တီဆရာေတာ္တို႔ အပါအ၀င္ေပါ့) တညီတညြတ္တည္း အသိအမွတ္ျပဳ ထားရတဲ့ ဆရာေတာ္ပါ။ ဗုဓ္အစ၊ ဗုဓ္အလယ္၊ ဗုဓ္အဆံုးဆိုျပီး ဥဒါန္းစကား တြင္ရစ္ခဲ့တာပါ။

အဲဒီဥဒါန္းစကားရဲ႕အဓိပၸါယ္က ဗုဓ္အစဆိုတာ ဗုဒၶဘုရား၊ ဗုဓ္အလယ္ဆိုတာ အရွင္မဟာဗုဒၶ ေဃာသပါ။ အရွင္မဟာဗုဒၶေဃာသဆိုတာက သီရိဓမၼာေသာကမင္းေပၚျပီးေနာက္ပိုင္းမွာ ေပၚထြန္းခဲ့ တဲ့ေထရ္အရွင္ပါ။ ဘုရားေဟာပါဠိေတာ္အားလံုးရဲ႕အဖြင့္ျဖစ္တဲ့ အ႒ကထာေတြကို ေရးသားခဲ့ ပါတယ္။ ဒီေနရာမွာ စကားစပ္လို႔ေျပာရရင္ ပါဠိေတာ္ရယ္၊ အ႒ကထာရယ္၊ ဋီကာရယ္ကို ကြဲကြဲျပားျပား သိထားေစခ်င္ပါတယ္။ ပါဠိေတာ္ဆိုတာအ႒ကထာ ဆိုတာ ဘုရားေဟာပါဠိေတာ္ေတြကို ဥာဏ္ႏုသူေတြ ေလ့လာက်က္မွတ္တဲ့အခါ မရွင္းမလင္းနဲ႔ အခက္အခဲေတြ႔မွာစိုးလို႔ ပါဠိပုဒ္တစ္ပုဒ္ခ်င္းကို ဖြင့္ဆိုအက်ယ္ခ်ဲ႕ျပီး ေရးသားထားတဲ့ က်မ္းစာပါ။ ဋီကာဆိုတာကေတာ့ အဲဒီအ႒ကထာက်မ္းကို တစ္ခါထပ္ျပီး ထပ္ဆင့္ဖြင့္ဆိုေရးသားတဲ့က်မ္းစာပါ။ ဒီဋီကာက်မ္းကိုပဲ မရွင္းမွာစိုးလို႔ဆိုျပီး ထပ္ဆင့္ဖြင့္ဆိုတဲ့ အႏုဋီကာ၊ မဓုဋီကာဆုိတာေတြလဲ ရွိပါေသး တယ္။ ဒါက က်မ္းစာအမ်ိဳးအစားေတြကို ခြဲျခားသိရေအာင္ ေျပာျပတာပါ။ ဘုရားေဟာခဲ့တဲ့ မူရင္းစကားေတြကို ေခၚတာပါ။

အထက္ကစကားကိုျပန္ေကာက္ရင္ ဗုဓ္အဆံုးဆိုတာကေတာ့ ဆရာေတာ္ဦးဗုဓ္ပါပဲ။ ဆိုလိုရင္း ကေတာ့ ဗုဒၶျမတ္စြာရယ္၊ အရွင္မဟာဗုဒၶေဃာသရယ္၊ ဆရာေတာ္ဦးဗုဓ္ရယ္ အဲဒီသံုးပါးဟာ ဗုဒၶဘာ သာပညာအရာမွာ ေခတ္ကာလအေလ်ာက္ေပါ့ အေတာ္ဆံုးအတတ္ဆံုးပါတဲ့။

