Thursday, January 31, 2013
Wednesday, January 30, 2013
အခ်စ္အေၾကာင္း တစ္ေစ့တေစာင္း
Tuesday, January 29, 2013
ၾကည္ညိဳထိုက္ေသာ ရဟန္းေတာ္မ်ား
ၾကည္ညိဳထိုက္ေသာ ရဟန္းေတာ္မ်ား
ဗုဒၶျမတ္စြာ၏ သာသနာေတာ္၌
ရဟန္းေတာ္မ်ား မ်ားစြာရွိပါသည္။ ထိုရဟန္းေတာ္မ်ားအနက္
ဘယ္လိုရဟန္းေတာ္မ်ားကို ၾကည္ညိဳရမလဲ ဆိုတာကို အခ်ဳပ္အားျဖင့္ ေျပာျပရလွ်င္
ဓုရႏွစ္ပါးကို ႀကိဳးစားအားထုတ္ ျပဳလုပ္ေနၾကတဲ့ ရဟန္းေတာ္မ်ားကို
ၾကည္ညိဳၾကရမယ္။
( ရဟန္းအလုပ္ - ဓုရ ၂-ပါး )
ျမတ္စြာဘုရားက မိမိ၏ သာ၀ကရဟန္းေတာ္မ်ား အားထုတ္ဖြယ္
(၁) ဂႏၳဓုရ
(၂) ၀ိပႆနာဓုရ လို႔ ၂-မ်ိဳး ေဟာေတာ္မူခဲ့တယ္။
ဂႏၳဓုရဆိုတာ= စာေပက်မ္းဂန္ သင္အံပို႔ခ်မႈဟူေသာ ရဟန္းတို႔အလုပ္=ရဟန္းတို႔တာ၀န္ျဖစ္တယ္။
၀ိပႆနာဓုရဆိုတာ=၀ိပႆနာကမၼ႒ာန္း စီးျဖန္းက်င့္သံုးမႈဟူေသာ ရဟန္းတို႔အလုပ္= ရဟန္းတို႔တာ၀န္ျဖစ္တယ္။
ဂႏၳဓုရကို ပရိယတၱိဓုရ၊ ၀ိပႆနာဓုရကို ပဋိပတၱိဓုရလို႔လဲ ေခၚတယ္။
ဒါဟာ ျမတ္စြာဘုရားေပးခဲ့တဲ့ ရဟန္းတို႔အလုပ္=ရဟန္းတို႔တာ၀န္ပဲ။
၀ိပႆနာဓုရဆိုတာ=၀ိပႆနာကမၼ႒ာန္း စီးျဖန္းက်င့္သံုးမႈဟူေသာ ရဟန္းတို႔အလုပ္= ရဟန္းတို႔တာ၀န္ျဖစ္တယ္။
ဂႏၳဓုရကို ပရိယတၱိဓုရ၊ ၀ိပႆနာဓုရကို ပဋိပတၱိဓုရလို႔လဲ ေခၚတယ္။
ဒါဟာ ျမတ္စြာဘုရားေပးခဲ့တဲ့ ရဟန္းတို႔အလုပ္=ရဟန္းတို႔တာ၀န္ပဲ။
အဲဒီရဟန္းတုိ႔အလုပ္=ရဟန္းတို႔တာ၀န္ ႏွစ္မ်ိဳးစလံုးကိုျဖစ္ေစ၊
တမ်ိဳးမ်ိဳးကိုျဖစ္ေစ ႀကိဳးစားအားထုတ္ ျပဳလုပ္ထမ္းေဆာင္ေနၾကတဲ့ သီလရွိေသာ
ရဟန္းေတာ္မ်ားကို ၾကည္ညိဳၾကရမယ္။ အဲဒီရဟန္းေတာ္မ်ားဟာ အမွန္တကယ္
သာသနာျပဳေနတဲ့ ရဟန္းေတာ္မ်ား ျဖစ္ၾကတယ္။
အခ်ိဳ႔က
ဂႏၳဓုရ၊ ၀ိပႆနာဓုရ ဆိုတဲ့ ရဟန္းေတာ္တို႔၏ အလုပ္၊ ရဟန္းေတာ္၏
တာ၀န္ႏွစ္မ်ိဳးတို႔အနက္ တမ်ိဳးမ်ိဳးကိုမွ် အားမထုတ္ပါဘဲ
သာသနာျပဳဆိုတဲ့အမည္ကို ခံယူေနၾကတာကိုေတာ့ စဥ္းစားစရာေကာင္းပါတယ္။
သာသန၀ံသပၸဒီပိကာ၊
သာသနာလကၤာရစာတမ္း၊ သီလ၀ိေသာဓနီက်မ္းမ်ားကို ၾကည့္ရႈလွ်င္ ေရွးေရွးက
ဆရာေတာ္ၾကီီးေတြဟာ အလြန္ၾကည္ညိဳဖြယ္ေကာင္းတာပဲ။ ေရွးေရွးက သူေတာ္ေကာင္းေတြ
ရဟန္းေတာ္မ်ားကိုၾကည္ညိဳပံုကိုလဲ သိပ္အတုယူဖို႔ ေကာင္းတာပဲ။
( ေဆးေပးျခင္း၊ ပန္း၊ သစ္သီးေပးျခင္း ေရွာင္ေတာ္မူၾကပံု )
အင္း၀ေခတ္က အရွင္၀ရဓမၼ ဆရာေတာ္ထံ ေက်ာင္းအမကိုယ္တိုင္လာျပီး ေဆးေတာင္းသတဲ့ ဆရာေတာ္က-ေဆးမေပးေကာင္းဘူး-လို႔ မိန္႔ေတာ္မူတယ္။ ပစၥည္းေလးပါး ဒါယိကာမပါဘုရား-လို႔ထပ္ျပီးေလွ်ာက္ေတာ့ ပစၥည္းေလးပါးဒါယိကာမ ျဖစ္ေလ မေပးေကာင္းေလ-လို႔ မိန္႔ေတာ္မူပါသတဲ့။
နံေမာ္ဆရာေတာ္၏
ေက်ာင္းဒကာ သမီးက ကံႀကီးဆရာေတာ္ထံ ဆြမ္းသြားပို႔တယ္။ ကံႀကီးဆရာေတာ္က
ငွက္ေပ်ာသီးႏွင့္ မုန္႔ကို လက္ေဆာင္ေပးလိုက္တယ္။ အိမ္ျပန္ေရာက္လို႔
ေက်ာင္းဒကာႀကီး သိသြားေတာ့ ငါတို႔ဆရာေတာ္ႏွင့္ မတူ-လို႔ေျပာျပီး ေနာက္
ဆြမ္းမပို႔ရေတာ့ဘူးတဲ့။
ဘုန္းႀကီးေပးလိုက္တဲ့ ငွက္ေပ်ာသီးႏွင့္ မုန္႔ကိုလည္း စြန္႔ပစ္ေစပါသတဲ့။
ဘုန္းႀကီးေပးလိုက္တဲ့ ငွက္ေပ်ာသီးႏွင့္ မုန္႔ကိုလည္း စြန္႔ပစ္ေစပါသတဲ့။
( ေဗဒင္မေဟာေသာ ဆရာေတာ္ )
မဂၤလာဘံုေက်ာ္ ဆရာေတာ္ထံ ၀န္ကေတာ္ကိုယ္တိုင္ လွဴဖြယ္ပစၥည္းျဖင့္ လာျပီး ၀န္ႀကီး၏ ဇာတာကို ေဗဒင္ေမးပါသတဲ့။ ဆရာေတာ္က ရဟန္းေတာ္မ်ား ေဗဒင္မေဟာေကာင္းဘူး-လို႔ ေျပာလႊတ္လိုက္ျပီး ၀န္ကေတာ္ျပန္သြားေတာ့ လွဴဖြယ္ပစၥည္းမ်ားကို စြန္႔ပစ္ေစတယ္။ ၀န္ကေတာ္ကို ေခၚလာတဲ့သူကိုလည္း ေနာင္-မေခၚလာ၀ံ႔ေအာင္ ေတာ္ေတာ္ျပင္းျပင္းထန္ထန္ ေငါက္ငမ္းေတာ္မူသတဲ့။
အရွင္အဂၢဓမၼ
ဆရာေတာ္ကေတာ့ ေဆးကုတဲ့ဘုန္းႀကီးက လွဴတဲ့ ပစၥည္းကို အကုန္စြန္႔ပစ္ျပီး
အဲဒီဘုန္းႀကီးထိုင္တဲ့ ေနရာကိုေတာင္ ေရေဆးပစ္ခိုင္းသတဲ့။
( ေရွးဆရာေတာ္မ်ား ၀ိနည္းေလးစားပံု )
