Tuesday, December 18, 2012

တကၠသိုလ္တံံခါးႀကီး ဖြင့္ခ်ိန္တန္ၿပီ


တကၠသိုလ္တံံခါးႀကီး ဖြင့္ခ်ိန္တန္ၿပီ

လြန္ခဲ့တ့ဲ သုံးရက္ခန္႔က ရန္ကုန္တကၠသိုလ္ႀကီး ျပန္လည္ဖြင့္ႏိုင္ဖို႔ လြတ္ေတာ္မွာ အေျခအတင္ ေဆြးေႏြးခဲ့ၾကတယ္ဆိုတဲ့သတင္း ထြက္ေပၚလာခဲ့တယ္။ သမိုင္း၀င္ျဖစ္တဲ့ ရန္ကုန္တကၠသိုလ္ႀကီးကို တက္ဖူး သူတိုင္း တကၠသိုလ္ႀကီးကို လြမ္းေမာမိေၾကာင္း နားမဆန္႔ေအာင္ ၾကားၾကားေနရတာဆိုေတာ့ တကၠသိုလ္ႀကီးကို ျပန္လည္ဖြင့္ေပးေစခ်င္တာပါ။ 
 
တကၠသိုလ္မွာသာတဲ့လမင္းႀကီးလည္း မသာႏိုင္ခဲ့တာ ၾကာ ေနၿပီဆိုေတာ့၊ တကၠသိုလ္မွာပြင့္တဲ့ ကံ့ေကာ္ပန္းေတြ၊ စိန္ပန္းေတြ၊ ပိေတာက္ပန္းေတြလည္း မပြင့္မလန္းႏိုင္ခဲ့တာ ၾကာၿပီဆိုေတာ့၊ အဓိပတိလမ္းမႀကီးေပၚမွာ သူႏွင့္အတူ အေႏွာင့္အဖြဲ႔ကင္းမဲ့စြာျဖင့္ လြတ္လပ္ေပါ့ပါးစြာ အတူယွဥ္တြဲၿပီး ၾကည္ႏူးစြာ ေလွ်ာက္လွမ္းခြင့္ မရခဲ့တာလည္း ၾကာၿပီဆိုေတာ့၊ အငး္လ်ားကန္ေရျပင္ကို ျဖတ္တိုက္ လာတဲ့ ေျမာက္ေလေျပညွင္းညွင္းေလးကို သူႏွင့္အတူ အေမာေတြ ေျဖေလ်ာ့သည္အထိ မ႐ႈမရွုိက္ရတာလည္း ၾကာၿပီဆိုေတာ၊့ တကၠသိုလ္ဘ၀ေတြႏွင့္စပ္လ်ဥ္းၿပီး လြမ္းစရာရွိသူေတြအတြက္ လြမ္းခ်င္းေတးေတြလည္း မသီမၾကဴးရတာ ၾကာၿပီဆိုေတာ့ ရန္ကုန္တကၠသိုလ္ႀကီးမွာ ပညာသင္ယူဖူးသူတိုင္း လြမ္းမယ္ဆိုလည္း လြမ္းေလာက္စရာပါ။
 
လြမ္းသူေတြအတြက္ အလြမ္းေတြေျပေစဖို႔ ျပည္ေထာင္စုလြတ္ေတာ္မွာ တကၠသိုလ္ႀကီးျပန္လည္ ဖြင့္သင့္၊ မဖြင့္သင့္ ေဆြးေႏြးၾကၿပီဆိုေတာ့ … ။ အေျခအတင္ေဆြးေႏြးပြဲမွာ ၀ါဒႏွစ္မ်ဳိး ကြဲျပားေနတာကလည္း စိတ္၀င္စားစရာပါ။ ၀ါဒတစ္မ်ဳိးက ရန္ကုန္တကၠသိုလ္ႀကီးကို ျပန္လည္ဖြင့္တာကို အားမေပးလိုတဲ့၀ါဒ။ အေၾကာင္းျပခ်က္က အခုအခါမွာ ဒဂုံတကၠသိုလ္ႀကီး (Dagon University)၊ ရန္ကုန္ အေရွ႔ပိုင္းတကၠသိုလ္ႀကီး (University of East Yangon)၊ ရန္ကုန္ အေနာက္ပိုင္းတကၠသိုလ္ႀကီး (University of West Yangon) မ်ား ရွိထားၿပီးျဖစ္လို႔ ရန္ကုန္တကၠသိုလ္ႀကီးကို ျပန္လည္ဖြင့္လွစ္ရန္ မလိုအပ္တဲ့အေၾကာင္း သူတို႔အျမင္အတိုင္း ေဆြးေႏြးထားျခင္းပါ။