ဆရာေတာ္ဦးဗုဓ္ဟာ ျမန္မာျပည္မွာ စာအတတ္ဆံုးလို႔ဆိုၾကတာကေတာ့ ဆရာေတာ္ရဲ႕ ေနာက္ခံသမိုင္းတစ္ခုတည္းကိုၾကည့္ျပီး ေျပာၾကတာေတာ့ မဟုတ္ပါဘူး။ အဓိက,ကေတာ့ ဆရာ ေတာ္ျပဳစုခဲ့တဲ့ က်မ္းစာေတြရဲ႕ အတိမ္အနက္ကိုၾကည့္ျပီး ဆံုးျဖတ္ၾကတာပါ။ ဒီေနရာမွာ ဆရာေတာ္ ဦးဗုဓ္ရဲ႕ စာေပစြမ္းရည္ကို အရင္မေျပာခင္ဆရာေတာ္နဲ႔ ဆက္ႏြယ္ေနတဲ့ ပုဂိၢဳလ္ေတြအေၾကာင္း အနည္းငယ္ေျပာျပခ်င္ပါေသးတယ္။ ပထမဆံုးေတြ႔ရတာက ဘၾကီးေတာ္မင္းတရားနဲ႔ နန္းမေတာ္ မယ္ႏုပါ။ အထူးသျဖင့္ေတာ့ နန္းမေတာ္မယ္ႏုေပါ့ေလ။ ဆရာေတာ္ဦးဗုဓ္ဟာ မင္းနဲ႔ မိဖုရားႏွစ္ပါး အထူးကိုး ကြယ္တဲ့ ဆရာေတာ္ပါ။ ဒါေပမဲ့ ဆရာေတာ္ဟာ မင္းနဲ႔ မိဖုရားႏွစ္ပါးကို မ်က္ႏွာသာမေပးခဲ့ ပါဘူး။ အေၾကာင္းတိုက္ဆိုင္လာလို႔ ေျပာစရာရွိရင္လဲ တိုတိုတုတ္တုတ္နဲ႔ ထိထိမိမိ ခပ္ျပတ္ျပတ္သာ ေျပာေလ့ရွိပါတယ္။ မ်က္ႏွာသာမေပးပံုကေတာ့ အုတ္ေက်ာင္းေတာ္ၾကီးေပၚကို ေရာက္ေရာက္ခ်င္းပဲ ဇာတိျပေတာ့တာပါပဲ။

မင္းမိဖုရားႏွစ္ပါးက ဆရာေတာ္ဦးဗုဓ္ကိုပင့္ျပီး အုတ္ေက်ာင္းေတာ္ၾကီးကို ေရစက္ခ်လႉဒါန္းပါတယ္။ အဲဒီေက်ာင္းေရစက္ခ်ပြဲမွာ ပရိသတ္ကလဲ စံုလွပါတယ္။ ရဟန္းပရိသတ္ လူပရိသတ္ေပါ့။ အဲဒီမွာ ေရစက္ခ်ျပီးေတာ့ မင္းနဲ႔ မိဖုရားႏွစ္ပါးက ဆရာေတာ္ဦးဗုဓ္ကို ၾသ၀ါဒေပးဖို႔ ေတာင္းပန္ပါတယ္။ ဆရာေတာ္က ဘယ္လိုၾသ၀ါဒ ေပးသလဲဆိုေတာ့ “မင္းနဲ႔တူေအာင္က်င့္က ငါတို႔ ဆံုးမၾသ၀ါဒေပးရန္မလို၊ မင္းနဲ႔တူေအာင္ မက်င့္ပါက ငါတို႔ႏွင့္ မဆိုင္ အ၀ီစိႏွင့္သာဆိုင္သည္”တဲ့။ ကဲ ဘယ္ေလာက္တိုျပီး ဘယ္ေလာက္ထိမိလိုက္သလဲ။ ဆရာေတာ္နဲ႔ မင္းမိဖုရားတို႔ဟာ အခုမွေတြ႔ၾက တာပါ။ အရင္က မေတြ႔ဖူးပါဘူး။ ဆရာေတာ့္ဘ၀သမိုင္းစာမ်က္ႏွာမွာ စကားေျပာတာ သိပ္မေတြ႔ရပါ ဘူး။ အျမဲစာၾကည့္စာေရးအလုပ္နဲ႔ပဲ အခ်ိန္ကုန္ေနတာ ပါပဲ။ မႏၱေလးက စာခ်ဆရာေတာ္တစ္ပါးေျပာ သလို ပရိယတၱိနဲ႔ ကိေလသာကို ပယ္ထားတဲ့သေဘာပါ။ ဆရာေတာ္က မလႊဲမေရွာင္သာ စကားေျပာ ရရင္လဲ တိုတိုနဲ႔ထိထိမိမိပဲ ေျပာေလ့ရွိပါတယ္။ အပိုမေျပာပါဘူး။