နံေမာ္ဆရာေတာ္ အရွင္သာရမဥၨဴ-ဟာ မိမိ၏ ဇာတိျဖစ္တဲ့ မိတၳီလာျမိဳ႔ အုတ္ရွစ္ကုန္းသို႔ ၾကြလာတဲ့အခါ ရြာက လွည္းအႀကိဳလာတယ္။ ဆရာေတာ္က မသြားႏိုင္ေတာ့မွ ငါေျပာမယ္-လို႔ မိန္႔ေတာ္မူျပီး လွည္းမစီးဘဲ ရြာေရာက္ေအာင္ ၾကြေတာ္မူသတဲ့။
ဒုတိယ
နံေမာ္ဆရာေတာ္ အရွင္ဓမၼပါလလည္း မိုးမရြာလွ်င္ ဘယ္အခါမွ် ထီးမေဆာင္းဘူးတဲ့၊
မိုးရြာလို႔ ထီးေဆာင္းရလွ်င္လည္း သူတပါးကို ထီးမမိုးခိုင္းဘဲ
ကိုယ္တိုင္ေဆာင္းေတာ္မူသတဲ့။
( သာလြန္မင္း ၾကည္ညိဳပံု )
သာလြန္မင္းတရားကို အျမင့္ျမိဳ႔စား သားေတာ္ ရွင္တရုတ္က လုပ္ၾကံတဲ့အခါ ေလးထပ္ေက်ာင္းဘက္သို႔ မင္းႀကီးထြက္ေျပးလာျပီး ေလးထပ္ဆရာေတာ္ကို အေၾကာင္းစံုေလွ်ာက္ထား၍ လူဆိုးလူသြမ္းမ်ား မ၀င္လာေအာင္ ထီးရိုး ေတာင္ေ၀ွးဆြဲကိုင္ျပီး တားျမစ္ေပးပါ-ဟု ေလွ်ာက္တယ္။ ဆရာေတာ္က ငါ ရဟန္းသားျဖစ္တယ္၊ ဘယ္လိုမွ် မၾကံသာ၊ စံေက်ာင္းသူေတာ္ကို ပင့္ပါရေစဦး-ဟု မိန္႔ေတာ္မူျပီး စံေက်ာင္းဆရာေတာ္ကို ပင့္ခိုင္းလို႔ စံေက်ာင္းဆရာေတာ္ ေရာက္တဲ့အခါ မင္းႀကီးက ေလးထပ္ဆရာေတာ္ကို ေလွ်ာက္သလို ေလွ်ာက္တယ္။
စံေက်ာင္းဆရာေတာ္က မင္းႀကီးကို က်က္သေရတိုက္မွာ ေနခိုင္းျပီး
ရဟန္းသာမေဏမ်ားကိုေခၚကာ ထီးရိုး ေတာင္ေ၀ွး ဆြဲကိုင္ျပီး ေက်ာင္းတြင္းသို႔
လူတေယာက္မွ် မ၀င္ရေအာင္ ေစာင့္ေရွာက္ေပးတယ္။ ေက်ာင္းမွာ တလေလာက္ ေနရတယ္။
အေရးေတာ္
ေအာင္ျမင္ျပီးစီးလို႔ နန္းေတာ္ျပန္ေရာက္ျပီးတဲ့အခါ
မင္းတရားႀကီးက-ေလးထပ္ဆရာေတာ္သည္ ရဟန္းပီသပါေပသည္။ စံေက်ာင္းဆရာေတာ္သည္
စစ္သူႀကီး ပီသပါေပသည္-လို႔ မိန္႔ဆိုေၾကာင္း ဆရာစဥ္ စာမ်ားရွိပါတယ္။
ေလးထပ္ဆရာေတာ္သည္ သံသရာ ဆရာေတာ္ျဖစ္သည္။ စံေက်ာင္းဆရာေတာ္သည္ ပစၥဳပၸန္
ဆရာေတာ္ျဖစ္သည္-လို႔ မိန္႔ဆိုေၾကာင္း ရာဇ၀င္မွာဆိုပါတယ္။
ေနာင္ေတာ္၏
သားေတာ္ သခင္ပုကို ညီေတာ္ မင္းရဲေက်ာ္စြာ၏ သမီးေတာ္ႏွင့္ စံုဖက္တဲ့
မဂၤလာလက္ထပ္ပြဲမွာ ေလးထပ္ေက်ာင္းဆရာေတာ္ကိုသာ တပည့္ သံဃာမ်ားႏွင့္တကြ
ပင့္ျပီး ပရိတ္တရားနာတယ္။ စံေက်ာင္းဆရာေတာ္ကို မပင့္ဘူးတဲ့။ ဒါေၾကာင့္
ေရွးသူေဟာင္းတို႔ကို - သာလကာ တလင္ပန္း ပင္ပန္းကာ တေယာက္မ-လို႔
စကားပံုဆိုၾကသတဲ့။
တရားနာပရိတ္သတ္မ်ား
ရဟန္းေတာ္မ်ားကို ၾကည္ညိဳတတ္ေအာင္ သာသနာလကၤာရစာတမ္း စသည္မွာလာတဲ့
အေၾကာင္းအရာ အနည္းငယ္ကို ထုတ္ျပီး ေဟာခဲ့ပါတယ္။ ရဟန္းေကာင္း
ရဟန္းျမတ္မ်ားကို ေရြးခ်ယ္၍ၾကည္ညိဳႏိုင္ၾကပါေစ။
( ဘဒၵႏၲ ကုမာရ-အဘိဓဇမဟာရ႒ဂုရု )
Monday, January 28, 2013
အထက္တန္းစား ဗုဒၶဘာသာဝင္
အထက္တန္းစား ဗုဒၶဘာသာဝင္
စင္စစ္ ဗုဒၶဘာသာဝင္ ဟူသည္မွာ ဗုဒၶ၏အဆံုးအမမ်ားကို ဘဝလမ္းညႊန္အၿဖစ္ လုိက္နာခံယူက်င့္သံုးသူမ်ားပင္ ၿဖစ္ပါတယ္။ ဒီလိုလိုက္နာက်င့္သံုးရာမွာ ဗုုဒၶဘာသာဝင္ တစ္ဦးနဲ ့တစ္ဦး ဗုဒၶ၊ ဓမၼေပၚ သိရွိပံုပမာဏၿခင္း၊ လိုက္နာက်င့္သံုးပံု ပမာဏၿခင္း မတူညီၾကပါဘူး။ ဗုဒၶအဆုံးအမမ်ားကို အႏွစ္သာရပိုင္းထိ ထိုးထြင္းသိၿမင္သူမ်ားရွိသလို၊ သာမန္ကာလွ်ံကာ သိသူမ်ားလည္းရွိပါတယ္။ ပါရမီအႏုအရင့္၊ ဝိရိယအၿပင္း အေပ်ာ့အရ ကြဲၿပားၿခားနားခ်က္မ်ားလည္း ရွိပါတယ္။
“ဗုဒၶံ သရဏံ ဂစာၦမိ” လို ့ သရဏဂံု တင္ထားေပမဲ့လည္း အၿခားေသာ တစ္စံုတစ္ရာကို သရဏံ ဂစာၦမိခ်င္သူမ်ားဆုိလွ်င္ ရတနာသံုးပါးကိုးကြယ္သူရယ္လို ့ ဆိုရန္ပင္ခက္လွပါတယ္။ ဘုရားစင္အနီးအပါးမွာ အာသေဝါမကုန္ခမ္းေသးတဲ့ ၿပည္တြင္းၿဖစ္ ဘုိးေတာ္၊ မယ္ေတာ္၊ ၿပည္ပမွ ဘိုးေတာ္၊ မယ္ေတာ္ရဲ့ ပံုမ်ားကို ခ်ိတ္ဆြဲသူမ်ားဟာ ရတနာသံုးပါးမွတပါး အားထားစရာမရွိၿပီလို ့ ခံယူထားတဲ့သူမ်ား မဟုတ္ပါဘူး။ အေၾကာက္တရားနဲ ့ ေမွ်ာ္လင့္ေတာင့္တမွုေပၚ အေၿခခံၿပီး ဓါတ္ရိုက္ဓါတ္ဆင္၊ ယၾတာေခ်၊ ဂါထာမႏၱန္ ရြတ္သူမ်ားဟာ(ဗုဒၶဘာသာဝင္တို ့အဖို ့ အေရးၾကီးဆံုးၿဖစ္တဲ့) ကံ-ကံ၏အက်ိဳးကို မမိွတ္မသုန္ ယံုၾကည္သူမ်ား မဟုတ္ပါဘူး။ အတၱႏွင့္ အတၱနိယအေပၚ အေၿခစိုက္တဲ့ ၎အၿပဳအမူေတြဟာ ၿမတ္ဗုဒၶရဲ့ ဓမၼလမ္းေၾကာင္းနဲ ့ ဖီလာဆန္ ့က်င္လွ်က္ရွိၿပီး၊ ဥံဳ မဏိပေဒၼဟံု ကဲ့သို ့ မဟာယနဂိုဏ္းရဲ့ထိုးေဖာက္မွုေၾကာင့္ ဗုဒၶဘာသာဝင္တို ့မွာ ေထရဝါဒဗုဒၶဘာသာ ကိုယ္ခံအားနည္းပါးရွာသူေတြ ၿဖစ္လာၾကပါတယ္။