ေနာက္၀ါဒတစ္မ်ဳိးက ျပန္လည္ဖြင့္သင့္တဲ့၀ါဒပါ။ သူတို႔ယုံၾကည္ထားတာက တကၠသိုလ္ပညာရပ္ မ်ားကို သင္ၾကားရန္ ၿမဳိ႔ေတာ္ႏွင့္လည္း မနီးမေ၀းမွာတည္ရွိၿပီး၊ ပညာသင္ၾကားရန္လည္း သြားလာလြယ္ကူတဲ့ အျပင္ သင့္တင့္ေလ်ာက္ပတ္တဲ့အရပ္မွာတည္ရွိတဲ့ တကၠသိုလ္ႀကီးတစ္ခု ျဖစ္ေနတာကတစ္ေၾကာင္း၊ ၿမဳိ႔နဲ႔မနီး မေ၀းမွာတည္ရွိေနေတာ့ သားသမီးမ်ားရဲ့ ကိုယ့္က်င့္သိကၡာအတြက္ စိုးရိမ္စိတ္မ်ား နည္းပါးသြားႏိုင္တာက တစ္ေၾကာင္း၊ တကၠသိုလ္ေက်ာင္းပရ၀ုဏ္ကအစ ခန္႔ညားထယ္၀ါလွၿပီး၊ တကၠသိုလ္စာသင္ေဆာင္မ်ား၊ တကၠသိုလ္ဆရာ ဆရာမအေဆာင္မ်ား၊ ေက်ာင္းသား၊ ေက်ာင္းသူမ်ားအတြက္ ေနစရာအေဆာင္မ်ား၊ တကၠသိုလ္ေဆးရုံ၊ တကၠသိုလ္ဓမၼာရုံ၊ အားကစားကြင္းမ်ားႏွင့္ ရြက္တိုက္ေလွေလွာ္အသင္းမ်ားပါ တည္ရွိ ေနတာကတစ္ေၾကာင္း၊ တည္ၿငိမ္ေအးျမလွတဲ့ အင္လ်ားကန္ႀကီးကအစ တကၠသိုလ္ရဲ့ဂုဏ္အဂၤါ၊ တကၠသိုလ္ရဲ့ ဂုဏ္သိကၡာမ်ားႏွင့္ ျပည့္စုံလွတာေၾကာင့္ (ပြင့္ပြင့္လင္းလင္းေျပာရရင္) တစ္ခ်ိန္က ကမၻာ႔တကၠသိုလ္ႀကီးမ်ား အဆင့္ရွိတဲ့ တကၠသိုလ္ႀကီးတစ္ခု ျဖစ္ခဲ့တာကတစ္ေၾကာင္း၊ ဤအေၾကာင္းေၾကာင္းေတြေၾကာင့္ ဒီတကၠသိုလ္ ႀကီးကို ျပန္လည္ဖြင့္လွစ္ေပးရန္ ဆႏၵရွိေနတဲ့သူမ်ားက တစ္ဖက္ပါ။

