Monday, March 10, 2014

ပညာေခတ္


ပညာေခတ္


ပညာဟူသည္ ၀ိဇၨာဟူေသာ အသိပညာႏွင့္ သိပၸံဟူေသာ အတတ္ပညာတို႔ကို ဆိုလိုသည္။ ၀ိဇၨာဟူေသာ အသိပညာျဖင့္ ဗဟုသုတမ်ားကို ရရွိေစႏုိင္သည္။ သိပၸံဟူေသာ အတတ္ပညာျဖင့္ အသိပညာမ်ားကို လက္ေတြ႕ေဖာ္ထုတ္ ေဆာင္ရြက္ႏုိင္သည္။ ပညာဟူေသာ ေ၀ါဟာရသည္။ ပါဠိဘာသာစကား ‘ပညာ’ ကို ျမန္မာမႈျပဳ လက္ခံသံုးစြဲထားျခင္းျဖစ္သည္။ အဓိပၸာယ္မွာ ‘ခြဲျခမ္းသိျမင္ႏုိင္ေသာ အသိဉာဏ္အတတ္’ ဟူ၍ျဖစ္သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ပညာဟူသည္ ဉာဏ စြမ္းရည္ အတတ္ပညာစြမ္းရည္ လူမႈစြမ္းရည္ စေသာျမင့္မားေသာ အသိ၊ အလိမၼာ၊ အတတ္ပညာ၊ အရည္အေသြးမ်ား အႏွစ္သာရမ်ား ေပါင္းစုေနသည္။

ယေန႔ေခတ္သည္ ပညာေခတ္ျဖစ္သည္။ ပညာေခတ္ဟူသည္ ေခတ္ႏွင့္အညီ ေပၚထြန္းလာသည့္ နည္းပညာမ်ားကို အခ်ိန္ႏွင့္တစ္ေျပးညီ အသံုးခ်ႏုိင္ၿပီး၊ အျမဲရွင္သန္ေနေသာ အသိဉာဏ္၊ အေျမာ္အျမင္တို႔ျဖင့္ ျပည့္စံုသည့္ ပညာေရးပတ္၀န္းက်င္ကို ဖန္တီးမႈျဖစ္သည္။ ပညာေခတ္၏ ေမွ်ာ္မွန္းခ်က္မွာ မ်က္ေမွာက္ေခတ္၏ စိန္ေခၚမႈကို ရင္ဆုိင္ႏုိင္မည့္ အစဥ္ေလ့လာ သင္ယူေနေသာ လူ႔ေဘာင္အဖြဲ႕အစည္းကို ဖန္တီးေပးမည့္ ပညာေရးစနစ္ ျဖစ္ထြန္းလာရန္ ျဖစ္သည္။

ယေန႔ကမၻာႀကီးသည္ လ်င္ျမန္သည့္ ေျပာင္းလဲမႈ အရွိန္အဟုန္ျဖင့္ နည္းပညာ တုိးတက္မႈ အသစ္မ်ားကို ရင္ဆုိင္ေနရသည့္ကာလ ျဖစ္သည္။ သတင္းႏွင့္ဆက္သြယ္ေရး နည္းပညာေခတ္သို႔ ကူးေျပာင္းခ်ိန္ျဖစ္၍ ယေန႔ေခတ္ကို တတိယလိႈင္း (Third Wave) အျဖစ္ တင္စား ေခၚေ၀ၚေနၾကသည္။ ယေန႔ေခတ္သည္ ပညာအဓိက ျဖစ္လာသည္။ လ်င္ျမန္ေသာ ေျပာင္းလဲမႈ အရွိန္အဟုန္ႏွင့္ နည္းပညာ တိုးတက္မႈျဖစ္ေသာ တတိယလိႈင္း၏ ပုတ္ခတ္တုိက္ခုိက္မႈကို ပညာ လႊမ္းမုိးေသာ လူ႔အဖြဲ႕အစည္းျဖင့္ ေျဖရွင္းရမည္ျဖစ္သည္။

