Tuesday, June 4, 2013

မျငိမ္မလႈပ္ ကူးနည္း

                                    

မျငိမ္မလႈပ္ ကူးနည္း

တစ္ခါတုန္းက ျမတ္စြာဘုရားရွင္ သာ၀တၳိျပည္ ေဇတ၀န္ေက်ာင္းမွာ သီတင္းသံုးေနတဲ့အခ်ိန္ ညတစ္ည သန္းေခါင္ယံအခ်ိန္မွာ ရူပျဗဟၼာတစ္ဦးက ျမတ္စြာဘုရားဆီကို လာျပီး ေမးခြန္းေမးပါတယ္။

“ျမတ္စြာဘုရား...ၾသဃေလးျဖာ သံသရာတည္းဟူေသာ သမုဒၵရာကို တစ္ဖက္ကမ္းေရာက္ေအာင္ ဘယ္လိုကူးခဲ့ပါသလဲဘုရား။”
“ဒါယကာ....ငါဟာ ျငိမ္ျပီးလည္း မကူးဘူး၊ လႈပ္ျပီးလည္း မကူးဘူး၊ မျငိမ္မလႈပ္သံသရာတစ္ဖက္ကမ္းကို ကူးခဲ့တာ”

ျမတ္စြာဘုရားရွင္က မျငိမ္မလႈပ္ကူးခဲ့တာဆိုေတာ့ ရူပျဗဟၼာက နားမလည္ေတာ့ပါဘူး။ ရူပျဗဟၼာက ျမတ္စြာဘုရားဆီကို မာနေလးနဲ ့လာတာပါ။ သူက ဘယ္လိုအေတြးရွိသလဲဆိုေတာ့ “ငါ့အေနနဲ ့ ျမတ္စြာဘုရား ၾသဃေလးပါးက လြန္ေျမာက္ျပီးျပီဆိုတာလည္း သိထားတယ္။ ၾသဃေလးပါးက ဘာေတြလဲ
ဆိုတာလည္း သိထားတယ္။ ကူးနည္းေလးသိဖို ့ပဲ လိုေတာ့တယ္” လို ့ အေတြးမာနရွိေနတာပါ။

မာနရွိေနရင္ တရားမရနိဳင္ဘူး။ ဒါေၾကာင့္ျမတ္စြာဘုရားက “ငါက ျငိမ္လည္း မကူးဘူး၊ လႈပ္လည္း မကူးဘူး၊ မျငိမ္မလႈပ္ ကူးခဲ့တာ” လို ့ စကား၀ွက္နဲ့ေျ ဖလိုက္တာပါ။ သူမေမွ်ာ္လင့္တဲ့ အေျဖစကား ၾကားလိုက္ရေတာ့ ရူပျဗဟၼာ နားမလည္ေတာ့ပါဘူး။

ဒီေတာ့မွ သူ ့ရဲ ့မာနေလးကိုခ်ျပီး “ျမတ္စြာဘုရား....ဘယ္လို မျငိမ္မလႈပ္ကူးခဲ့တာလဲဘုရား၊ တပည့္ေတာ္ကို အက်ယ္ေဟာျပပါဦးဘုရား” လို ့ျပန္ေလွ်ာက္ပါတယ္။ျ မတ္စြာဘုရားရွင္ကလည္း ျပန္ရွင္းျပပါတယ္။

”ဒါယကာ...ငါဟာ သံသရာတည္းဟူေသာ သမုဒၵရာကို ကူးတဲ့ေနရာမွာ ျငိမ္ေနရင္ျ မွုပ္သြားလိမ့္မယ္။ လႈပ္ေနရင္လည္း ေမ်ာသြားလိမ့္မယ္။ ဒါေၾကာင့္ ငါျငိမ္လည္း မကူးဘူး၊ လႈပ္လည္း မကူးဘူး၊ မျငိမ္မလႈပ္ ကူးခဲ့တာ”