ထို႔သို႔ေဆြးေႏြးခဲ့ၾကရာမွ ေနာက္ဆုံး ဒီမိုကေရစီစနစ္ရဲ့က်င့္ထုံးအရ တကၠသိုလ္ႀကီးျပန္လည္ ဖြင့္သင့္၊ မဖြင့္သင့္ကို မဲခြဲဆုံးျဖတ္ခဲ့ၾကရာ ျပန္လည္ဖြင့္သင့္တဲ့ မဲအေရအတြက္က မ်ားျပားေနခဲ့တာေၾကာင့္ ရန္ကုန္ တကၠသိုလ္ႀကီး ျပန္လည္ဖြင့္ဖို႔ အခြင့္အလမ္းမ်ား ပြင့္လန္းလာခဲ့ၿပီလို႔ဆုိရမွာပါ။ သို႔ေသာ္ ဘယ္ေတာ့လဲ၊ ဘယ္ အခ်ိန္မွာလဲ၊ ဘယ္ေတာ့ျပန္ဖြင့္မွာလဲဆိုတဲ့ အေျဖကေတာ့ မသဲမကြဲေသးပဲ ေ၀၀ါးေထြျပားေနဆဲပါ။
 စာေရးသူရွုျမင္သုံးသပ္မိတာကေတာ့ ဘ၀အတြက္ လုံၿခဳံမွုကိုေပးရာ၌ အမိႏွင့္တူတဲ့ တကၠသိုလ္ႀကီး၊ အတတ္ပညာကိုေပးရာ၌ အဖႏွင့္တူတဲ့ တကၠသိုလ္ႀကီး၊ သင္သင့္ သင္ထိုက္ သင္အပ္တဲ့ အတတ္ပညာမ်ားကို သင္ၾကားေပးရာ၌ ဆရာသမားႏွင့္တူတဲ့ တကၠသိုလ္ႀကီး၊ ဘ၀အခက္အခဲမ်ားကို ရင္ဆိုင္ေျဖရွင္းေပးရာ၌ အခ်စ္ဆုံးသူငယ္ခ်င္းႏွင့္တူတဲ့ တကၠသိုလ္ႀကီး၊ ဒီတကၠသိုလ္ႀကီး ျပန္လည္ဖြင့္လွစ္ႏိုင္ဖို႔ ျပည္သူမ်ားမွလည္း စြမ္းႏိုင္သမွ် အားေပးကူညီႏိုင္ၾကဖို႔ပါ။ စိတ္ဓာတ္ခြန္အား၊ တိုင္းျပည္ခ်စ္စိတ္၊ မ်ဳိးခ်စ္စိတ္မ်ားႏွင့္ ေငြေၾကးဓန မ်ားပါ ပါ၀င္ထည့္လွဴၿပီး ပူးေပါင္းပါ၀င္ကူညီႏိုင္ၾကဖို႔ပါ။

ျမန္မာျပည္သူ၊ ျပည္သားေတြ အဆင့္ရွိရွိ၊ အဆင့္အတန္းမီမီ ေနႏိုင္ေရးအတြက္ သမုိင္းတစ္ေလ်ာက္ လုံး ေရွ႔တန္းမွ မားမားမတ္မတ္ ရပ္တည္ေပးခဲ့တဲ့ ဒီတကၠသိုလ္ႀကီး၊ ပိေတာက္ပန္းရနံ႔ေတြ ကံ့ေကာ္ပန္း ရန႔ံေတြ၊ စိန္ပန္းရနံ႔ေတြ၊ ဒီပန္းရနံ႔ေတြကို ရွူရွိုက္ရင္း ဖြဲ႔ႏြဲ႔ခဲ့တဲ့ ကဗ်ာေတြ၊ ေရးသားခဲ့တ့ဲ စာေပေတြဟာ ျပည္သူေတြရဲ့ ႏွလုံးဘ၀င္ကို စြဲထင္ေနတဲ့ ခံစားမွုမ်ဳိးကို ေပးႏုိင္တဲ့ ဒီတကၠသိုလ္ႀကီး၊ တိုင္းျပည္ႀကီး အခက္အခဲေဘးမ်ားႏွင့္ႀကဳံလာတိုင္း ခ်စ္သူ၊ မုန္းသူမျခား ျပည္သူတို႔အၾကားမွာ ျပည္သူမ်ားႏွင့္အတူ လက္တြဲၿပီး တုိင္းက်ဳိး၊ ျပည္က်ဳိးအတြက္ အသက္ေပး၀ံ့ခဲ့တဲ့ ဒီတကၠသိုလ္ႀကီးကို ျပန္လည္ဖြင့္ေပးဖို႔ မဲဆႏၵေပးလိုသူထဲမွာ စာေရးသူလည္း တစ္ေယာက္အပါအ၀င္ ျဖစ္ေနျခင္းပါ။