ၿမတ္ဗုဒၶရဲ့ဓမၼမွာ
ေလာဘ၊ ေဒါသ၊ ေမာဟတို ့ကို ၿငိမ္းေစေသာ နညး္လမ္းမ်ားညႊန္ၿပထားသလို၊ ေသာက၊ ပရိေဒဝ၊ ဒုကၡ၊
ေဒါမနႆတို ့မွ လြတ္ေၿမာက္ေစတဲ့က်င့္စဥ္္ေတြလည္း အေၿမာက္အၿမားရွိပါတယ္။
ဗုဒၶဘာသာဝင္အၿဖစ္ခံယူၿပီး ေလာဘ၊ ေဒါသ၊ ေမာဟေတြ ထူေၿပာေနပါလွ်င္၊ ေသာက၊ ပရိေဒဝ၊
ဒုကၡ၊ ေဒါမနႆတို ့ ပူေလာင္ဆူပြက္ေနပါလွ်င္ (အေၿဖကားရွင္းပါတယ္။) ဗုဒၶ၏ ဓမၼကို
လိုက္နာက်င့္သံုးမွုမွာ အားနည္းလို ့သာ ၿဖစ္ပါတယ္။
အထက္တန္းစားဗုဒၶဘာသာဝင္တို ့ရဲ့ လကၡဏာမ်ား
- ၁။ရတနာသံုးပါးအေပၚ၌ ႏွစ္ႏွစ္ကာကာယံုၾကည္ၿခင္း
- ၂။ကိုယ္က်င့္သီလႏွင့္ၿပည့္စံုၿခင္း
- ၃။ေကာတုဟလ မဂၤလာကိုမယံုၾကည္ၿခင္း
- ၄။ေလာကီမဂၤလာတို ့ကို မယံုၾကည္ဘဲ ကံကိုသာအႏွစ္သာရအားၿဖင့္ ယံုၾကည္ၿခင္း
- ၅။ဗုဒၶသာသနာေတာ္အတြင္း၌သာ ၿမတ္ေသာအလွဴခံပုဂၢိဳလ္ ေရြးခ်ယ္စိစစ္၍ ဦးစြားေပးလွဴ ၾကည္ၿဖူ၊ ၿမတ္ႏိုးၿခင္းတို့ၿဖစ္၏။
အညံ့စားဗုဒၶဘာသာဝင္တို ့ရဲ့ လကၡဏာမ်ား
- ၁။ရတနာသံုးပါးအေပၚ၌ ႏွစ္ႏွစ္ကာကာမယံုၾကည္ၿခင္း
- ၂။ကိုယ္က်င့္သီလမရွိၿခင္း
- ၃။ေကာတုဟလ မဂၤလာကိုယံုၾကည္ၿခင္း
- ၄။ကံကိုမယံုၾကည္ဘဲ ေလာကီမဂၤလာကိုသာ အႏွစ္သာရအားၿဖင့္ ယံုၾကည္ၿခင္း
- ၅။အၿခားဘာသာ၌ၿမတ္ေသာ အလွဴခံပုဂၢိဳလ္ရွိႏိုး ေမွ်ာ္ကို္းရွာမွီးလ်က္ ဦးစားေပးလွဴ ၾကည္ၿဖူ၊ ၿမတ္ႏုိးၿခင္းတို ့ၿဖစ္သည္။
ဤသို့လ်င္ မိမိသည္ အထက္တန္းစား ဗုဒၶဘာသာဝင္လား၊ အညံ့စားဗုဒၶဘာသာဝင္လား ဟူသည္ကို ဘုရားရွင္၏ အထက္ပါစံညႊန္းမ်ားကို အမွီၿပဳ၍ ဆံုးၿဖတ္ႏိုင္ပါတယ္။ ရတနာသံုးပါးႏွင့္ ကံ-ကံ၏အက်ိဳးကို ၾကည္ညိုမွုသဒၶါ စြဲစြဲၿမဲၿမဲ ႏွစ္ႏွစ္ကာကာ ခိုင္မာလွ်င္ ေလာကီမဂၤလာ၊ ေကာတုဟတမဂၤလာတို ့မွာ စိတ္ညႊတ္မွုမရွိႏိုင္ပါ။
ေဗဒင္၊ ယၾတာ၊ အင္း၊ လက္ဖြဲ့၊ ဂါထာ၊ မႏၱန္တို ့ကို ယံုၾကည္ၿခင္း၊ မည္သည့္ရုပ္ပြားေတာ္ကို ကိုးကြယ္လွ်င္မည္သို ့ စီးပြားတက္မည္ဟု ယံုၾကည္ၿခင္းတို့သည္ ေကာတုဟလမဂၤလာကို ယံုၾကည္ၿခင္းၿဖစ္ပါတယ္။ ဒီလိုယၾတာေခ်လွ်င္ ဒီလိုေအာင္ၿမင္သတဲ့၊ ဒီအေဆာင္ေၾကာင့္ ဒီလိုၾကီးပြားသတဲ့၊ ဒီရုပ္ပြားမ်ိဳးကိုးကြယ္လွ်င္ အႏၱရယ္ကင္းသတဲ့ စတဲ့ ရုတ္တရက္ေပၚထြက္လာတဲ့ ေလာကီစီးပြား တက္ေၾကာင္းမ်ားကို (ဗုဒၶ၏ အဆံုးအမမ်ားႏွင့္ ေလ်ာ္ညီမွုရွိ၊မရွိ) မစစ္ေဆးဘဲ မ်က္ကန္းယံုၾကည္လက္ခံၿခင္းတုိ ့ဟာ အေတြးအေခၚသူေတာင္းစားတို့ရဲ့ အမူအက်င့္သာၿဖစ္ပါတယ္။ ဗုဒၶရဲ့ ကမၼနိယာမႏွင့္ ဆန္ ့က်င္ဘက္ ဤအမူအေလ့မ်ိဳးကား ေထရဝါဒဗုဒၶဘာသာဝင္တုိ ့မွာ မရွိသင့္၊ မရွိအပ္သင့္ပါ။
စင္စစ္ေထရဝါဒ
ဗုဒၶဘာသာဝင္ ဥပါသကာဟူသည္မွာ အတိတ္၊ နိမိတ္၊ ကိန္းခန္း၊ တေဘာင္၊ နကၡတ္၊ ေဗဒင္၊
ယၾတာ၊ လကၡဏာ၊ အိပ္မက္တိတၱံဳ၊ ရက္ရာဇာ ၊ၿပႆဒါးစတဲ့ ဒိ႒၊ သုတ၊ မုတ မဂၤလာမ်ားကို
မယံုၾကည္ပါ။ ၎ေလာကီမဂၤလာတို ့ကို ယံုၾကည္လိုက္တဲ့ ဥပါသကာကို ဥပသကာအည့ံစား၊
ဒြန္းစ႑းဥပသကာလို့ ေခၚေဝၚပါတယ္။
(ပဥၥက
အဂုၤတၱရ စ႑ာလသုတ္ကို ေလ့လာပါ။)
"ရဟန္းတို
့၊ အၾကင္သတၱဝါတို ့သည္ နံနက္အခါ ကိုယ္ၿဖင့္သုစရိုက္ကို က်င့္ၾကကုန္၏။ ႏွုတ္ၿဖင့္ သုစရိုက္ကို က်င့္ၾကကုန္၏။
စိတ္ၿဖင့္သုစရိုက္ကိုက်င့္ၾကကုန္၏။
ထိုသတၱဝါတို ့အား ေကာင္းေသာနံနက္ၿဖစ္၏။
ထိုသတၱဝါတို ့အား ေကာင္းေသာနံနက္ၿဖစ္၏။
ထို ့အတူမြန္းတည့္ ညခ်မ္းအခါတို ့၌
သုစရိုက္က်င့္သူတို ့အား ေကာင္းေသာမြန္းတည့္အခါ၊
ေကာင္းေသာညခ်မ္းအခါ ၿဖစ္၏"
ဟု
ဘုရားရွင္ဟာ (တိအဂုၤတၱရပါဠိေတာ္-၂၉၈) မွာ
