Thursday, March 13, 2014

နိဗၺာန္ ဟူသည္…

နိဗၺာန္ ဟူသည္…

 

နိဗၺာန္ဟူသည္…နိဗၺာန္အေၾကာင္းကုိ ေျပာရမည္ဆုိေတာ့ ေျပာသာေျပာရမည္ ကုိယ္တုိင္လည္း မရဘူးေသးေတာ့ ျပည့္စုံမယ္လုိ ့ကုိိယ္တုိင္ကုိ မယုံၾကည္ပါဘူး။ နိဗၺာန္ကုိ မယုံတာမဟုတ္ဘူး ေနာ္။ မိမိေျပာေသာ နိဗၺာန္အေၾကာင္း ျပည္စုံတယ္ဆုိတာကုိ ေျပာျခင္းပါ။ သုိ ့ေသာ္ ၁၀-ႏွစ္ေက်ာ္ေက်ာ္ ပိဋကတ္စာေပကုိ ေလ့လာဘူးေတာ့ စာသိအတုိင္းေတာ့ ကုိယ့္ထက္မသိသူ ေတြကုိေတာ့ နားလည္ေအာင္ေျပာျပခ်င္ပါေသးတယ္။

နိဗၺာနံ ပန ေလာကုတၱရသခၤါတံ စတုမဂၢဉာေဏန သစၧိကာတဗၺံ မဂၢဖလာန မာရမဏဘူတံ ၀ါနသခၤါတာယ တဏွာယ နိကၡႏၱတၱာ နိဗၺာနႏၱိ ပ၀ုစၥတိ။ ဤ ပါဠိစကားလုံးမ်ားကုိ သေဘာက်ရင္ ေဆာင္ထားလုိ ့ရပါတယ္။ အကုိ ညီ၊ ညီမ၊ အမေတြ သီခ်င္းေတာင္ ရေအာင္ ေဆာင္ထားေသး တာပဲ။ မွတ္သားၾကည့္လုိက္ပါ။ ဘုရားရွင္၏ စကားေတာ္ကုိ မွတ္သားရတာ ကုသုိလ္ရပါတယ္။

နိဗၺာန္ဆုိသည္မွာ.. တဏွာစက္ကြင္းမွ ရွင္းရွင္းႀကီး လြတ္ေျမာက္ေသာတရားျဖစ္သည္။ နိဗၺာန ပုဒ္ကုိ နိ-၀ါန ဟု ပုဒ္ခြဲကာ နိ -မရွိျခင္း၊ ၀ါန- တဏွာ ဟုအဓိပၸါယ္ရသည္။ တဏွာမရွိျခင္းသည္ နိဗၺာန္ျဖစ္သည္။ ၀ါန-ကုိတဏွာဟုေျပာသည္ကုိ သတိယပါ။ ထုိတဏွာ၏ လွဳပ္ရွားပဳုံကုိ ေျပာျပ
ပါမည္။ ကမၻာေလာကရွိ ပုထုဇဥ္ ေသကၡေတြသည္ တဏွာ၏ ဆက္သြယ္မွဳေၾကာင့္ အရာရာ၌ အဆက္မျပတ္နိဳင္ဘဲရွိ၏။

သတၱ၀ါတုိ ့သႏၱာန္၌ သံသရာကုိခဲ် ့ထြင္တက္သည့္အတြက္ ခ်ဲ ့ထြင္ တက္ေသာတရား (နယ္ခ်ဲ႕ စစ္သည္) သုံးပါးရွိသည္။ ပါဠိစကားလုံးျဖင့္ -ပပၪၥ-ဟုေခၚသည္။ ပပၪၥတရားသုံးပါဟုေခၚသည္။ ထုိသံုးပါသည္ ဒိ႒ိ၊ မာန၊ တဏွာ ျဖစ္သည္။ ဤေနရာ၌ ဒိ႒ိ ဆုိသည္မွာ သကၠာယဒိ႒ိ ျဖစ္သည္။ ခႏၶာငါးပါး အေပၚ၌ အထည္ကုိယ္ အမာခံ အႏွစ္သာရဟူ ေသာ အတၱသည္ တကယ္ရွိ၏ဟု စြဲလမ္းသည္။ ထုိသုိ ့စြဲလမ္းျခင္းကုိပင္ သကၠာယဒိ႒ိ ဟုဆုိလုိ သည္။ မာနကေတာ့ ထုိအတၱကုိပင္ ငါ- ငါ- ဟု မွတ္ထင္ေန၏။ ငါတက္သည္၊ ငါျမတ္သည္ဟု အထင္အျမင္ႀကီး၏။