သမိုင္းအစဥ္အလာရွိတဲ့ ဒီတကၠသိုလ္ႀကီးကို ပိတ္ပစ္ထားရတဲ့ အဓိကအေၾကာင္းရင္းကို သမိုင္း စာမ်က္ႏွာမ်ားမွာ ရွာေဖြၾကည့္ေတာ့ သားသမီးမ်ားႏွင့္တူတဲ့ ေက်ာင္းသား၊ ေက်ာင္းသူမ်ားက မမွ်တတဲ့ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးေပၚလစီတစ္ခုအေပၚမွာ ရင္ဖြင့္သံေတြ ပြင့္အံထြက္က်လာမွုေၾကာင့္ ျပစ္ဒဏ္ခတ္တဲ့အေနႏွင့္ ပိတ္ပစ္ထားခဲ့ျခင္းပါ။ တကယ္ေတာ့ ဒီတကၠသိုလ္ႀကီးဟာ တကၠသိုလ္၀င္းထဲမွာရွိတဲ့ သစ္ပုတ္ပင္ႀကီးရဲ့က်ိန္စာ၊ ေက်ာင္းသားသမဂၢအေဆာက္အဦးႀကီးရဲ့က်ိန္စာ၊ ဒီက်ိန္စာေတြမ်ား သင့္ေနေရာ့ေလသလားလို႔ တခါတခါ ေတြးထင္မိျခင္းပါ။ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ ဒီက်ိန္စာေတြအတြက္ အထည္းက်န္ဘ၀မ်ဳိးႏွင့္ ႏွစ္ရွည္လမ်ားစြာ က်ိန္စာသင့္ျခင္းကို ခံခဲ့ရၿပီမဟုတ္လား။ ဒီလိုအေျခအေန၊ ဒီလိုျဖစ္ရပ္ေတြေၾကာင့္ ဒီတကၠသိုလ္ႀကီးဟာ အပင္ပမ္းႀကီးပင္ပမ္းခဲ့ရတာကိုလည္း ျပည္သူေတြ သိထားၿပီးၿပီမဟုတ္ပါလား။

သားသမီးမ်ားအတြက္ဆိုလွ်င္ ႏွလုံးေသြးရည္ကို ေမတၱာႏို႔ရည္ၾကည္အျဖစ္ ေျပာင္းလဲေပးႏိုင္စြမ္းရွိတဲ့ မိခင္တစ္ေယာက္ပမာ ပညာႏို႔ရည္မ်ားကို သားသမီးမ်ားႏွင့္တူတဲ့ ေက်ာင္းသား၊ ေက်ာင္းသူေတြကို ျပန္လည္တိုက္ေကၽြးႏိုင္ဖို႔ အားအင္ေတြလိုေနတဲ့အခ်ိန္မွာ မိခင္ႀကီးကို ျပန္လာေစာင့္ေရွာက္ေပးရမွာက ေက်းဇူးသိတတ္တဲ့ သားသမီးမ်ားရဲ့ တာ၀န္ပင္မဟုတ္ပါလား။
 ဒီေတာ့ မိခင္ႏွင့္တူတဲ့တကၠသိုလ္ႀကီးရဲ့ ေက်းဇူးတရားေတြကို ျပန္လည္အမွတ္ရၾကဖို႔ပါ။ ယခင္အေျခအေနမ်ဳိးသို႔ ျပန္လည္ေရာက္ရွိလာႏိုင္ေအာင္ ၀ိုင္း၀န္းကူညီႏိုင္ၾကဖို႔ပါ။
သမိုင္းအစဥ္လာရွိတဲ့ ရန္ကုန္တကၠသိုလ္ႀကီးရဲ့ သမိုင္းေၾကာင္းေလးကို နည္းနည္းေျပာပါရေစ။ ဒီ္တကၠသိုလ္ႀကီးကို ဘယ္တုံးက စတင္တည္ေဆာက္ခဲ့တာလဲ။ သိထားဖို႔ပါ။ ဒီတကၠသိုလ္ရဲ့ သမိုင္းဦးအစက အဂၤလိပ္ကိုလိုနီ လက္ေအာက္ခံအျဖစ္နဲ႔ရွိေနစဥ္ ၁၈၇၈-ခုႏွစ္မွာ အဂၤလိပ္အစိုးရက အိႏၵိယႏိုင္ငံ၊ ကာလ ကတၱားတကၠသိုလ္ႀကီးရဲ့ ေက်ာင္းခြဲအျဖစ္ ရန္ကုန္ေကာလိပ္ေက်ာင္းကို စတင္ဖြင့္ေပးခဲ့တာပါ။ ၁၉၂၀-ခုႏွစ္မွာေတာ့ ̏ေကာလိပ္အျဖစ္မွ ရန္ကုန္တကၠသိုလ္˝ရယ္လို႔ တကၠသိုလ္အဆင့္သို႔ အဂၤလိပ္အစိုးရက ျမွင့္တင္ေပးခဲ့တာပါ။