ေဟာေတာ္မူခဲ့ပါတယ္။
ကိုယ္စိုက္ပ်ိဳးေသာအပင္ကို
ကိုယ္ပဲရိတ္သိမ္းရပါတယ္။အဆိပ္ပင္စိုက္ပ်ိဳးထားပါလ်က္ ဂါထာ၊မႏၱန္၊ ယၾတာအားကိုးနဲ ့
ဩဇာပင္ရိတ္သိမ္းခ်င္၍မရပါ။ ကမၼနိယာမၿမစ္ေၾကာင္း အတိုင္းသာ ဘဝစီးေၾကာင္း ေရအလ်ဥ္ဟာ
စီးဆင္းေနပါတယ္။
ဗုဒၶဘာသာဝင္ ၿဖစ္ပါလွ်က္ ကံ-ကံ၏အက်ိဳးကိုမယံုၾကည္ဘဲ၊
ေလာကီမဂၤလာမ်ားႏွင့္ အေပၚယံအကာအလြာ ကိုးကြယ္မွုအမ်ိဳးမ်ိဳးေနာက္လိုက္ေနသူမ်ားဟာ
အညံစား ဗုဒၶဘာသာဝင္ေတြ ၿဖစ္ၾကပါတယ္။
“ ဗုဒၶေဟာၾကားတဲ့အတိုင္း၊သင္ထားတဲ့အတိုင္း၊ဆံုးမထားတဲ့အတိုင္း
က်င့္တဲ့ပုဂၢိဳလ္ေတြကို တစ္ခါတည္း ေအာက္တန္းမက်၊ အထက္တန္းေရာက္ေအာင္
ဘယ္သူကေခၚေဆာင္သြားမွာလဲ၊အဲဒီက်င့္တဲ့တရားက ေခၚေဆာင္သြားမွာ။
ဗုဒၶကေခၚေဆာင္သြားမွာမဟုတ္ဘူး။ ကိုယ္က်င့္တဲ့တရားက ကိုယ့္ကိုေခၚေဆာင္သြားမွာ။
အဲဒါကိုယံုၾကည္ထားဖို့ပါဘဲ။ ဗုဒၶဝါဒအရ ကိုးကြယ္ၿခင္းဟာ အဲဒီအထိေရာက္ရမယ္္၊
ဒါမွအဆင့္အတန္းၿမင့္တာ။ ကိုယ့္ကိုေခၚသြားမယ့္ပုဂၢိဳလ္၊ သယ္ေဆာင္သြားမယ့္ပုဂၢိဳလ္၊
ကယ္တင္သြာမယ့္ပုဂၢိဳလ္ဆိုတာ အၿခားမွာမရွိပါဘူး။ ကုိယ့္ကိုအထက္ေရာက္ေအာင္
သယ္ေဆာင္သြားမွာ၊ ေခၚေဆာင္သြားမွာ၊ အဆင့္အတန္းၿမွင့္ေပးလိုက္မွာ ဘယ္သူတုန္းဆိုရင္
ကုိယ္က်င့္သံုးထားတဲ့ တရားပါပဲ ”
ဗုဒၶံ
သရဏံ ဂစာၦမိ၏ ဟုိဘက္မွာ အၿခားေသာ သရဏံ ဂစာၦမိ ရွိမေနသင့္ပါ။ ဓမၼံ သရဏံ ဂစာၦမိ၏
ဟိုဘက္မွာလည္း အၿခားေသာ သရဏံ ဂစာၦမိ ရွိမေနသင့္ပါ။ သံဃံ သရဏံ ဂစာၦမိ၏
ဟိုဘက္မွာလည္း အၿခားေသာ သရဏံ ဂစာၦမိ ရွိမေနသင့္ပါ။
ေထရဝါဒ
ဗုဒၶသာသနာေတာ္ၿမတ္၏ အညစ္အေၾကးၿဖစ္တဲ့၊ အတြင္းရန္သူၿဖစ္တဲ့ တႏၱရယာန၊ မႏၱရယာန၊
ယႏၱရယာနမ်ား၏ အႏၱရယ္စက္ကြင္းမွလြတ္ေအာင္ေရွာင္ၿပီး ၿမင့္ၿမတ္သန့္စင္ေသာ
အထက္တန္းစား ဗုဒၶဘာသာဝင္ အၿဖစ္(အက်င့္စရဏ)ၿဖင့္ခံယူႏိုင္ၾကပါေစ။ ။
၁၉၉၁
ဧၿပီလထုတ္၊ အမွတ္-၁၆ ဓမၼရံသီေပါင္းခ်ဳပ္မွ
Sunday, January 27, 2013
107歲人瑞彌留病危 親友請緬甸法師誦經「吵活」
107歲人瑞彌留病危 親友請緬甸法師誦經「吵活」ပ႒ာန္အစြမ္း အံ့မခမ္း ေသရြာျပန္ ၁၀၇ႏွစ္ အဖြား谷氏၏ ျဖစ္ရပ္ဆန္း
(အရင္က ဒီအျဖစ္အပ်က္ ဇာတ္လမ္းကို ေဖၚျပခဲ့ဘူးပါျပီ။ ခုတစ္ဖန္ ထိုင္၀မ္ သတင္း႒ာနတစ္ခုက အံ့ၾသဖြယ္ရာ အစီစဥ္တစ္ခုအျဖစ္ ထပ္မံ ေဖၚျပခဲ့ေသာေၾကာင့္ ေထရ၀ါဒ ျမန္မာသံဃာေတာ္မ်ား၏ ဂုဏ္ယူဖြယ္ရာ တစ္ခု ျဖစ္၍ ျပန္လည္ မွ်ေ၀လိုက္ျခင္းပါ။ ယခင္ သတင္းေဟာင္းကို ၾကည့္လိုပါက ေအာက္ပါလင့္ကို ႏွိပ္ကာ ၾကည့္ရႈႏိုင္ပါသည္။)
http://yatanavasa.blogspot.tw/2012/11/blog-post.html
အိမ္-အျပန္လမ္း
အိမ္-အျပန္လမ္း
… အေမရဲ႕ မ်က္ႏွာသြင္နဲ႔ တစ္ကိုုယ္လုံး ဇရာတရားေတြက အလိပ္လိပ္ အထပ္ထပ္ ဖုံးထားၾကေပမဲ့ ၿပံဳးၿပီးေတာ့ ၾကည့္ေနတဲ့ မ်က္ႏွာသြင္နဲ႔ အေမရဲ႕ တစ္ကိုယ္လုံးမွာ ေမတၱာေတြ ဂရုဏာေတြ မုဒိတာေတြ ဥေပကၡာေတြက အျပည့္ဖုုံးထားတာ၊ သားေတြ႔လိုက္ရတယ္ အေမ …
ျမန္မာႏိုင္ငံ
မျပန္ျဖစ္တာ ႏွစ္ေတြ ေတာ္ေတာ္ၾကာလို႔ ရွစ္ႏွစ္တာထဲ ေရာက္ခဲ့ပါၿပီ၊
မိတ္ေဆြမ်ား အရႈိအရႈိ ျပန္ေနၾကေပမဲ့ ျပန္လိုတဲ့စိတ္က တြန္းအားအျဖစ္
မေပးခဲ့ေလဘူး။ ဒီႏွစ္ေတာ့ အသက္ရွစ္ဆယ္ေက်ာ္လို႔ ေလးႏွစ္တာ
စြန္းေလၿပီျဖစ္တဲ့ ေမြးေမေမကို “မယ္ေတာ္ႀကီး”လို႔
မေခၚခဲ့ရတာလဲၾကာ၊ မယ္ေတာ္ႀကီး၏ ေရႊမ်က္ႏွာကိုလဲ ျမင္လိုလွတဲ့စိတ္က
ျပင္းျပင္းထန္ တြန္းအားအျဖစ္ ေရာက္ရွိလာခဲ့ပါတယ္။ ေနာက္တစ္ခ်က္က
ေမြးရာဇာတိေျမမွာ ရသမွ် ေငြသျပာမ်ားနဲ႔ ျမွဳပ္ထားတဲ့ ေရႊအိုးက
ရွိေနေသးေလေတာ့ ဘယ္အတိုင္းတာ ဘယ္အဆင့္ထိ ရွိေနၾကၿပီလဲ ဆိုတာကို သိခ်င္
ျမင္ခ်င္စိတ္က ခ်ိဳးႏွိမ္လို႔ ထားမရတာလဲ ပါပါတယ္။
ဒီလိုနဲ႔
အမိေျမကို ျပန္ဖို႔ရက္က ေသခ်ာသည္ထက္ ေသခ်ာသြားပါတယ္။ ၂၇. ၀၁. ၂၀၁၂
ေန႔မွာ ေလယာဥ္လက္မွတ္ျဖတ္ထားၿပီး မေရာက္တာၾကာေနတဲ့ စင္ကာပူ- မေလးရွားကို