ဆရာေတာ္ စကားကိုထိထိမိမိေျပာတတ္ပံုနဲ႔ပတ္သက္ျပီး အမတ္ၾကီးဦးေပၚဦးကို ေျပးျပီးသတိ ရမိပါေသးတယ္။ အမတ္ၾကီးဦးေပၚဦးဆိုတာ စကားအလြန္တတ္တဲ့ ပညာရွိအမတ္ၾကီးအျဖစ္ အား လံုး သိထားျပီးသားပါ။ ဒီလိုနဲ႔ တစ္ေန႔မွာေပါ့…..အမတ္ၾကီးဦးေပၚဦးတစ္ေယာက္ ဆရာေတာ္ကို ဖူးေျမာ္ကန္ေတာ့ဖို႔ ေက်ာင္းကိုေရာက္လာပါတယ္။ အမတ္ၾကီးေရာက္လာတဲ့အခ်ိန္မွာ ဆရာေတာ္က ေရကန္အနီးမွာ တံျမက္လွည္းေနပါတယ္။ အဲဒီေတာ့ အမတ္ၾကီးက ေက်ာင္းတလင္းျပင္ေပၚမွာပဲ ဦးခ်ကန္ေတာ့ရတယ္ေပါ့။ ဦးခ်ျပီးေတာ့ ဆရာေတာ္နဲ႔ အမတ္ၾကီးဦးေပၚဦး အျပန္အလွန္ စကား ေျပာၾကပံုကိုၾကည့္ပါဦး။

ဦးေပၚဦး………ေရကန္ၾကီးက အလြန္ေကာင္းပါတယ္ဘုရား။

ဆရာေတာ္…..ေအး…ေကာင္းတယ္။

ဦးေပၚဦး………ေရကလဲ အလြန္ၾကည္ပါေပတယ္ဘုရား။

ဆရာေတာ္…..ေအး…ၾကည္တယ္။

ဦးေပၚဦး………ေရကန္ၾကီး ဘယ္ေလာက္နက္ပါသလဲဘုရား။

ဆရာေတာ္…..ငါ မသိဘူး။

ဦးေပၚဦး………ဆရာေတာ္သီတင္းသံုးေတာ္မူတဲ့ ေက်ာင္းတိုက္အတြင္းမွာျဖစ္လို႔ နီးတဲ့အတြက္

သိလိမ့္မည္ထင္မွတ္၍ ေလွ်ာက္ထားမိပါတယ္ဘုရား။

ဆရာေတာ္…..နီးတိုင္းသာသိရမယ္ဆိုရင္ သင့္ရဲ႕ႏႈတ္ခမ္းေမြး ဘယ္ႏွစ္ပင္ရွိသလဲ။

ဦးေပၚဦး………သတိမထားမိ၍ ဘယ္ႏွစ္ပင္ရွိေၾကာင္း မသိပါဘုရား။

ဆရာေတာ္…..သင့္ႏႈတ္ခမ္းေမြးကိုမွ ဘယ္ႏွစ္ပင္ရွိေၾကာင္းမသိဘဲ ဒီေရကန္ရဲ႕ အတိမ္အနက္ကိုေရာငါသိႏိုင္မွာလား။

ဆရာေတာ္ေျပာလိုက္တဲ့စကားေၾကာင့္ အမတ္ၾကီးဦးေပၚဦးလဲ ေရွ႕ကို စကားမဆက္ႏိုင္ေတာ့ ပါဘူး။ ဦးခ်ျပီး ခပ္ကုတ္ကုတ္နဲ႔ ျပန္သြားရပါေတာ့တယ္။

ဆရာေတာ္ဟာ အေျပာအဆိုသာထိမိတာ မဟုတ္ပါဘူး၊ အျပဳအမူပိုင္းမွာလဲ ထိမိလွပါတယ္။ အျပဳအမူထိမိပံုကေတာ့ က်မ္းျပဳတဲ့ရဟန္းငယ္တစ္ပါးနဲ႔ ဆက္စပ္ေနပါတယ္။