ဒါကလဲ ေစတနာေကာင္းနဲ႔ ျမွင့္တင္ေပးခဲ့တာမ်ဳိးေတာ့မဟုတ္ပါ။ ေက်ာင္းသားမ်ားက အိႏၵိယႏိုင္ငံလို ရန္ကုန္ေကာလိပ္ကို ရန္ကုန္တကၠသိုလ္အဆင့္သို႔ တိုးျမွင့္ေပးဖို႔ ေတာင္းဆိုခဲ့ၾကလို႔ ျမွင့္တင္ ေပးခဲ့ျခင္းပါ။ သို႔ေသာ္ ထိုသို႔ျမွင့္တင္ေပးရာမွာ ရန္ကုန္တကၠသိုလ္ကို လန္ဒန္မွာရွိတဲ့ ကင္းဘရစ္ခ်္ တကၠသိုလ္ႀကီး (University of Cambridge) ႏွင့္ ေအာက္စဖို႔ဒ္တကၠသိုလ္ႀကီး (University of Oxford) ကို စံမွီၿပီး တည္ေထာင္ခဲ့တာျဖစ္လို႔ ရန္ကုန္တကၠသိုလ္ႀကီးရဲ့ ခန္႔ုညားထယ္၀ါမွုကို ကမၻာကပင္ အသိအမွတ္ျပဳထား ျခင္းပါ။
သို႔ေသာ္ ရန္ကုန္တကၠသိုလ္ဟာ တကၠသိုလ္ႀကီးအဆင့္သုိ႔ ေရာက္ရွိလာခ်ိန္မွာ တကၠသိုလ္သို႔ တက္ေရာက္ခြင့္ရွိတဲ့ ေက်ာင္းသား၊ ေက်ာင္းသူအမ်ားစုဟာ အခြင့္ထူးခံအသိုင္းအ၀ိုင္း၏ သားသမီးမ်ားသာ ျဖစ္ေနၿပီး ျမန္မာႏြယ္ဖြား ေက်ာင္းသား၊ ေက်ာင္းသူမ်ားမွာ တကၠသိုလ္တက္ေရာက္ခြင့္ အခြင့္လမး္မ်ား နည္းပါးေနခဲ့ျခင္းပါ။

ထို႔ေၾကာင့္ ထိုျဖစ္ရပ္ကို မေက်နပ္ႏိုင္လို႔ ေက်ာင္းသားမ်ားဟာ အမ်ဳိးသားေရးဆိုင္ရာ သပိတ္မ်ားကို ၁၉၃၀-ခုႏွစ္မ်ားမွ စတင္၍ ဆင္ႏြဲခဲ့ၾကရာမွ ရန္ကုန္တကၠသိုလ္နယ္ေျမသည္ မ်ဳိးခ်စ္စိတ္ရွင္ သန္ေသာ အမ်ဳိးသားေရးစိတ္ဓာတ္ျပင္းျပေသာ ေက်ာင္းသားေခါင္းေဆာင္မ်ားကို ေမြးဖြားေပးခဲ့ရာ ေနရာ႒ာန တစ္ခု ျဖစ္လာခဲ့ျခင္းပါ။ သမိုင္းမွာထင္ရွားတဲ့ ေက်ာင္းသားေခါင္းေဆာင္မ်ားဟာ ကို္ေအာင္ဆန္း၊ ကိုႏု၊ ကိုေက်ာ္ညိမ္း၊ ကိုဘေဆြ၊ ကိုသိန္းေဖျမင့္စတဲ့ပုဂၢဳိလ္မ်ား ပါ၀င္ေနျခင္းပါ။
၁၉၄၀-ခုႏွစ္မွစ၍ ၁၉၆၀-ခုႏွစ္မ်ားအထိ ရန္ကုန္တကၠသိုလ္ႀကီးသည္ အေရွ႔ေတာင္အာရွႏိုင္ငံမ်ားတြင္ ထင္ေပၚေက်ာ္ၾကားလွၿပီး၊ အေရွ႔ေတာင္အာရွႏိုင္ငံမ်ားထဲမွာ ထိပ္တန္းတကၠသိုလ္ႀကီးတစ္ခု ျဖစ္ရွိေနခဲ့ျခင္းပါ။