ယေန႔ ပညာေခတ္တြင္ စာသင္ခန္းႏွင့္ ျပင္ပကမၻာ့ဆက္သြယ္ေရးဟူေသာ ရည္မွန္းခ်က္ႏွင့္အညီ ပညာသင္ယူေနေသာ ေက်ာင္းသားေက်ာင္းသူမ်ားသည္ စာသင္ခန္းမွ ဆရာ၊ ဆရာမမ်ား၏ သင္ၾကားျပသမႈ၊ ဆိုဆံုးမလမ္းညႊန္မႈမ်ားကို နာခံမွတ္သား ႀကိဳးစားသင္ယူမႈ အေျခခံလ်က္ ျပင္ပကမၻာမွ ေခတ္မီအသိပညာ၊ အတတ္ပညာမ်ားကိုလည္း လက္လွမ္းမီသမွ် ႀကိဳးပမ္းအားထုတ္ ေလ့လာဆည္းပူးရမည္ျဖစ္သည္။ စာသင္ခန္းမွ အသိပညာ၊ အတတ္ပညာမ်ား၊ ကိုယ္က်င့္ တရားမ်ား ေကာင္းမြန္ေစေရးမွသည္ . . . . .

လူ႔အဖြဲ႕အစည္းတြင္ ပညာဟူသည္ ဆံုးခန္းတိုင္ေသာအရာ မဟုတ္ဘဲ အသက္ရွင္ေနသမွ် ဆက္လက္၍ ေလ့လာဆည္းပူး သင္ယူေနၾကရမည္ျဖစ္သည္။ မ်က္ေမွာက္ေခတ္ ပညာေရးစနစ္တြင္ ပညာရွာရန္ အခြင့္အလမ္းမ်ားစြာ ရွိေနသည္။ အရြယ္မေရြး ပညာရွာရန္ အခြင့္အလမ္းမ်ားစြာ ရွိေနေစရန္၊ ပြင့္လင္းေသာ ပညာေရးစနစ္ကို ကမၻာတြင္ က်င့္သံုး လ်က္ရွိသည္။ ယေန႔ပညာေခတ္တြင္ အထူးသျဖင့္ လူငယ္မ်ားသည္ ေခတ္ႏွင့္အညီ ဖြံ႕ၿဖိဳး တုိးတက္ေနေသာ ပညာေခတ္၏ ပညာရပ္မ်ား သင္ယူႏုိင္ခြင့္ ရွိသင့္သည္။ စာသင္ေက်ာင္းမ်ားတြင္ စိတ္ဓာတ္ႏွင့္ အက်င့္စာရိတၱ ျမင့္မားေစေရးအစ ပညာေရးကဟူေသာ အဆိုအမိန္႔ႏွင့္အညီ လက္ေတြ႕က်က် ေလ့က်င့္ျပဳစု ပ်ိဳးေထာင္သင္ၾကားေပးရမည္ျဖစ္သည္။

သမား႐ုိးက် ပညာ သင္ၾကားေရး စနစ္အျပင္ ကာယ၊ ဉာဏ၊ စာရိတၱ ဘက္စံုျပဳျပင္ႏုိင္ေရးအတြက္ ေခတ္မီ အဆင့္ျမင့္ေသာ ပညာရပ္ဆုိင္ရာ သင္႐ုိးညႊန္းတမ္း စာအုပ္စာတမ္းမ်ား၊ ဂ်ာနယ္၊ မဂၢဇင္း စာေစာင္မ်ား ဖတ္႐ႈေလ့လာခြင့္ ရရွိေစရန္ လမ္းဖြင့္ေဆာင္ရြက္ေပးျခင္း၊ ေခတ္မီတိုးတက္ေသာ လူမႈဆက္သြယ္ေရး နည္းလမ္းမ်ား၊ ပညာတတ္႐ံု သက္သက္သာမက အမ်ိဳးသားေရး ကိုယ္က်င့္တရားေကာင္းႏုိင္ေရး လိမၼာေရးျခားရွိေသာ လူငယ္မ်ား ေပၚထြန္းလာေစေရးတို႔ကိုလည္း စနစ္တက် ျပဳစုပ်ိဳးေထာင္ ေဆာင္ရြက္ေပးရမည္ျဖစ္သည္။

 ယေန႔လူငယ္မ်ားသည္ စာသင္ခန္း ပညာ သင္ၾကားေရးကို အေျခခံလ်က္ ကမၻာ႔ပညာေရး နယ္ပယ္အသီးသီးမွ အသိပညာ၊ အတတ္ ပညာဆုိင္ရာ ပညာေရး ကြန္ရက္မ်ားကိုလည္း စြမ္းအားရွိသမွ် အသိပညာ အတတ္ပညာမ်ားျဖင့္ ေခတ္မီတိုးတက္ေနေသာ ပညာရွာနည္း ပညာသင္နည္းမ်ားျဖင့္ ေလ့က်င့္ျပဳစု ပ်ိဳးေထာင္ ရမည္ျဖစ္သည္။