ထုိဒိ႒ိ မာနအရင္းခံမွဳေၾကာင့္ မိမိ၏ ရုပ္နာမ္တရားေတြကုိ အားရပါးရ တဏွာျဖင့္ စြဲလမ္း၏။ အတၱသမံ ေပမံ နတၳိ ဟူသည္ႏွင့္အညီ မိမိထက္ ပုိမုိ၍ မည္သူကုိမွ် မခ်စ္နိဳင္ၾက။ မိမိကုိယ္ ခ်စ္ခင္မွဳေၾကာင့္ မိမိအား ေက်းဇူးျပဳေနသူကုိ သုိမဟုတ္ ေက်းဇူးျပဳလိမ္ မည္ဟု ထင္ရသူတ႔ုိ အေပၚမွ မခြဲနိဳင္ မခြာရက္ေအာင္ စြဲမက္ဆက္သြယ္ရျပန္ေတာ့၏၊

မိမိကုိယ္ႏွင့္တကြ အဆက္အသြယ္ ဟူသမွ်တုိ ့အေပၚမွာ မခြဲနိဳင္ မခြါရက္နိဳင္ေအာင္ ရာသက္ပန္ တည္ေနၿပီးေနာက္ ေသခါနီးသုိ ့ေရာက္ေသာအခါ တြယ္တာဖြယ္အဖုံဖုံ၌ အာရုံေၾကာ မျပတ္တ ျပတ္မွာပင္ တဏွာအႏုသယက ဘ၀အသစ္ကုိ ေရာရမ္းယွက္ေျမွးလ်က္ ဆက္ေပးျပန္၏။ ထုိကဲသ႔ုိ တဏွာႏုသယ ညႊန္ျပသည့္ ဘ၀၌ ေရာက္၍ မၾကာခင္ ဘ၀နိကႏၱိက ေလာဘေဇာေခၚ ေသာ တဏွာက ရအပ္ၿပီးစ အတၱေဘာကုိ မက္ေမာတြယ္တာၿပီလွ်င္ ယခင္နည္းတူ ဘ၀သစ္ထူ ေထာင္ေလေတာ့၏။

ဤသုိ ့တဏွာက အရာရာ၀ယ္ ဆက္သြယ္ေနမွဳ မွာလည္း ဒိ႒ိႏွင့္ မာနတုိ ့ က အားေပး အားေျမွာက္ေထာက္ပံ့ ကူညီေနသည့္ အတြက္ျဖစ္ရကား ဤတရား (၃)ပါးသည္ သံသရာကုိခဲ် ့ထြင္ေရး၌ ေလးေလးနက္နက္ေဆာင္ရြက္ေနေသာ တရားဆုိးမ်ားျဖစ္သည္ကုိ သေဘာက်ပါ။

ရုပ္နာမ္ခႏၶာ၏ခ်ဳပ္ၿငိမ္းရာ လြန္စြာေအးျမေသာ ဓာတ္တမ်ဳိးမွာ အခါခပ္သိမ္း အေရာင္အ၀ါ ယွက္၍ တလက္လက္ေတာက္ပသကဲသုိ ့ အလြန္ ့လြန္ ့ျမင့္ျမတ္ရကား အသခၤတဓာတ္ နိဗၺာန္ တရားျမတ္၌ တဏွာဟူေသာ အယုတ္တမာတရားလည္း အနားမကပ္၀ံ့ေတာၿပီ။ ထုိ ့ေၾကာင့္ နိဗၺာန္ကုိ ၀ါနေတာ နိကၡႏၱံ- တဏွာစက္ကြင္းမွ ရွင္းရွင္းႀကီး လြတ္ေျမာက္ေသာတရားဟု ဆုိရ ေပသည္။

နိဗၺာန္တရားကုိေတာ့ မဂ္ဉာဏ္ရေသာ အရိယာပုဂၢဳိလ္တုိ ့မ်က္ေမွာက္ျပဳအပ္ေသာတရားျဖစ္ သည္။ စတုမဂၢဉာေဏန သစၧိကာတဗၺံ-ဟုဆုိသည္ကုိ သထိယပါ။ နိဗၺာန္သည္ မဂ္ဖုိလ္တုိ ့၏ အာရုံျဖစ္သည့္ဟု ဆုိသျဖင့္ မဂ္ဖုိလ္မရေသာ ပုထုဇဥ္ေတြမွာ နိဗၺာန္ကုိ တုိက္ရုိက္အာရုံမျပဳနဳိင္။ နိဗၺာန္ကုိရည္မွန္း၍ ဆုေတာင္းရာ ကမၼ႒ာန္းစီျဖန္းရာတုိ ့၌ ၿငိမ္းေအးပုံ အျခင္းအရာ အာကာရ ပညတ္ေလာက္သာ အာရုံျပဳနိဳင္သည္။ မဂၢဖလာနမာရမဏဘူတံ- ကုိသတိယပါ။

သီတဂူစန္းလပမာ ခ်မ္းျမသာယာရွိပါေစ။

Posted by အရွင္နာယကာလကၤာရ