တစ္ေန႔မွာ ရဟန္းငယ္တစ္ပါးဟာ ဆယ္ေၾကာင္းေပ, သံုးအဂၤါရွိတဲ့ က်မ္းတစ္ေစာင္ေရးသားျပီး ဆရာေတာ္ထံယူလာပါတယ္။ ဆရာေတာ္ထံေရာက္ေတာ့ သူ႕ရဲ႕က်မ္းစာကိုၾကည့္ရႈျပီး အမွားရွိရင္ မွားတဲ့ေနရာကို ထံုးစက္ျပေပးပါဘုရားတဲ့။ ဆရာေတာ္ကလည္း “ေအး….ထားခဲ့။ မနက္ဖန္ညေန လာယူလို႔”မိန္႔လိုက္ပါတယ္။

ရဟန္းငယ္ေရးတဲ့က်မ္းစာကို ေသခ်ာၾကည့္ရႈပါတယ္။ ၾကည့္ရႈေတာ့ က်မ္းစာက တစ္ေစာင္ လံုး ကေမာက္ကမနဲ႔ အမွားေတြခ်ည္းပါပဲ။ အဲဒီေတာ့ ဆရာေတာ္က အနားမွာရွိတဲ့ တပည့္ရဟန္း တစ္ပါးကိုေခၚျပီး “ေမာင္ပဥၥင္း…ဒီေပစာကို ဟိုထံုးအိုးၾကီးထဲမွာ ျမဳပ္သြားေအာင္ႏွစ္ထားလိုက္စမ္း”လိုိ႔ အမိန္႔ရွိပါတယ္။ တပည့္ကလည္း ဆရာေတာ္အမိန္႔ရွိတဲ့အတိုင္း ထံုးအိုးထဲမွာ ျမဳပ္သြားေအာင္ သြားႏွစ္ထားလိုက္ပါတယ္။

ေနာက္တစ္ေန႔ညေန စာမူရွင္ရဟန္း စာမူလာယူေတာ့ ဆရာေတာ္က “ကိုယ္ေတာ္ရဲ႕ေပစာ ဟို ထံုးအိုးၾကီးထဲမွာ ႏွစ္ထားတယ္ ယူသြား”လို႔ မိန္႔လိုက္ပါတယ္။ စာမူရွင္ရဟန္းလည္း ကိုယ့္ေပစာကို ယူျပီး မိမိေက်ာင္း ျပန္သြားပါတယ္။ ေက်ာင္းေရာက္ေတာ့ သီတင္းသံုးေဖာ္ သူငယ္ခ်င္းေတြကို အက်ိဳးအေၾကာင္းေျပာျပပါသတဲ့။ သီတင္းသံုးေဖာ္သူငယ္ခ်င္းေတြက ဆရာေတာ့္အျပဳအမူကို သေဘာက်လြန္းလို႔ ဆရာေတာ္ရွိရာ ေက်ာင္းတိုက္ကိုမွန္းျပီး ဦးခ်ၾကပါသတဲ့။ ကုန္းေဘာင္ေခတ္ရဲ႕ စာေပေ၀ဖန္ေရးဆိုရင္လဲ ဆိုႏိုင္ပါတယ္။ စဥ္းစားၾကည့္မိပါတယ္။ တကယ္လို႔သာ ဆရာေတာ္က အမွားေတြဗလဗ်စ္နဲ႔ က်မ္းစာကိုေ၀ဖန္ရမွာ အားနာလို႔၊ ဒါမွမဟုတ္ အေၾကာင္းတစ္ခုခုကိုငွဲ႔လို႔ “ေကာင္းပါတယ္လို႔” ေျပာျပီး ျပန္ေပးလိုက္ရင္ ေခတ္အဆက္ဆက္ ဒီေန႔စာသင္သားေတြအထိေပါ့၊ မေတြး၀ံ့စရာပါပဲ။ ေ၀ဖန္စရာရွိရင္ ေ၀ဖန္ျပီး ခ်ီးက်ဴးစရာရွိရင္လဲ ခ်ီးက်ဴးတာဟာ ပညာရွိေတြရဲ႕ သေဘာတံထြာ ဓမၼတာပါ။