ယေန႔ ပညာေခတ္တြင္ စာသင္ခန္းႏွင့္ ျပင္ပကမၻာ့ဆက္သြယ္ေရးဟူေသာ ရည္မွန္းခ်က္ႏွင့္အညီ ပညာသင္ယူေနေသာ ေက်ာင္းသားေက်ာင္းသူမ်ားသည္ စာသင္ခန္းမွ ဆရာ၊ ဆရာမမ်ား၏ သင္ၾကားျပသမႈ၊ ဆိုဆံုးမလမ္းညႊန္မႈမ်ားကို နာခံမွတ္သား ႀကိဳးစားသင္ယူမႈ အေျခခံလ်က္ ျပင္ပကမၻာမွ ေခတ္မီအသိပညာ၊ အတတ္ပညာမ်ားကိုလည္း လက္လွမ္းမီသမွ် ႀကိဳးပမ္းအားထုတ္ ေလ့လာဆည္းပူးရမည္ျဖစ္သည္။

 စာသင္ခန္းမွ အသိပညာ၊ အတတ္ပညာမ်ား၊ ကိုယ္က်င့္ တရားမ်ား ေကာင္းမြန္ေစေရးမွသည္ ကမၻာ့အေၾကာင္းအရာ အခ်က္အလက္၊ နည္းပညာ ဖြံ႕ၿဖိဳး တိုးတက္ေနေသာ ျပင္ပကမၻာမွ ေခတ္မီတိုးတက္ေသာ အတတ္ပညာမ်ားကို ေလ့လာသင္ယူလ်က္ စာသင္ခန္းႏွင့္ ျပင္ပကမၻာ၏ ဆက္စပ္မႈ၊ လုိက္ေလ်ာညီေထြရွိေနမႈ ေျပာင္းလဲေနမႈမ်ားကို သိရွိၿပီး၊ ပညာေခတ္၏ စိန္ေခၚမႈကို ရင္ဆုိင္ေျဖရွင္းႏုိင္စြမ္း ရွိရမည္ျဖစ္သည္။

ပညာရွာျခင္း၏ အက်ိဳးတရားမ်ားကို ျမန္မာ့စာေပသမုိင္းတြင္ စာဆိုရွင္မ်ားက ေခတ္အျမင္၊ ေခတ္အေတြးမ်ားျဖင့္ မိန္႔ဆိုလမ္းညႊန္ခဲ့ၾကသည္။ အင္း၀ေခတ္၏ ေခတ္အျမင္ ေခတ္အေတြးႏွင့္ ေခတ္ေရွ႕ေျပး အေတြးအေခၚမ်ားႏွင့္ ျပည့္စံုေသာ စာဆိုေတာ္ႀကီး ရွင္မဟာရ႒သာရ ဆရာေတာ္သည္ ‘သု၊ ခိ၊ ပု၊ ဘာ၊ ၀ိ၊ လိ၊ သိ၊ ဓာ’ ဟူေသာ ေခတ္အျမင္ပညာ သင္ယူနည္းကို ေဖာ္ထုတ္တင္ျပလ်က္ ပညာေခတ္သစ္ထူေထာင္ေရး လမ္းညႊန္ျဖစ္ေသာ ‘သီကံုးပန္းသြင္ ေန႔တုိင္းဆင္’ ဧကပိုဒ္ရတုကို ဖြဲ႕ဆို၍ ‘တစ္စေပၚလွ်င္ ခ်ည္စငင္သို႔၊ သဘင္ပြဲေမွာက္၊ ဆိုေရး ေရာက္က၊ လန္႔ေၾကာက္မရွိ၊ သတိျမဲခိုင္၊ ေက်ာက္တုိင္ပမာ၊ ေကသရာသို႔’ ဟူ၍လည္းေကာင္း ‘ကိုးခန္းပ်ိဳ႕’ တြင္လည္း ‘၀ိဇၨာသိပၸ၊ လူ႔ကိစၥကို၊ ငယ္ကမသင္၊ ေပ်ာ္ပါးလြင္မူ၊ အၾကင္သူအား စကားေခ်တင္၊ သဘင္မျပဲ့၊ ခံတြင္းမဲ့သို႔၊ ခ်ိဳ႕တဲ့ပညာ၊ ညိႇဳးမ်က္ႏွာႏွင့္ ရြံရွာလန္႔ထိတ္၊ အသံဆိတ္၏’ ဟူ၍လည္းေကာင္း အတတ္ပညာ၊ အသိပညာ၏ အာနိသင္ကို ေဖာ္ထုတ္လမ္းညႊန္ခဲ့သည္။