တစ္ခါတည္း ၀င္သြားလို႔ မေတြ႔တာၾကာတဲ့ မိတ္ရင္းမ်ားနဲ႔
တစ္ဆယ့္သုံးရက္တာ ေနလာခဲ့ပါတယ္။ ၉. ၀၂. ၂၀၁၂ ေန႔မွာ အမိေျမ ေရႊျမန္မာကို
ရင္ထိတ္စြာနဲ႔ ထြက္ခဲ့တာ ေျမျပင္ကို ေလယဥ္-ဆင္းသက္သည္အထိပါပဲ။ ေလယဥ္ကြင္း
အေဆာက္အဦးထဲ ၀င္လိုက္တယ္ဆိုရင္ပဲ အမ်ားနည္းတူ တန္းစီေနရာမွာ- အရွင္ဘုရား
ဒီကိုၾကြပါဆိုတဲ့ အသံက စိုးမိုးစြာ ၾကားလိုက္ရတယ္။ အသံလာရာကို
စိုးရြံ႕စြာၾကည့္လို႔ အသံပိုင္ရွင္ကို ျမင္လိုက္မွ ရင္ထဲမွာ ေအးသြားပါတယ္၊
ၿပံဳးရႊင္တဲ့မ်က္ႏွာ ဂါရ၀ပါတဲ့အေနအထားနဲ႔မို႔ ၾကည္ညိဳတဲ့စိတ္အျပည့္ရွိေနတာ
သိလိုက္ရလို႔ပါပဲ။ ေအာ္…
ဒို႔ေရႊျမန္မာေတြ ဒို႔ေရႊျမန္မာေတြ ဘယ္လိုအေၾကာင္းမ်ိဳးပဲ ရွိေနပါေစ
သံဃာေတာ္မ်ား ေတြ႔ရရင္ ဒီအသြင္ ဒီသေဘာ မေျပာင္းလဲၾကတာ အလြန္ကို
၀မ္းသာစရာပါလားရယ္လို႔ ၾကည္ႏူးစိတ္နဲ႔ရင္ႏွီးစြာ
ပင့္ေဆာင္ရာကိုသြားလိုက္ပါတယ္။
လိုအပ္တဲ့
ေဆာင္ရြက္ဘြယ္ေတြ လုပ္ေဆာင္ၿပီး ပစၥည္းေရြးလို႔ အျပင္ထြက္လာေပမဲ့ လာႀကိဳသူ
တစ္ေယာက္မွ မေတြ႔ရလို႔ ကိုယ့္အျဖစ္ကို ၀မ္းနဲမေနအားပါဘူး၊
လိုရာသြားဖို႔အတြက္Taxi ကားေတြ ရွိေနတာပဲလို႔။ အဲဒီမွာ တစ္ေနရာက
ၿပံဳးရႊင္တဲ့ မ်က္ႏွာေတြနဲ႔ မိတ္ေဆြေတြ ေပၚလာၾကတယ္ အရွင္ဘုရားကို
လာႀကိဳၾကတာပါတဲ့၊ ကိုယ္ကလဲ အလိုက္သိစြာ ၿပံဳးလို႔ ျပလိုက္ပါတယ္၊ သိေနတယ္ေလ…လို႔။
တည္းခိုမည့္ရမည့္
မဟာစည္ရိပ္သာႀကီးကို ေရာက္လာလို႔ မိတ္ေဟာင္းေတြနဲ႔ ေရွးေဟာင္းေႏွာင္းျဖစ္
သုံးေလးရက္ေလာက္ ငယ္မူခဏ ျပန္ခဲ့ၾကရပါေသးတယ္။
ၾကာၾကာလဲ
မေနအားပါဘူး အဂၤလန္က လက္ေဆာင္ ပါးလိုက္ၾကတာေလးေတြ ဆိုင္ရာေတြကို
ေခၚေပးလို႔ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ႀကီးနဲ႔ အေတာ္ေ၀းလွတဲ့ ေျမလတ္ပိုင္းက မုံရြာဆိုတဲ့
အညာၿမိဳ႕ဆီကို အျမန္ေျပးခဲ့ရပါတယ္။ အေၾကာင္းကေတာ့ အေမ့မ်က္ႏွာကို မ၀တမ္း
ၾကည့္လိုက္ခ်င္တဲ့ စိတ္ေၾကာင့္ပါပဲ။ အေမက ၿမိဳ႕မွာမေပ်ာ္ ေတာကိုသာ
ေပ်ာ္သတဲ့၊ ၿမိဳ႕ကိုမခင္ ေတာကိုသာ ေနခ်င္သတဲ့။ ဟုတ္မွာပါေလ အေမက
ေတာမွာေမြးၿပီး ေတာမွာႀကီးျပင္း အသက္(၈၀)ေက်ာ္ ေနလာခဲ့ရေလေတာ့ အေမ့စိတ္က
ေတာကိုပဲ ခင္ေပမွာေပါ့၊ အေမ့ကို အျပစ္မဆိုရက္ပါဘူး၊
ကိုယ္သည္ပင္လွ်င္ေပ်ာ္ရႊင္လွတယ္မဟုတ္ပါပဲ သမိုင္းေပးအရ အထင္ကရ
ႏိုင္ငံႀကီးမွာ ေနေနရတာ ကိုယ္ခ်င္းစာပါတယ္။
ၿမိဳ႕ေပၚမွာ
ၾကာၾကာမေနအားပါ၊ အေမရွိရာကို ဒီကေန႔ပဲ အေရာက္သြားမယ္လို႔ ႏွလုံးသြင္းၿပီး
ၿမိဳ႕က ညီအကိုေတြ တားေနတဲ့ၾကားက ထြက္လာမိခဲ့ပါတယ္။ သူတို႔ကိုေတာ့
အားနာမိပါရဲ႕၊ ဒီအခ်ိန္မွာ သိၾကားမင္းႀကီး လာလို႔ တားရင္ေတာင္
ေရာက္ေအာင္သြားမဲ့ ကိုယ့္စိတ္ကို သူတို႔မွ မသိၾကေလပဲကိုး၊ ကိုယ့္စိတ္က
အေမမွ အေမ- ျဖစ္ေနတဲ့ အခါေလ၊ အေမ့ေရႊမ်က္ႏွာ ၾကည့္လိုုလွေတြ႔လိုုလွ
ျမင္လိုုလွတာ ကိုုယ္ပဲသိပါတယ္။
အေမရွိေနတဲ့
ကုိယ့္ေမြးရာ ဇာတ္ိရြာေလးက ကိုယ္မေရာက္လာတဲ့ ရွစ္ႏွစ္အတြင္းမွာ အေတာ္ကို
ေျပာင္းလဲလို႔ ေနခဲ့တယ္။ ရြာကိုအလာ ေဘး၀ဲယာ လယ္ကြင္း ယာကြင္းႀကီးေတြက
ေရသြယ္ေျမာင္း ေရႏႈတ္ေျမာင္းေတြနဲ႔ ခရီးသြားေတြ အေမာေျပ နားေနစရာ
အေဆာင္ကေလးေတြနဲ႔ စိမ္းလမ္းစိုေျပလို႔ေပါ့။ ယခင္တုန္းကနဲ႔ မတူတာေတာ့
အမွန္ပါပဲ။ ၿမိဳ႕ကို တက္လာၾကတဲ့ သူေတြက ပ်ဴပ်ဴငွာငွာ ႏႈတ္ဆက္ၾက
ေမးျမန္းၾကနဲ႔ ကိုယ့္ကို မေမ့ၾကေသးပါလားလို႔ ၀မ္းသာေက်နပ္မႈ
ျဖစ္မိလိုက္ပါတယ္။ ရြာအ၀င္လမ္းမွာလဲ ရြာတံခါးေတြ ရြာစည္းရိုးေတြနဲ႔ဆိုေတာ့
ကိုယ့္ရြာကို ကိုယ္တိုင္ ေစာင့္ေရွာက္ရမည့္ တာ၀န္နဲ႔ စည္းလုံးမႈရဲ႕
တန္ဖိုးကို နားလည္ေနၾကလို႔ ရြာကလူေတြ အေတြးအျမင္ ေျပာင္းလဲေနၾကၿပီ ဆိုတာ
ရြာကို- ၀င္လိုက္တာနဲ႔ သိလိုက္ပါတယ္၊ ေကာင္းတဲ့ေျပာင္းလဲမႈတစ္ရပ္ေပါ့ေလ။
အေမရွိေနတဲ့