တကယ္ေတာ့ ဆရာေတာ္ဦးဗုဓ္ဟာ သက္ေတာ္ ၅၅-ႏွစ္ပဲ ေနထိုင္သြားရပါတယ္။ ၅၅-ႏွစ္ပဲ ေနသြားရေပမဲ့ ျပဳစုေရးသားသြားတဲ့ က်မ္းစာေတြကေတာ့ ၆၀-ေက်ာ္ပါတယ္။ သက္ေတာ္ ၈၀-ေလာက္မ်ားေနခဲ့ရရင္ က်မ္းေပါင္း ၂၀၀-ေက်ာ္ေလာက္မ်ား ျပဳစုသြားမလားလို႔ ေတြးမိပါေသးတယ္။ ဆရာေတာ္ျပဳစုတဲ့က်မ္းေပါင္း ၆၀-ေက်ာ္ထဲမွာ နိႆယက်မ္းခ်ည္း ၄၅-က်မ္းတိတိရွိတယ္လို႔ ဆရာ ေတာ္ မာဂဓီ(သာစည္)တို႔က ေဖာ္ထုတ္ျပထားပါတယ္။ ဘာျဖစ္လို႔ နိႆယက်မ္းခ်ည္း အဓိကထား ျပီး ျပဳရသလဲဆိုရင္ ေနာင္ေခတ္ စာသင္သားေတြ မပင္မပန္း ခ်မ္းခ်မ္းသာသာ သင္ယူေလ့က်က္ႏိုင္ ေအာင္ ျဖစ္ႏိုင္ပါတယ္။ ဒီေန႔ သတင္းစာနဲ႔ ေရဒီယို၊ ရုပ္ျမင္သံၾကားေတြမွာ ေန႔စဥ္နဲ႔အမွ် ေတြ႔ေနရတဲ့ ေလာကနီတိဟာ ဆရာေတာ္ဦးဗုဓ္ နိႆယျပန္ဆိုခဲ့တာပါ။

နိႆယျပန္ဆိုေရးတဲ့ေနရာမွာလဲ က်မ္းစံုလွပါတယ္။ နိႆယေတြထဲမွာ သံပ်င္ဋီကာနိႆယ ေတာင္ ပါလိုက္ပါေသးတယ္။ သံပ်င္ဋီကာဆိုတာ က်စြာမင္းရဲ႕ သမက္ျဖစ္မဲ့ ရဟန္းငယ္တစ္ပါး ျပဳစုခဲ့ တာပါ။ ဒီက်မ္းျပဳစုလို႔လဲ ဘုရင့္သမီးေတာ္ရခဲ့တဲ့ ရာဇ၀င္ရွိပါတယ္။ သံပ်င္ဋီကာနဲ႔ ပတ္သက္လို႔ သီးသန္႔ေရးသားပါဦးမယ္။

ဆရာေတာ္ျပဳစုခဲ့တဲ့ နိႆယက်မ္းေတြထဲက ျမန္မာျပည္အရပ္ရပ္က အိမ္တိုင္းအိမ္တိုင္းမွာ ေတြ႔ေနရတဲ့ နိႆယက်မ္းတစ္ေစာင္ကိုျပပါဆိုရင္ ဓမၼစၾကာနိႆယကိုပဲ ျပရမွာပါ။ ျမန္မာျပည္ သာ သနာသမိုင္းမွာ ဓမၼစၾကာပါဠိကို ပထမဆံုး နိႆယျပန္ဆိုတာ ဆရာေတာ္ဦးဗုဓ္ျဖစ္တယ္လို႔ သမို္င္း ဆရာတို႔က ဆိုၾကပါတယ္။ ဓမၼစၾကာပါဠိကို ေခတ္အဆက္ဆက္ တျခားဆရာေတာ္ေတြ နိႆယျပန္ ဆိုခဲ့ေပမဲ့ ဆရာေတာ္ဦးဗုဓ္နိႆယကို မေက်ာ္ ႏိုင္ခဲ့ဘူးလို႔ဆိုပါတယ္။ အဲဒီမွာ ၾကံဳလို႔ေျပာရရင္ ဓမၼစၾကာပါဠိေတာ္ရဲ႕အစမွာ “ဘိကၡဴနံ ပဥၥ၀ဂၢီနံ ဣသိပတန နာမေက”အစခ်ီတဲ့ အမႊမ္းဂါထာ သံုးပုဒ္ရွိ ပါတယ္။ အဲဒီဂါထာသံုးပုဒ္က ဘုရားေဟာ မဟုတ္ပါဘူး။ ဆရာေတာ္ဦးဗုဓ္ ဓမၼစၾကာပါဠိကို နိႆယ ျပန္ဆိုေရးသားစဥ္က ဓမၼစၾကာကို ၾကည္ညိဳ လြန္းလို႔ ဆိုျပီး ဆရာေတာ္ကိုယ္တိုင္ ပါဠိဂါထာသံုးပုဒ္ သီကံုးျပီး ထည့္သြင္းခဲ့တာပါ။ ဒီေန႔အထိ အဲဒီဂါထာသံုးပုဒ္ကို ဓမၼစၾကာပါဠိရဲ႕အစမွာ ေတြ႔ႏိုင္ ပါတယ္။ ဆရာေတာ္ဦးဗုဓ္နဲ႔ပတ္သက္လို႔ ေျပာရမယ္ဆုိရင္ ေျပာစရာေတြ အမ်ားၾကီးပါပဲ။ ေျပာခ်င္တာေတြထဲ က တစ္ခုေျပာစရာ ရွိပါေသးတယ္။ အဲဒါ ခုဒၵသိကၡာနိႆယက်မ္းရဲ႕ ရာဇ၀င္ပါ။ ခုဒၵသိကၡာက်မ္းဆို တာ ရဟန္းေတာ္ေတြအတြက္ ၀ိနည္းက်င့္၀တ္ေတြကို ျပထားတဲ့က်မ္းပါ။ ဂါထာေပါင္း ၄၈-ဂါထာ ရွိပါတယ္။