ယေန႔ပညာေခတ္တြင္ တုိးတက္ဖြံ႕ၿဖိဳးေနေသာ အတတ္ပညာ၊ အသိပညာရပ္မ်ားကို ပညာစြမ္းရည္၊ ဉာဏစြမ္းရည္၊ လူမႈစြမ္းရည္ျမင့္မားေအာင္ ႀကိဳးပမ္းအားထုတ္ ဆည္းပူးၾကရမည္ျဖစ္သည္။ ပညာစြမ္းရည္ ထက္ျမက္ျခင္းျဖင့္ ဉာဏစြမ္းရည္ တုိးတက္လာမည္။ ထိုမွတစ္ဆင့္ လူမႈစြမ္းရည္ ဟူေသာ လိမၼာေရးျခားရွိမႈ၊ လူေကာင္းသူေကာင္း ပီသမႈ၊ အမ်ိဳးသားေရးစိတ္ဓာတ္ ရွင္သန္မႈ၊ အသိတရားႏွင့္ သတိတရားမ်ား ျပည့္စံုကာ ရင့္က်က္တည္ၿငိမ္မႈ စေသာ ကိုယ္ရည္ ကိုယ္ေသြးမ်ား တုိးတက္ဖြံ႕ၿဖိဳး ျမင့္မားလာမည္ျဖစ္သည္။

 ယေန႔ပညာေခတ္တြင္ ပညာရွာေနၾကေသာ လူငယ္တို႔သည္ ကုန္းေဘာင္ေခတ္စာဆိုေက်ာ္ မန္လည္ဆရာေတာ္ႀကီး၏ ‘မဃေဒ၀လကၤာႀကီး’ လာ ဆံုးမလမ္းညႊန္ခ်က္ တစ္ရပ္ျဖစ္ေသာ ‘ပညာျပည့္၀ ႏွလံုးလွေသာ္ ကိစၥႀကီးငယ္ ေဆာက္သဖြယ္လွ်င္၊ က်ဥ္းက်ယ္ထြင္းေဖာက္၊ ျဖတ္ေတာက္လိုရာ၊ ၿပီးႏုိင္စြာ၏’ ဟူေသာ အဆံုးအမႏွင့္အညီ လက္ေတြ႕က်င့္သံုး ေဆာင္ရြက္သင့္ၾကေပသည္။

ယေန႔ေခတ္သည္ ပညာေခတ္ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ပညာျမင့္မွ လူမ်ိဳးတင့္မည္ဟူေသာ ခံယူခ်က္ႏွင့္ အညီ ေက်ာင္းသားလူငယ္မ်ားတို႔သည္ မိမိတို႔၏ လူမ်ိဳးႏွင့္ ပညာေရးနယ္ပယ္ကို ‘ပညာျပည့္၀ ႏွလံုးလွ’ ေစရန္ ေခတ္၏ေရစီးေၾကာင္းႏွင့္အညီ ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္ေနေသာ နည္းပညာရပ္မ်ား၏ စိန္ေခၚေနမႈမ်ားကို ဇြဲ၊ လံု႔လ၊ ၀ီရိယ အေျခခံလ်က္ စြမ္းစြမ္းတမံ၊ ဉာဏ္စြမ္းရွိသေရြ႕ ေလ့လာ သင္ၾကား အားထုတ္ဆည္းပူးကာ၊ ထူးခြၽန္ေျပာင္ေျမာက္ေသာ လူရည္မြန္လူငယ္မ်ားအျဖစ္ ဘ၀ခရီးကို ျဖတ္သန္းရပ္တည္ ေလွ်ာက္လွမ္းႏုိင္ရန္ ႀကိဳးပမ္းၾကရမည္မွာ ယေန႔လူငယ္တို႔၏ တာ၀န္တစ္ရပ္ပင္ျဖစ္သည္။

လွျမင့္ (ရန္ကုန္တကၠသိုလ္)