အေမ့အိမ္ကို ၀င္လိုက္တဲ့ အခါမွာေတာ့ ဘယ္အရာေတြ ဘယ္လိုေျပာင္းေျပာင္း
မေျပာင္းလဲေသးတာက အေမရဲ႕ ေရႊမ်က္ႏွာပါ၊ သားကိုခ်စ္တဲ့စိတ္နဲ႔ အေမရဲ႕
အၿပံဳးရိပ္ေတြ ေတြ႔လိုက္ရတယ္၊ အေမရဲ႕ႏႈတ္ကလဲ ဦးဇင္းလို႔ ေခၚလိုက္တဲ့
အေမရဲ႕အသံ၊ ခ်ိဳၿမိန္လိုုက္တာ အေမရယ္၊ သားကိုျမင္လို႔ အေမအိမ္ထဲက ထြက္လာတဲ့
အေမ့အသြင္က သားအထင္ေတာ့ အေမရယ္… ဟုိ…
ေကာင္းကင္ထက္က ျဗဟၼာမင္းႀကီး ဆင္းလာတာလို႔ပဲသားထင္လိုက္မိပါတယ္။ အေမရဲ႕
မ်က္ႏွာသြင္နဲ႔ တစ္ကိုုယ္လုံး ဇရာတရားေတြက အလိပ္လိပ္ အထပ္ထပ္
ဖုံးထားၾကေပမဲ့ ၿပံဳးၿပီးေတာ့ ၾကည့္ေနတဲ့ မ်က္ႏွာသြင္နဲ႔ အေမရဲ႕
တစ္ကိုယ္လုံးမွာ ေမတၱာေတြ ဂရုဏာေတြ မုဒိတာေတြ ဥေပကၡာေတြက အျပည့္ဖုုံးထားတာ၊
သားေတြ႔လိုက္ရတယ္ အေမ။
အေမကို
မေတြ႔ရတဲ့ ရွစ္ႏွစ္ဆိုတဲ့ အခ်ိန္ကာလက သားအဖို႔မွာ ရွစ္ကမၻာေလာက္
ၾကာလိမ့္မယ္လို႔ သားထင္ထားတယ္အေမ၊ ဘယ္သူေတြ ယုံယုံ မယုံယုံ အေမ့ႏွလုံးသားက
သားကိုသိေနသလို သားႏွလုံးသားကလဲ အေမ့ကို သိေနတယ္ေလ။ အေမကလဲ
သားမွသားျဖစ္သလို၊ သားကလဲ အေမမွအေမပါပဲ အေမရယ္။
အေမက
သားကို စကားလက္ေဆာင္ ပါးခဲ့တယ္ေလ၊ အေမ မေသခင္ သားရဟန္းကို
ေတြ႔ခ်င္လိုက္တာဆိုတဲ့ အေမရဲ႕ မဟာဆႏၵ အခုျပည့္ၿပီေပါ့ေနာ္။
ျဖစ္ႏိုင္မယ္ဆိုပါရင္ သားလဲအေမရဲ႕ အသက္အရြယ္အထိ ေနရလို႔ သားရဲ႕
အသက္ရွည္ေနသမ်ွ အေမကို အသက္ရွင္လွ်က္ ေတြ႔ေနခ်င္သူပါ။ အေမနဲ႔သား
ကမၻာမျခားေပမဲ့ ေရေျမ ေတာေတာင္ေတြက အထပ္ထပ္ ျခားေနတယ္ အေမရယ္။ သားဆီကို အေမ
မလာေရာက္ႏိုင္ေပမဲ့ အေမရဲ႕ ေမတၱာေတြက သားဆီမွာ ေန႔တိုင္းေရာက္ေနခဲ့တာ
သားသိတယ္အေမ။ သားက ကမၻာႀကီးရဲ႕ အျပင္ကိုေရာက္ေနခဲ့ရင္လဲ
အေမရဲ႕ေမတၱာတရားေတြက ေရာက္ေအာင္လာမွာပဲ မဟုတ္လား။
အေၾကာၿပိဳင္းၿပိဳင္း
ထေနတဲ့အေမရဲ႕လက္ႏွစ္ဖက္ကိုဆုပ္နယ္လို႕အေမလို႔ေခၚလိုက္ရတာ သားႏွလုံးသားမွာ
ပီတိအျဖစ္ဆုံးပါပဲ အေမ၊ ဘယ္အရသာနဲ႔မွ မတူဘူးအေမ။ အရသာထူးျခားတဲ့
နတ္သုဒၶါေတြက တစ္ခါစားထားရင္ ရက္တစ္ရာေလာက္ ဘာမွမစားပဲ ေနႏိုင္သတဲ့ အေမ၊
စားဘူးတဲ့သူကလဲ တသက္လုံး အရသာကို ေမ့လို႔ မရဘူးတဲ့။ အခုအေမကို အေမလို႔
ေခၚလိုက္ရတဲ့ အရသာကလဲ သားႏွလုံးသားမွာ နတ္သုဒၶါထက္သာလိမ့္မယ္အေမ။ နတ္သုဒၶါက
တစ္ခါစားရရင္ ရက္တစ္ရာေလာက္ ဘာမွမစားပဲ ေနႏိုင္တာေလ၊ အခုသားက ဟို…
လြန္လာခဲ့တဲ့ ရွစ္ႏွစ္က အေမလို႔ ေခၚခဲ့ရတဲ့ အရာသာကို အာရုံခံလို႔
ေနလာခဲ့တာ ရက္ေပါင္း တစ္ေထာင္ေက်ာ္ႀကီးေတာင္ မေခၚပဲ ေနခဲ့ရတာပါအေမ၊
အခ်ိန္ေတြ အမ်ားႀကီး ကြာတယ္ေနာ္။
အေမကိုအတိုးခ်လို႔အႀကိမ္ႀကိမ္အေမလို႔ေခၚထားပါရေစ အေမရယ္။
ေျပာလို႔မကုန္ႏိုင္တဲ့အေမရဲ႕စကား၊
ၾကားလို႔မ၀ႏိုင္တဲ့အေမရဲ႕အသံ၊ ရႈၾကည့္လို႔ အားမရတဲ့ အေမရဲ႕မ်က္ႏွာေၾကာင့္
အခ်ိန္ေတြ ဘယ္လိုကုန္သြားမွန္း မသိပါဘူး၊ ေနေတာ္ေတာ္ႀကီး ေစာင္းသြားမွ
ရြာေက်ာင္းကိုု သြားရဦးမွာ အမွတ္ရမိပါတယ္။
အေမကိုႏႈတ္ဆက္ၿပီး
ေက်ာင္းကို ေရာက္တယ္ဆိုရင္ပဲ ျမွဳပ္ႏွံထားတဲ့ အႏုဂါမိက ေရႊအိုးကို
ေတြ႔လိုက္ရပါတယ္။ ျဖည့္ဖို႔ အမ်ားႀကီး လုိေနပါေသးလား။ ငါမွန္းထားသမ်ွ
ငါရထားသမွ် ျဖည့္ဆည္း ေပးလာခဲ့တာ ေခတ္ကာလ နဲ႔ဆိုေတာ့အတိုင္းအတာ
တစ္ခုေတာ့လိုေနဥိီးမွာေပါ။႔ မၿပီးျပတ္မျပည့္၀ေသးတဲ့ တစ္ထပ္ေက်ာင္း အႏုဂါမိက
ေရႊအိုးကေလးရဲ႕ အ၀င္၀မွာေတာ့ ဆရာေဇာ္ဂ်ီရဲ႕ “က်န္ပါေစ” ဆိုတဲ့ အလကၤာ ပန္းကုန္းကေလးက ေအာက္ပါအတိုုင္း ဆီးႀကိဳလွ်က္………
“က်န္ပါေစ”
သင္ေသသြားေသာ္၊ သင္ဖြားရာေျမ၊
သင္တိုု႔ေျမသည္၊ အေျခတိုုးျမွင့္၊ က်န္ေကာင္းသင့္၏၊
သင္၏မ်ိဳးသား၊ စာစကားလည္း၊ ႀကီးပြားတက္ျမင့္၊ က်န္ေကာင္းသင့္၏၊
သင္ဦးခ်၍၊ အမွ်ေဝရာ၊ ေစတီသာႏွင့္၊ သစၥာအေရာင္၊
ဉာဏ္တစ္ေဆာင္လည္း၊ ေျပာင္လ်ွက္ဝင္းလွ်က္၊ က်န္သင့္၏။- တဲ့။
သတၱဝါ မွန္သေရြ႕ တရားေတြ႔ခ်မ္းေျမ့သာယာ ရွိၾကပါေစ…..