၁၉၆၂-ခုႏွစ္ ေတာ္လွန္ေကာင္စီ အစိုးရတက္လာၿပီးေနာက္ ျမန္မာ့ဆိုရွယ္လစ္လမ္းစဥ္ပါတီ၏ မူ၀ါဒမ်ားႏွင့္ အညီ ယခင္က တကၠသိုလ္ဘာသာရပ္တိုင္းမွာ ျမန္မာဘာသာမွလြဲၿပီး က်န္ဘာသာရပ္အားလုံးကို အဂၤလိပ္လို သင္ၾကားေပးေနရာမွ ဘာသာရပ္အားလုံးကို ျမန္မာဘာသာရပ္ျဖင့္သာ သင္ၾကားေပးရန္ တကၠသိုလ္မ်ား ေကာင္စီမွ အမိန္႔ထုတ္ျပန္ခဲ့ၿပီး ပညာေရးမူ၀ါဒမ်ားကိုလည္း ျမန္မာဆိုရွယ္လစ္ လမ္းစဥ္ပါတီ၏ မူ၀ါဒမ်ားနွင့္ အညီ အေကာင္အထည္ေဖၚေဆာင္ၾကရာမွ ရန္ကုန္တကၠသိုလ္ႀကီး၏ အေျခအေနတို႔သည္ ̏မွန္ကင္း˝အျဖစ္မွ ̏ထင္း˝ အျဖစ္သို႔ ဆိုက္ေရာက္ခဲ့ရသည့္ကိန္းႏွင့္ ႀကဳံေတြ႔သြားရျခင္းပါ။

၁၉၈၉-ခုႏွစ္မွာ ̏၀ိဇၨာသိပၸံတကၠသိုလ္˝ကို ̏ရန္ကုန္တကၠသိုလ္˝လို႔ အမည္ေျပာင္းလဲေပးခဲ့ၿပီး၊ ၁၉၉၀-ခုႏွစ္ ေနာက္ပိုင္းႏွစ္မ်ားမွာေတာ့ ႏိုင္ငံေရး၌ ရွုပ္ေထြးလွေသာ ျပႆနာအရပ္ရပ္ကို ေျဖရွင္းႏိုင္ရန္  ရန္ကုန္တကၠသိုလ္၌ ဘြဲ႔လြန္တန္းမ်ား (MA, Ph D) ႏွင့္ အခ်ဳိ႔ေသာ ဒီပလိုမာတန္းမ်ားကိုသာ သင္ၾကားေပးရန္ ညြန္ၾကားခ်က္ထုတ္ၿပီး၊ အေျခခံဘြဲ႔မ်ား (BA, BSC စသည္) အတြက္  ၿမဳိ႔ႏွင့္ေ၀းလံလွေသာ ဒဂုံတကၠသိုလ္ (ေျမာက္ဒဂုံၿမဳိ႔၏အေရွ႔အရပ္မွာတည္ရွိသည္)၊ အေရွ႔ပိုင္းတကၠသိုလ္ (သံလွ်င္၊ တာ၀ေဒသမွာတည္ရွိသည္)ႏွင့္ အေနာက္ပိုင္းတကၠသိုလ္ (ရန္ကုန္ျမစ္အေနာက္ဖက္ လွုိင္သာယာေဒသ၌ တည္ရွိသည္) မ်ားသို႔ ေရြ႔ေျပာင္းၿပီး ပညာမ်ားကို သင္ယူေစခဲ့ျခင္းပါ။ ထိုအခါမွာ တကၠသိုလ္ဆရာ၊ ဆရာမမ်ားႏွင့္ တကၠသိုလ္ေက်ာင္းသား၊ ေက်ာင္းသူမ်ားဟာ ̏ေတာင္မင္း ေျမာက္မင္းမကယ္ႏိုင္၊ ေျမာက္မင္းကို ေတာင္မင္းမကယ္ႏိုင္˝ဘ၀မ်ဳိးသို႔ ေရာက္ရွိခဲ့ရျခင္းပါ။
ဤျဖစ္ရပ္မ်ားအတြက္ ၀မ္းနည္းမွုအမ်ားဆုံး ျဖစ္ခဲ့ၾကရသူမ်ားမွာ တကၠသိုလ္ပါေမာကၡမ်ား၊ ဆရာ ဆရာမမ်ား၊ တကၠသိုလ္ေက်ာင္းသား၊ ေက်ာင္းသူမ်ားႏွင့္ မိဘျပည္သူမ်ားပါ။ ထိုျဖစ္ရပ္တို႔သည္ သမိုင္း စာမ်က္ႏွာမ်ားေပၚတြင္ ထင္က်န္ရစ္ခဲ့ၿပီမို႔ သမိုင္းသင္ခန္းစာမ်ားကို ယူတတ္ၾကဖို႔ပါ။ သင္ခန္းစာအျဖစ္ ယူတတ္ၾကမည္ဆိုလွ်င္ တိုင္းျပည္အတြက္၊ လူမ်ဳိးအတြက္ တိုးတက္ရာတိုးတက္ေၾကာင္း၊ ႀကီးပြားရာ ႀကီးပြားေၾကာင္း အေၾကာင္းတရားမ်ား ျဖစ္ေကာင္းျဖစ္လာႏိုင္ျခင္းပါ။