ျမတ္စြာဘုရားရွင္က နည္းနည္းေလးပဲ ခ်ဲ ့ေဟာလိုက္တာနဲ ့ ရူပျဗဟၼာလည္း သေဘာေပါက္ျပီး ေသာတာပတၱိဖိုလ္ကို ရသြားပါေတာ့တယ္။ (ၾသဃတရဏသုတ္၊ သံယုတ္ပါဠိေတာ္)

အဲဒီမွာ အံ့ၾသဖို ့ေကာင္းတာက ျမတ္စြာဘုရားရွင္က နည္းနည္းေလးပဲ ခ်ဲ ့ေဟာလိုက္တာနဲ ့ ရူပျဗဟၼာက သေဘာေပါက္ျပီး ေသာတာပန္ျဖစ္သြားတာပါ။ နတ္ျဗဟၼာေတြဟာ လူေတြနဲ ့မတူပါဘူး။ အသိဉာဏ္က သိပ္ျပီးလ်င္ျမန္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ခ်က္ခ်င္းသေဘာေပါက္ျပီး တရားထူးရသြားတာပါ။

ကဲ....ရူပျဗဟၼာကေတာ့ နည္းနည္းေလးခ်ဲ ့ေဟာလိုက္တာနဲ ့ ေသာတာပန္တည္သြားပါျပီ။ စာေရးသူနဲ ့စာဖတ္သူကေတာ့ ေသာတာပန္နားကို မကပ္နိဳင္ေသးပါဘူး။

ျငိမ္ျပီးကူးရင္ ျမဳပ္မယ္၊ လႈပ္ျပီးကူးရင္ ေမ်ာမယ္၊ မျငိမ္မလႈပ္ကူးပါဆိုေတာ့ ဘယ္လိုကူးမလဲ.....?

မ်က္လံုးထဲမွာလည္း ျမင္ေယာင္ၾကည့္ေပါ့။ သမုဒၵရာထဲမွာ လူတစ္ေယာက္ျငိမ္ေနရင္ျ မဳပ္သြားပါလိမ့္မယ္။ လႈပ္ေနရင္ ေမ်ာသြားပါလိမ့္မယ္။ျ မတ္စြာဘုရား အလိုက် မျငိမ္မလႈပ္ ဘယ္လိုကူူးမလဲ?ေျ ဖၾကည့္ပါဦး။
(............................)
အဲဒီမွာ "အျငိမ္တရားရယ္၊ အလႈပ္တရားရယ္၊ မျငိမ္မလႈပ္တရားရယ္"ဆိုျပီး သံုးမ်ိဳးခြဲသိလိုက္ပါ။

အျငိမ္တရားဆိုတာ အကုသိုလ္တရားပါ။ အလႈပ္တရားဆိုတာ ေလာကီစည္းစိမ္ေတြေ တာင့္တျပီး ျပဳတဲ့ကုသိုလ္ပါ။
မျငိမ္မလႈပ္တရားဆိုတာ နိဗၺာန္ကို ေတာင့္တျပီးျ ပဳတဲ့ကုသိုလ္ပါ။

ရွင္းေအာင္ေျပာရရင္ အကုသိုလ္စိတ္ျဖစ္ေနတာ အျငိမ္တရားပါ။ ေလာကီစည္းစိမ္ေတြေ တာင့္တျပီး ကုသိုလ္ျပဳတာဟာ အလႈပ္တရားပါ။ နိဗၺာန္ကို ေတာင့္တျပီး ကုသိုလ္ျပဳတာဟာ မျငိမ္မလႈပ္တရားပါ။