ဘုုန္းသွ်ံ{လန္ဒန္ဝိဟာရ}
၂၃.၀၁.၂၀၁၃။
Saturday, January 26, 2013
"ဘဝအတြက္ အဖုိးမျဖတ္နုိင္တဲ့ ဥပမာေကာင္းေလးတစ္ခု"
"ဘဝအတြက္ အဖုိးမျဖတ္နုိင္တဲ့ ဥပမာေကာင္းေလးတစ္ခု"
ဒါနဲ႔ပဲ ၿမည္းဟာလည္းအသက္ၾကီးပါၿပီ ဒီေရတြင္းကိုလည္း ဖို႔ပစ္ဖို႔ သင့္ပါၿပီေလ ဒီၿမည္းအိုကိုလည္း ေရတြင္းထဲက ဘယ္လိုမွ ဆယ္ယူလို႔မၿဖစ္ႏိုင္ေတာ့ပါဘူးဆိုၿပီး စဥ္းစားတယ္ ။ ဒီလိုနဲ႔ လယ္သမားဟာ အိမ္နီးနားခ်င္းေတြကိုေခၚၿပီး သူ႔ကို ကူဖို႔ေၿပာတယ္ ။ သူတို႔အားလံုးဟာ တူရြင္းငန္းၿပားေတြယူၿပီး ေၿမၾကီးေတြတူးလို႔ ေရတြင္းကို စတင္ၿပီးဖို႔ၾကပါတယ္ ။
ပထမမွာေတာ့ ၿမည္းဟာ သူဘာၿဖစ္ေတာ့မယ္ဆိုတာသိၿပီး ေၾကာက္လန္႔ ထိတ္ရြံ႕စြာ ငိုေၾကြးပါတယ္ ။ အဲဒီေနာက္မွာေတာ့ လူေတြရဲ႕ အံ့ၾသဖြယ္ရာ (သူ႔ကို ေၿမၿမွဳပ္တဲ့လုပ္ရပ္) ရဲ႕ေအာက္မွာ သူ႔အသံဟာ ဖံုးလႊမ္းသြားခဲ့ရတယ္။
ေၿမၾကီးအနည္းငယ္ဖို႔ၿပီးတဲ့အခါမွာ လယ္သမားဟာ ေရတြင္းထဲကိုငံု႔ၾကည့္လိုက္တယ္ ။ သူ ၿမင္လိုက္ရတာကိုၾကည့္ၿပီး လယ္သမားဟာ အလြန္အမင္း အံ့ၾသတုန္လႈပ္သြားခဲ့ရတယ္ ။ ေၿမၾကီးေတြ ေရတြင္းထဲ ဖို႔ဖို႔ ပစ္ခ်လိုက္တဲ့အခါတိုင္း ၿမည္းဟာ သူ႔ေက်ာေပၚတင္လာတဲ့ ေၿမၾကီးေတြကိုခါထုတ္ၿပီး အဲဒီေၿမၾကီးေတြေပၚကို နင္းလို႔ အေပၚကို တက္တက္လာတာကိုေတြ႔လိုက္ရလို႔ၿဖစ္ပါတယ္ ။ လယ္သမားဟာ တုန္လႈပ္သြားၿပီးေၿမၾကီးေတြကို ဆက္ဖို႔ေစခဲ့တယ္ ။
လူတိုင္းလူတိုင္းဟာ ေက်ာေပၚတင္လာတဲ့ေၿမၾကီးေတြကို ခါထုတ္ၿပီး အေပၚကို တၿဖည္းၿဖည္း ၿမင့္တက္လာႏိုင္တဲ့ ၿမည္းရဲ႕လုပ္ရပ္ကို အံ့ၾသတုန္လႈပ္ေနခဲ့ရပါတယ္ ။ ဒီလိုနဲ႔ေနာက္ဆံုးမွာ ၿမည္းဟာ သူ႔ေက်ာေပၚေရာက္လာတဲ့ ေၿမၾကီးေတြကို ခါထုတ္ အဲဒီေၿမၾကီးေတြအေပၚ နင္းလို႔ တြင္းႏွုတ္ခမ္း၀ကေန အၿပင္ကို ေအာင္ေအာင္ၿမင္ၿမင္နဲ႔ေရာက္ရွိသြားပါတယ္ ။
#####################################
ဘ၀ကို ၿဖတ္သန္းတဲ့အခါ ေၿမၾကီးလိုမ်ိဳး ဒုကၡ ေတြ အခက္အခဲေတြ နဲ႔ ပင္ပန္းႏြမ္းနယ္မႈေတြ ေလာကဓံေတြ ကိုယ့္ေက်ာေပၚမွာ ခါးဆီးခံရတာ အမွန္တရားပါပဲ ။ ကၽြန္ေတာ္တို႔လုပ္ဖို႔က ကိုယ့္ေက်ာေပၚ တင္လာတဲ့ ေလာကဓံနဲ႔ ဒုကၡေတြကို ခါခ်ပစ္လိုက္ဖို႔ပဲ ။ ဒုကၡတစ္ခုခ်င္းဆီကို ၿဖတ္နင္းၿပီး ေအာင္ၿမင္မႈ တြင္းႏွုတ္ခမ္း၀ဆီကို လွမ္းတက္ႏိုင္ဖို႔ပဲလိုတယ္ ။
ဘယ္ေလာက္ၾကီးပဲ ဆိုးရြားတဲ့ ဒုကၡေတြ ၿဖစ္ပါေစ လက္ေလ်ာ့လိုက္ဖို႔ ဘ၀ကို ရပ္တန္႔လိုက္ဖို႔ မဆံုးၿဖတ္ပါနဲ႔ ။ အရာရာတိုင္းမွာ ထြက္ေပါက္ဆိုတာ ရွိပါတယ္ ။ ဘယ္ေတာ့မွ အရွံုးမေပးပါနဲ႔ ။ အရာအားလံုးကို ကိုယ့္ေက်ာေပၚကေန ခါထုတ္လိုက္ၿပီးတဆင့္ခ်င္းစီ လွမ္းတက္သြားလိုက္ပါ။
(သက္တန္႔ခ်ဳိ)
Friday, January 25, 2013
၀စီပိတ္ အက်င့္ဟူသည္
၀စီပိတ္ အက်င့္ဟူသည္
ဗုဒၶဘာသာ၀င္အမ်ားစုသည္
၀စီပိတ္က်င့္သူကို သူေတာ္စင္၊ သူေတာ္ျမတ္ဟု ထင္မွတ္တတ္ၾက၏။
၀စီပိတ္က်င့္သူ ပုဂၢိဳလ္ထံသို႕ သူ႕ထက္ငါအလ်င္အျမန္ခ်ဥ္းကပ္ ၾကသည္။
၀စီပိတ္က်င့္သူကို လွဴေသာ္ ပို၍အက်ိဳးရွိသည္၊ ပို၍ကုသိုလ္ရသည္ဟု
ယံုၾကည္လ်က္ ရက္ရက္ေရာေရာ ေပးလွဴတတ္ၾက၏။ ထိုသို႕ေသာ အေျခအေနတြင္
"၀စီပိတ္က်င့္သူမ်ား"၊ "၀စီပိတ္က်င့္သူဟု ဆိုသူမ်ား" တိုးပြားလာေတာ့၏။
၀စီပိတ္အက်င့္သည္ လာဘ္လာဘတို႕ စုျပံဳတည္မွီရာ ဟူ၍ျဖစ္လာေသာအခါ
"၀စီပိတ္အက်င့္" ကို သာသနာေတာ္အက်င့္ပမာ သေဘာထားျပီး က်င့္ၾကံသူမ်ား ေပၚေပါက္လာေခ်ေတာ့သည္။
"၀စီပိတ္က်င့္သူမ်ား"၊ "၀စီပိတ္က်င့္သူဟု ဆိုသူမ်ား" တိုးပြားလာေတာ့၏။
၀စီပိတ္အက်င့္သည္ လာဘ္လာဘတို႕ စုျပံဳတည္မွီရာ ဟူ၍ျဖစ္လာေသာအခါ
"၀စီပိတ္အက်င့္" ကို သာသနာေတာ္အက်င့္ပမာ သေဘာထားျပီး က်င့္ၾကံသူမ်ား ေပၚေပါက္လာေခ်ေတာ့သည္။
၀စီပိတ္အက်င့္ဟူသည္ -