သမိုင္းဆိုတာ သင္ယူရန္ ဘာသာရပ္တစ္မ်ဳိး ျဖစ္ႏိုင္သလို၊ လိုက္နာက်င့္သုံးရန္ သင္ခန္းစာတစ္မ်ဳိး လည္း ျဖစ္ႏိုင္ျခင္းပါ။ သမိုင္းျဖစ္စဥ္မ်ားအတြက္ အမွား၊ အမွန္ကို အေျဖရွာေနျခင္းမ်ဳိးထက္ သမိုင္းျဖစ္ရပ္မွန္ မ်ားကို နားလည္ေပးၿပီး အတိတ္သမိုင္းမ်ားေၾကာင့္ ျဖစ္ေပၚေနတဲ့ နာက်ည္းခ်က္မ်ားကို တုိင္းျပည္ႏွင့္ လူမ်ဳိးအတြက္ ေျဖေဖ်ာက္ႏိုင္ၾကဖို႔ပါ။ ရန္ကုန္တကၠသိုလ္ႀကီးရဲ့ သမိုင္းေၾကာင္းမ်ားဟာ အားသာခ်က္ေတြရွိခဲ့ သလို အားနည္းခ်က္ေတြလည္း ေရာေထြးပါ၀င္ေနတာမို႔ ရန္ကုန္တကၠသိုလ္ႀကီး ျပန္လည္ဖြင့္လွစ္ႏိုင္ေရးသည္ တစ္မ်ဳိးသားလုံး၏ အေရးျဖစ္ေၾကာင္း ေခတ္သမိုင္းကို ျပန္လည္သုံးသပ္မိျခင္းပါ။

ျမန္မာႏိုင္ငံမွာ ဒီမိုကေရစီစနစ္ကို က်င့္သုံးလာျခင္းသည္ ရန္ကုန္တကၠသိုလ္ႀကီး ျပန္လည္ဖြင့္လွစ္ ႏိုင္ရန္ အေျခခံအေၾကာင္းတစ္ရပ္ ျဖစ္ေပၚလာျခင္းပါ။ အကယ္၍သာ ရန္ကုန္တကၠသိုလ္ႀကီးကို ႏိုင္ငံေတာ္မွ အေမွ်ာ္အျမင္ ႀကီးမားစြာျဖင့္ ျပန္လည္ဖြင့္လွစ္ေပးခဲ့ၿပီး၊ ပညာေရးမူ၀ါဒမ်ားကိုလည္း ေခတ္စနစ္ႏွင့္အညီ ျပဳျပင္ေပးခဲ့မည္ဆိုလွ်င္ ေက်ာင္းသား၊ ေက်ာင္းသူမ်ားအတြက္ေရာ၊ တိုင္းျပည္အတြက္ပါ အက်ဳိးတရားမ်ား ျဖစ္ထြန္းလာမည္မွာ ေသခ်ာေနျခင္းပါ။ ျပည္သူ႔အသံကို နားေထာင္ေလ့ရွိတဲ့ ဒီမိုကေရစီအစိုးရမ်ဳိးျဖစ္လို႔ ရန္ကုန္တကၠသိုလ္ႀကီး ျပန္လည္ဖြင့္လွစ္ႏိုင္ေရးအတြက္ ျပည္သူမ်ားကလည္း ၀ုိင္း၀န္ကူညီႏိုင္ၾကဖို႔ပါ။
ျပည္သူ႔လြတ္ေတာ္မွာ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္က ̏ရန္ကုန္တကၠသုိလ္ရဲ႕သမုိင္းဟာ ပညာေရးေရး ဘက္မွာတင္မကဘဲ ႏုိင္ငံေရးဘက္မွာလည္း အင္မတန္မွ အေရးပါတဲ့ပုဂၢိဳလ္ႀကီးေတြကုိ ေမြးထုတ္ေပးခဲ့ ပါတယ္။ စံခ်ိန္မီတဲ့တကၠသုိလ္ေတြဟာ အဲသည္လုိပဲ ျဖစ္ရမွာပါ˝လုိ႔ ရန္ကုန္တကၠသိုလ္ႀကီး ျပန္လည္ဖြင့္ႏိုင္ေရး အတြက္ ေဆြးေႏြးတင္ျပသြားျခင္းပါ။