ဥပမာ ထားပါေတာ့။ ကိုယ့္ရင္ထဲမွာ ေလာဘ၊ ေဒါသ၊ ဣႆာမစၦရိယ စတဲ့ အကုသိုလ္တရားေတြ ကိန္းေနျပီဆိုရင္ ျငိမ္ျပီး ကူးေနတာပါ။ ျငိမ္ျပီးကူးရင္ျ မဳပ္ေတာ့မွာပါ။ ဘယ္ကိုျမဳပ္မွာလည္း ဆိုေတာ့ အပါယ္ေလးပါးကို ျမဳပ္မွာပါ။

ေနာက္ ကုသုိလ္ေကာင္းမႈျပဳတဲ့အခါမွာ “ဤကုသိုလ္ေကာင္းမႈေၾကာင့္ စီးပြားေရး အဆင္ေျပရပါလို၏၊ ရာထူးတက္ရပါလို၏၊ ဥစၥာေပါရပါလို၏၊ ေနာက္ဘ၀ ပညာတက္ရပါလို၏၊ သူေဌးၾကီး ျဖစ္ရပါလို၏၊ နတ္ျပည္ေရာက္ရပါလို၏“ စသည္ျဖင့္ ေလာကီဆုေတြေတာင့္တျပီး ကုသိုလ္ျပဳေနရင္ လႈပ္ျပီးကူးေနတာပါ။ လႈပ္ျပီးကူးရင္ေ မ်ာေတာ့မွာပါ။ ဘယ္ကိုေမ်ာမွာလည္းဆိုေတာ့ လူ ့ျပည္၊ နတ္ျပည္၊ ျဗဟၼာ့ျပည္ကိုေမ်ာေတာ့မွာပါ။ ဘယ္ေလာက္ထိေမ်ာေနမယ္ဆိုတာ မသိရပါဘူး။ လူ ့ျပည္ နတ္ျပည္ျဗဟၼာ့ျပည္ေတြကို စုန္ဆန္ေမ်ာေနရေတာ့မွာပါ။

“ေနာက္ဘ၀ သူေဌးၾကီးျဖစ္ရပါလို၏” ဆုေတာင္း၊ ဆုေတာင္းျပည့္ေတာ့ေကာ သံသရာမွာ
ေမ်ာရဦးမွာပါ။ ေနာက္ဘ၀ထပ္ဆုေတာင္း၊ ဆုေတာင္းျပည့္ေတာ့ေကာ ဆက္ကာ ဆက္ကာေမ်ာေနရဦးမွာပါ။

ေလာကီဆုေတြ ေတာင့္တမိတိုင္းလည္း ကိုယ့္ကိုယ္ကို သတိေပးပါ။
“ငါေတာ့လႈပ္ေနျပီ၊ ေမ်ာေတာ့မယ္” လို ့။

အဲဒီမွာ နတ္ျပည္ ျဗဟၼာ့ျပည္ဆိုတာ ျမင့္ျမတ္တဲ့ဘံုေတြလို ့ ေျပာလို ့ရပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ သက္တမ္းေစ့တဲ့အခါ ေအာက္ကို ျပန္ဆင္းရဦးမွာပါ။ေ အာက္ျပန္ဆင္းတဲ့အခါ ကိေလသာ မကင္းေသးတဲ့ အတြက္ အကုသိုလ္ျပဳမိဦးမွာပါ။ အကုသိုလ္ျပဳမိရင္ အျပစ္အားေလ်ာ္စြာ ခံရဦးမွာပါ။

ေနာက္မျငိမ္မလႈပ္ကူးနည္းကေတာ့ ကုသိုလ္ေကာင္းမႈျပဳတဲ့အခါတိုင္း “ဤကုသိုလ္ေကာင္းမႈသည္ နိဗၺာန္၏ အေထာက္အပ့ံျဖစ္ပါေစ” လို ့ နိဗၺာန္ကိုေ တာင့္တျပီးျပဳတာပါ။ ေလာကီဆုေတြကို မေတာင္းပါဘူး။

ဒါကေတာ့ မျငိမ္မလႈပ္ကူးတာပါ။

ဆရာေတာ္ ရေ၀ႏြယ္-အင္းမ