- (၁) သာသနာေတာ္ဆုိင္ရာ က်င့္စဥ္ေလာ။
- (၂) ျမတ္စြာဘုရားက "၀စီပိတ္" က်င့္ရန္ ညႊန္ၾကားေတာ္မူခဲ့ပါ၏ေလာ၊
- (၃) ၀စီပိတ္အက်င့္သည္ သာသနာေတာ္အတြက္
အက်ိဳးေက်းဇူးတစ္စံုတစ္ရာကိ ု ေပးေဆာင္ႏိုင္စြမ္းရွိပါ၏ေလ ာ။
၀ဇီပိတ္အက်င့္ကို အထင္ၾကီးသူမ်ား၊ ၀စီပိတ္က်င့္သူကို
ပုဂၢိဳလ္ထူး ပုဂၢိဳလ္ျမတ္ဟု ထင္မွတ္ေနသူမ်ားအေနျဖင့္
အထက္ပါ အတိုင္း ေ၀ဖန္စိစစ္ခဲ့ျခင္း ရွိဟန္မတူပါ။
ဘုရားရွင္ သက္ေတာ္ထင္ရွားရွိစဥ္ကပင္ "၀စီပိတ္ဇာတ္လမ္း" တစ္ပုဒ္ရွိခဲ့ဖူးပါသည္။
၀ိနည္းမဟာ၀ါ ပါဠိေတာ္၊ ပဝါရဏာကၡႏၶကသုတ္တြင္ ပါရွိေသာ ဇာတ္လမ္းျဖစ္ပါ၏။
ေကာသလတိုင္းရွိ ေက်ာင္းတစ္ေက်ာင္းတြင္ အတူတကြ ၀ါဆိုေတာ္မူေသာ ရဟန္းေတာ္မ်ားအား ျမတ္စြာဘုရားက- "သင္တို႕ခ်မ္းသာစြာ ေနခဲ့ၾကပါရဲ႕လား" ဟုေမးေတာ္မူပါသည္။
၀ဇီပိတ္အက်င့္ကို အထင္ၾကီးသူမ်ား၊ ၀စီပိတ္က်င့္သူကို
ပုဂၢိဳလ္ထူး ပုဂၢိဳလ္ျမတ္ဟု ထင္မွတ္ေနသူမ်ားအေနျဖင့္
အထက္ပါ အတိုင္း ေ၀ဖန္စိစစ္ခဲ့ျခင္း ရွိဟန္မတူပါ။
ဘုရားရွင္ သက္ေတာ္ထင္ရွားရွိစဥ္ကပင္ "၀စီပိတ္ဇာတ္လမ္း" တစ္ပုဒ္ရွိခဲ့ဖူးပါသည္။
၀ိနည္းမဟာ၀ါ ပါဠိေတာ္၊ ပဝါရဏာကၡႏၶကသုတ္တြင္ ပါရွိေသာ ဇာတ္လမ္းျဖစ္ပါ၏။
ေကာသလတိုင္းရွိ ေက်ာင္းတစ္ေက်ာင္းတြင္ အတူတကြ ၀ါဆိုေတာ္မူေသာ ရဟန္းေတာ္မ်ားအား ျမတ္စြာဘုရားက- "သင္တို႕ခ်မ္းသာစြာ ေနခဲ့ၾကပါရဲ႕လား" ဟုေမးေတာ္မူပါသည္။
ရဟန္းေတာ္မ်ားက -
"၀ါတြင္းသံုးလပတ္လံုး တစ္ပါးႏွင့္တစ္ပါး စကားမေျပာဘဲ ခ်မ္းသာစြာ ေနခဲ့ၾကပါတယ္ ဘုရား" ဟု ျပန္လည္ေလွ်ာက္တင္ထားခဲ့ပါသ
"အို ေမာဃပုရိသတို႕ အဲဒီႏႈတ္ပိတ္၀စီပိတ္အက်င့္ဆ
ဒီကေန႕ကေနစျပီး ရဟန္းျဖစ္တဲ့ ပုဂၢိဳလ္သည္ အဲဒီ အ-အက်င့္၊ အရုးက်င့္၊ တိရိစၧာန္က်င့္၊
တိတၳက်င့္ကို ဘယ္ေတာ့မွ မက်င့္ရ၊ ဘယ္နည္းႏွင့္မွ မက်င့္ရ၊ က်င့္တဲ့ရဟန္း ဒုကၠဋ္ အာပတ္သင့္ေစ" ဟူ၍မိန္႕ေတာ္မူခဲ့ပါ၏။
ဘုရားရွင္သည္ ရဟန္းတို႕အား "၀စီပိတ္အက်င့္"ကို မက်င့္သံုးရန္
အာဏာေဒသနာေတာ္ျဖင့္ပင္ ပညတ္ေတာ္မူခဲ့ပါ၏။
ဤ၀စီပိတ္အက်င့္ႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍ ဘဒၵႏၲ တိေလာကသာရ ဆရာေတာ္ဘုရားကလည္း
ေအာက္ပါအတိုင္း မိန္႕ေတာ္မူခဲ့ပါ၏။
"ဤေခတ္တြင္ စကားမေျပာဘဲေနေသာ ၀စီပိတ္က်င့္စဥ္ဟုဆိုေသာ
က်င့္စဥ္မ်ားရွိေၾကာင္း ၾကားရပါသည္။ ေခတ္အားေလ်ာ္စြာ အဆန္းထြင္၍
က်င့္ၾကျခင္းမ်ား ျဖစ္ပါသည္။ ျမတ္စြာဘုရားလက္ထက္က ထိုကဲ့သို႕ က်င့္သူမ်ားရွိရာ
ျမတ္စြာဘုရားက ပသုသံ၀ါသ သားေကာင္(ကၽြဲႏြား)တို႕၏ ေပါင္းေဖာ္ေနထိုင္ျခင္း၊
မုဂဗၺတ-သူအတို႕၏အက်င့္၊ တတိၳယ သမာဒါန- တိတိၳဂိုဏ္း၀င္တို႕၏ က်င့္သံုးျခင္း ဟု ေျပာဆိုရႈတ္ခ်ေတာ္မူကာ ရဟန္းတို႕၏ အညွမညနေလာမဏ အခ်င္းခ်င္းေျပာဆိုဆက္ဆံ က်င့္သံုးၾကျခင္းကိုသာ အလိုရွိေတာ္မူပါသည္(၀ိဠ-ခ၊ ၃၅၆)။
ထို႕ေၾကာင့္ ထိုသို႕ေသာစကား မေျပာေသာ ၀စီပိတ္အက်င့္မ်ားကို အထင္ၾကီးကာ အတုယူက်င့္သံုးျခင္းမျပဳရန္
သူေတာ္ေကာင္းတို႕၏ "ပါးစပ္" သည္ "ပိတ္" ေနျခင္းအားျဖင့္ မည္သည့္အက်ိဳးေက်းဇူးတစ္စံု
သူေတာ္ေကာင္းတို႕၏ပါးစပ္ဟူသ
ကုသိုလ္၏ ေကာင္းက်ိဳးကို ေျပာၾကားရမည္။ ၀ိပႆနာ ဘာ၀နာပြားမ်ားနည္းမ်ားကို ညႊန္ျပေျပာၾကားရမည္။ သို႕မွသာလွ်င္ သာသနာေတာ္၏ အက်ိဳး၊အမ်ား၏ အက်ိဳးကို "၀စီကံ" ျဖင့္ သယ္ပိုးစြမ္းေဆာင္ႏိုင္ျခင္
၀စီပိတ္အက်င့္ကို က်င့္သံုးသူမ်ားအား အားေပးျခင္း၊ လွဴဒါန္းျခင္းမ်ားသည္
ျမတ္စြာဘုရားအားဆန္႕က်င္ျခာ းနားရာ ေရာက္ေၾကာင္းကိုလည္း ထင္ရွားျပတ္သားစြာ သိျမင္သေဘာေပါက္ျပီ
ထင္ပါသည္။
မင္းနန္ ေမာ္ကၽြန္း - အယူအျမင္မွန္ကန္ေရးမွ
Credit: mmcybermedia
Credit: mmcybermedia