အဲဒီခုဒၵသိကၡာက်မ္းကို နိႆယျပန္ဆိုေနခ်ိန္မွာ ဆရာေတာ္ဦးဗုဓ္ရဲ႕ က်န္းမာေရးက လံုး၀ မေကာင္းပါဘူး။ ဒူလာေသြး၀မ္းက်ေရာဂါ ျဖစ္ေနပါ တယ္။ ေရာဂါက ေလ်ာ့မသြားဘဲ တိုးလို႔တိုးလို႔သာ ျဖစ္ေနပါတယ္။ အဲဒီေတာ့ ကုဋီတက္လိုက္၊ ေက်ာင္းေပၚျပန္တက္ျပီး စာေရးလိုက္နဲ႔ စာေရးရတာ အေတာ္ဒုကၡေရာက္ေနပါတယ္။ စာေရးတယ္ဆိုတဲ့ေနရာမွာလည္း ေျပာစရာက ရွိလာျပန္ပါတယ္။ ဆရာေတာ္ဦးဗုဓ္တို႔ေခတ္တုန္းက ဒီေခတ္လို ေဘာလ္ပင္ေတြ ေဖာင္တိန္ေတြနဲ႔ ေရးရတာမဟုတ္ ပါဘူး။ ေပရြက္ေပၚမွာ ကညစ္တံနဲ႔ ခဲရာခဲဆစ္ေရးရတာပါ။ ဘယ္ေလာက္ဒုကၡေရာက္မယ္ဆိုတာ ေတြးသာ ၾကည့္ပါေတာ့။

ကုဋီတက္လိုက္၊ ေက်ာင္းေပၚျပန္တက္ျပီး စာေရးလိုက္နဲ႔ စာေရးရတာ အေတာ္အေႏွာင့္အ ယွက္ျဖစ္ေနေတာ့ ေနာက္ပိုင္း ေက်ာင္းေပၚ ျပန္မတက္ ေတာ့ဘဲ ကုဋီထဲမွာပဲ ေနလိုက္ပါေတာ့တယ္။ တပည့္ၾကီးေတြကို ကုဋီနံရံမွာ သင္ပုန္းလိုမီးေသြးနဲ႔ သုတ္လိမ္းခိုင္းေစပါတယ္။ ၀မ္းသြားလိုက္၊ စာထေရးလိုက္နဲ႔ ေန႔မနားညမနား ေရးသားပါတယ္။ ဆရာေတာ္ေရးျပီးတဲ့ ကုဋီနံရံကစာေတြကို တပည့္ၾကီးေတြကလာျပီး ပုရပိုက္နဲ႔တစ္ဆင့္ ကူးယူေပးထားရပါတယ္။ ဒီလိုနဲ႔ က်မ္းတစ္ေစာင္ျပီးတဲ့ အထိပါပဲ။