 ထို႔ေနာက္ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္က အေရးႀကီးအဆုိတစ္ရပ္အေနႏွင့္ ရန္ကုန္ဝိဇၨာႏွင့္သိပၸံတကၠသုိလ္ကုိ ျပဳျပင္မြမ္းမံၿပီး သင္ေထာက္ကူပစၥည္းမ်ားႏွင့္ ဘာသာရပ္ဆုိင္ရာ ပညာရပ္ ေတြမွာ ႏိုင္ငံတကာအဆင့္မီ တကၠသုိလ္တစ္ခု ျဖစ္ေျမာက္ေရးအတြက္ ပညာေရးဝန္ႀကီးဌာနမွ တာဝန္ရွိ သူေတြ၊ လႊတ္ေတာ္ေရးရာ ေကာ္မတီႏွင့္ ေကာ္မရွင္အဖဲြ႕ဝင္ေတြ၊ ဘာသာရပ္ဆုိင္ရာ ကၽြမ္းက်င္သူေတြ၊ အသိပညာရွင္၊ အတတ္ပညာရွင္ေတြကုိ ပညာေရးဆိုင္ရာ ႀကီးၾကပ္ကြပ္ကဲေရးအဖဲြ႕ ဖဲြ႕စည္းေရးအဆုိကုိ တင္သြင္းခဲ့တယ္လို႔ ၾကားသိထားျခင္းပါ။ ဒီအေျခအေနမ်ား ရွိထားတာေၾကာင့္ ရန္ကုန္တကၠသိုလ္ႀကီး ျပန္လည္ဖြင့္ႏိုင္ဖုိ႔အေရးဟာ မေ၀းလွေသာအနာဂတ္ကာလမ်ား၌ သဲသဲကြဲကြဲရွိလာမည္ဆိုတာ ယုံၾကည္ ထားျခင္းပါ။

သမိုင္း၀င္ျဖစ္တဲ့ ရန္ကုန္တကၠသိုလ္ႀကီးကို တကၠသိုလ္မွာ ပညာသင္ၾကားဖူးသူေတြက လြမ္းေမာ ေနမိၾကသလို၊ တကၠသိုလ္မွလာတဲ့ ကဗ်ာေတြ၊ စာေတြကို ဖတ္ရသူေတြကလည္း ရန္ကုန္တကၠသိုလ္ႀကီးကို လြမ္းေမာေနမိျခင္းပါ။ ရန္ကုန္တကၠသိုလ္ႀကီးမွာ တက္ေရာက္ခြင့္ရၾကမဲ့ ေက်ာင္းသား၊ ေက်ာင္းသူမ်ားဟာ လြတ္လပ္တဲ့ပညာေရးစနစ္ႏွင့္အတူ ႏိုင္ငံတကာအဆင့္မီတဲ့ တကၠသိုလ္ပညာရပ္မ်ားကို က်ဳိးစားသင္ၾကဖို႔ပါ။ တကၠသုိလ္ေက်ာင္းသား၊ ေက်ာင္းသူမ်ားရဲ႕ ဘဝအေတြ႕အၾကံဳဆုိတာ စာသင္ခန္းထဲမွာ စာသင္ေပး႐ုံနဲ႔ မလုံေလာက္ပါဘူး။ သူတုိ႔ရဲ႕ လူမႈေရးဘဝနဲ႔ ပတ္သက္လုိ႔ အရည္အခ်င္းေကာင္းေတြကို ျဖည့္ဆည္းေပးႏုိင္ဖုိ႔ လည္း လုိအပ္တယ္လို႔ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ရဲ့ အမွာစကားကလည္း ေလးနက္ျခင္းႏွင့္အတူ ေမွ်ာ္လင့္ျခင္းေတြပါ ပါ၀င္ေနျခင္းပါ။ ျပည္သူေတြရဲ့ေမွ်ာ္လင့္ျခင္းဟာ တိုင္းျပည္အတြက္ ေမွ်ာ္လင့္ျခင္းလို႔ ဆိုရမွာပါ။

ေဒါက္တာဓမၼပိယ (ITBMU)
ႏုိ၀င္ဘာ ၁၄၊ ၂၀၁၂