ဆရာေတာ္ ေရာဂါျဖစ္ေနတဲ့ၾကားက အနားမယူဘဲ ဘာ့ေၾကာင့္က်မ္းတစ္ေစာင္ျပီးေအာင္ ေရးခဲ့သလဲ။ သာသနာေတာ္အတြက္ဆိုတဲ့ ယံုၾကည္ခ်က္တစ္ခုေၾကာင့္ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ဘာေက်ာ္ ၾကားမႈ၊ ဘာေအာင္ျမင္မႈကိုမွ ေမွ်ာ္ကိုးျပီး ေရးသားခဲ့တာ မဟုတ္ပါဘူး။ တကဲ့သဒၶါစစ္စစ္နဲ႔ ေရးသြား တာပါ။ ဆရာေတာ္က ဒီအေၾကာင္းအရာနဲ႔ ပတ္သက္ျပီး ခုဒၵသိကၡာနိႆယနိဂံုးမွာ ေအာက္ပါအ တိုင္း ေရးသားေပးထားတာကို ေတြ႔ရပါတယ္။

၀ိဇာ မာေနပိ ေရာဂမွိ၊ တံ နေပကၡ ၀ေယာကေတာ။ၨ

တသၼာဟိ မႏုယုဥၥႏၱဳ၊ ေသာတာရတၱာန ေပကၡိေနာ။

ျမန္မာျပန္

“ကိုယ္စိတ္မသာ နာက်င္ျခင္းရွိလ်က္လည္း ထိုေရာဂါကို မငဲ့မူ၍သာလွ်င္ ခုဒၵသိကၡာနိႆယ ကို ေရးသားျပဳစုအပ္၏။ ထို႔ေၾကာင့္ သင္စာသင္သားတို႔သည္ ကိုယ္ႏွင့္အသက္ မငဲ့ကြက္ဘဲ ဤခုဒၵ သိကၡာက်မ္းကို ကိစၥတစ္ပါး စြန္႔ပစ္ထား၍ ဖန္မ်ားၾကိမ္ခါ လြန္စြာၾကိဳးကုတ္ အားထုတ္ျမဲပင္ ယွဥ္ေစ ကုန္သတည္း”။

ဒီနိဂံုးပါဠိအမွာေလးကို ျပန္ျပန္ၾကည့္မိတိုင္း ဆရာေတာ့္အေပၚ ၾကည္ညိဳလို႔မဆံုးျဖစ္မိပါတယ္။ ဆရာေတာ္ဦးဗုဓ္ဟာ စကားအလြန္နည္းေတာ့ တသီးတသန္႔ ၾသ၀ါဒေပးတာေတြ ဘာေတြ သိပ္မ ေတြ႔ရပါဘူး။ ၾသ၀ါဒေပးတာလည္း သိပ္ျပီးအားသန္ပံု မေပၚပါဘူး။ အသက္ထက္ဆံုး လက္ကိုင္ထား ျပီး ကိုယ္တိုင္လည္းက်င့္သံုး တပည့္ေတြကိုလည္း က်င့္သံုးေစခဲ့တဲ့ ေရႊစကားေလးတစ္ခု ရွိပါတယ္။ အဲဒီေရႊစကားေလးကေတာ့…………..

“ဘယ္သူ ကဲ့ရဲ႕ ကဲ့ရဲ႕၊ ဘုရားမကဲ့ရဲ႕ေအာင္ေန” ပါတဲ့။

ဆရာေတာ္ဦးဗုဓ္ ႏွင့္ နန္းမေတာ္မယ္ႏု

ရေ၀ႏြယ္(အင္းမ)

က်မ္းကိုး။ ၁။ ေညာင္ကန္သာသနာ၀င္ (ဦးသုဒႆန)

၂။ ဆရာေတာ္ဦးဗုဓ္ ႏွစ္ ၂၀၀-ျပည့္စာေစာင္

၃။ မယ္ႏုအုတ္ေက်ာင္းဆရာေတာ္ (အရွင္ပညာသာမိ) (ျမတ္သတိ၊ မတ္လ၊ ၂၀၀၁)